menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Leuk nummer is dat, lang niet gehoord, dat zal hem wel zijn inderdaad.

Ook een leuke voor het hiphopanthemdraadje. Wat jij jordidj1?

Poek schreef:
Ook een leuke voor het hiphopanthemdraadje. Wat jij jordidj1?

Lekker nummertje tho

Jaaaa deze zocht ik al een aantal jaar! Heel erg bedankt

Ben op zoek naar de uitvoerder / titel van het liedje in volgende url:

Jazz, blues sample to name - http://cobra.canvas.be/cm/1.1214515?view=popupPlay | WatZatSong

Alvast dank voor wie me kan helpen!

Mvg.
kenghy123

Ik ben al heeeel lang op zoek naar een dance nummer waarin een gong de hoofdlijn speelt. Volgens mij wordt er niet in gezongen en heb het laatste stukje vandaag weer gehoord in de slam dance 1000. Maar weer de artiest en het nummer gemist omdat nu niet alles op volgorde van de lijst wordt gespeeld voor zover ik heb kunnen zien.
Zegt het iemand iets? Is uit 2003 volgens mij..
Gaat ongeveer zo dongggg..dongggg.tu tu tumtudum.. enzovoorts.. sorry kan het niet beter beschrijven

Beschrijving lijkt op Sequencial-Psychotronic met de Big Ben klokken maar die is van 1992 dus dat zal hem ook niet zijn

Dat is hem helaas niet. Het is ook een rustiger nummer qua tempo.. maar erg bedankt voor het meedenken

Ze hebben wel een playlist bij Slam, kun je het daar niet vinden?

Het zou nog Schiller met Das Glockenspiel kunnen zijn, of The Tamperer Feat. Maya - Feel It, maar daar wordt wel in gezongen.

kenghy123 schreef:
Ben op zoek naar de uitvoerder / titel van het liedje in volgende url:

Jazz, blues sample to name - http://cobra.canvas.be/cm/1.1214515?view=popupPlay | WatZatSong

Alvast dank voor wie me kan helpen!

Mvg.
kenghy123

Denk dat het Charlie Parker is; het is bebop en het doet sterk denken aan Ornithology.

trebremmit schreef:
Ze hebben wel een playlist bij Slam, kun je het daar niet vinden?

Het zou nog Schiller met Das Glockenspiel kunnen zijn, of The Tamperer Feat. Maya - Feel It, maar daar wordt wel in gezongen.

Zijn het allebei helaas ook niet. En ik heb de playlist bekeken maar als je de plek niet weet en de artist of naam van het nummer niet, dan zijn 1000 nummers afgaan er best veel

Je kunt zoeken op tijd en datum in de playlist, dus als je nog weet wanneer je het gehoord hebt dan moet het te vinden zijn.

In Muziek > Algemeen > Help ik zoek een nummer!:

Ik ben al een tijdje opzoek naar een liedje. Het is van een aantal jaar geleden, zo rond 2013. In de videoclip zaten een man en een vrouw. De man had een hoed op. Samen reden ze in een cabrio en liepen ze in graanvelden met mooi weer (waarschijnlijk in Spanje ofzo). Ik weet geen tekst meer maar weet wel dat het een chill nummer was. De man zong.

hoi,
ik zoek een liedje:

in het nummer take care van drake en rihanna komt het eerste stukje (van 00:00 tot 00:12) me bekend voor van een ander nummer maar ik weet niet van welk nummer en welke artiest.

Drake - Take Care ft. Rihanna - YouTube

heeft iemand suggesties ??

alvast bedankt

Dat hebben ze hieruit geleend: https://www.youtube.com/watch?v=PaXslpx3MWY

nee, het moet sws een andere tekst hebben.

maar bedankt voor het zoeken. @arrie

Dat nummer is het enige wat er de eerste 12 seconden van Take Care te horen is*. Ze hebben de link van Arrie ongeveer vanaf 0:45 gesampled in Take Care.

Je zou hier nog even kunnen zoeken of er een ander nummer is dat I'll Take Care of U heeft gesampled. Zo niet, dan wordt het nog knap lastig zoeken, want dan zal hetgeen jij bedoelt net wat anders klinken. Herkende je de melodie? Of gaat het ook om de instrumenten (gitaar/piano)? Weet je nog welk genre (dance, hiphop, r&b)?

* De versie in de videoclip verschilt van de albumversie. In de albumversie wordt I'll Take Care of U vanaf de eerste seconde gesampled en is Rihanna eerst nog te horen.

