Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
Zephyr
geplaatst: 2 september 2011, 13:36 uur
Don Cappuccino schreef:
Hij zei wel dat het vrij fout was.
Hij zei wel dat het vrij fout was.
Daar valt Kansas voor mij i.i.g. NIET onder.
Ik denk eerder aan Billy Swan - I Can Help (o.i.d.)
0
geplaatst: 2 september 2011, 18:12 uur
herman schreef:
Gevonden. Het was gewoon Gusto, maar blijkbaar een nummer dat ik vergeten was.
YouTube - Gusto- Disco's revenge (original mix)
Gevonden. Het was gewoon Gusto, maar blijkbaar een nummer dat ik vergeten was.

YouTube - Gusto- Disco's revenge (original mix)
Watwatwat? Hoezo ´original mix´
YouTube - Harvey Mason - Groovin' you 1979
vanaf 2´45
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 september 2011, 18:16 uur
Don Cappuccino schreef:
Dat is het probleem. Ik heb er ook al met mijn vader over nagedacht maar die wist het ook niet. Hij zei wel dat het vrij fout was.
Dat is het probleem. Ik heb er ook al met mijn vader over nagedacht maar die wist het ook niet. Hij zei wel dat het vrij fout was.
Weet je echt helemaal niets over een intro, outro, zanger of tekst?
0
geplaatst: 2 september 2011, 18:31 uur
Haha Fout en met een orgel in het midden? Light My Fire van de Doors, haha
0
geplaatst: 2 september 2011, 18:33 uur
Ducoz schreef:
Je moet de berichten wel in de juiste volgorde lezen, Ducoz
.
0
geplaatst: 2 september 2011, 18:35 uur
Ah ja, ik lees nu je reactie pas!
Ik kom net in dit topic, dus was nog niet zo ver haha
Ik kom net in dit topic, dus was nog niet zo ver haha
0
geplaatst: 2 september 2011, 19:22 uur
sq schreef:
vanaf 2´45
vanaf 2´45
Haha, mooi jatwerk.

0
geplaatst: 2 september 2011, 19:27 uur
Don Cappuccino heeft me daar een mooi vage opdracht, zeg
. Gewoon om aan te geven dat ik er wel even over heb gepiekerd. One shot:
YouTube - sugarloaf - don't call us, we'll call you
Maar ik geef Zephyr hierboven ook een goede kans.
(edit) en hieronder
. Gewoon om aan te geven dat ik er wel even over heb gepiekerd. One shot:YouTube - sugarloaf - don't call us, we'll call you
Maar ik geef Zephyr hierboven ook een goede kans.
(edit) en hieronder

0
Zephyr
geplaatst: 2 september 2011, 19:50 uur
Don C ! Bent u daar ?Zou je even een reactie hier kunnen plaatsen. We proberen jou te helpen om een nummer te zoeken

En hoe weet je trouwens dat het een nummer uit de 70-ies is ??
Nog een suggestie : Jim Gilstrap - Swing Your Daddy (1975)
0
geplaatst: 2 september 2011, 20:58 uur
Ja, geweldig nr van DJ frankie. Misschien niet voor Don C, maar ik ben er blij mee. Al die jaren niet gehoord en ik zet m meteen op mijn lijstje 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 september 2011, 21:00 uur
sq schreef:
Ja, geweldig nr van DJ frankie. Al die jaren niet gehoord en ik zet m meteen op mijn lijstje
Ja, geweldig nr van DJ frankie. Al die jaren niet gehoord en ik zet m meteen op mijn lijstje
Een lekker fout nummertje (en meebruller) en er zit halverwege een orgeltje in.
Albums van Axis moeten ook nog toegevoegd worden hier zag ik. link
0
geplaatst: 7 september 2011, 16:28 uur
Wie kan me meer over deze eighties band uit Canada vertellen?
0
Ssscht...
geplaatst: 8 september 2011, 01:01 uur
ok, ik hier ook maar eens mijn kans wagen... maar 't lijkt een beetje hopeloos.
Ik zoek een nummer van de jaren '90, er zit een soort disco-beat alla de jaren '80 in (met veel vinnige hoge tonen van de hi-hat's enzo) en het hele nummer kwam dan ook al in zijn tijd nogal retro over. Het is gezongen door een man met lange rustige verzen die subtiel mee met het funky ritme van de muziek gaat en af en toe een hele hoog uithaal in het refrein. Volgens kwam er in de clip ook enkele Cadillacs voor (beetje Las Vegas-sfeertje). Hoewel het wel een zeker gay-gahalte heeft vind/vond ik het eigenlijk wel een nummer dat goed in elkaar zat en (zeker naar '90-normen *zucht*) tamelijk catchy was voor een (bescheiden?) hit. Ik weet geen lyrics, noch de songtitel, noch de naam van de groep en ook het precieze jaar weet ik niet zeker. Maar ik gok zo rond 1997 (in een vakantieperiode).
Iemand enig idee? Ik zou het graag weten, het nummer gaat namelijk gepaard met enkele erg persoonlijke herinneringen...
Ik zoek een nummer van de jaren '90, er zit een soort disco-beat alla de jaren '80 in (met veel vinnige hoge tonen van de hi-hat's enzo) en het hele nummer kwam dan ook al in zijn tijd nogal retro over. Het is gezongen door een man met lange rustige verzen die subtiel mee met het funky ritme van de muziek gaat en af en toe een hele hoog uithaal in het refrein. Volgens kwam er in de clip ook enkele Cadillacs voor (beetje Las Vegas-sfeertje). Hoewel het wel een zeker gay-gahalte heeft vind/vond ik het eigenlijk wel een nummer dat goed in elkaar zat en (zeker naar '90-normen *zucht*) tamelijk catchy was voor een (bescheiden?) hit. Ik weet geen lyrics, noch de songtitel, noch de naam van de groep en ook het precieze jaar weet ik niet zeker. Maar ik gok zo rond 1997 (in een vakantieperiode).
Iemand enig idee? Ik zou het graag weten, het nummer gaat namelijk gepaard met enkele erg persoonlijke herinneringen...
0
Ssscht...
geplaatst: 8 september 2011, 01:13 uur
Ik kwam net bij mijn zoektocht "Everybody everybody" van Black Box tegen - de instrumentatie lijkt wel een beetje op dat van het nummer dat ik zoek... maar ook niet helemaal 

