Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 25 november 2021, 21:20 uur
Dim schreef:
Hieronder het fijne nummer van GHEIST. Ik heb het een paar keer geluisterd en denk steeds: Maar dit heb ik toch al eens gehoord, hetzij in een ander jasje?
Wie herkent hier ook een ander nummer in, en weet dan ook welke? Ik zat zelf te denken aan Klangkarussell, maar daar heb ik nog niets gevonden. Ik weet wel vrijwel zeker dat het gezochte nummer uit 2020 of 2021 moet komen.
(embed)
Iets van Bicep misschien?Hieronder het fijne nummer van GHEIST. Ik heb het een paar keer geluisterd en denk steeds: Maar dit heb ik toch al eens gehoord, hetzij in een ander jasje?
Wie herkent hier ook een ander nummer in, en weet dan ook welke? Ik zat zelf te denken aan Klangkarussell, maar daar heb ik nog niets gevonden. Ik weet wel vrijwel zeker dat het gezochte nummer uit 2020 of 2021 moet komen.
(embed)
0
geplaatst: 16 december 2021, 19:09 uur
Hoi allen, ik hoop dat iemand mij hier zou kunnen helpen. Ik heb nog net een sample kunnen krijgen van een heel heel klein stukje van een muzieknummertje.. Is in de categorie rock. Ik heb het stukje online gezet.
h t t p s :// files punt fm /f/ ekbdcu7vv
Ik hoop dat iemand mij hier zou kunnen helpen. Ik zou je hiermee heeeel dankbaar zijn!
Ik zie trouwens dat ik geen link mag plaatsen
heb hem een beetje aangepast, punt is letterlijk geschreven. De rest aan elkaar 
Ik hoop dat iemand mij hier zou kunnen helpen. Ik zou je hiermee heeeel dankbaar zijn!

0
geplaatst: 16 december 2021, 19:54 uur
Ik heb de hulptroepen (mijn kinderen) ingeschakeld. Maar ik vraag me af of zij het verlossende antwoord kunnen geven....
0
geplaatst: 16 december 2021, 20:16 uur
Ooh wat goed! Alle hulp is welkom natuurlijk
Maar snap het helemaal, kan het helaas ook niet Shazammen of soundhounden 
Maar snap het helemaal, kan het helaas ook niet Shazammen of soundhounden 
0
geplaatst: 21 december 2021, 21:19 uur
Het is mogelijk een nummer, vrij bekend, uit 1984.. We worden elke keer wijzer. Golden earring wellicht?
0
BrotherJohn
geplaatst: 21 december 2021, 23:20 uur
Deed mij denk aan Kings of Leon, die hebben ook dit soort riffjes in hun nummers, maar dat is natuurlijk moderner dan 1984. Heb je wat meer info / context bij je opname? Zijn het de laatste seconden van het nummer? Waarvan is het een opname? T.v., radio? Herinner je je meer stukken van het nummer?
0
geplaatst: 22 december 2021, 11:57 uur
L1nkinFrank schreef:
Hoi allen, ik hoop dat iemand mij hier zou kunnen helpen. Ik heb nog net een sample kunnen krijgen van een heel heel klein stukje van een muzieknummertje.. Is in de categorie rock. Ik heb het stukje online gezet.

Kun je ook een gewone link plaatsten?
0
geplaatst: 22 december 2021, 13:12 uur
0
geplaatst: 23 december 2021, 00:10 uur
het zal zeker niet zijn wat je zoekt maar het eerst waar ik aan dacht bij deze sample was Laura Branigan-Self control
0
geplaatst: 23 december 2021, 00:45 uur
Het klinkt als het begin van I'm the Man who loves you van Wilco, maar dat is geen 80s. 

1
geplaatst: 24 december 2021, 18:12 uur
Dim schreef:
Hieronder het fijne nummer van GHEIST. Ik heb het een paar keer geluisterd en denk steeds: Maar dit heb ik toch al eens gehoord, hetzij in een ander jasje?
(embed)
(embed)
Michiel Cohen JoaMuse Ik heb 'm uiteindelijk gevonden, na zonder resultaat Bicep en Klangkarussell te hebben doorgespit, kwam ik uiteindelijk waar ik wezen moest: Parra For Cuva - Her Entrance.
Dank voor het meedenken.
0
geplaatst: 26 december 2021, 11:54 uur
Tijdens de opening van top2000 2021 zit op 4:44 een piano loopje dat een paar keer terugkomt. Onder Nirvana en Kane. Het gaat niet meer uit m’n hoofd, maar kom niet op de titel. Wie kan me helpen?
Het is een dance-achtig nummer, beetje filmmuziek ook wel, bekende hit geweest volgens mij begin 2000
Het is een dance-achtig nummer, beetje filmmuziek ook wel, bekende hit geweest volgens mij begin 2000
0
geplaatst: 26 december 2021, 11:58 uur
Pollewapper schreef:
Tijdens de opening van top2000 2021 zit op 4:44 een piano loopje dat een paar keer terugkomt. Onder Nirvana en Kane. Het gaat niet meer uit m’n hoofd, maar kom niet op de titel. Wie kan me helpen?
Children - Robert Miles
0
geplaatst: 26 december 2021, 12:00 uur
Yes!! Thanks.
Nu kan ik weer door met andere zaken op tweede kerstdag

