MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Flammazine schreef:
Volgens mij(en I-Tunes) is dat Moby-Electricity

Dank!
Die tag van OMD zat er inderdaad bij op SLSK. Goh, Moby? Weer een vooroordeel uit de weg geruimd

lebowski schreef:

Dank!
Die tag van OMD zat er inderdaad bij op SLSK. Goh, Moby? Weer een vooroordeel uit de weg geruimd

Tja, ik kan me wel voorstellen dat je nu lichtjes teleurgesteld bent
Zijn vroege werk was zo slecht nog niet

geen van beiden,
toch bedankt:-)

Misschien een tip snake, als je Last.fm download en je registreert kan je in de speler bij 'tag' 'eurodance' invullen en dan maar wachten tot het numemer voorbijkomt.Je weet maar nooit...

tnf
Flammazine schreef:
Ok, nog een paar nana's
Hier is een site waar veel te vinden is over de nineties:

http://flashback.wwzapper.com/

Een site van één van onze mede-MuMers(ik ben alleen vergeten wie

Die is door mij gemaakt.

lebowski schreef:
Goh, Moby? Weer een vooroordeel uit de weg geruimd
Moby heeft echt van alles gemaakt, van punk tot dance tot lounge... Heeft toch wel een en ander aan mooie nummers gemaakt hoor!

tnf schreef:
(quote)

Die is door mij gemaakt.

En goed ook

Hulde!

tnf schreef:
Die is door mij gemaakt.
Zeker leuk gedaan en een hoop werk van gemaakt. Ook mijn complimenten!

Flammazine schreef:
Misschien een tip snake, als je Last.fm download en je registreert kan je in de speler bij 'tag' 'eurodance' invullen en dan maar wachten tot het numemer voorbijkomt.Je weet maar nooit...

Leuk programmatje:-)
Heb alle liedjes overlopen van eurodance.
Niet gevonden:-(

Lin
ik begin nu toch wel een beetje medelijden met je te krijgen zeg

voor je lol al die eurodance nummers luisteren en dan geen resultaat, en nog steeds geen idee van t nummer... wou dat ik je kon helpen

snakevega schreef:
ik ben niet gek!
Hoe weet je dat zo zeker?

Freed From Desire van Gala? Veel vrouwelijke 'na na na's daarin.

mss een beetje gek, maar nie zo heel veel;-)
Tis niet freed from desire van gala:-(

Hallo; ik ben echt al een tijdje op zoek naar de titel en artiest van het liedje in het volgende fragment.

Het fragment heb ik gehaald van een film dus er zijn wel wat achtergrondgeluiden aanwezig.
Het liedje zelf is een Joods liedje (denk ik) maar iedereen herkent de melodie sowieso. Een heel bekende melodietje; maar of iemand het nummer kent .....

Hier is het fragment (bestandgrootte: 344KB | duratie: 28 seconden).
Gebruik een van de volgende twee links om het te downloaden:

users.pandora.be/pjk/JewishDanceMusicorsomethingelse.WMA

http://www.megaupload.com/?d=GILRBKEV

Ruby1966
Het is inderdaad een oud joods liedje, Hava (of Hawa) Nagila.
Dit staat erover op Wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hava_Nagila

In Overigen > Algemeen > Algemene muziekgerelateerde ergernissen:

Wat ook irritant is... Een video van een nummer in je hoofd hebben, maar er dus ook echt NIET meer opkomen welke het is!

Als jullie me willen helpen, zo vlak voor de Kerst, dan kan ik misschien weer rustig slapen. En zeker nu ik ziek ben, kan ik die rust wel even gebruiken...

In de clip staat een cassettebandje centraal die, zodra in een speler gestopt is door een Jamaicaans uitziende man (?), de omringende mensen compleet uit hun dak laat gaan.

Van wie is die video? Ik word gek!

@donut: Ik zou je post ff hier plaatsen. Daar komen namelijk alle mume's die het tot in de puntjes voor je gaan uitzoeken.

Danke!

Ik heb een video van een nummer in m'n hoofd, maar ik kom er echt NIET meer op van wie ie is...

Als jullie me willen helpen, zo vlak voor de Kerst, dan kan ik misschien weer rustig slapen. En zeker nu ik ziek ben, kan ik die rust wel even gebruiken...

In de clip staat een cassettebandje centraal die, zodra in een speler gestopt is door een Jamaicaans uitziende man (als ik me dat nog goed herinner!?), de omringende mensen compleet uit hun dak laat gaan.

Van wie is die video? Ik word gek!

Is het ook een reggae nummer, zo niet wat voor soort nummer gaat het om? En uit welke tijd is het nummer, jaartallen ongeveer?

sxesven

Fatboy Slim - Push the Tempo

Die?

Hallo iedereen

Ik zoek niet echt een nummer maar een groep uit zuid amerika. De enigste aanwijzing dat ik kan geven is dat ze een pamfluit gebruiken en dat ze ongeveer met 4 zijn. Weet misschien iemand hun naam?

Alvast bedankt

kevindeb schreef:
Hallo iedereen

Ik zoek niet echt een nummer maar een groep uit zuid amerika. De enigste aanwijzing dat ik kan geven is dat ze een pamfluit gebruiken en dat ze ongeveer met 4 zijn. Weet misschien iemand hun naam?

Alvast bedankt

Hun naam weet ik niet, maar ze staan ieder weekend in het centrum van elke grote stad te spelen. Vraag het eens aan ze hoe ze heten!

kevindeb schreef:
Hallo iedereen

Alvast bedankt

Twee groepen uit het verleden (jaren 60) met panfluit die ik ken zijn:

- Los Incas, bekend van het origineel van El Condor Pasa gecovered door Simon & Garfunkel, of
- Los Indios Tabajaras, bekend van het nummer Maria Elena.

Maar er zijn inderdaad honderden groepjes verspreid over Europa die een panfluit gebruiken!

Fatboy Slim - Push the Tempo

Die?

JAAA! Dankjewel!

Mm.. in ieder geval was de postbode soort van Jamaicaans!

donot schreef:
(quote)

JAAA! Dankjewel! ^_^

Het nummer heet trouwens Ya Mama en de gebruikte sample is geleend van Colosseum- The Kettle

http://youtube.com/watch?v=DNT7uZf7lew

het liedje met de pamfluit?
Men at work - a land down under mss?

sq
J.J. Wever schreef:

- Los Incas, bekend van het origineel van El Condor Pasa

Die waren met 3, niet met 4.

Maar het waren wel grootste panfluithits. Zie de eerste twee
samples op deze pagina

tnf
Ik heb hier een leuk puzzeltje voor (oldschool) hiphopliefhebbers die zich zitten te vervelen in de kerstvakantie.

Hieronder staat het nummer Credit To The Nation - Teenage sensation.

http://www.wwzapper.com/search/t039.mp3

Nou is het zo dat er ooit (99 % zeker eind jaren 80 / begin jaren 90) een ánder psychedelisch hiphopnummer is geweest met nagenoeg dezelfde sound als dit hierboven. Alleen hoor je hierboven steeds in een flits van pakweg een halve seconde zo'n trompetje, en zit er in het nummer dat ik zoek echt een trompetmelodíetje. Kort en steeds herhalend. Maar de sfeer is dus identiek aan het nummer hierboven.

Heeft iemand enig idee welk nummer ik precies zoek???

(En nee, het is geen Credit To The Nation-track, dat heb ik al geprobeerd. Verder bezit ik de eerste twee De La Soul-albums dus die kan je ook overslaan.)

Gast
geplaatst: vandaag om 04:50 uur

geplaatst: vandaag om 04:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.