MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
sq
Karakteristiek deuntje.
lijkt op:

Brick House (einde van het nummer, vanaf 2:40´´, op de maxi staat een break die zo doorgaat)

De melodie van de trompet doet me ook denken aan:
D Train

Nu zijn dit oude funkplaten resp (1977 en 1982), maar er zouden zomaar hiphopnummers kunnen bestaan met deze basistracks.

tnf
De track die ik zoek heeft in ieder geval geen van deze twee als basistracks. Maar toch bedankt.

Edit: Ik heb een gifje geupload met dat melodietje zoals ik het me ongeveer herinner. Eerst zo'n heel kort trompetje zoals in het fragmentje, dan even wachten en dan de rest van de noten sneller achter elkaar. Probeer hetgene hieronder eens te fluiten.

(afbeelding)

Euhm ik ben volslagen toondoof dus met die streepjes kan ik niet veel Maar is het misschien US3 - Cantaloop ???

tnf
Nee. Ik kan zelf trouwens geen noten lezen, maar logischerwijs zijn de hogere streepjes hogere noten. Het leek me de beste manier om het uit te leggen.

Je zou het natuurlijk ook kunnen fluiten en ergens uploaden.. Ik ben ook geen hiphopkenner, dus mijn beste kruit is al verschoten. Man,wat is het vroeg!

Ik weet niet of deze site al eens is genoemd, maar op Midomi.com kun je (als je een microfoon op je pc/laptop hebt) een liedje neurien/zingen/wat dan ook en op die site zoeken ze dan een nummer voor je dat daarbij hoort. Erg makkelijk als je iets 'kwijt' bent.

Bedankt voor de suggesties voor de groepen met een pamfluit. Ik zal mijn vraag een beetje algemener stellen. Ik zoek eigenlijk gewoon sfeermuziek die past bij een bijeenkomst van familie wanneer we aan het eten zijn.

Geen pamfluit(panfluit?) maar iets van Norah Jones doet het dan altijd goed. Een relaxed achtergrondmuziekje waar niemand zich aan stoort.

Het is inderdaad panfluit. Het woord stamt af van de Griekse god Pan (wiens uiterlijke kenmerken later door de kerk misbruikt zijn om Satan gestalte te geven), die achter een nimfsl aanrende. Toen ze de goden smeekte om van Pan verlost te worden, werd ze in een rietstengel veranderd. Om haar toch te kunnen hebben, fabriceerde hij een panfluit uit haar nieuwe levensvorm.

Ik ben ook op zoek naar een bepaald nummer. Ik weet dat het nummer zelf "Grutte jan fan trien" heet. Ik kan het nergens meer vinden en heb ook geen ID wie de zanger is. Weet iemand wie de zanger is en/of waar ik het nummer kan beluisteren of downloaden.

EINDELIJK! ik heb mijn liedje gevonden.
Jullie herinneren mij wss wel nog:-)
Het liedje die ik zocht :2 Fabiola - Lift U Up

groetjes

Ik zoek een vrij bekend nummer. Het werd deze zomer (dacht ik) regelmatig gedraaid en als ik het goed herinner ging het clipje over een nerd die opeens alles geeft op een bepaald feestje. Het kan dacht ik ook gaan over een dik meisje ofzo waarmee niemand wou dansen. Ik weet niet welke van de 2 nummers ik naar op zoek ben, maar ze klonken allebei redelijk pop/electronic achtig. Wie een nummer, of beide nummers weet, plz tell me

Dim
Ook ik ben op zoek naar een nummer, rockachtig, met de tekst "I like to dedicate this song to all the girls I've loved before" (of iets van die strekking). Als je op het net gaat zoeken, kom je steeds de versie tegen van Nelson en Iglesias, maar die bedoel ik dus niet! Is er hier toevallig een cover van gemaakt? Of is er een ander nummer, dat geen cover is maar toevallig wel deze tekst heeft?

Oh, ik zoek ook nog een tranceplaat met dat gefluit van het nummer Young folks van Peter Bjorn and John. In de clip zag je sfeerbeelden van landschappen en zo... Een beetje vaag, maar iemand een idee?

EDIT: al gevonden (Minimalistix - Whistling Drive)

D-Darko
Ik zoek een nummer van Alanis Morissette of van iemand die veel op haar lijkt (zo ziet ze eruit in mijn herinnering). Het makkelijkste is denk ik om de clip te beschrijven: zij - Alanis Morissette of ... - zingt het nummer, terwijl ze zichzelf begeleidt op de piano, midden op straat. Bovendien is ze naakt, hoewel een groot deel van haar lichaam bedekt wordt door haar lange haar.

