MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Kan iemand me helpen? ik zoek namelijk een country/beetje rock achtig nummer maar ik ben helaas de titel en zanger vereten. ik weet wel dat de clip begon met politie bij een stad van boevenaanzicht. alvast bedankt !

2MY
is het een recent nummer, Ellentje58?

2MY schreef:
is het een recent nummer, Ellentje58?

goh ik denk van niet

ik dacht dat het tussen januari -augustus 2012 op youtube stond

Die Ellentje! Alles na 1990 is natuurlijk recent. Overigens, bedoel je echt boevenaanzicht of bovenaanzicht?

Hoi. Ik zoek een liedje hoop dat jullie me kunnen helpen. Weet alleen heel weinig tekst. Wel i ...... Het is een country achtig nummer van een groep uit de jaren 70.(denk ik) De man heeft een beetje een vrouwenstem. Wie kan mij helpen? Het begin lijkt een beetje op cant' live van marih carey

Nee dat is hem niet

In Muziek > Algemeen > OP zoek naar een Afrikaans liedje, wat heel lang geleden op de radio is gedraaid:

Hallo Muziek liefhebbers,

Ik ga eventjes terug in de tijd..........
Lang geleden, toen alles nog Hilversum 1, 2 en 3 heette, was er een radio programma met de presentator Theo Stokking.
Toen sprak men nog niet over dj's

Hij had van die thema programma's en een van die thema's was Afrikaanse music.
Het nummer / liedje waar ik op zoek naar ben, werd dus gedraaid tijdens dat radio programma.

De enige omschrijving die ik kan geven is als volgt.

Het nummer begint met enkel een harmonica riedeltje, wat ook elke keer terug keert.
Het was (uiteraard) een zeer opzwepend vrolijk liedje met als refrein (?) Hippie Hop, hippie Alladay-e,Hippie Hop, hippie Alladay-e, etc, etc.
Of dit ook werkelijk wordt gezongen weet ik eerlijk gezegd niet maar dit is eigenlijk de enige houvast die ik heb, plus het terugkerend harmonica deuntje.

In ieder geval bedankt alvast !

Hoi, luister eens dit muziekclipje en let vooral op het beginstuk ,als het gitaar gepingel wordt ingezet. Is dit een cover nummer of op welk ander nummer lijkt het? Het komt mij zo bekend voor.

YouTube - Sophie Hunger - le vent nous portera
Sophie Hunger - le vent nous portera

TNX

Cover van het originele nummer van Noir Desir.

Hmmmm ik dacht van iemand anders. tnx...

Mij deed het gitaargepingel wel hieraan denken, wellicht had jij dat ook?

Onweerwolf
Toch eens proberen..

Er is één nummer dat ik al jaren en jaren zoek. Het stond ooit op mijn eerste verzamel-cassettebandje met radio opnames. Opgenomen ergens tussen 1986 en 1988. Helaas ben ik het bandje al zo'n 20 jaar kwijt.

Het nummer wordt gezongen door een vrouw (althans er is in ieder geval vrouwenzang op te horen). De enige regel uit het liedje die me nog bij staat is "Hold me in your arms". Uit oude schrijfsels weet ik dat ik destijds dacht dat dit de titel was maar dit hoeft zeker niet correct te zijn. Waarschijnlijk niet zelfs omdat ik al heel veel nummers met die titel of iets wat er op lijkt heb geprobeerd. Daarnaast kan de zin ook eventueel iets anders zijn of zelfs helemaal anders maar er fonetisch op lijken. Ook het googlen naar songteksten met deze regel heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Het nummer swingt een beetje maar dan op een (licht) oubollige manier. Het is volgens mij een redelijk simplistisch nummer. Ik weet vrij zeker dat het nummer in '87/ '88 meerdere keren op de radio te horen is geweest maar het doorspitten van de top 40 en tipparade uit die tijd heeft niets opgeleverd helaas. Het is ook goed mogelijk dat het nummer ouder is, misschien zelfs '70's of '60's.

Destijds dacht ik dat het nummer van de zangeres Nancy Boyd was maar ik heb flink wat van haar beluisterd door de jaren heen via youtube en downloads en het zat er niet tussen. Wellicht is het een heel onbekend nummer van haar of is alleen de naam Nancy of alleen de naam Boyd correct. Misschien is Nancy Boyd/Nancy/Boyd wel helemaal niet de schuldige. (Ik was destijds 8 of 9).

Muzikaal gezien is het dus gewoon een simpel popnummer, wellicht een tikje schlagerachtig (maar wel Engelstalig) of country of iets in die richting. Het swingt een beetje, is volgens mij midtempo of uptempo en zoals gezegd waarschijnlijk nogal oubollig.

Als iemand een idee heeft, ik zou het zeer waarderen.

Jouw verhaal doet mij denken aan Agneta Fältskog - Wrap Your Arms Around Me

... maar die is uit 1983, beetje loom, wel swingend, oubollig refreintje, easy listening, de titel past etc.

