Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
Ssscht...
geplaatst: 9 september 2011, 12:05 uur
Neeje neeje, allemaal heel bedankt, maar 't zit er niet in... 

0
geplaatst: 9 september 2011, 17:17 uur
Oke, ben diep in mijn geheugen gegaan(eind jaren negentig waren nogal wazig
) en heb nog een paar 'disco' achtige hitjes gevonden:
Whirlpool Productions - From Disco To Disco
Funky Green Dogs - Fired Up (gezongen door een vrouw, maar heb lang gedacht dat het een man was,misschien jij ook?)
Endangered Species - Ping Pong
Iets van Jamiroquai(had wel wat disco/funk-achtige hits)
) en heb nog een paar 'disco' achtige hitjes gevonden:Whirlpool Productions - From Disco To Disco
Funky Green Dogs - Fired Up (gezongen door een vrouw, maar heb lang gedacht dat het een man was,misschien jij ook?)
Endangered Species - Ping Pong
Iets van Jamiroquai(had wel wat disco/funk-achtige hits)
0
geplaatst: 12 september 2011, 15:11 uur
Nou, als we die Cadillacs en Vegas even inruilen voor motorcross, durf ik nog wel een gokje te wagen op
Dailymotion - Cassius - 1999 - une vidéo Muziek
Dailymotion - Cassius - 1999 - une vidéo Muziek
0
Ssscht...
geplaatst: 12 september 2011, 19:37 uur
jammer genoeg moet ik wederom "nee" zeggen. Maar ooit zal ik er wel eens op botsen.
Oh, ik heb mijn zus haar geheugen ook even geraadpleegd (aan de hand van de gebeurtenis waarop ik het nummer mij het best herinner) en volgens haar is het jaartal van het nummer 2000-2001. Het zou ook niet in de zomervakantie zijn maar in kerst- of krokusvakantie.
Oh, ik heb mijn zus haar geheugen ook even geraadpleegd (aan de hand van de gebeurtenis waarop ik het nummer mij het best herinner) en volgens haar is het jaartal van het nummer 2000-2001. Het zou ook niet in de zomervakantie zijn maar in kerst- of krokusvakantie.
0
geplaatst: 13 september 2011, 05:45 uur
Owwww, zeg dat dan..
je bedoelt Bran Van 3000 - Astounded
Ohnee, da's toch echt een zwarte man.
je bedoelt Bran Van 3000 - Astounded

Ohnee, da's toch echt een zwarte man.
0
Gallow
geplaatst: 13 september 2011, 07:32 uur
YouTube - Dante Thomas - Miss California 
2001
hi-hat's? check
af en toe een hele hoog uithaal in het refrein. jot
Cadillacs? zeker wel
gay-gahalte? door het dak heen

2001
hi-hat's? check
af en toe een hele hoog uithaal in het refrein. jot
Cadillacs? zeker wel
gay-gahalte? door het dak heen

0
geplaatst: 13 september 2011, 10:24 uur
Hoewel hij aan de beschrijving van Ssscht... eigenlijk niet helemaal (helemaal niet?) voldoet, gok ik op deze - de clip is helaas nergens meer te bekennen op youtube 
Monaco - What do you want from me

Monaco - What do you want from me
0
Ssscht...
geplaatst: 13 september 2011, 11:08 uur
geen enkel komt nog maar in de buurt, sorry jongens 

0
geplaatst: 13 september 2011, 21:54 uur
0
geplaatst: 13 september 2011, 22:01 uur
Oke dat was een wilde gok in die zal het waarschijnlijk ook wel niet zijn, maar door die wilde gok kwam ik wel bij deze No Mercy - Please Don't Go.
Cadillacs, Las Vegas sfeertje, Hi-Hats, Gay het zit er allemaal in....... Kans hebbertje denk ik zo.
Cadillacs, Las Vegas sfeertje, Hi-Hats, Gay het zit er allemaal in....... Kans hebbertje denk ik zo.
0
Ssscht...
geplaatst: 14 september 2011, 11:33 uur
Hmm vergeet allemaal het gay-aspect, zoooooo erg is het allemaal nog niet (naar de '90-normen) 
Ik denk dat het misschien geen kwaad kan om nog eens even alle kenmerken op te sommen. Hier komt ie:
- 1999/2000/2001 (géén zomerhit)
- retro (!) disco (met een beetje de sfeer van “Everybody everybody" van Black Box of Phats & Small's "Feel Good")
- zanger: (blanke) man met eerst rustige, licht monotone zanglijnen en in het refrein een kenmerkende en steeds terugkerend hoog gezongen zin (die er krachtig uitkomt)
- het nummer is volgens mij NIET één van de vele (!) foute ’90-hits, in de zin dat het best een goed in elkaar gestoken nummer is
- en héél belangrijk is dat het ritme heel sterk lijkt op dat van “Rose Rouge” van St. Germain. Als er niet een soort snel en jazzy ritme alla Rose Rouge in zit kan het zeker niet het nummer zijn dat ik zoek.
- (volgens mij – maar dat kan ook geheel verkeerd zijn – was de clip wat in disco-Las Vegas-stijl met Cadillac’s…)

