MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
In Muziek > Algemeen > Ik zoek een track (sample aanwezig):

Hallo!

Mijn naam is Dustin en ik ben op zoek naar een track. De track is een beetje vergelijkbaar met de stijl van artiesten zoals Jacob van Hage, Jay Hardway etc..

Enfin, ik weet dat het nummer meerdere rustmomenten heeft waarin een viool te horen is. Het is me gelukt dit rustmoment zo goed mogelijk na te maken. Deze vinden jullie hier: Hoe Heet Deze Track? by Affection Official | Free Listening on SoundCloud (excuus, ik moest de hele url hier plakken omdat de embedded soundcloud player op dit forum aangaf dat de url ongeldig was)

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen aan de artiest en titel van deze track. Apps als Soundhound laten me bij het zoeken naar de oorspronkelijke track helaas in de steek, dus drop ik mijn vraag hier.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

~ Dustin

Hallo Dustin, dit lijkt wel verdacht veel op Pizza van Martin Garrix!

Kan iemand mij vertellen welk nummer dit is?

Hi luitjes, ik zoek al heel lang 2 oude hardcore platen. Beide beginnen met een mooi intro (strings) en bij nummer 1 wordt ineens door een zeer lage stem: "Bassman" geroepen. Het andere nummer begint ook heel rustig, ik meen dat er iets van psychopath in de titel of nummer voor kwam. Volgens mij was het bassman nr ook onder artiesten naam Bassman, maar kan het nergens vinden. Wellicht net anders geschreven.

Bruno_6 schreef:
Kan iemand mij vertellen welk nummer dit is?

(embed)

Hallo Bruno, luister eens naar Kathy Hunter en dan alleen de eerste 10-15 seconden van nummers als pretty chicken, dead, dead of blessing. Daarna snel uitzetten....je zult wel horen waarom!

Trio schreef:
Hallo Dustin, dit lijkt wel verdacht veel op Pizza van Martin Garrix!

Dat is hem inderdaad, heel erg bedankt Trio!

Hallo!

Ik ben wederom op zoek naar een volgende track. Ik vrees dat deze wat lastiger zal zijn dan de vorige. Het gaat om een track in de stijl (let op, alleen de stijl, niet de melodie) van Tarkan - Kiss Kiss.

De track in kwestie begint met een vrouw die luid iets wat lijkt op "In the name of love" zingt. Vervolgens start een ritme in de stijl van Tarkan - Kiss Kiss. Uiteraard heb ik weer een sample-tje in elkaar gedraait, deze is hier te vinden: Titel & Artiest Onbekend | Soundcloud. Het stuk in de sample is de opbouw naar het daadwerkelijke refrein van de track.

Ik kijk erg uit naar reacties die me wellicht, dan wel in de juiste richting van de track in kwestie kunnen brengen.

Alvast dank voor jullie hulp in het meedenken/mee zoeken.

~

Dustin

Weet iemand hoe het klassieke nummer heet die in de jaren 80 werd gebruikt voor sigaren merk. Clip ging om een boot die van de vlakke wereld af zou vallen. Maar er is altijd tijd voor een sigaar?!? Volgens mij is het een italiaans8componist.

Als het om deze reclame gaat is het de Aria van JS Bach.

Njal schreef:
Als het om deze reclame gaat is het de Aria van JS Bach.

Pascal Delhaye
Het werk staat bekend als de "Suite van Bach" en geniet ook bekendheid in de verpopte vorm van Rick van der Linden's Ekseption: Ekseption - Air - YouTube

Hoi,

Mijn dochter en ik zijn al heel lang op zoek naar een titel van een liedje dat mijn dochter jaren geleden eens op tv zag. Het was een videoclip waarin een bokser met capuchon op al joggend een parkeergarage doorholt en ondertussen boksbewegingen maakt. Zat ook iemand achterna...? We kunnen het niet uitstaan dat we er niet achter kunnen komen ?. Misschien kunnen jullie helpen? Alvast super bedankt,gr Saskia

Ik zoek een nummer gezongen door een vrouw waar aan het einde van een zin lost and found in voor komt.

na, na to the lost and found. i ceep ?

Het lijkt me niet een heel oud nummer, het kwam voorbij in de Voice world wide alleen dan niet door iemand gezongen maar gemonteerd in de show.

