Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2012, 22:35 uur
... Narcotic vond ik trouwens één van de weinige terechte nummer 1-hits van die periode 
Deze zal het ook niet zijn, niet echt een vrouwenstem te bekennen, maar dan post ik hem maar omwille van nostalgische redenen...
Die hele cd trekt op geen bal, maar toch kan ik hem niet wegdoen... (euh, ja, ik heb die dus)

Deze zal het ook niet zijn, niet echt een vrouwenstem te bekennen, maar dan post ik hem maar omwille van nostalgische redenen...
Die hele cd trekt op geen bal, maar toch kan ik hem niet wegdoen... (euh, ja, ik heb die dus)

0
geplaatst: 12 april 2012, 20:03 uur
relaxex schreef:
ik zoek ook een nummer, niet omdat het zo geweldig is ofzo maar gewoon omdat ik benieuwd ben welk nummer het is.
het is een heel bekend nummer, veel gedraaid in bijv. feesttenten.
het nummer begint met een elektrische intro, die goed meegezongen kan worden en dan klint als:
tutututu tutututu tututututututututututu of zoiets.:P
daarna komt er een hoge vrouwenstem (beetje 90s achtig, denk ook dat t een 90s nummer is).
later herhaalt de intro zich in het refrein en dat intro is ook waar het hele nummer om draait zon beetje.
alvast bedankt!
ik zoek ook een nummer, niet omdat het zo geweldig is ofzo maar gewoon omdat ik benieuwd ben welk nummer het is.
het is een heel bekend nummer, veel gedraaid in bijv. feesttenten.
het nummer begint met een elektrische intro, die goed meegezongen kan worden en dan klint als:
tutututu tutututu tututututututututututu of zoiets.:P
daarna komt er een hoge vrouwenstem (beetje 90s achtig, denk ook dat t een 90s nummer is).
later herhaalt de intro zich in het refrein en dat intro is ook waar het hele nummer om draait zon beetje.
alvast bedankt!
YouTube - In-Grid - Tu Es Foutu (Hi Quality)
accordeon/electronic/vrouwenstem/disco/feest en tututututu na 2 minuten Meezingen kan, maar tis wel Frans natuurlijk

0
geplaatst: 12 april 2012, 23:09 uur
Wie weet, maar ik vind dat nu juist meer een lage vrouwenstem en geen hoge.
0
geplaatst: 12 april 2012, 23:56 uur
In Muziek > Algemeen > Weet iemand waar dit muziekstuk onderdeel van is?:
Zo niet van deze tijd, maar ik ben zeer benieuwd of iemand weet van wie dit muziekstuk is.
Het is een klein deel ervan, maar wie weet is iemand er bekend mee? Klassiek overigens!
Zo niet van deze tijd, maar ik ben zeer benieuwd of iemand weet van wie dit muziekstuk is.
Het is een klein deel ervan, maar wie weet is iemand er bekend mee? Klassiek overigens!
0
geplaatst: 12 april 2012, 23:59 uur
nope, geen flauw idee... maar in dit topic komt uw vraag mss meer tot z'n recht...
0
geplaatst: 13 april 2012, 15:51 uur
krekel schreef:
Titel : The Swan (from Carnival of the Animals)
Het origineel is van : Camille Saint-Saëns
0
geplaatst: 13 april 2012, 16:44 uur
Ik zoek een nummer van volgens mij? Fatman Scoop. Het nummer heeft de lyrics van Be Faithful van Fatman Scoop, maar de beat is totaal anders. In het begin hoor je een soort van trompetten die de spanning opbouwen, daarna gaat het over in een dreunende beat. Help!
0
geplaatst: 13 april 2012, 16:47 uur
Is het niet gewoon een of andere remix van dat nummer Be Faithful?
0
Meneer Bungel
geplaatst: 14 april 2012, 15:21 uur
Ik zoek een nummer uit de jaren '80 (dacht ik toch) dat op de achtergrond een soort robotstem heeft die ritmisch ''ha-ha-ha-ha-ha-(etc.)'' aanhoudt. Daaroverheen klinkt vervolgens ook weer een vervormde stem. Het moet een erg bekend nummer zijn, maar ik kom er niet op...
0
geplaatst: 14 april 2012, 15:51 uur
0
geplaatst: 14 april 2012, 21:54 uur
Salvadore schreef:
Thanx Salvadore voor je antwoord.
Toch lijkt het stuk daar niet uit afkomstig te zijn.
Mijn muziek stuk bevat een (bewuste?) 'valse' episode.
0
geplaatst: 14 april 2012, 22:33 uur
SoundHound geeft dit als antwoord. Het zou eventueel een bewerking ervan kunnen zijn.
0
geplaatst: 17 april 2012, 23:36 uur
Geen idee meer hoe het liedje ging, maar in de video worden vrouwen door zwarte verf gerold en die rollen vervolgens over een doek heen of zo. En er zitten veel Afro-Amerikanen in de video, niet racistisch bedoeld. Heeft iemand enig idee waar ik het over heb? Ik weet het ook zelf niet altijd even goed. 