0
geplaatst: 8 september 2011, 07:30 uur
Ssscht... schreef:
Ik kwam net bij mijn zoektocht "Everybody everybody" van Black Box tegen - de instrumentatie lijkt wel een beetje op dat van het nummer dat ik zoek... maar ook niet helemaal
Denk dat er wel meerdere keren een gok zal uitkomen, maar eerste nummer waar ik aan moest denken is "Duke - So in love with you"
YouTube - Duke 'So In Love With You'
0
Ssscht...
geplaatst: 8 september 2011, 10:36 uur
Bedankt voor de eerste (en zo vlugge) pogingen!
@Deric Raven: Het is zeker niet in die richting dat het liedje ligt. Het wordt heden ten dage ook niet zoveel meer gedraaid (How Biazarre hoor je nog geregeld).
@mjvanderels: Het liedje dat ik zoek heeft een veel prominenter ritme. Een vinnig en licht opzwepend, jazzy-achtig ritme en tegelijkertijd heeft het iets weg van de instrumentatie van Everybody Everybody. De zanglijn van het nummer is meestal zijdezacht en warm (en zeer clean) met slecht enkele hoge uithalen (met telkens hetzelfde zinnetje (vermoed ik)), wat hij dan zingt weet ik niet, maar de lettergrepen van de woorden zijn volgens dezelfde bv. "you got the power". Misschien dat er nu bij sommigen een belletje gaat rinkelen...?
@Deric Raven: Het is zeker niet in die richting dat het liedje ligt. Het wordt heden ten dage ook niet zoveel meer gedraaid (How Biazarre hoor je nog geregeld).
@mjvanderels: Het liedje dat ik zoek heeft een veel prominenter ritme. Een vinnig en licht opzwepend, jazzy-achtig ritme en tegelijkertijd heeft het iets weg van de instrumentatie van Everybody Everybody. De zanglijn van het nummer is meestal zijdezacht en warm (en zeer clean) met slecht enkele hoge uithalen (met telkens hetzelfde zinnetje (vermoed ik)), wat hij dan zingt weet ik niet, maar de lettergrepen van de woorden zijn volgens dezelfde bv. "you got the power". Misschien dat er nu bij sommigen een belletje gaat rinkelen...?
0
Ssscht...
geplaatst: 8 september 2011, 10:45 uur
En de vibe van Phats & Small's "Feel Good" zit er ook wel in. Enfin, in de verte alleszins...
Allemaal nogal vaag eh, ik weet het
Allemaal nogal vaag eh, ik weet het