Help ik zoek een nummer !
Het was een hit van 5 jaar geleden.
Het was een donkere ( zwarte ) man. Niet racistisch bedoeld !
Het is een hip hop nummer, heeft weg van Iyaz en Akon.. vooral zijn uiterlijk.
In zijn clip loopt hij over een boulevard ( zingend ) en als ik me kan herinneren achter een vrouw aan.
hij zong in het refrein alleen maar shanana en dat nog aantal zinnetjes erbij?
hij zingt engels..
Kan iemand mij helpen?
heb hem al vaker gezocht. en toen op geslagen maar kan hem nergens meer terug vinden op youtube.
Ik vond hem onder allemaal andere spaanse/franse nummers.
Ik meende dat het nummer ook shanana met aanhalingstekens ( this is me of iets heette!

Vriendelijk bedankt !

Stuur me maar een bericht als je misschien denkt te weten welke het is !

Ik zoek een liedje dat ik ooit hoorde in walibi ik weet een deel van de tekst

I can take you for a ride to leave this paradise but I know you stay

Halloo ik zoek een liedje alleen ik heb heel weinig informatie. Maar ik ga het toch proberen.

Het is een liedje wat me doet denken aan de sfeer van Fleetwood mac. Het wordt ook gezongen door een vrouw. In een belaald moment van het liedje zingt de vrouw wat hoger en harder de volgende tekst.

“Even the worry..... en eindigd met..... oeh oeh oeehhh”

Haha beetje onduidelijk, maar wie weet komt iemand het bekend voor!

Mieke Smits schreef:
Halloo ik zoek een liedje alleen ik heb heel weinig informatie. Maar ik ga het toch proberen.

Het is een liedje wat me doet denken aan de sfeer van Fleetwood mac. Het wordt ook gezongen door een vrouw. In een belaald moment van het liedje zingt de vrouw wat hoger en harder de volgende tekst.

“Even the worry..... en eindigd met..... oeh oeh oeehhh”

Haha beetje onduidelijk, maar wie weet komt iemand het bekend voor!

Misschien deze? Al zingt ze ieh ieh ieh ipv oeh oeh oeh

Hallo Poek ik heb het liedje al gevonden, maar bedankt voor het meedenken.

Het liedje heet edge of seventeen - stevie nicks!

Ja zij klinkt wel als Fleetwood Mac

Hallo allen,

Ik zoek een nummer uit mijn jeugd. Het is van rond de jaren 95-98. In de clip loopt een vrouw door een soort oud vies kasteel/gangen met ratten en zwervers. Aan het eind van de gangen waar ze door loopt en steeds meer kinderen achter haar aan lopen, komt ze aan een einde bij een groot luik. Waar een grote dikke man op zit ( die houdt ze als het ware gevangen) Samen duwen ze de man eraf en dan zijn ze buiten, boven op een berg. Ik weet het heel vaag maar misschien herkent iemand de clip

Ik ben op zoek naar de instrumentale versie van "Boozeboys vs Dj Coenio - Feesjuh" die versie staat op de single (uit 2002), zie info: Boozeboys - Feesjuh! (CD) at Discogs

Het origineel is hier te luisteren: Boozeboys vs Dj Coenio - Feesjuh - YouTube

Hopelijk is er iemand die me kan helpen aan deze instrumentale versie of de single heeft liggen.

Ik hoor het graag! Alvast bedankt, mvg, Peter.

In De Site > Algemeen > Een zoekplaatje:

Ik ben al heel lang opzoek naar een liedje van begin jaren 90. Er wordt iets gezongen van: Ba-ang blubblubblubblub ba-ang en het lijkt een beetje op Scartman John. Het is volgens mij een nederlandse productie en er zit een typische housebeat in die Tony Scott ook wel heeft. Ik meen me te herinneren dat Robin albers de zanger een keer geïnterviewd heeft in zijn programma. Het iseen moeilijke omschrijving, ik ben er al vaker naar op zoekgeweest maar heb hem tot nu toe niet gevonden.

hartelijkegroet, Jeroen

Bij Muziek > Algemeen > rock(androll) nummer:

