MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Cynthia1988 schreef:
Iemand....?

(quote)

Beverly Craven - Promise Me alles klopt behalve het strand en de auto(ze stapt wel op een trein )

Of Maria Mckee - Show Me heaven gebruikt in Days Of Thunder(?) wel niks geen piano

Of iets van Roxette

Hoop dat het iets helpt.

pureshores schreef:
@Music Time,

is het niet gewoon Yeke yeke van Mory kante?:)

[knip]

Hallo Muziek liefhebbers,

Ik ga eventjes terug in de tijd..........
Lang geleden, toen alles nog Hilversum 1, 2 en 3 heette, was er een radio programma met de presentator Theo Stokking.
Toen sprak men nog niet over dj's

[knip]

Als het inderdaad uit de tijd van Hilversum 1,2 en 3 komt kan het onmogelijk Morry Kante Yeke Yeke zijn. al in 1985 werd hilversum 3 radio 3 en Theo Stokkink is halfverwegen de jaren 80 gestopt met radio programma's over muziek.
Aangezien Yeke Yeke uit 1994 is lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat dit het bedoelde nummer is.

Yeke yeke is uit 1988, maar dat verandert niet veel aan je verhaal
Eilord schreef:
De eerste twee regels van dit nummer doen me zo sterk ergens aan denken. Maar welk nummer is het ook alweer? Ik dacht aan White Lies, maar in hun nummers kan ik het niet terugvinden.

(embed)

Het doet mij een beetje aan Glasvegas denken.

Hallo, ik zoek een liedje maar heb er nogal weinig info over. Ik hoorde het in een Spaanse tapas bar, het zal dan ook wel Spaans zijn. Het begint met een mannenstem die wat aan het praten is, daarna komen er violen of iets van een hobo, het is een mooie melodie in ieder geval. Ik heb het vroeger al eens eerder gehoord, een erg nieuw liedje is het niet. Jaren 80 ofzo. Voor de rest zat er ook geen zang in als ik me kon herinneren. Wie het weet mag het zeggen.

Herman, bedankt! Dat is hem inderdaad!

StopMakingSenseo schreef:
Yeke yeke is uit 1988, maar dat verandert niet veel aan je verhaal

Verdomd was in de war met Wes - Alane en zelfs die komt niet uit '94 maar '97

edit

Maar wat komt er dan wel uit 1994

Nu ben ik dus op zoek naar een nummer uit 1994 afrikaans in de trend van Wes & Morry Kante.......

Deep Forest - Sweet Lullaby?

herman schreef:
Deep Forest - Sweet Lullaby?

Nee helaas, maar ik kom er wel achter zit monemteel te spitten in mijn oudeTop 40's.......

Return to innocence komt wel uit 1994, maar ik neem aan dat je daar niet op doelt? Ik lees net op wikipedia dat dat ook geen Afrikaans is (wat ik wel altijd gedacht heb).

Ook niet Afrikaans maar misschien wel goed:

Yothu Yindi - Treaty

Hallo allemaal,

ik zoek een nummer, anders zou ik hier ook niet zijn.
Het is dit deuntje bij 43:30, als hij gaat fietsen :
Jochem Myjer: Adehade - skoften.net
Het is zo leuk omdat het steeds hoger gaat, maar ik heb geen idee hoe het heet, wie weet het?

Dat is Popcorn, van verschillende uitvoerenden (bv Hot Butter)

Hartstikke bedankt!

music-time schreef:
Ik ga eventjes terug in de tijd..........
Lang geleden, toen alles nog Hilversum 1, 2 en 3 heette, was er een radio programma met de presentator Theo Stokking.

En dat is.... jaren '70?

music-time schreef:
Hij had van die thema programma's en een van die thema's was Afrikaanse music.
Het nummer / liedje waar ik op zoek naar ben, werd dus gedraaid tijdens dat radio programma.

De enige omschrijving die ik kan geven is als volgt.

Het nummer begint met enkel een harmonica riedeltje, wat ook elke keer terug keert.
Het was (uiteraard) een zeer opzwepend vrolijk liedje met als refrein (?) Hippie Hop, hippie Alladay-e,Hippie Hop, hippie Alladay-e, etc, etc.
Of dit ook werkelijk wordt gezongen weet ik eerlijk gezegd niet maar dit is eigenlijk de enige houvast die ik heb, plus het terugkerend harmonica deuntje.