0
geplaatst: 8 september 2011, 10:53 uur
Buckshot Lefonque - Another Day?
Herinner je je nog andere nummers uit dezelfde tijd? Misschien is dat een aanknopingspunt...
Herinner je je nog andere nummers uit dezelfde tijd? Misschien is dat een aanknopingspunt...
0
Ssscht...
geplaatst: 8 september 2011, 11:08 uur
Nope dat is het ook zeker niet. De zanger klonk ook niet als een zwarte man.
Ik ben nooit zo'n radioluisteraar geweest. Ik was ook nog erg jong, een jaar of 7 denk ik zo. De avond dat ik dit nummer hoorde hoorde ik ook voor het eerste een nummer van T.Waits, pas enkele jaren later hoorde ik dat liedje van T. Waits terug en ik wist meteen weer waar ik het eerder had gehoord (en sindsdien ben ik een grote fan). Maar ik wijk serieus af nu.
Misschien moet ik eens tussen met jazz-cd's kijken of ik ergens hetzelfde ritme van het nummer kan vinden, misschien kan dat helpen.
Bedankt iedereen
Ik ben nooit zo'n radioluisteraar geweest. Ik was ook nog erg jong, een jaar of 7 denk ik zo. De avond dat ik dit nummer hoorde hoorde ik ook voor het eerste een nummer van T.Waits, pas enkele jaren later hoorde ik dat liedje van T. Waits terug en ik wist meteen weer waar ik het eerder had gehoord (en sindsdien ben ik een grote fan). Maar ik wijk serieus af nu.
Misschien moet ik eens tussen met jazz-cd's kijken of ik ergens hetzelfde ritme van het nummer kan vinden, misschien kan dat helpen.
Bedankt iedereen

0
geplaatst: 8 september 2011, 11:12 uur
Van Tom Waits werd in 1999 wel wat op de radio gedraaid toen Mule Variations uitkwam. Wellicht kwam dat nummer ook uit die tijd?
0
geplaatst: 8 september 2011, 11:25 uur
Met Cadillacs in de clip?
Dat zijn toch echt allemaal naakte dames hoor
Wel een fijn nummer overigens...
Dat zijn toch echt allemaal naakte dames hoor

Wel een fijn nummer overigens...
0
Ssscht...
geplaatst: 8 september 2011, 11:31 uur
Neeje neeje 
Pursuance van J. Coltrane zo rond 2min20sec --> als je énkel naar de drum daar luistert, wel zo'n drum zit er ook in het liedje (min of meer eh)
YouTube - A Love Supreme, Pt. 3 - Pursuance

Pursuance van J. Coltrane zo rond 2min20sec --> als je énkel naar de drum daar luistert, wel zo'n drum zit er ook in het liedje (min of meer eh)
0
geplaatst: 8 september 2011, 16:10 uur
Ssscht... schreef:
Neeje neeje
Neeje neeje

dan denk ik direct aan Rose Rouge van St. Bermain, maar dat zal het wel niet zijn?
edit: St. Germain natuurlijk

0
Ssscht...
geplaatst: 8 september 2011, 16:25 uur
Neenee, 't is wel degelijk popmuziek en gééén jazz 

0
geplaatst: 8 september 2011, 18:30 uur
Ssscht... schreef:
Ik zoek een nummer ..... [...] een soort disco-beat [...] gezongen door een man [...] funky ritme van de muziek [...] in de clip ook enkele Cadillacs [....] tamelijk catchy [...] een (bescheiden?) hit [...] rond 1997 (in een vakantieperiode).
Ik zoek een nummer ..... [...] een soort disco-beat [...] gezongen door een man [...] funky ritme van de muziek [...] in de clip ook enkele Cadillacs [....] tamelijk catchy [...] een (bescheiden?) hit [...] rond 1997 (in een vakantieperiode).
Apollo Four Fourty - Ain't Talking About Dub?
0
Ssscht...
geplaatst: 9 september 2011, 00:23 uur
Hahaha, ja LTB dat klopt wel goed met de beschrijving!
En bedankt om deze nog eens terug op te vissen (leuk nummertje), maar het is jammer genoeg niet wat ik zoek.
Beste mensen, bedankt voor jullie hulp maar ik vrees dat het een beetje hopeloos is. Doe maar geen moeite meer. Met wat geluk draaien ze het binnenkort eens op de radio. Slaapwel!
En bedankt om deze nog eens terug op te vissen (leuk nummertje), maar het is jammer genoeg niet wat ik zoek. Beste mensen, bedankt voor jullie hulp maar ik vrees dat het een beetje hopeloos is. Doe maar geen moeite meer. Met wat geluk draaien ze het binnenkort eens op de radio. Slaapwel!

0
geplaatst: 9 september 2011, 00:31 uur
The Bucketheads - The Bomb?
Sin with Sebastian - Shut up and sleep with me?
Sin with Sebastian - Shut up and sleep with me?
* denotes required fields.