Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2012, 20:54 uur
euh, effe rondsurfen en al een tiental verschillende commercials gevonden...
welke bedoel je juist, monique?
welke bedoel je juist, monique?
0
geplaatst: 9 februari 2012, 21:06 uur
2MY de reclame die nu dagelijks te zien is,ik weet niet precies om wat voor een type Rang Rover het gaat.
0
geplaatst: 9 februari 2012, 21:11 uur
Oke, geen idee welke ze nu spelen, maar deze heb ik alvast gevonden:
Het heet Out There en is gecomponeerd door Lodewijk Pottker, hier in een of andere remix. Is het deze muziek, monique?
Het heet Out There en is gecomponeerd door Lodewijk Pottker, hier in een of andere remix. Is het deze muziek, monique?
0
geplaatst: 9 februari 2012, 21:23 uur
Ik heb bij het bij Youtube even opgezocht en het blijkt dat de band Orbital de muziek heeft gemaakt voor deze reclame.
Bedankt voor het zoeken.
Bedankt voor het zoeken.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 09:44 uur
Kan iemand mij vertellen op welk bekende nummer het onderstaande liedje lijkt - of is het misschien een vertaling van iets bekends? Ik kom er niet op, heb het aan een paar mensen laten horen en iedereen denkt 'ja!' zonder vervolgens met een naam te kunnen komen...
Intro/eerste couplet herkende ik overigens niet direct als iets bekends, het gaat vooral om het refrein, met name als het koortje daarin meedoet.
Intro/eerste couplet herkende ik overigens niet direct als iets bekends, het gaat vooral om het refrein, met name als het koortje daarin meedoet.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 16:16 uur
Ik vind het lijken op Je Bent Niets, Je Bent Niemand van Clouseau (van sec 30 tot 47 en daarna nog een paar keer), maar dat is nu juist niet het refrein... Klinkt ook bekend, maar voorlopig heb ik eveneens geen idee.
0
geplaatst: 11 februari 2012, 08:02 uur
Dank voor de tips, die van Zornik lijkt er idd wel wat op, maar dit is niet wat ik bedoel. Zit meer te denken aan de oude jazz standard ofzo...
0
geplaatst: 11 februari 2012, 12:45 uur
Lijkt ook wel wat op 'Let kiss' van Orkest Gudrun Jankis en daarmee ook op 'Ploem Ploem Jenka' van Trea Dobbs.
0
geplaatst: 12 februari 2012, 20:51 uur
De regel uit het refrein 'kies je wit of geel of rood of blauw' is qua melodie identiek aan de vierde regel uit Strangers in the night van Frank Sinatra 'Before the night was through'.
Misschien is dat het ?
Misschien is dat het ?
0
geplaatst: 13 februari 2012, 11:59 uur
ranboy schreef:
De regel uit het refrein 'kies je wit of geel of rood of blauw' is qua melodie identiek aan de vierde regel uit Strangers in the night van Frank Sinatra 'Before the night was through'.
Misschien is dat het ?
Dat is het, dank je De regel uit het refrein 'kies je wit of geel of rood of blauw' is qua melodie identiek aan de vierde regel uit Strangers in the night van Frank Sinatra 'Before the night was through'.
Misschien is dat het ?
Maf dat ik er maar niet op kwam, moet Strangers in the Night toch zeker een paar honderd keer gehoord hebben in m'n leven. Ik hoef Sinatra nu niet eens na te luisteren, kan het refrein van SitN zo in m'n hoofd afspelen en dat is 'm inderdaad 
0
geplaatst: 13 februari 2012, 20:51 uur
Nummer van een jaartje of 5 geleden (misschien iets meer). Soort van Electro-clash. Video is behoorlijk bekend, 1 of 2 mensen waar steeds meer neon kleuren uit hun ogen, mond etc spuit.
Behoorlijk trippy... ligt echt op het puntje van m'n tong maar kan er niet op komen. Volgens mij een Amerikaans of Brits bandje. Help!!
Behoorlijk trippy... ligt echt op het puntje van m'n tong maar kan er niet op komen. Volgens mij een Amerikaans of Brits bandje. Help!!
0
geplaatst: 13 februari 2012, 22:54 uur
ranboy schreef:
Misschien is dat het ?
Misschien is dat het ?

