MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Freakpower - Turn On, Tune In, Cop Out ?

Ssscht...
Neeje neeje, allemaal heel bedankt, maar 't zit er niet in...

Oke, ben diep in mijn geheugen gegaan(eind jaren negentig waren nogal wazig ) en heb nog een paar 'disco' achtige hitjes gevonden:

Whirlpool Productions - From Disco To Disco
Funky Green Dogs - Fired Up (gezongen door een vrouw, maar heb lang gedacht dat het een man was,misschien jij ook?)
Endangered Species - Ping Pong
Iets van Jamiroquai(had wel wat disco/funk-achtige hits)

Nou, als we die Cadillacs en Vegas even inruilen voor motorcross, durf ik nog wel een gokje te wagen op
Dailymotion - Cassius - 1999 - une vidéo Muziek

Ssscht...
jammer genoeg moet ik wederom "nee" zeggen. Maar ooit zal ik er wel eens op botsen.

Oh, ik heb mijn zus haar geheugen ook even geraadpleegd (aan de hand van de gebeurtenis waarop ik het nummer mij het best herinner) en volgens haar is het jaartal van het nummer 2000-2001. Het zou ook niet in de zomervakantie zijn maar in kerst- of krokusvakantie.

Owwww, zeg dat dan..

je bedoelt Bran Van 3000 - Astounded

Ohnee, da's toch echt een zwarte man.

Gallow
YouTube - Dante Thomas - Miss California
2001
hi-hat's? check
af en toe een hele hoog uithaal in het refrein. jot
Cadillacs? zeker wel
gay-gahalte? door het dak heen

Hoewel hij aan de beschrijving van Ssscht... eigenlijk niet helemaal (helemaal niet?) voldoet, gok ik op deze - de clip is helaas nergens meer te bekennen op youtube

Monaco - What do you want from me

Ssscht...
geen enkel komt nog maar in de buurt, sorry jongens

DjFrankie (moderator)

die misschien?

ik dan ook maar een wilde gok

No Mercy Where Do you Go

Oke dat was een wilde gok in die zal het waarschijnlijk ook wel niet zijn, maar door die wilde gok kwam ik wel bij deze No Mercy - Please Don't Go.

Cadillacs, Las Vegas sfeertje, Hi-Hats, Gay het zit er allemaal in....... Kans hebbertje denk ik zo.

Ssscht...
Hmm vergeet allemaal het gay-aspect, zoooooo erg is het allemaal nog niet (naar de '90-normen)
Ik denk dat het misschien geen kwaad kan om nog eens even alle kenmerken op te sommen. Hier komt ie:

- 1999/2000/2001 (géén zomerhit)

- retro (!) disco (met een beetje de sfeer van “Everybody everybody" van Black Box of Phats & Small's "Feel Good")

- zanger: (blanke) man met eerst rustige, licht monotone zanglijnen en in het refrein een kenmerkende en steeds terugkerend hoog gezongen zin (die er krachtig uitkomt)

- het nummer is volgens mij NIET één van de vele (!) foute ’90-hits, in de zin dat het best een goed in elkaar gestoken nummer is

- en héél belangrijk is dat het ritme heel sterk lijkt op dat van “Rose Rouge” van St. Germain. Als er niet een soort snel en jazzy ritme alla Rose Rouge in zit kan het zeker niet het nummer zijn dat ik zoek.

- (volgens mij – maar dat kan ook geheel verkeerd zijn – was de clip wat in disco-Las Vegas-stijl met Cadillac’s…)

Het cursieve gedeelte niet gelezen?

Maar anyway, hoe je met een Rose Rouge-achtige beat in godsnaam retrodisco a la de genoemde voorbeelden kunt klinken, is mij een raadsel. Ik geef het op, volgens mij gaat het hier om een hersenspinsel

Ssscht...
StopMakingSenseo schreef:
Het cursieve gedeelte niet gelezen?

Maar anyway, hoe je met een Rose Rouge-achtige beat in godsnaam retrodisco a la de genoemde voorbeelden kunt klinken, is mij een raadsel. Ik geef het op, volgens mij gaat het hier om een hersenspinsel

En toch kan het hoor Maar geef het idd maar op, ik denk dat de kans dat iemand op het nummer komt behoorlijk nihil is.

Toch bedankt iedereen!

deze wellicht

en deze voldoet volgens mij aan alle crieteria........

thelion schreef:

en deze voldoet volgens mij aan alle crieteria........

(embed)

Die is uit 1996

Ssscht... schreef:

- 1999/2000/2001 (géén zomerhit)

Ik zoek het nummer bij dit filmpje:
www.dumpert.nl - Het universum

DjFrankie (moderator)
Klinkt als Vangelis

Mooi filmpje, maar van wie is de muziek? Niet van Vangelis in ieder geval. Ga er over nadenken van wie wel.

Hey,

Wie kan mij helpen.. is een moeilijke.

YouTube - amon tobin - 4 ton mantis

Zijn 2 fragmentjes die ik niet kan plaatsen

Welk C-mon & Kypski nummer lijkt op dit youtube filmpje?
Vanaf 1:53 welk klassiek nummer lijkt hierop. Let op het bassloopje. Ik dacht zelf aan Peter en de Wolf oid.

Tnx

Ik zoek een liedje van volgens mij een belgische band. Het is een rustig gevoelig nummer en het is wel gewoon in het engels gezongen. Het refrein ging volgens mijn iets van Everytime, Everyday.

electronic schreef:
Ik zoek een liedje van volgens mij een belgische band. Het is een rustig gevoelig nummer en het is wel gewoon in het engels gezongen. Het refrein ging volgens mijn iets van Everytime, Everyday.

YouTube - Intergalactic Lovers - 'Fade Away' (video) ?

Enige Belgische band die ik ken

Noud schreef:
(quote)

YouTube - Intergalactic Lovers - 'Fade Away' (video) ?

Enige Belgische band die ik ken

Nee, dat is hem niet maar alsnog bedankt. Ik weet trouwens niet helemaal zeker of het van een belgische band was. Het was ook een beetje een verdrietig nummer.

Maar is het rustig en gevoelig in singer-song, R&B, rustige dance... Of te wel weet je wellicht iets meer over het genre.

In Genres > Overigen > hoe heet dit liedje?:

Hallo allemaal!

Ik ben Nils en ik heb me aangemeld op deze site omdat ik een nummer zoek!

Ik kon op de radio maar een klein stukje van de tekst horen.
er zit in:

you are the / my sunshine / sunlight in the rain

Het is volgens mij alweer wat ouder nummer.

alvast bedankt!

Nils

You Are My Sunshine

Meermaals toegeschreven aan goeverneur Jimmie Davis, maar in werkelijkheid werd Paul Rice benaderd door Charles Mitchell, steelgitarist van Jimmie Davis, om zijn rechten hierop af te staan en aangezien die Rice voortdurend in geldnood zat ging dat nog door ook. Er worden bedragen genoemd van $17.50 tot $500.

Was natuurlijk ook mijn eerste gedachte, maar lijkt me niet. Dat hoor je nooit op de radio, ook niet in andere versies, en de tekst gaat net iets anders (het "in the rain" stukje mist).

Gast
geplaatst: vandaag om 06:49 uur

geplaatst: vandaag om 06:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.