Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2011, 19:40 uur
Arrie schreef:
Ik moest meteen denken aan dit nummer:
(embed)
Was een hit in deze remixversie, in 2008 geloof ik:
(embed)
Ik moest meteen denken aan dit nummer:
(embed)
Was een hit in deze remixversie, in 2008 geloof ik:
(embed)
Voldoet aan de omschrijving ja maar is het niet helaas, wel een goed nummer trouwens!
0
geplaatst: 15 juni 2011, 20:32 uur
Gevonden!
Voor de gene die wil weten welke ik bedoelde:
Funkagenda & Mark Knight - Man With The Red Face (SAX: Co Rowald)
Ik hoorde hem vorig jaar bij de afsluiting op Mystery land
0
geplaatst: 20 juni 2011, 14:35 uur
Quadraphonic schreef:
Hallo iedereen,
Ik zit met een nummer in mijn hoofd, het was een nummer over consumeren en het reffrein ging zoiets als, look at what your making, your making/is it worth what they're they're taking of iets van die strekking het werd gezongen door een vrouw en er zat een beetje een drukke psychotische beat onder. In de clip zag je vanuit first person iemand die de hele tijd verschillende consumpties opat/dronk/gebruikte etc.. ook zag je de wereld aan hem voorbij razen.. kan iemand me helpen? Ik haat het als ik ergens niet op kan komen:P
Bedankt alvast!
Hallo iedereen,
Ik zit met een nummer in mijn hoofd, het was een nummer over consumeren en het reffrein ging zoiets als, look at what your making, your making/is it worth what they're they're taking of iets van die strekking het werd gezongen door een vrouw en er zat een beetje een drukke psychotische beat onder. In de clip zag je vanuit first person iemand die de hele tijd verschillende consumpties opat/dronk/gebruikte etc.. ook zag je de wereld aan hem voorbij razen.. kan iemand me helpen? Ik haat het als ik ergens niet op kan komen:P
Bedankt alvast!
Is er echt niemand bij wie dit een belletje doet rinkelen? De clip werd vaak gedraaid tijdens dat alternatieve uurtje op TMF...
0
geplaatst: 20 juni 2011, 16:33 uur
Quadraphonic schreef:
Is er echt niemand bij wie dit een belletje doet rinkelen? De clip werd vaak gedraaid tijdens dat alternatieve uurtje op TMF...
(quote)
Dit doet wel een belletje bij me rinkelen alleen ben ik er nog niet achter. Ik ga zo ff op zoek. Volgens mij heb ik het nummer ergens op plaat.
0
geplaatst: 20 juni 2011, 17:05 uur
Haute schreef:
Gevonden!
Gevonden!
Ik moet dit topic eens wat vaker in de gaten houden, want ik had je zo uit de brand kunnen helpen! Dit was het eerste nummer waar ik aan moest denken bij je omschrijving

Erg lekker nummer trouwens.
0
geplaatst: 20 juni 2011, 23:05 uur
Quadraphonic schreef:
(quote)
Is dit het nummer? Revenga van System Of A Down.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:07 uur
Nee, niet eens een beetje. Serj is een goeie zanger, maar nog altijd geen vrouw... Thanks voor het zoeken though...
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:45 uur
Oei, over het feit heen gelezen dat het door een vrouw wordt gezongen. Ik sloeg aan op de tekst maar helaas.... Succes met de zoektocht.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 19:26 uur
Het eerste stukje is erg lijkend op de opening van Beatles' " When I'm 64".
0
geplaatst: 27 juni 2011, 18:10 uur
Ik zoek de namen van 2 instrumental nummers.
De eerste is niet moeilijk; hoorde hem gister in de reportage van Mart Smeets over Jan van Beveren. Heb hem heel vaak gehoord maar weet de naam niet. Hij staat in onderstaande video en start op ongeveer 09:12.
NOS Sport - 2010: Op bezoek bij Van Beveren
De tweede is erg lastig en speelt op de achtergrond bij dit filmpje:
YouTube - Juventus Top 15 Goals
Alvast bedankt.
De eerste is niet moeilijk; hoorde hem gister in de reportage van Mart Smeets over Jan van Beveren. Heb hem heel vaak gehoord maar weet de naam niet. Hij staat in onderstaande video en start op ongeveer 09:12.