Misschien heb ik hier meer succes. Een nummer dat ik al vele jaren zoek. Het moet ergens rond de eeuwwisseling gereleased zijn. In mijn geheugen is er een Franstalig kantje aan, maar ik weet niet meer of het om de naam van de uitvoerder of eventuele lyrics ging. Het heeft, althans in België, een aantal weken op TMF gedraaid, alsook MTV. Maar op de radio is het niet echt een hit geweest. Een rustig dance-nummer, geloof ik.

Wat ik mij wél herinner, is de clip. Kinderen, denk ik, zijn aan het spelen in de natuur. Bloemen, bomen, vlinders, je kent het wel. Aan het eind van de clip, blijkt dat dit een immense kamer is met gesimuleerde natuur. Tenzij ik twee clips door elkaar haal, was er nog één echte boom. De allerlaatste.

Iemand?

Niemand?

Ik heb geen idee maar ben wel benieuwd

Ik ook. Hier ben ik echt al vele, o zo vele, jaren naar op zoek. Nooit meer ergens gehoord of gezien.

Samen met dit nummer overigens:

Sowieso tussen 2003 en 2009 verschenen, althans bij ons. Een man zingt een ode aan zijn vader, kleine song met gitaar. Opnieuw herinner ik mij deze voornamelijk door de zeer charmante videoclip. Die was volledig geanimeerd. De kleuren geel en grijs primeerden. Het waren simplistische tekeningen op lijntjespapier die tot leven kwam. Hoe ik het mij herinner, is het de vader met een voertuig vertrekt en zo vooruit blijft rijden op het lijntjespapier, dit terwijl er allerlei dingen gaande zijn op het papier.

esteban schreef:
Ik ook. Hier ben ik echt al vele, o zo vele, jaren naar op zoek. Nooit meer ergens gehoord of gezien.

Samen met dit nummer overigens:

Sowieso tussen 2003 en 2009 verschenen, althans bij ons. Een man zingt een ode aan zijn vader, kleine song met gitaar. Opnieuw herinner ik mij deze voornamelijk door de zeer charmante videoclip. Die was volledig geanimeerd. De kleuren geel en grijs primeerden. Het waren simplistische tekeningen op lijntjespapier die tot leven kwam. Hoe ik het mij herinner, is het de vader met een voertuig vertrekt en zo vooruit blijft rijden op het lijntjespapier, dit terwijl er allerlei dingen gaande zijn op het papier.

Dat zal deze zijn: JCB Song - Nizlopi (Full Version HQ) - YouTube
(Engelse nummer1 hit uit 2006)

Ja! Enig idee op Hoeveel sites ik dit door de jaren heen al gepost heb? Van zodra ik "JCB" las, wist ik het. You sir, made my day! Duizend maal dank, ranboy!

En wat blijft het toch een onweerstaanbaar charmante clip. My dad's Bruce Lee.

esteban schreef:
Ja! Enig idee op Hoeveel sites ik dit door de jaren heen al gepost heb? Van zodra ik "JCB" las, wist ik het. You sir, made my day! Duizend maal dank, ranboy!

En wat blijft het toch een onweerstaanbaar charmante clip. My dad's Bruce Lee.

Ik ken hem alleen van Top of the Pops (UK), daar heb ik de clip gezien, 1 of 2 x, maar die was wel zo opvallend dat ik het altijd heb onthouden . Op Nederlandse media nooit gehoord.

In België ook nooit gehoord, maar de clip was even een kleine hype op verscheidene fora en werd rondgestuurd via MSN Messenger. Het was instant-liefde tussen mij en deze clip.

hoi..

ben al jaren op zoek naar de titel en artiest van het dance nummer dat als clip 2 kungfu achtige vechtende mannetjes had..

ook hoorde je een stem zoiets als "round one.. fight..!!" en dan na een tijdje "round two.. fight..!!" zeggen..
catchy melody ( beetje oosters geluid) met een zware konstant doorlopende baslijn..

het is een beetje een nummer in de trant van Frank o Moiraghi-show me spacer of Olav Basoski-waterman..

ergens in de negentiger jaren gok ik dat het geweest is..

hele fijne dag verder..!!

Het strookt niet helemaal met je beschrijving, kniftig, maar heel misschien is het toch deze?

nee ploppesteksel

helaas niet.. hij moet ouder zijn denk ik..

cheers voor het meedenken..

kniftig is het 187 Lockdown - Kung-Fu?

trebremmit..

jij hebt mij een blij mens gemaakt..

wow..!!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:53 uur

geplaatst: vandaag om 19:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.