Dit deed me dan weer denken aan het album "Graceland" van Paul Simon.

@Cynthia1988

het zal het ook wel niet zijn (door de trein:) )
denk nu aan 2 hits van Sophie B hawkins (Right beside you speelt zich wel op een strand af maar dan met paard en Damn i wish I was your lover met op het eind een perron) maar dat zijn geen ballads/soundtracks

ah dat had Herman al aangedragen

Cynthia1988 schreef:
Hallo! Ik zoek een nummer. Ik hoop heel erg dat iemand me kan helpen want ik proberen er al heeeel lang achter te komen.

Jaren 90, zangeres, engels/amerikaans, het is een rustig nummer, categorie pop denk ik wel....met piano.
In de clip is loopt de zangeres over strand, volgens mij zwart/wit of in ieder geval heel weinig kleuren. Er kan ook een auto in voorkomen? volgens mij zit ze daar op een gegeven moment op.

Ik weet echt niets meer uit de tekst zelf... behalve dat het echt een beetje een zeiknummer is wel, en mogelijk ook een soundtrack van een film.

Mag de zangeres ook een zanger zijn?

Hoi,

Ik zoek een nummer, het heeft alleen geen tekst. Dus ik kan het slechts omschrijven. Het is een nummer dat mij klassiek lijkt, erg dramatisch en ook heel episch, met drums die de spanning opbouwen zeg maar.
Ik heb al op iets van 10 "top 10 epic songs" op youtube afgezocht in de hoop het nummer te vinden, maar hij stond er telkens niet bij...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de weinige informatie die ik voor jullie heb...

Het eerste waar ik moet denken is dit: YouTube - Vangelis - To The Unknown Man - HD

2MY
Jan-Willem,

is het écht klassiek, genre "Also Sprach Zarathustra" van Strauss of moderne instrumentale drum-dance zoals Safri Duo?

Het is iniedergeval geen moderne instrumentale drum-dance zoals van Safri Duo. Of het echt klassiek is weet ik niet, ik heb niet zo heel veel verstand van klassieke muziek. Het lijkt wel een beetje op Also Sprach Zarathustra. Ik kan me goed voorstellen dat het een creatie is van Two Steps from Hell voor een bepaalde film. Het lijkt me erg geschikt als soundtrack, maar of het ook bij een film gebruikt is weet ik niet, anders had ik de naam van het liedje wel geweten natuurlijk.

Hier lijkt t totaal niet op, het nummer dat ik zoek is veel 'bombastischer'

Wel bedankt voor t meedenken iniedergeval!

Een magere omschrijving Jan-Willem, maar het zou zo maar Bolero van Ravel kunnen zijn. Daar zijn heel veel uitvoeringen van, deze is van Andre Rieu.

Salvadore schreef:
Een magere omschrijving Jan-Willem, maar het zou zo maar Bolero van Ravel kunnen zijn. Daar zijn heel veel uitvoeringen van, deze is van Andre Rieu.

Het spijt me. Bolero is t ook niet, zoals ik al zei t is veel epischer, dramatisch en bombastisch. De drums zijn veel meer op de voorgrond als de spanning opbouwt. Het doet me een beetje denken aan een soundtrack voor een film. Een beetje zoals heart of courage en o fortuna...

Is het niet een ander nummer van Vangelis namelijk YouTube - 1492: Conquest of Paradise ? Vangelis HD

Nee ook niet helaas, t nummer is veel imposanter, meer zoals knife in the dark van de LOTR soundtrack in t begin is.

Gustav Holst - Mars,bringer of war

of eventueel Jeff Wayne - War of the Worlds?

vigil schreef:
Is het niet een ander nummer van Vangelis namelijk YouTube - 1492: Conquest of Paradise ? Vangelis HD

Ha, ik dacht precies hetzelfde.

En nóg imposanter en bombastischer dan Vangelis? (CoP vind ik in ieder geval flink bombastisch) Da's nogal wat.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:14 uur

geplaatst: vandaag om 03:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.