Heb hier toch een hele tijd op zitten piekeren. Ik WIST al dat de doorbraak moest komen van die toon omhoog als in rood of blauw en ik wist ook zeker dat ik het nummer kende en ook zelf in bezit had. Het zal toch door het ritme komen, dat ik het niet herkende want natuurlijk geldt ook voor mij dat ik de Sinatraclassic eindeloos vaak gehoord heb. Bravo Ranboy

0
geplaatst: 13 februari 2012, 23:03 uur
Dank voor het compliment!Toen ik Raymond afzette na het zingen van dat refrein, kwam Strangers in the night zo maar bij me opzetten. Ik aarzelde nog wel om die oplossing te geven, omdat het maar één regel was uit het geheel, maar bij tweede beluistering vond ik de overeenkomst nog sterker, en het paste ook goed in Bertus' vermoeden van een 'jazz standard' (al is het geen jazz natuurlijk).
0
geplaatst: 15 februari 2012, 09:21 uur
Ik zoek een nummer waarvan ik me alleen de veelvuldig gebruikte tekst I love you baby kan herinneren. Wat ik verder nog weet is dat het in een ver verleden voor een reclame is gebruikt(geen idee welke) en dat het werd gezongen door een vrouw met een krakerige stem. Iemand enig idee?
0
geplaatst: 15 februari 2012, 09:23 uur
ranboy schreef:
Dank voor het compliment!
Toen ik Raymond afzette na het zingen van dat refrein, kwam Strangers in the night zo maar bij me opzetten. Ik aarzelde nog wel om die oplossing te geven, omdat het maar één regel was uit het geheel, maar bij tweede beluistering vond ik de overeenkomst nog sterker, en het paste ook goed in Bertus' vermoeden van een 'jazz standard' (al is het geen jazz natuurlijk).
Grappig dat die ene regel zowel sq als mij direct naar SitN leidden. Kennelijk kan zo'n klein rijtje noten toch best bepalend zijn
Dank voor het compliment!Toen ik Raymond afzette na het zingen van dat refrein, kwam Strangers in the night zo maar bij me opzetten. Ik aarzelde nog wel om die oplossing te geven, omdat het maar één regel was uit het geheel, maar bij tweede beluistering vond ik de overeenkomst nog sterker, en het paste ook goed in Bertus' vermoeden van een 'jazz standard' (al is het geen jazz natuurlijk).

0
geplaatst: 15 februari 2012, 17:18 uur
Quadraphonic schreef:
Ik zoek een nummer waarvan ik me alleen de veelvuldig gebruikte tekst I love you baby kan herinneren. Wat ik verder nog weet is dat het in een ver verleden voor een reclame is gebruikt(geen idee welke) en dat het werd gezongen door een vrouw met een krakerige stem. Iemand enig idee?
Macy Gray - Sweet Baby?
0
geplaatst: 15 februari 2012, 17:48 uur
Nee, dat is het niet. Het zit meer in de rock hoek. Ik weet dat het allemaal supervaag is, maar ik geloof dat ze het ook herhaald(I love you baby, I love you baby) Bedankt voor het meedenken..
0
geplaatst: 15 februari 2012, 22:03 uur
Nee, wel een tof nummer. Maar het klonk rauwer, meer rockachtig, en (durf ik het te zeggen) blanker.
0
geplaatst: 19 februari 2012, 16:41 uur
Opname 1: Welk nummer? by buitenbewustzijn on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Opname 2: Welk liedje? by buitenbewustzijn on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Wat is de naam van dit liedje?
Opname 2: Welk liedje? by buitenbewustzijn on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Wat is de naam van dit liedje?
0
geplaatst: 19 februari 2012, 17:10 uur
@ BuitenBewustzijn
Het eerste lijkt wel op het achtergrondgeluidje van Jan De Wilde's Hé Hé, maar dan net omgekeerd.
Het onderste doet me ietwat denken aan de intro van Petra's In een Klein Stationnetje... maar geen idee of ik het in die richting van Vlaamse kindermuziek moet gaan zoeken
Kan je tips geven over welk muziekgenre we aan het zoeken zijn of welke taal ofzo?
edit: ah, daarjuist stonden er nog twee....
Het eerste lijkt wel op het achtergrondgeluidje van Jan De Wilde's Hé Hé, maar dan net omgekeerd.
Het onderste doet me ietwat denken aan de intro van Petra's In een Klein Stationnetje... maar geen idee of ik het in die richting van Vlaamse kindermuziek moet gaan zoeken