Nu kan ik weer door met andere zaken op tweede kerstdag

0
geplaatst: 13 januari 2022, 22:02 uur
Ik ben opzoek naar een liedje uit (volgens mij) 2005. Het enige wat ik me herinner is dat er in de clip mensen in gekleurde pakken “dansen”. Het pak bedekte hun volledige lichaam. Ze waren dan ook niet herkenbaar. Ik meen mij te herinneren dat zij in een soort van kooi zaten met laser lichten die er omheen schenen. Hopelijk weet iemand welk nummer hier bij hoort. Alvast bedankt!
0
geplaatst: 19 januari 2022, 23:09 uur
Deze misschien?
Laserkraft 3d - Nein, Mann! (Official Music Video) - YouTube
Laserkraft 3d - Nein, Mann! (Official Music Video) - YouTube
0
geplaatst: 19 januari 2022, 23:11 uur
Ik zoek er zelf ook eentje:
Belgisch liedje waarin heel vaak enough wordt gezongen in het refrein. Genre licht alternatief (denk novastar, rustige nummers dEUS, Zita Swoon). Klonk een beetje 90s, maar kan ook 00s zijn. Het is een man die zingt.
Belgisch liedje waarin heel vaak enough wordt gezongen in het refrein. Genre licht alternatief (denk novastar, rustige nummers dEUS, Zita Swoon). Klonk een beetje 90s, maar kan ook 00s zijn. Het is een man die zingt.
1
geplaatst: 19 januari 2022, 23:14 uur
herman schreef:
0
geplaatst: 19 januari 2022, 23:19 uur
Ja, dat is hem! Wist dat ik het moest kennen, maar heb het zeker 10 jaar niet gehoord. Thanks Arrie!
3
geplaatst: 19 januari 2022, 23:24 uur
0
geplaatst: 22 januari 2022, 14:23 uur
Bedankt voor het meedenken, helaas niet het nummer wat ik zoek
0
geplaatst: 29 januari 2022, 09:36 uur
Ben op zoek naar het nummer waarin 2 oude bekenden elkaar weer na lange tijd zien. De vrouw zingt Engels en de man (met lage stem) zingt Frans.
Ze vragen elkaar of ze het nog herinneren. Die vrouw zegt dat hij ouder geworden is, maar de tijd was 'kind to you'...
Ze vragen elkaar of ze het nog herinneren. Die vrouw zegt dat hij ouder geworden is, maar de tijd was 'kind to you'...
0
geplaatst: 29 januari 2022, 09:56 uur
Luperman schreef:
Ben op zoek naar het nummer waarin 2 oude bekenden elkaar weer na lange tijd zien. De vrouw zingt Engels en de man (met lage stem) zingt Frans.
Deze?
0
geplaatst: 3 februari 2022, 09:44 uur
In Muziek > Algemeen > Help! Op zoek naar nummer!!!:
Hallo allemaal,
ik heb nu al 3/4 dagen een nummer in me hoofd zitten en ik kom er maar niet achter van wie die is en hoe die heet. In mijn belevenis heet het nummer 'Lola', maar daar kan ik niets over vinden.
In de videoclip draait het om één vrouw (volgens mij Lola) waar de zanger in allerlei verschillende rollen speelt, chauffeur, uitsmijter van een club, DJ van de Club, garderobe medewerker van de club, glazenwasser van de club. Volgens mij had de zanger kort donkerblond haar. Het is een Pop/ dance nummer.
Wie o Wie herkent dit en weet hoe de artiest of nummer heet???
Hallo allemaal,
ik heb nu al 3/4 dagen een nummer in me hoofd zitten en ik kom er maar niet achter van wie die is en hoe die heet. In mijn belevenis heet het nummer 'Lola', maar daar kan ik niets over vinden.
In de videoclip draait het om één vrouw (volgens mij Lola) waar de zanger in allerlei verschillende rollen speelt, chauffeur, uitsmijter van een club, DJ van de Club, garderobe medewerker van de club, glazenwasser van de club. Volgens mij had de zanger kort donkerblond haar. Het is een Pop/ dance nummer.
1
geplaatst: 3 februari 2022, 14:57 uur
Maik Veenendaal schreef:
Hallo allemaal,
Hallo allemaal,
Dat zou deze kunnen zijn: Ph.D - I Won't Let You Down - YouTube. Iig ongeveer dezelfde tijd als Lola (van de Kinks)

0
geplaatst: 16 februari 2022, 00:22 uur
Wie weet welk nummer dit is, het zal wel iets van Aphex Twin zijn denk ik.
cyberradio 24 mrt 1995
En het eerste nummer van deze mix, kan ik niet vinden met shazam.
Your browser is not supported, sorry! - mixcloud.com
cyberradio 24 mrt 1995
En het eerste nummer van deze mix, kan ik niet vinden met shazam.
Your browser is not supported, sorry! - mixcloud.com
* denotes required fields.