0
geplaatst: 18 april 2012, 21:22 uur
Dank je.
Ik had al zo'n vermoeden dat ze Christina heette van voren, maar van achteren geen idee.
Ik had al zo'n vermoeden dat ze Christina heette van voren, maar van achteren geen idee.
0
geplaatst: 22 april 2012, 01:42 uur
In Muziek > Algemeen > Wat playbackt André van Duin?:
André van Duin is in 1964 doorgebroken in het programma Nieuwe oogst van de Avro. Hij playbackt hierbij mee op zijn eigen geluidstape. Alle Engels talige en Nederlndse fragmenten zijn makkelijk terug te vinden, maar weet iemand waar die twee Franstalige stukjes vandaan komen? Is het wel Franstalig? Verder dan Engels en Duits heb ik nooit geleerd. Dus vandaar ook erg lastig zoeken naar lyrics via Google.
Een ding is zeker, het moeten nr's zijn van vóór juni 1964. Als iemand mij al kan schrijven wat er gezongen wordt (niet vertalen, maar uitschrijven) dan ben ik ook al een heel eind. Misschien herkent iemand de muziekstijl of stem van een artiest?
Hierbij de link naar het filmpje op youtube:
YouTube - André van Duin - Nieuwe Oogst
op 2.12 het eerste fragment
op 4.19 het tweede fragment
Alvast dank!
Groet Bart
André van Duin is in 1964 doorgebroken in het programma Nieuwe oogst van de Avro. Hij playbackt hierbij mee op zijn eigen geluidstape. Alle Engels talige en Nederlndse fragmenten zijn makkelijk terug te vinden, maar weet iemand waar die twee Franstalige stukjes vandaan komen? Is het wel Franstalig? Verder dan Engels en Duits heb ik nooit geleerd. Dus vandaar ook erg lastig zoeken naar lyrics via Google.
Een ding is zeker, het moeten nr's zijn van vóór juni 1964. Als iemand mij al kan schrijven wat er gezongen wordt (niet vertalen, maar uitschrijven) dan ben ik ook al een heel eind. Misschien herkent iemand de muziekstijl of stem van een artiest?
Hierbij de link naar het filmpje op youtube:
YouTube - André van Duin - Nieuwe Oogst
op 2.12 het eerste fragment
op 4.19 het tweede fragment
Alvast dank!
Groet Bart
0
geplaatst: 22 april 2012, 02:14 uur
Volgens mij is de eerste een Italiaanse cover van een bekend Engelstalig rock 'n roll nummer.
De tweede is "La Novia" van Antonio Prieto. De taal waarin gezongen wordt, is hier overigens geen Frans maar Spaans.
De tweede is "La Novia" van Antonio Prieto. De taal waarin gezongen wordt, is hier overigens geen Frans maar Spaans.