NOS Sport - 2010: Op bezoek bij Van Beveren
De tweede is erg lastig en speelt op de achtergrond bij dit filmpje:
YouTube - Juventus Top 15 Goals
Alvast bedankt.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 18:11 uur
Hoe weet je nou of ie erg lastig is [om te herkennen] als je ze allebei niet kent?
0
geplaatst: 27 juni 2011, 18:16 uur
De eerste heb ik zo vaak gehoord dat hij niet moeilijk kan zijn. Deze maand alleen al 3 keer. Hij is gewoon erg bekend... en vind het een perfect nummer. Ken hem dus wel, maar weet niet van wie hij is of wat de titel is.
Bij die tweede heb ik de poster van het filmpje gevraagd en die weet het ook niet. Meermaals vragen mensen om de naam van het nummer in de comments, maar geen antwoord...
Bij die tweede heb ik de poster van het filmpje gevraagd en die weet het ook niet. Meermaals vragen mensen om de naam van het nummer in de comments, maar geen antwoord...
0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:26 uur
Die tweede doet me qua gitaarspel denken aan Johnny Marr, dus misschien een instrumental waarin hij iets van doen heeft. Maar gelukkig zijn er niet zoveel gitaristen door hem beinvloed dus kunnen er nog slechts 3.987.878 andere zijn ook. 

0
geplaatst: 28 juni 2011, 09:17 uur
Quadraphonic schreef:
Nee, niet eens een beetje. Serj is een goeie zanger, maar nog altijd geen vrouw... Thanks voor het zoeken though...
(quote)
Soulwax - NY Excuse misschien?
0
geplaatst: 6 juli 2011, 23:19 uur
Vaag! ik herinnerde mij die clip heel anders. Dit is em though. Flammazine jij held, dit zat mij al maanden dwars! Thnx alot!
0
geplaatst: 17 juli 2011, 14:42 uur
Ik zoek een nummer waarbij in het refrein wordt gezongen (fonetisch weergegeven) "eejoo, eejoo, lalalalala". Het is een uptempo nummer, volgens mij Braziliaans.
0
Gallow
geplaatst: 17 juli 2011, 14:48 uur
Dim schreef:
"eejoo, eejoo, lalalalala"
"eejoo, eejoo, lalalalala"
Braziliaans.
naald in hooiberg
0
geplaatst: 17 juli 2011, 14:53 uur
Forza schreef:
Perfect! Heel erg bedankt.
(quote)
Perfect! Heel erg bedankt.
Die tweede doet mij qua muziek heel erg denken aan Gianna Nanini - Italiaanse rockzangeres (met hese stem)/gitariste en dat zou in deze context niet eens zo gek zijn. Vaak op Rockpalast geweest - dus als je daarop gaat zoekenvind je wel iets.
0
geplaatst: 18 juli 2011, 10:41 uur
Moeilijk moeilijk. Ik heb op vakantie een nummer gehoord, heb veel aanwijzingen maar ze zijn allemaal zo triviaal als wat. Hoop dat iemand er toch iets mee kan.
Het is een nogal funky R&B nummer met een goede basloop. Gezongen door een vrouw, niet met zo´n schreeuwerige R&B stijl, eerder wat onderkoeld. Ik heb wat tekstflarden maar het zoeken daarop is hopeloos.
don´t wanna be weak - don´t wanna be lonely. Een achtergrondkoortje erbij dat tussen de zinnen van de soliste oa zingt ´midnight´ en na een volgende zin ´sunshine´.
Enkele keren keer terug: pabedabidapaaaah deedadada. melodie vergeten en ik kan me hiermee ook niets meer voor de geest halen, maar ik heb het bij het beluisteren netjes opgeschreven, deze post toen al indachtig.
Genoeg om aan de slag te gaan?
Het is een nogal funky R&B nummer met een goede basloop. Gezongen door een vrouw, niet met zo´n schreeuwerige R&B stijl, eerder wat onderkoeld. Ik heb wat tekstflarden maar het zoeken daarop is hopeloos.
don´t wanna be weak - don´t wanna be lonely. Een achtergrondkoortje erbij dat tussen de zinnen van de soliste oa zingt ´midnight´ en na een volgende zin ´sunshine´.