Dat is het nummer "Thank U".

D-Darko
Dank je, maar in dat nummer zie je haar niet op een piano spelen. Ik denk dat ik twee nummers door elkaar haal. Ken je misschien een vergelijkbaar nummer, maar dan een met een clip waarin de piano wel te zien is?

net overleden schreef:
Ik zoek een vrij bekend nummer. Het werd deze zomer (dacht ik) regelmatig gedraaid en als ik het goed herinner ging het clipje over een nerd die opeens alles geeft op een bepaald feestje. Het kan dacht ik ook gaan over een dik meisje ofzo waarmee niemand wou dansen. Ik weet niet welke van de 2 nummers ik naar op zoek ben, maar ze klonken allebei redelijk pop/electronic achtig. Wie een nummer, of beide nummers weet, plz tell me

Bingo! Of niet dan?

D-Darko schreef:
Dank je, maar in dat nummer zie je haar niet op een piano spelen. Ik denk dat ik twee nummers door elkaar haal. Ken je misschien een vergelijkbaar nummer, maar dan een met een clip waarin de piano wel te zien is?

Vanessa Carlton - A Thousand Miles?

@ tnf: volgens mij zit het melodietje dat je bedoelt in One to Grow on van UMC's. Bedoel je die?

Een ouder nr, wellicht uit het jaartal '98 ofzo... Een beetje techno/dance achtig met een donkere man op een carousel, ik meen dat het nummer heette of ging over 'chocolat' maar dat weet ik niet zeker.

In de clip (toen vaker te zien op MTV/TMF) stond dus vooral die carousel en de donkere man in het middelpunt van de clip... Ook weet ik dat erin 'gezongen' werd op een rustige/slome manier...

Hoop dat iemand dit enigsinds bekend voorkomt

Flammazine schreef:
(quote)

(embed)

Bingo! Of niet dan?

Thx, dit is em idd, maar:
We're sorry, this video is no longer available.
Hoe heet het dus?

Edie schreef:
Een ouder nr, wellicht uit het jaartal '98 ofzo... Een beetje techno/dance achtig met een donkere man op een carousel, ik meen dat het nummer heette of ging over 'chocolat' maar dat weet ik niet zeker.

In de clip (toen vaker te zien op MTV/TMF) stond dus vooral die carousel en de donkere man in het middelpunt van de clip... Ook weet ik dat erin 'gezongen' werd op een rustige/slome manier...

Hoop dat iemand dit enigsinds bekend voorkomt

Iets van Dr. Alban misschien?

@ net overleden: Hellogoodbye - Here in your arms. behoorlijk cheesy nummer trouwens

tnf
psychonaatje schreef:
@ tnf: volgens mij zit het melodietje dat je bedoelt in One to Grow on van UMC's. Bedoel je die?

*heeft via de pm zojuist opgemerkt dat het inderdaad het juiste nummer is en heeft daar ook al bedankt*

--> Maar het lijkt me voor de andere users leuker om ook hier een bevestiging te plaatsen dat het inderdaad dat nummer is, dus: Bij deze. En ik heb er weer een nummer bij om de komende tijd grijs te draaien.

Toch raar hoe je je een melodietje dat je al minstens 10 jaar niet gehoord hebt (en waarvan je niet eens weet wat het is) nog zo goed kunt herinneren.

koenenbw
Ik was een paar jaar geleden in Denemarken op vakantie.
We reden in de auto en de radio stond aan.
plots wordt "Yellow Submarine" gespeeld. Maar al gauw blijkt dat dit een cover is.......een Deense Cover.
Dat hield in dat "Yellow Submarine" in het Deens werd gezongen!!!.
we kwamen niet meer bij van het lachen!! het klonk zo grappig!

Als iemand dit ook ooit heeft gehoord en weet welke Deense groep dit is hoor ik dat graag!!! Ik moet dat nummer hebben!

Status Seeker schreef:
(quote)

Iets van Dr. Alban misschien?

Helaas niet

Gister tijdens RTL voetbal werd vlak voor de samenvatting ajax-feyenoord (of fey-ajx) een nummer gebruikt, ik zou graag willen weten waar ik dit kan terugvinden, het is een gitaarmelodietje dat een aantal keer herhaald wordt, meer weet ik (nog) niet.

just. schreef:
Gister tijdens RTL voetbal werd vlak voor de samenvatting ajax-feyenoord (of fey-ajx) een nummer gebruikt, ik zou graag willen weten waar ik dit kan terugvinden, het is een gitaarmelodietje dat een aantal keer herhaald wordt, meer weet ik (nog) niet.

Als ik het me goed herinner, is het iets van Moke......

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.