Ik denk dat het misschien geen kwaad kan om nog eens even alle kenmerken op te sommen. Hier komt ie:
- retro (!) disco (met een beetje de sfeer van “Everybody everybody" van Black Box of Phats & Small's "Feel Good")
- zanger: (blanke) man met eerst rustige, licht monotone zanglijnen en in het refrein een kenmerkende en steeds terugkerend hoog gezongen zin (die er krachtig uitkomt)
- het nummer is volgens mij NIET één van de vele (!) foute ’90-hits, in de zin dat het best een goed in elkaar gestoken nummer is
- en héél belangrijk is dat het ritme heel sterk lijkt op dat van “Rose Rouge” van St. Germain. Als er niet een soort snel en jazzy ritme alla Rose Rouge in zit kan het zeker niet het nummer zijn dat ik zoek.
- (volgens mij – maar dat kan ook geheel verkeerd zijn – was de clip wat in disco-Las Vegas-stijl met Cadillac’s…)
0
geplaatst: 14 september 2011, 16:07 uur
Het cursieve gedeelte niet gelezen? 
Maar anyway, hoe je met een Rose Rouge-achtige beat in godsnaam retrodisco a la de genoemde voorbeelden kunt klinken, is mij een raadsel. Ik geef het op, volgens mij gaat het hier om een hersenspinsel

Maar anyway, hoe je met een Rose Rouge-achtige beat in godsnaam retrodisco a la de genoemde voorbeelden kunt klinken, is mij een raadsel. Ik geef het op, volgens mij gaat het hier om een hersenspinsel

0
Ssscht...
geplaatst: 14 september 2011, 16:23 uur
StopMakingSenseo schreef:

En toch kan het hoor
Maar geef het idd maar op, ik denk dat de kans dat iemand op het nummer komt behoorlijk nihil is. Toch bedankt iedereen!
0
geplaatst: 14 september 2011, 17:36 uur
deze wellicht
en deze voldoet volgens mij aan alle crieteria........
0
geplaatst: 14 september 2011, 21:00 uur
thelion schreef:
(embed)
(embed)
Die is uit 1996

Ssscht... schreef:
0
geplaatst: 26 september 2011, 20:14 uur
Ik zoek het nummer bij dit filmpje:
www.dumpert.nl - Het universum
www.dumpert.nl - Het universum
0
geplaatst: 26 september 2011, 22:10 uur
Mooi filmpje, maar van wie is de muziek? Niet van Vangelis in ieder geval. Ga er over nadenken van wie wel.
0
geplaatst: 27 september 2011, 00:24 uur
Hey,
Wie kan mij helpen.. is een moeilijke.
YouTube - amon tobin - 4 ton mantis
Zijn 2 fragmentjes die ik niet kan plaatsen
Welk C-mon & Kypski nummer lijkt op dit youtube filmpje?
Vanaf 1:53 welk klassiek nummer lijkt hierop. Let op het bassloopje. Ik dacht zelf aan Peter en de Wolf oid.
Tnx
Wie kan mij helpen.. is een moeilijke.
YouTube - amon tobin - 4 ton mantis
Zijn 2 fragmentjes die ik niet kan plaatsen
Welk C-mon & Kypski nummer lijkt op dit youtube filmpje?
Vanaf 1:53 welk klassiek nummer lijkt hierop. Let op het bassloopje. Ik dacht zelf aan Peter en de Wolf oid.
Tnx
0
geplaatst: 8 oktober 2011, 21:56 uur
Ik zoek een liedje van volgens mij een belgische band. Het is een rustig gevoelig nummer en het is wel gewoon in het engels gezongen. Het refrein ging volgens mijn iets van Everytime, Everyday.
0
geplaatst: 9 oktober 2011, 15:11 uur
electronic schreef:
Ik zoek een liedje van volgens mij een belgische band. Het is een rustig gevoelig nummer en het is wel gewoon in het engels gezongen. Het refrein ging volgens mijn iets van Everytime, Everyday.
YouTube - Intergalactic Lovers - 'Fade Away' (video) ?
Enige Belgische band die ik ken

0
geplaatst: 9 oktober 2011, 21:23 uur
Noud schreef:
(quote)
Nee, dat is hem niet maar alsnog bedankt. Ik weet trouwens niet helemaal zeker of het van een belgische band was. Het was ook een beetje een verdrietig nummer.
0
geplaatst: 9 oktober 2011, 21:29 uur
Maar is het rustig en gevoelig in singer-song, R&B, rustige dance... Of te wel weet je wellicht iets meer over het genre.
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 23:45 uur
In Genres > Overigen > hoe heet dit liedje?:
Hallo allemaal!
Ik ben Nils en ik heb me aangemeld op deze site omdat ik een nummer zoek!
Ik kon op de radio maar een klein stukje van de tekst horen.
er zit in:
you are the / my sunshine / sunlight in the rain
Het is volgens mij alweer wat ouder nummer.
alvast bedankt!
Nils
Hallo allemaal!
Ik ben Nils en ik heb me aangemeld op deze site omdat ik een nummer zoek!
Ik kon op de radio maar een klein stukje van de tekst horen.
er zit in:
you are the / my sunshine / sunlight in the rain
Het is volgens mij alweer wat ouder nummer.
alvast bedankt!
Nils
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 23:51 uur
You Are My Sunshine
Meermaals toegeschreven aan goeverneur Jimmie Davis, maar in werkelijkheid werd Paul Rice benaderd door Charles Mitchell, steelgitarist van Jimmie Davis, om zijn rechten hierop af te staan en aangezien die Rice voortdurend in geldnood zat ging dat nog door ook. Er worden bedragen genoemd van $17.50 tot $500.
Meermaals toegeschreven aan goeverneur Jimmie Davis, maar in werkelijkheid werd Paul Rice benaderd door Charles Mitchell, steelgitarist van Jimmie Davis, om zijn rechten hierop af te staan en aangezien die Rice voortdurend in geldnood zat ging dat nog door ook. Er worden bedragen genoemd van $17.50 tot $500.
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 23:54 uur
Was natuurlijk ook mijn eerste gedachte, maar lijkt me niet. Dat hoor je nooit op de radio, ook niet in andere versies, en de tekst gaat net iets anders (het "in the rain" stukje mist).
* denotes required fields.