Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2012, 21:49 uur
Hij moest van heel ver komen, want ik heb dat nummer volgens mij al zo'n 10 jaar niet meer gehoord, maar beetje bij beetje kwam het weer naar boven aan de hand van de melodie. Hier is ie dan:
Klassiekertje hoor!
Klassiekertje hoor!

0
geplaatst: 17 oktober 2012, 21:56 uur
Grappig dat er een moderne versie bestaat van de song die ik bedoel. 

0
geplaatst: 17 oktober 2012, 22:36 uur
Aces High schreef:
Ik zoek een Franse protestsong en het gaat over burgerlijkheid en leven in flats of rijtjeswoningen. De sound van het origineel is ergens tussen eind jaren 70 t/m begin jaren 90 en het is een heel lang lied, met veel coupletten en een steeds terugkerend erg pakkend refrein.
Meer weet ik helaas niet meer!
Ik zoek een Franse protestsong en het gaat over burgerlijkheid en leven in flats of rijtjeswoningen. De sound van het origineel is ergens tussen eind jaren 70 t/m begin jaren 90 en het is een heel lang lied, met veel coupletten en een steeds terugkerend erg pakkend refrein.
Meer weet ik helaas niet meer!
The song is a political satire about the development of suburbia and associated conformist middle-class attitudes. It refers to suburban tract housing as "little boxes" of different colors "all made out of ticky-tacky", and which "all look just the same." "Ticky-tacky" is a reference to the shoddy material used in the construction of housing of that time.
Het is niet Frans, maar soit.
0
geplaatst: 17 oktober 2012, 22:40 uur
De soundtrack van 'Weeds' was sowieso veel beter dan de serie zelf 

0
geplaatst: 17 oktober 2012, 22:56 uur
Ik zat bij Aces High zelfs aan YouTube - Les Poppys - Non Non Rien N'a Changé - 1971 te denken.
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 15:37 uur
Little Boxes 
EDIT: Het valt me nu pas op hoe extreem de stem van Malvina Reynolds op die van Joanna Newsom lijkt.

EDIT: Het valt me nu pas op hoe extreem de stem van Malvina Reynolds op die van Joanna Newsom lijkt.
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 21:27 uur
In Muziek > Algemeen > Liedje gezocht!:
YouTube - Belgium's Got Talent: liveshow 2 - Beng!
2.13 minuten: weet iemand hoe dat liedje heet dat hij 'ongeveer' zingt?
Het is zo een soort reggea liedje denkik? zoek het echt al lang.
en ik denk dat het ook zo begint ongeveer, dat ze zo in een rare taal iets snel zingen
Hopelijk kan iemand me helpen!
YouTube - Belgium's Got Talent: liveshow 2 - Beng!
2.13 minuten: weet iemand hoe dat liedje heet dat hij 'ongeveer' zingt?
Het is zo een soort reggea liedje denkik? zoek het echt al lang.
en ik denk dat het ook zo begint ongeveer, dat ze zo in een rare taal iets snel zingen

Hopelijk kan iemand me helpen!
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 22:56 uur
Bedankt, Naomin.
Het spookt nu al anderhalf uur door m'n hoofd, ik weet zéker dat ik het ken.
Frustratie kwadraat
Had ik dit topic maar nooit gelezen.
Het spookt nu al anderhalf uur door m'n hoofd, ik weet zéker dat ik het ken.
Frustratie kwadraat
Had ik dit topic maar nooit gelezen.
0
geplaatst: 22 oktober 2012, 22:00 uur
In Muziek > Algemeen > ik zoek dit nummer:
hallo,
ik ben op zoek naar iemand die weet hoe dit nummer heet uit het voor filmpje van CSI ny
RTL XL
wie kan mij helpen
mvg
cornelis
hallo,
ik ben op zoek naar iemand die weet hoe dit nummer heet uit het voor filmpje van CSI ny
RTL XL
wie kan mij helpen
mvg
cornelis
0
geplaatst: 22 oktober 2012, 22:16 uur
de link werkt niet bij mij... 
edit: ah kijk eens aan, het moest gewoon een minuutje laden.
Nee, geen idee... wel een mooi nummer

edit: ah kijk eens aan, het moest gewoon een minuutje laden.
Nee, geen idee... wel een mooi nummer

