MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Arrie schreef:
Da's niet alleen de intro, Maarten.

Ik doe tenminste nog een suggestie; van jouw kant heb ik nog geen voorstel gezien.

Ik ben blij dat er zoveel reacties komen maar hij zit er niet bij. Het is een sitar intro en daarna meer rocknummer geen metalnummer.

Lastige vraag blijft het, want zo vaak wordt de sitar niet in de popmuziek gebruikt. Jouw vraag bracht me wel op het volgende idee om 100 popsongs te vinden waarin de sitar te horen is. Dit topic is hier te vinden: Muziek >> Muziekgames >> Top 100 met een sitar

Hallo,
mijn vader is al 15 jaar op zoek naar een nummer (titel en naam), denk ga het via een forum proberen voor me vader.. we zijn op zoek naar een nummer uit eind jaren 60 of jaren 70, het begint met geroezemoes op een perron van mensen, en dan hoor je een ritme van een stoomtrein die begint langzaam dan al sneller en dan komt de muziek?????? niet heel duidelijk maar probeer het toch..

2MY
xtessaa schreef:
het begint met geroezemoes op een perron van mensen, en dan hoor je een ritme van een stoomtrein die begint langzaam dan al sneller en dan komt de muziek?.

zo zijn er veel vrees ik... wikipedia heeft een lijst met ongeveer 900 'trein'-liedjes: <<klik!>>

Geen idee uit welk jaar dit komt, maar dit heeft ongeveer zo'n intro (alleen hoor ik geen geroezemoes)...

2MY schreef:
(quote)

zo zijn er veel vrees ik... wikipedia heeft een lijst met ongeveer 900 'trein'-liedjes: <<klik!>>

Geen idee uit welk jaar dit komt, maar dit heeft ongeveer zo'n intro (alleen hoor ik geen geroezemoes)...

Weet niet of ik zo goed reageer?? haha, kijk goeie tip die ken ook even doorzoeken, liedje is het jammer genoeg niet, bedankt voor je reactie!
wat ook opvallend aan het liedje is is dat hij ongeveer 14 minuten duurt..

Even een vraagje aan xtessaa. Is het stuk muziek waar je over hebt echt een song of kan het ook een instrumentaal stuk zijn van ongeveer een kwartier waarop een stoomtrein is te horen?

dat is het vervelende mijn vader heeft geen idee meer of er in gezongen word of dat het alleen intrumentaal is enz, die stoomtrein is alleen de eerste paar minuten te horen en daarna gaat het over in muziek geen trein meer te horen.. het kon ook langer als een kwartier zijn zelfs half uur

Behalve dan dat er geen stoomtrein op te horen is doet de omschrijving me erg denken aan Whipping Post van The Allman Brothers van het Fillmore East-album. Begint met geroezemoes (want live) en heeft een intro dat wel iets weg heeft van een stoomtrein. Duurt 23:04 (dus geen goede YouTube-link).

wauw lijkt inderdaad op mijn omschrijving, heb hem laten horen maar is het jammer genoeg niet:( heel erg bedankt.. je hoord mensen kletsen dan hoor je een fluitje en heeel langsaam naar al sneller hoor je de trein en dan stopt de trein en komt er muziek in het zelfde ritme als dat de trein stopte

De "treinvraag" van xtesaa houdt me wel bezig vanavond en kom nu wel met een wellicht vreemde suggestie, maar toch hier een link naar wat het eventueel zou kunnen zijn.

YouTube - Edgar Froese - Epsilon In Malaysian Pale (1975)

De vraag houdt mij ook bezig, want het komt me bekend voor. Ik heb het gevoel dat ik het ken...

Geen mensen die kletsen helaas, maar verder...?

YouTube - Station To Station - David Bowie

Um.. ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik probeer het toch maar.
Ik zoek een liedje dat ik ongeveer een halfjaartje geleden op Youtube tegenkwam.
Het was een redelijk nieuw nummer volgens mij, en ik weet niet precies wat voor soort genre het was maar ik denk dat het misschien een soort house/trance was?
De clip kan ik me een stuk beter herinneren. Er was een jongen die verschillende meisjes aan het versieren was door ze te zoenen enzo, en op een gegeven moment kwamen die meisjes erachter en toen gingen ze die man terugpakken maar op een hele enge manier (het leek een beetje op horror) door eng te lopen in een huis en de kleuren veranderden van normaal naar een soort blauwachtig, heel snel en het had dus een soort horror effect.