Enkele keren keer terug: pabedabidapaaaah deedadada. melodie vergeten en ik kan me hiermee ook niets meer voor de geest halen, maar ik heb het bij het beluisteren netjes opgeschreven, deze post toen al indachtig.
0
geplaatst: 18 juli 2011, 10:53 uur
sq schreef:
Ja hoor. Ik heb een nummer gevonden dat aan al je omschrijvingen voldoet:
0
geplaatst: 18 juli 2011, 10:59 uur
Het is m! Geweldig!
Nooit van de artiest gehoord dus dat is dan meteen weer een nieuwe ontdekking.
(edit) Blijkt dat deze dame nog gezongen heeft in/met de mij niet onbekende groep ´Incognito´.
Inmiddels CD ´Out of the Blue´ besteld!
Nooit van de artiest gehoord dus dat is dan meteen weer een nieuwe ontdekking.(edit) Blijkt dat deze dame nog gezongen heeft in/met de mij niet onbekende groep ´Incognito´.
Inmiddels CD ´Out of the Blue´ besteld!
0
geplaatst: 18 juli 2011, 14:42 uur
.. en dat album stond zelfs nog niet op de site. Inmiddels is dat ook voor elkaar.
0
geplaatst: 23 juli 2011, 14:27 uur
Ik zoek een nummer ..
Wat ik zoek is een up-tempo dance nummer. Het heeft meer de eurodance sound van begin nillies dan de amerikaanse pop-dance die je nu veel in de charts terugvindt. Het nummer werd gezongen door een vrouw, en ik kan me nog maar een klein stukje van de lyrics herinneren : 'When the nights falls, we will get/be/come together again' (1 van de 3 woorden is het). Dit was in het refrein en ik vermoed dus ook dat het nummer of 'When the Night Falls' of 'Together Again' heet (maar dit weet ik dus niet zeker). Het nummer heeft (voor zover ik me nog kan herinneren) ook niet de typische couplet/refrein/couplet/refrein volgorde.
Qua ''feeling'' deed het mij bijvoorbeeld een beetje denken aan ''I like It'' van Narcotic Trust of de 2008 remix van Show Me Love van Robyn.
Wat ik zoek is een up-tempo dance nummer. Het heeft meer de eurodance sound van begin nillies dan de amerikaanse pop-dance die je nu veel in de charts terugvindt. Het nummer werd gezongen door een vrouw, en ik kan me nog maar een klein stukje van de lyrics herinneren : 'When the nights falls, we will get/be/come together again' (1 van de 3 woorden is het). Dit was in het refrein en ik vermoed dus ook dat het nummer of 'When the Night Falls' of 'Together Again' heet (maar dit weet ik dus niet zeker). Het nummer heeft (voor zover ik me nog kan herinneren) ook niet de typische couplet/refrein/couplet/refrein volgorde.
Qua ''feeling'' deed het mij bijvoorbeeld een beetje denken aan ''I like It'' van Narcotic Trust of de 2008 remix van Show Me Love van Robyn.
0
Yann Samsa
geplaatst: 23 juli 2011, 18:08 uur
Eén mijner vrienden postte dit in m'n mailbox:
Ik ben op zoek naar een nummer
Ik denk dat het 'forever alone' heet
uit de jaren 80
een beetje new wave achtig
Hoewel ik nogal goed de new wave/post-punk en gothicscène ken, heb ik geen gedacht over welk nummer het zou gaan. Dusseuh, zoeken maar mensen
Ik ben op zoek naar een nummer
Ik denk dat het 'forever alone' heet
uit de jaren 80
een beetje new wave achtig
Hoewel ik nogal goed de new wave/post-punk en gothicscène ken, heb ik geen gedacht over welk nummer het zou gaan. Dusseuh, zoeken maar mensen

0
geplaatst: 24 juli 2011, 11:48 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ik zoek een nummer ..
Ik zoek een nummer ..
Bij jouw omschrijving moet ik meteen aan acts als Lasgo en Milk Inc. denken. Zou dat kunnen? Welk nummer het is zou ik niet weten.
* denotes required fields.