Hallo,

ik weet wel dat er apps zijn om een nummer te zoeken, maar mijn audio is defect.
Graag wil ik weten of iemand onderstaande beschrijving van een nummer herkent:
Categorie rock in de stijl van Brood and Wild Romance, New Adventures, The Romantics. The Kinks, JJgeilsband
Doet het mij althans aan denken.
Amerikaans, Engels of Nederlandse band .
Jaren 70 of jaren 80. De zanger heeft echt een kenmerkend rock(roll) geluid en er zit een fraai bass lickje in die steeds gespeeld wordt nadat de zanger declameerd:
Het begint met i never met a girl- en dan verderop- she gets me higher bassloopje, she is the one that i desire. Fire, tension car and blue or red dress zijn andere trefwoorden.
Geen edward collins, of steve miller want die gebruiken ook deze trefwoorden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, in ieder geval hartelijk dank voor lezen bericht.
sorry dat ik niet meer info kan verschaffen

Hallo,

Ik zoek een frans nummer uit ongeveer 2015 of 2016. De tekst gaat, (ongeveer, ik kan geen woord frans, dus heb het even getypt zoals je het uit zou spreken) Enneeeeh jaiiin pa de fou.. ofzo. In de videoclip is iniedergeval een dame te zien op een vierkant blok, waar ze mensen vanaf duwt. (volgensmij wit gekleed) ik kan niet langer verder leven zonder te weten welk nummer dit is.

Bij voorbaat dank.

bram_28 schreef:
Hallo,

Ik zoek een frans nummer uit ongeveer 2015 of 2016. De tekst gaat, (ongeveer, ik kan geen woord frans, dus heb het even getypt zoals je het uit zou spreken) Enneeeeh jaiiin pa de fou.. ofzo. In de videoclip is iniedergeval een dame te zien op een vierkant blok, waar ze mensen vanaf duwt. (volgensmij wit gekleed) ik kan niet langer verder leven zonder te weten welk nummer dit is.

Bij voorbaat dank.

Christine and The Queens - Christine (Clip Officiel) - YouTube

In Overig > Algemeen > Nummer gezocht:

hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nummer wat ik laatst hoorde, alleen ik heb echt haast geen idee meer hoe het nou ging. Ik vond het een erg chill nummer en hoorde hem in een soort "bouwkeet"
het was een duitstalig nummer, en de zangeres had een erg hoge stem. In het stukje wat ik nog enigzins weet is het meeste voorname instrument iets wat klinkt als een tuba / sousafoon/ saxofoon. Ik weet niet meer goed hoe het ging en ook weet ik er zelf weinig van maar als er veel suggesties zijn zou het nummer ee misschien tussen kunnen zitten. Uit dat stukje ging het gezang van relatief hoog - laag - relatief hoog. Tekst kan ik me zo ook niet meer herinneren. Zou best iets kunnen zijn in de trend van "Und die Berge, .....". Ook lijkt me het nummer best een nummer die wel eens op een "geheime zender" gedraaid zou kunnen worden. Ik hoop dat iemand toch hier iets van kan maken ookal is er erg weinig informatie.

Hallo,
Ook Ik ben op zoek naar een nummer.
Het zal lastig worden want ik heb vrij weinig info?
Het gaat om het volgende:
Nummer van aantal jaren terug (minimaal 5 jaar)
De versie die ik luisterde was via YouTube. Het was een live versie.
Man achter piano. Lange piano intro die niet geheel in de melodie van het nummer. De zanger heeft in die clip een onverzorgd uiterlijk ( lange baard, shabby kleding wat hij overigens 'normaal' niet zo had)
Hij zit een behoorlijk in zichzelf gekeerd het nummer te zingen.
Volgens mij blijft het ook alleen bij zang en piano
Het is overigens echt wel een bekende zanger maar ik ben er nu al weken over aan het piekeren en kan er niet opkomen.
?
Ben héél benieuwd of er iemand is die mij kan helpen.

Michael Stipe van REM??

Radiohead - Pyramid Song?

Jeroen Ploeger schreef:
In De Site > Algemeen > Een zoekplaatje:

Ik ben al heel lang opzoek naar een liedje van begin jaren 90. Er wordt iets gezongen van: Ba-ang blubblubblubblub ba-ang en het lijkt een beetje op Scartman John. Het is volgens mij een nederlandse productie en er zit een typische housebeat in die Tony Scott ook wel heeft. Ik meen me te herinneren dat Robin albers de zanger een keer geïnterviewd heeft in zijn programma. Het iseen moeilijke omschrijving, ik ben er al vaker naar op zoekgeweest maar heb hem tot nu toe niet gevonden.

hartelijkegroet, Jeroen

Late reactie, maar wellicht Huckleyberry Jam of Doop van Doop. Of B.F.I. - Why Not Jazz?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:48 uur

geplaatst: vandaag om 21:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.