Kan je tips geven over welk muziekgenre we aan het zoeken zijn of welke taal ofzo?

0
geplaatst: 19 februari 2012, 18:23 uur
2MY schreef:
@ BuitenBewustzijn
@ BuitenBewustzijn

Het is niet 1 van die liedjes.
muziekgenre: Het zou kunnen lijken op de muziek van de blues brothers. Rock, blues dus. Misschien is de melodie wel trompetgeluid.
De 2e was Welk nummer ? #2 by buitenbewustzijn on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
en het deed me denken aan de tune van Close Encounters of the Third Kind: YouTube - ARP 2500- Close Encounters tune
0
geplaatst: 20 februari 2012, 12:57 uur
Quadraphonic schreef:
Nee, wel een tof nummer. Maar het klonk rauwer, meer rockachtig, en (durf ik het te zeggen) blanker.
Gokje:http://youtu.be/5bkVCoQNsIU
0
geplaatst: 20 februari 2012, 19:09 uur
@Quadrophonic: een versie van Can't Take My Eyes off You ?
@Buitenbewustzijn: je links werken niet (meer)
@Buitenbewustzijn: je links werken niet (meer)
0
geplaatst: 20 februari 2012, 21:01 uur
Eerste post voor mij op dit forum. Al wel een behoorlijke tijd bekend en fervent gebruiker van deze site. Ontzettend veel mooie muziek ontdekt hier, en muziekliefhebbers weten dat er bijna geen mooier cadeau te vinden is dan dat. Dank!
Het nummer in kwestie. Het is een heel lang nummer waarin op een dylanesque manier (niet stem of muziek, meer de narratieve vorm) een soldaat zingt over hoe hij bijna gestorven was in de jungle en gered werd door een soort rambo figuur. Volgens mij is de naam van die rambo figuur ook meteen de naam van het nummer. De albumhoes is volgens mij (en nu ben ik echt aan het graven) een beetje donker/shady/nachtclub achtig. Leuk album voor de rest maar het nummer waarnaar ik op zoek ben steekt er met kop en schouders bovenuit. Alvast bedankt! Nogmaals, het nummer is echt heel lang, meer dan acht minuten volgens mij.
Het nummer in kwestie. Het is een heel lang nummer waarin op een dylanesque manier (niet stem of muziek, meer de narratieve vorm) een soldaat zingt over hoe hij bijna gestorven was in de jungle en gered werd door een soort rambo figuur. Volgens mij is de naam van die rambo figuur ook meteen de naam van het nummer. De albumhoes is volgens mij (en nu ben ik echt aan het graven) een beetje donker/shady/nachtclub achtig. Leuk album voor de rest maar het nummer waarnaar ik op zoek ben steekt er met kop en schouders bovenuit. Alvast bedankt! Nogmaals, het nummer is echt heel lang, meer dan acht minuten volgens mij.
0
geplaatst: 20 februari 2012, 21:06 uur
Camouflage van Stan Ridgway?
Deze soldaat werd overigens niet gered door een Rambo-figuur, maar door de geest van een pas gestorven soldaat.
Deze soldaat werd overigens niet gered door een Rambo-figuur, maar door de geest van een pas gestorven soldaat.
0
geplaatst: 20 februari 2012, 21:08 uur
ranboy schreef:
Yeap! Reuze bedankt. Ik zet hem meteen op. Lang geleden dat ik dit nummer voor het laatst gehoord heb.
* denotes required fields.