(en Agneta is wel bekend natuurlijk, maar dat wist je toen misschien niet )

Onweerwolf
Salvadore schreef:
Jouw verhaal doet mij denken aan Agneta Fältskog - Wrap Your Arms Around Me

... maar die is uit 1983, beetje loom, wel swingend, oubollig refreintje, easy listening, de titel past etc.

(en Agneta is wel bekend natuurlijk, maar dat wist je toen misschien niet )

Op zich een prima gok, die zeker in de juiste richting gaat, maar het is niet het nummer dat ik zoek. Dat nummer kende ik natuurlijk, als ABBA-fan zijn, ook al heel goed.

Het nummer wat ik zoek voldoet inderdaad aan de door jou genoemde kenmerken maar het is volgens mij niet loom of zwoel zoals dit nummer.

Hallo! Ik zoek een nummer. Ik hoop heel erg dat iemand me kan helpen want ik proberen er al heeeel lang achter te komen.

Jaren 90, zangeres, engels/amerikaans, het is een rustig nummer, categorie pop denk ik wel....met piano.
In de clip is loopt de zangeres over strand, volgens mij zwart/wit of in ieder geval heel weinig kleuren. Er kan ook een auto in voorkomen? volgens mij zit ze daar op een gegeven moment op.

Ik weet echt niets meer uit de tekst zelf... behalve dat het echt een beetje een zeiknummer is wel, en mogelijk ook een soundtrack van een film.

Arrie schreef:
Mij deed het gitaargepingel wel hieraan denken, wellicht had jij dat ook?

Juist.. tnx!!!! dat was hem.

Hallo,

Ik ben op zoek naar een werkende link o.i.d. waarmee ik het nummer Say Oi van Dj Hardwell en Mc Vato kan bemachtigen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

@Onweerwolf
YouTube - Baby don't go - Close II You misschien ?
Kwa tijdspanne klopt het niet want uit 1997 maar op 2:50 begint wel het `hold me in your arms `

Doe ik ook een gokje voor Onweerwolf:
Hold me in you arms zit erin, Fancy lijkt op Nancy, tijd is ongeveer correct en als een man klinkt 'ie ook niet
YouTube - Fancy-Bolero

2MY
StopMakingSenseo schreef:
Doe ik ook een gokje voor Onweerwolf:
Hold me in you arms zit erin, Fancy lijkt op Nancy, tijd is ongeveer correct en als een man klinkt 'ie ook niet
YouTube - Fancy-Bolero

die moves vanaf 59 seconden

In Genres > R&B en Hip-Hop > ik zoek een liedje:

ik zoek een liedje met een deuntje dat erg blijft hangen, het is gedeeltelijk franstalig en spaans denk ik, R&B, ik hoorde het in 2008 in Tunesie en zoek het sindsdien...ik heb het teruggevonden op een filmpje dat ik maakte ginder waarin je het op de achtergrond hoort maar ik krijg het filmpje niet in dit kadertje, damn, als je het wil horen mail ik het door...

Je kan het filmpje ook op youtube zetten en de link hier plaatsen. Er zullen zo meer mensen het filmpje beluisteren

@Music Time,

is het niet gewoon Yeke yeke van Mory kante?:)

In Muziek > Algemeen > OP zoek naar een Afrikaans liedje, wat heel lang geleden op de radio is gedraaid:

Hallo Muziek liefhebbers,

Ik ga eventjes terug in de tijd..........
Lang geleden, toen alles nog Hilversum 1, 2 en 3 heette, was er een radio programma met de presentator Theo Stokking.
Toen sprak men nog niet over dj's

Hij had van die thema programma's en een van die thema's was Afrikaanse music.
Het nummer / liedje waar ik op zoek naar ben, werd dus gedraaid tijdens dat radio programma.

De enige omschrijving die ik kan geven is als volgt.

Het nummer begint met enkel een harmonica riedeltje, wat ook elke keer terug keert.
Het was (uiteraard) een zeer opzwepend vrolijk liedje met als refrein (?) Hippie Hop, hippie Alladay-e,Hippie Hop, hippie Alladay-e, etc, etc.
Of dit ook werkelijk wordt gezongen weet ik eerlijk gezegd niet maar dit is eigenlijk de enige houvast die ik heb, plus het terugkerend harmonica deuntje.

In ieder geval bedankt alvast !

Iemand....?

Cynthia1988 schreef:
Hallo! Ik zoek een nummer. Ik hoop heel erg dat iemand me kan helpen want ik proberen er al heeeel lang achter te komen.

Jaren 90, zangeres, engels/amerikaans, het is een rustig nummer, categorie pop denk ik wel....met piano.
In de clip is loopt de zangeres over strand, volgens mij zwart/wit of in ieder geval heel weinig kleuren. Er kan ook een auto in voorkomen? volgens mij zit ze daar op een gegeven moment op.

Ik weet echt niets meer uit de tekst zelf... behalve dat het echt een beetje een zeiknummer is wel, en mogelijk ook een soundtrack van een film.

De eerste twee regels van dit nummer doen me zo sterk ergens aan denken. Maar welk nummer is het ook alweer? Ik dacht aan White Lies, maar in hun nummers kan ik het niet terugvinden.

Iets van The Killers of Alphaville?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:16 uur

geplaatst: vandaag om 15:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.