0
geplaatst: 22 oktober 2012, 23:32 uur
ik zit al een paar weken met een nummer in mn hoofd. het is een dance nummer. er zit mondharmonica in en veel scratching.
en ik dacht dat ze iets zeiden van: oh lovely en goodbye baby met een autotune stemmetje. het is een recent nummer (2011 of 2012) dit moet niet te moeilijk zijn toch? kan iemand mij helpen?
en ik dacht dat ze iets zeiden van: oh lovely en goodbye baby met een autotune stemmetje. het is een recent nummer (2011 of 2012) dit moet niet te moeilijk zijn toch? kan iemand mij helpen?
0
geplaatst: 28 oktober 2012, 16:05 uur
Het nummer van Anouk I won't play the game no more. Lijkt heel erg op een ander nummer. Nouja vooral het einde van haar song. Iemand een idee?
@ cornelisp... check anders IMBD... of google anders. Zoek naar de aflevering + soundtrack ofzo. Heb dat ook eens bij Breaking Bad gedaan.
tnx
@ cornelisp... check anders IMBD... of google anders. Zoek naar de aflevering + soundtrack ofzo. Heb dat ook eens bij Breaking Bad gedaan.
tnx
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:23 uur
Noud schreef:
Het nummer van Anouk I won't play the game no more. Lijkt heel erg op een ander nummer. Nouja vooral het einde van haar song. Iemand een idee?
Dat stukje aan het eind doet me denken aan het stukje "I won't hesitate no more" in I'm Yours van Jason Mraz.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 10:31 uur
deric raven schreef:
Ik zat bij Aces High zelfs aan YouTube - Les Poppys - Non Non Rien N'a Changé - 1971 te denken.
Bedankt L_T_B en Deric Raven, maar ik ben er intussen achter: Dans Mon HLM van Renaud
0
geplaatst: 2 november 2012, 20:09 uur
Hallo mensen,
Weet iemand het nummer van hieronder die wordt afgespeelt van 0:18:10-0:18:55, het werd heel vaak afgespeelt op de Olympische Spelen voordat Nederlandse Hockeyspelers een strafcorner kregen.
YouTube - Hockey - Men SF 2 NED-GBR - London 2012 Olympic Games
Weet iemand het nummer van hieronder die wordt afgespeelt van 0:18:10-0:18:55, het werd heel vaak afgespeelt op de Olympische Spelen voordat Nederlandse Hockeyspelers een strafcorner kregen.
YouTube - Hockey - Men SF 2 NED-GBR - London 2012 Olympic Games
0
geplaatst: 12 november 2012, 16:06 uur
Beste forummers,
Ik keek gisteren op Youtube naar een aflevering van Peter R de Vries. Op het einde van de aflevering is hele mooie, licht duistere, muziek te horen. Kan iemand dat identificeren? Je hebt geen alibi om te zwijgen.
Vanaf minuut 57 ongeveer te horen:
YouTube - Peter R de Vries 2011 afl 13 04 dec De brute moord op Harry Roo nl gesproken (LET OP: SCHOKKENDE BEELDEN)
Alvast dank!!!
Ik keek gisteren op Youtube naar een aflevering van Peter R de Vries. Op het einde van de aflevering is hele mooie, licht duistere, muziek te horen. Kan iemand dat identificeren? Je hebt geen alibi om te zwijgen.
Vanaf minuut 57 ongeveer te horen:
YouTube - Peter R de Vries 2011 afl 13 04 dec De brute moord op Harry Roo nl gesproken (LET OP: SCHOKKENDE BEELDEN)
Alvast dank!!!
0
geplaatst: 12 november 2012, 16:17 uur
Misschien had je erbij moeten zeggen dat de beelden en teksten niet heel prettig zijn, ik heb het na 20 seconden maar weer weggeklikt.
0
geplaatst: 12 november 2012, 16:51 uur
Normaal gesproken wil ik iemand best helpen bij zijn of haar zoektocht naar een nummer, maar bij het zien van de beelden werd ik behoorlijk misselijk. Dus vanaf deze kant geen hulp dus.
0
geplaatst: 12 november 2012, 16:54 uur
Sorry, ik had dat er inderdaad bij moeten vermelden... Ik stond er niet zo bij stil. Heb het even ge-edit.
Excuses iig.
Excuses iig.
0
geplaatst: 14 november 2012, 13:45 uur
YouTube - Geert Wilders ontmaskerd: ''Ik heb niets tegen de Islam, het is een te respecteren geloof''
Let niet op de plaatjes, maar de muziek is prachtig. Iemand enig idee?
0
geplaatst: 14 november 2012, 14:23 uur
mjk87 schreef:
YouTube - Geert Wilders ontmaskerd: ''Ik heb niets tegen de Islam, het is een te respecteren geloof''
De stem lijkt op die van Cecilia Bartoli.
0
geplaatst: 14 november 2012, 14:53 uur
Daar gaat het dan al mis, dacht eerder aan een mannenstem (castrato). Maar je kan weleens gelijk hebben.
0
geplaatst: 14 november 2012, 15:17 uur
Het lijkt me een Zuidamerikaans riedeltje - iets in de richting van La flute indienne of zo, indianen uit de Andes (die Simon & Garfunkel inspireerden tot El Condor Pasa). Een tijdje geleden zag je veelal in grotere Europese steden Bolivianen die met een dergelijk repertoir op straat speelden er kwamen telkens jongere leden bij en die groep leek aan celdeling te doen (op één dag zag ik een grote Duitse en NL stad zo'n groep Bolivianen spelen met hetzelfde repertoir) - 't is iig niet zo 'droevig'als George Zamfir.
0
geplaatst: 14 november 2012, 20:56 uur
Mjuman schreef:
Het lijkt me een Zuidamerikaans riedeltje - iets in de richting van La flute indienne of zo, indianen uit de Andes (die Simon & Garfunkel inspireerden tot El Condor Pasa). Een tijdje geleden zag je veelal in grotere Europese steden Bolivianen die met een dergelijk repertoir op straat speelden er kwamen telkens jongere leden bij en die groep leek aan celdeling te doen (op één dag zag ik een grote Duitse en NL stad zo'n groep Bolivianen spelen met hetzelfde repertoir) - 't is iig niet zo 'droevig'als George Zamfir.
(quote)
Nee toch, is er een caviaplaag in aantocht?

0
geplaatst: 16 november 2012, 20:13 uur
Het is een spaans nummer die we weleens in het uitgaansleven tegenkomen. Het is niet don omar. De clip is een gespierde latino en een gespierde negeriode man. De latino is gespierder. De woorden Loco komen er ieder geval in vuur. Echt zo een uitgaansnummer en in de clip natuurlijk veel lekkere wijven.
0
geplaatst: 18 november 2012, 11:29 uur
Mjuman schreef:
(quote)
Dus jij vermoedt dat het eerste deel een sample is? Ik heb al wat nummers van Los Calchakis beluisterd maar ben nog niets tegengekomen. Je uitleg over de Bolivianen doet mij anders ook eerder denken aan South Park of The Fast Show, ben ze zelf nog nergens tegengekomen

In ieder geval al bedankt voor je antwoord.
* denotes required fields.