MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Oei, volgens mij alleen in Tent gezien toen, dus daarom weet ik dat het in elk geval 3 jaar terug was want die locatie gebruiken ze niet meer de laatste jaren.

Na een google zou het de NL band The Essence kunnen zijn, die begin jaren 90 zijn hoogtijdagen had, maar misschien nog steeds optreedt. Luister bv hiernaar: The Essence / The Cat - YouTube (stem op 1.02). De muziek klinkt ook wel wat Cure-achtig...

Nee, het was een Britse band volgens mij, die toen (3-4 jaar terug) volgens mij niet meer dan 1 of wellicht 2 albums uit had. In elk geval niet Nederlands, en de naam die je noemt doet ook geen belletje bij me rinkelen.

Doc
Bedoel je misschien de Shout Out Louds?
Die komen volgens mij uit Zweden.

Ik denk dat we een winnaar hebben, ik kom namelijk dit tegen in een recensie van hun MoMo optreden in 2008 (van hun optreden in Off Corso waar ik niet bij was, maar ze stonden volgens 3voor12 ook in Tent tijdens die editie):

Een vrolijke niets-aan-de-hand fusion van heel veel The Cure en in mindere mate The Kooks, Keane en ach een beetje Culture Club.

En uit Zweden dus, ik had het kunnen weten

Zit nu op werk, zal thuis eens wat gaan luisteren om er helemaal zeker van te zijn

/edit: en dit vind ik hier op MuMe bij hun debuutplaat:

Omsk schreef:
Dit plaatje kachelt lekker door, ze hebben goed naar de vrolijkere nummers van The Cure geluisterd.

En bij hun tweede leg:

deric raven schreef:
Leuk, Robert Smith van The Cure zonder kater.

In Muziek > Algemeen > Kent iemand dit nummer?:

Beste Mensen

een aantal dagen geldeden hoorde ik een nummer dat ik super graag op de gitaar wil leren, Maar ik kom er maar niet achter hoe het nummer heet!

Via de volgende link kom je bij het filmpje en het gaat om het nummer dat begint op:

21.30 Minuten

[embed]http://sites.bnn.nl/page/klusjesmannen/video/3b725056aaf6b14 566bd3616beb6ac52[/embed]

Kan iemand mij aub vertellen hoe het nummer heet?

alvast bedankt

groetjes

Ik ken het wel, maar kan er niet op komen. Erg bekend deuntje iig.

Kos
Santana - Samba Pa Ti

In De Site > Gebruikers > Titel Franse Chanson:

Het klinkt misschien een beetje raar, maar zag gisteren op televisie een serie voorbij komen waarin een frans liedje werd gezongen die ik heel graag zou willen luisteren (op youtube bijvoorbeeld). Het is dit (http://www.spangas.nl/video/uitzending/398) filmpje op 7:53 - 8:00. Graag hoor ik van iemand wat de titel en artiest is. Alvast heel erg bedankt.

Bob van Ulsen

Schoon lied, de versie van Noordkaap is ook mooi.

Goedemiddag!

Ben op zoek naar een nummer van een Nederlandstalige rapper. Was volgens mij vorig jaar een (bescheiden) hitje. Geen heel bekende rapper, maar wel met een Nederlandse naam (volgens mij bestaat deze naam uit twee namen). De muziekvideo is in een zwembad opgenomen met heel veel figuranten.

Weet iemand wat ik bedoel?

Groeten Krabat

Gisteren (of eergisteren) werd er op Kink een liedje gedraaid dat alweer uit een wat ouder album is (2008-10 oid), maar wat weer populair zou worden omdat het in een IKEA reclame zou komen. De DJ vond het een heel leuk liedje en zei dat ze altijd met veel op het podium staan, een beetje zoals Arcade Fire. Volgens mij was er zowel mannelijke als vrouwelijke zang.

Nja, zeg het maar.

Iets van Efterklang wellicht? Denemarken ligt tenslotte niet al te ver van Zweden

/edit: of iets Nederlands in een Zweedse Ikea reclame? klik

Ja, ik dacht ook aan Boemklatsch. Wordt ook wel op Kink gedraaid.

Nee, totaal andere muziekrichting was het. Folk/poppy. Arcade Fire komt best dichtbij. De commercial moest nog uitkomen volgens mij.

Gallow

Ik zoek ook een nummer. Werd om half 4 gedraaid bij Studio Brussel en is een danceplaat uit de jaren '90 (96/97 ofzo).

Het doet me een beetje denken aan dingen als Gusto, denk ook dat het iets Brits is.

Geen knallende danceplaat verder, maar meer een beetje disco-achtig, met een meezingbare baslijn.

Op de maat klinkt dat ongeveer zo:

1 dum
2 dum
3 dum
4 dumda
5 dum
6 dum
7/8 duuuum

Op de playlist van StuBru is het helaas niet terug te vinden, rond deze tijd zit net een gat van 20 minuten.

Ja ik weet welke je bedoelt en kan het zo meezingen maar kom niet op de naam ....

Timo-otje schreef:
Ja ik weet welke je bedoelt en kan het zo meezingen maar kom niet op de naam ....

Inderdaad, van begin tot het einde neurie ik het, maar geen idee hoe het nummer heet.

NOT

Gevonden. Het was gewoon Gusto, maar blijkbaar een nummer dat ik vergeten was.

YouTube - Gusto- Disco's revenge (original mix)

Het is je vergeven Herman. Er is zoveel muziek op aard dat je niet alles kunt onthouden.

YoG
Berichtje bij Propellorheads ablum:

RogerV schreef: IJzersterk album van een van de betere Big beat aanhangers. HUn eigen "Spy beat" geluid was fantastisch...

Ja ! Jammer dat je die stijl zo weinig tegenkomt.

The Herbaliser heeft een nummer dat daarop lijkt. "The Missing Suitcase",
En ene Pablo met een nummer getiteld "Roll Call".

Kent iemand nog meer van die "SpyBeat"nummers ?

Ik zoek ook nog een nummer.

Misschien wel een hele vage omschrijving. Het is een nummer uit de jaren ´70 met in het midden een stuk met een Hammond-orgel.

Light my fire van The Doors?

Is uit de jaren 60.

@ Don, kun je iets specifieker zijn?

Dat is het probleem. Ik heb er ook al met mijn vader over nagedacht maar die wist het ook niet. Hij zei wel dat het vrij fout was.

herman schreef:
Gevonden. Het was gewoon Gusto, maar blijkbaar een nummer dat ik vergeten was.

YouTube - Gusto- Disco's revenge (original mix)

Dit is zo'n kneiter van een nummer! Hoorde 'm laatst ook op tv en helemaal vergeten te vragen welk nummer 't ook alweer was op 't forum.

Don Cappuccino schreef:
Ik zoek ook nog een nummer.

Misschien wel een hele vage omschrijving. Het is een nummer uit de jaren ´70 met in het midden een stuk met een Hammond-orgel.

Dan denk ik meteen aan YouTube - Kansas - "Carry On Wayward Son" 1976 Video

Weet alleen niet uit welk jaar deze is... volgens mij '77...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.