0
geplaatst: 22 april 2012, 09:15 uur
@L_T_B: Bedankt voor La Novia. Ik twijfelde al aan de taal. Er wordt gezongen over Corazon (hart?). Dat is geloof ik geen Frans woord. Net even beluisterd, toch wel een mooi nummer uit 61.
Als iemand nog een tip heeft over het eerste fragment....
Als iemand nog een tip heeft over het eerste fragment....
0
geplaatst: 22 april 2012, 11:44 uur
Drie kwartier puzzelen; dat Italiaans is toch lastiger te verstaan dan ik dacht.
Het eerste fragment is: Cosa vuoi da me van Michele
YouTube - Michele - Cosa vuoi da me (1963)
Het eerste fragment is: Cosa vuoi da me van Michele
YouTube - Michele - Cosa vuoi da me (1963)
0
geplaatst: 26 april 2012, 15:30 uur
Hallo mensen! Wie kan mij helpen?
Veronica - Programma Video's - Detail pagina - Lauren en Tim zijn De BOB! - Aflevering 3 - Lauren en Tim zijn de BOB!: Aflevering 3 - veronicatv.nl
het liedje begint bij 35:28 !
Alvast bedankt!
Veronica - Programma Video's - Detail pagina - Lauren en Tim zijn De BOB! - Aflevering 3 - Lauren en Tim zijn de BOB!: Aflevering 3 - veronicatv.nl
het liedje begint bij 35:28 !
Alvast bedankt!
0
geplaatst: 6 mei 2012, 13:51 uur
Luister hier de track, ik weet de artiest niet, de track heet waarschijnlijk "Chill" gewoon nieuwsgierig wie de artiest is
.
.
0
dion_odinot
geplaatst: 7 mei 2012, 23:09 uur
Oke Dames en Heren,
Ik wordt helemaal gek.
Ik heb ooit eens een album gedownload (ja gedownload, want het was niet in nederland verkrijgbaar)
Maar nou heb ik het niet meer, en heb geen idee meer wat de naam was, en wat de artiest.
De artiest had maar 1 album gemaakt. en de artiest was volgensmij nog vrij jong, en kwam uit de VS, als ik me niet vergis.
het was een elektronisch album, uptempo. beetje breakbeat achtig.
Alle nummers op de cd waren door de artiest zelf gemaakt.
het opvallende aan het album was, is dat hij zelf in alle tracks, elektronische viool had ingespeeld.
het album had ook een rare naam, de naam van het album had zo de naam van de artiest kunnen zijn en vice versa.
Het album Staat 100% zeker op MuMe, want ik heb het via MuMe ontdekt.
Er waren niet heel veel stemmen, dus ik vrees dat niet veel mensen het kennen.
toch waag ik hier een poging.
bvd,
Ik wordt helemaal gek.
Ik heb ooit eens een album gedownload (ja gedownload, want het was niet in nederland verkrijgbaar)
Maar nou heb ik het niet meer, en heb geen idee meer wat de naam was, en wat de artiest.
De artiest had maar 1 album gemaakt. en de artiest was volgensmij nog vrij jong, en kwam uit de VS, als ik me niet vergis.
het was een elektronisch album, uptempo. beetje breakbeat achtig.
Alle nummers op de cd waren door de artiest zelf gemaakt.
het opvallende aan het album was, is dat hij zelf in alle tracks, elektronische viool had ingespeeld.
het album had ook een rare naam, de naam van het album had zo de naam van de artiest kunnen zijn en vice versa.
Het album Staat 100% zeker op MuMe, want ik heb het via MuMe ontdekt.
Er waren niet heel veel stemmen, dus ik vrees dat niet veel mensen het kennen.
toch waag ik hier een poging.
bvd,
0
dion_odinot
geplaatst: 8 mei 2012, 00:02 uur
na 4 uur google-en heb ik hem gevonden.
het forum bericht lijkt nu een beetje overbodig, maar ik hield het niet meer
en opeens kwam ik hem tegen op google
voor de geïnteresseerden: het was Saltillo met Ganglion.
(zie dat maar eens te vinden als je de naam kwijt bent
)
het forum bericht lijkt nu een beetje overbodig, maar ik hield het niet meer

en opeens kwam ik hem tegen op google
voor de geïnteresseerden: het was Saltillo met Ganglion.
(zie dat maar eens te vinden als je de naam kwijt bent
)
0
geplaatst: 9 mei 2012, 02:44 uur
Ok, het nummer dat ik zoek herinnner ik me puur door een videoclip.
- De band speelde muziek in een UFO
- UFO vloog over landschappen heen.
-Rock/Pop muziek, kan me nog gitaren en drumstel herinneren.. denk ik
-Zal rond het jaar 2000 op TV geweest zijn. ongeveer..
moeilijke opdracht deze, heb al heel veel gezocht op internet. Ben em ook al heel lang aan het zoeken
BVD!
- De band speelde muziek in een UFO
- UFO vloog over landschappen heen.
-Rock/Pop muziek, kan me nog gitaren en drumstel herinneren.. denk ik

-Zal rond het jaar 2000 op TV geweest zijn. ongeveer..
moeilijke opdracht deze, heb al heel veel gezocht op internet. Ben em ook al heel lang aan het zoeken
BVD!* denotes required fields.