MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Klopt, dat is hem! Held! Bedankt

CHIEP (crew)
Wat die van mij betreft: helaas. Iets waar mijn vader niet helemaal zeker van is: haar artiestennaam bestaat uit twee initialen, gevolgd door een "gewone" naam.

Hoorde vanmorgen op de radio een bekend Frans lied, waarvan het refrein voortgezet met het woord: Lachange, lachange en nog wat ophemeling van Frankrijk. Mannelijke vocalist en heel krachtig chauvinisme.
Heb een lijst met franse hits doorgezocht, maar niks...

Alvast bedankt, OldSkool

ps: Tijdens een break in een show van de Bootleg Beatles was er een jaren 60-nummer met een eindeloze loop van iemand die van 1 tot 4 telt, is daar ook wat bekend van?

Er bestaat een knop om je berichten mee te wijzigen, rechtsboven je bericht. Ik zal de eerste wel verwijderen.

OldSkool schreef:
Hoorde vanmorgen op de radio een bekend Frans lied, waarvan het refrein voortgezet met het woord: Lachange, lachange en nog wat ophemeling van Frankrijk. Mannelijke vocalist en heel krachtig chauvinisme.

Alvast bedankt, OldSkool

Hoewel het niet erg klopt met je omschrijving, moet ik toch denken aan 'Les lacs du Connemara', van Michel Sardou. Alleen zingt hij niet 'la change' (dat is ook geen Frans, om eerlijk te zijn), maar 'là-bas'. En het krachtig chauvinisme geldt niet voor Frankrijk, maar juist voor Ierland, maar toch denk ik: misschien is-ie het wel...

OldSkool schreef:

Alvast bedankt, OldSkool

ps: Tijdens een break in een show van de Bootleg Beatles was er een jaren 60-nummer met een eindeloze loop van iemand die van 1 tot 4 telt, is daar ook wat bekend van?

Je bedoelt toch niet de Marseillaise? Daarin zingen ze niet 'lachange, lachange' maar wel 'marchons, marchons', ik kan me voorstellen dat dat wel zo'n beetje hetzelfde klinkt. Verder hier wel veel vrolijk patriottisme Hier een versie van Mireille Mathieu met de glimmende kop van Sarkozy gratis meegeleverd!

OldSkool schreef:

Dan ga ik wel even in op die andere.
Eindeloze loop is het zeker niet, maar misschien deze?

@Ranboy, die ken ik al, dus nee. Sorry

@Bertus: bedankt voor de glazende kop van Sarkozy alleen is dat hem niet...Mijn excuses.

@Stopmakingsenseo, nee, helaas. Die niet. Ik denk ook dat het zoeken naar een speld in een hooiberg is, misschien ook omdat het speciaal voor die show gemaakt is...
Bedankt iig geval voor de poging!

Enige tijd terug hoorde ik wel een alleraardigst liedje op de radio. Er zaten scratches in en er was iemand aan het opscheppen dat hij onder andere een vliegtuig kon besturen en een kamer voor zichzelf had, waarna een aantal anderen steeds zeiden 'No, you don't.' Weet iemand over welk liedje ik het heb?

Slowgaze schreef:
Enige tijd terug hoorde ik wel een alleraardigst liedje op de radio. Er zaten scratches in en er was iemand aan het opscheppen dat hij onder andere een vliegtuig kon besturen en een kamer voor zichzelf had, waarna een aantal anderen steeds zeiden 'No, you don't.' Weet iemand over welk liedje ik het heb?

Dat is waarschijnlijk A Little Samba van Ugly Duckling

Ugly Duckling - Journey to Anywhere (2000)

CHIEP (crew)
En het nummer dat ik zocht:

Jocharo-T
Was het nummer dat J.J. Wever aangaf, nou het nummer dat Slowgaze zocht?

J.J. Wever schreef:
(quote)

Dat is waarschijnlijk A Little Samba van Ugly Duckling

Ugly Duckling - Journey to Anywhere (2000)

Dat is 'm, dank je.

Klassiek.
Ik kan dit stukje muziek (verplicht gebruikt bij een ballet wedstrijd) maar niet plaatsen of thuisbrengen. Iemand een idee? Tnx.

Dat spaanse nummer dat we hele tijd in kroegen horen.
OOOOIIII YOOOOO YOOOO

Dat zal deze zijn:

Dat is misschien wel het vervelendste nummer van vorig jaar. Maar goed, verkeerde topic.

Nog even terugkomend op de vraag van Old Skool: is het niet Ma France ipv La Change?

Ik heb onlangs een klein fragmentje gehoord van (ik meen) een housetrack met mannelijke R&B-achtige vocalen. Hij klonk een beetje als Montell Jordan, maar ik denk niet dat hij het is. Hij zingt iets van "Don't know *dit*, don't know *dat*, don't know *zus*, don't know *zo*" en dan "This world was made for two". Een uptempo nummer van ergens begin tot midden jaren '90 vermoedelijk. De (schaarse) lyrics googlen heeft me niks opgelevert. Iemand thuis in deze muziek?

CHIEP (crew)
Iemand die hier iets van kan maken? (komt uit het "schitterende" Astrid In Wonderland, mocht dat helpen )

CHIEP schreef:
Iemand die hier iets van kan maken? (komt uit het "schitterende" Astrid In Wonderland, mocht dat helpen )
(embed)

Misschien is dit het?

YouTube - Carl Orff - Gassenhauer

CHIEP (crew)
Qua instrument zit het al zeker juist, maar volgens mij komt het niet uit dat nummer.
Toch al een dikke merci .

Zoek een Nederlandse band die vrolijke en opzwepende wereldmuziek maakt.
Hun band heeft een Nederlands-achtige naam. En bestaan grotendeels uit familieleden. Misschien dat nu de samenstelling anders is.
Het is geen Kytman en Mala Vita.
Volgens mij begon hun bandnaam met de letter K.

EDIT
Salvadore schreef:
Misschien bedoel je De Kift (min of meer een familieband) , rondom 4 familieleden.

tnxx

Misschien bedoel je De Kift (min of meer een familieband) , rondom 4 familieleden.

CHIEP (crew)
Ik denk dat we een winnaar hebben. Iets andere versie, maar ik meen het melodietje toch te herkennen, thanks!
Is dat trouwens een marimba?

CHIEP schreef:
(quote)
Ik denk dat we een winnaar hebben. Iets andere versie, maar ik meen het melodietje toch te herkennen, thanks!
Is dat trouwens een marimba?

Waarschijnlijk een marimba maar het kan ook een xylophoon zijn.

ik zoek ook een nummer, niet omdat het zo geweldig is ofzo maar gewoon omdat ik benieuwd ben welk nummer het is.

het is een heel bekend nummer, veel gedraaid in bijv. feesttenten.
het nummer begint met een elektrische intro, die goed meegezongen kan worden en dan klint als:
tutututu tutututu tututututututututututu of zoiets.:P
daarna komt er een hoge vrouwenstem (beetje 90s achtig, denk ook dat t een 90s nummer is).
later herhaalt de intro zich in het refrein en dat intro is ook waar het hele nummer om draait zon beetje.

alvast bedankt!

Geen vrouwenstem, maar wel een tututu-intro en een feesttentklassieker:

nee die had ik wel gekend.
inderdaad ook een feest klassieker maar niet degene die ik zoek.
t is natuurlijk lastig dat het tutututu gehalte bij al die feestnummers zo hoog is

Gast
geplaatst: vandaag om 17:25 uur

geplaatst: vandaag om 17:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.