Okee, volgens mij het ik het echt heel onduidelijk uitgelegd maar ik kan niet zo heel goed omschrijven wat ik in m'n hoofd zie

Weet iemand toevallig hoe dit nummer heet?

heel erg bedankt voor de hulp, gerards dream en ranboy dat is hem jammer genoeg niet.. had ook gegoogled in het engels #song with trainsound on beginning# echt heeel veel mensen hebben die vraag gesteld zoals mij zag ik en geen 1 antwoord op hun vragen.. ben bang dat we hem niet meer gaan vinden..

miepie6 schreef:
Um.. ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik probeer het toch maar.
Ik zoek een liedje dat ik ongeveer een halfjaartje geleden op Youtube tegenkwam.
Het was een redelijk nieuw nummer volgens mij, en ik weet niet precies wat voor soort genre het was maar ik denk dat het misschien een soort house/trance was?
De clip kan ik me een stuk beter herinneren. Er was een jongen die verschillende meisjes aan het versieren was door ze te zoenen enzo, en op een gegeven moment kwamen die meisjes erachter en toen gingen ze die man terugpakken maar op een hele enge manier (het leek een beetje op horror) door eng te lopen in een huis en de kleuren veranderden van normaal naar een soort blauwachtig, heel snel en het had dus een soort horror effect.

Okee, volgens mij het ik het echt heel onduidelijk uitgelegd maar ik kan niet zo heel goed omschrijven wat ik in m'n hoofd zie

Weet iemand toevallig hoe dit nummer heet?

YouTube - Nero - Crush On You Dit is trouwens (commerciële) dubstep.

IllumSphere schreef:
(quote)

YouTube - Nero - Crush On You Dit is trouwens (commerciële) dubstep.

Heeeel erg bedankt!

Ja, ik zat gister nog te denken, was het niet misschien dubstep? Maar toen dacht ik neeee, dat was het vast niet.
Slimme ik
Nogmaals bedankt!

Hallo iederee, ik ben op zoek naar een nummer wat ik vandaag op tv heb gehoord, ik zat vandaag de seizoensoverzicht van de eredivisie te kijken op eredivisie live1, en toen lieten ze een stukje zien van de 3 aanvallers van heerenveen, narsingh, assaidi en dost en terwijl ze dat stukje lieten zien, hoorde je een nederlandstalig rapnummer, die persoon rapte iets van als ik aan de bal ben ofzo dus het ging over voetbal, en aan de stem te horen was het sticks van opgezwolle en fakkelbrigade, weet iemand misschien welk nr het is ??????

De betreffende uitzending van Erediviie live heb ik niet gezien, maar zou het niet het volgende kunnen zijn: YouTube - 1-2tje - Lange Frans & Baas B ft. Rio (Het Land Van #05)

nee dat is em niet, ik had de uitzending vandaag weer gekeken en het is geen sticks die ik hoorde maar big2 van the opposites, kan het nummer alleen nog steeds niet vinden:(

Gerards Dream schreef:
De betreffende uitzending van Erediviie live heb ik niet gezien, maar zou het niet het volgende kunnen zijn: YouTube - 1-2tje - Lange Frans & Baas B ft. Rio (Het Land Van #05)

laat maar ik heb em al YouTube - The Opposites - Jij Niks, Ik Alles alsnog bedankt goos

Als je Sticks en Big2 door elkaar haalt, hoe betrouwbaar is het dan dat het één van die twee is?

Ik ben op zoek naar een cd die ik ooit begin jaren negentig in de toenmalige Music Mania in Brussel kocht (maar intussen allang kwijt ben). Ik ben de uitvoerder vergeten, maar wat ik me herinner.. Het was erg in de stijl van Body Count's Ice-T, dus een amalgaam van rap met metalinvloeden, maar opgehangen aan 1 persoon (dus geen band), én het was very 'christian' qua teksten, ik herinner me dat het eerste nummer over Jesus 'kicking ass in the temple' ging, en dat het laatste nummer een mooie outro had waarin hij de Thank You lijst aframmelde. Early nineties dus (ik schat '91/''92'). Doet dit bij iemand een belletje rinkelen?

Meneer Bungel
Ik moet denken aan Jesus Built My Hotrod, maar christelijk was dat bepaald niet; Ministry - Psalm 69: The Way to Succeed & the Way to Suck Eggs (1992)

Naah niet echt he, die cd-single toen wel gekocht (met het geweldige TV II), maar het was een zwarte rapper ..

Meneer Bungel
Het doet zo geen belletje rinkelen, terwijl ik indertijd toch redelijk bij was met dergelijk muziek. Misschien komt het nog...

Hier in ieder geval een lijstje met christelijk hiphop artiesten.

Nee, het is een soloproject, maar wel een goeie guess, had nog nooit gehoord van DC-Talk. Ik denk dat het ook gebleven is bij die ene cd.

In Muziek > Algemeen > nieuw nummer gezocht:

het is een soort hardstyle nummer

degene die zingt zegt steeds everygot ofzo

Geen idee of ik goed zit hoor, maar kan het een van deze 2 zijn (het nummer van die duivel in de tempel )?

X-Wild- Freeway Devil

Of

Common- Blows to the temple

Gast
geplaatst: vandaag om 04:19 uur

geplaatst: vandaag om 04:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.