Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 16 februari 2022, 17:37 uur
Die eerste heb ik gevonden, op youtube wist iemand dat het Pentatonik - About That is. Nog nooit van gehoord, maar het klinkt erg goed, maar eens meer van opzoeken!
1
geplaatst: 16 februari 2022, 18:11 uur
Eerst niet, heeft ie denk ik net toegevoegd.
Edit: oh wacht je bedoelt die stem van de vpro, aha was me niet opgevallen.
Edit: oh wacht je bedoelt die stem van de vpro, aha was me niet opgevallen.

1
geplaatst: 16 februari 2022, 19:07 uur
Hallo muziekkenners ,Ik heb een uitdaging voor jullie ,ik zoek al jaren een nummer die vroeger toen ik naar de disco
(jaja zolang geleden) ging ,vaak gedraaid werd ,dat was denk ik rond 1979/1980
Ik weet dat als het nummer begon ,het klonk of er een hele grote groep juichend ergens binnen kwam, en volgens mij was het verder ook helemaal instrumentaal .
Ja het is niet veel
,maar ik weet alleen dat ik vroeger al op zoek naar dat nummer was en dat ik hem ook nooit meer gehoord heb☹️.
Ik hoop dat iemand dit herkend
(jaja zolang geleden) ging ,vaak gedraaid werd ,dat was denk ik rond 1979/1980Ik weet dat als het nummer begon ,het klonk of er een hele grote groep juichend ergens binnen kwam, en volgens mij was het verder ook helemaal instrumentaal .
Ja het is niet veel
,maar ik weet alleen dat ik vroeger al op zoek naar dat nummer was en dat ik hem ook nooit meer gehoord heb☹️.Ik hoop dat iemand dit herkend

0
geplaatst: 16 februari 2022, 20:06 uur
0
geplaatst: 16 februari 2022, 21:03 uur
[quote]Salvadore schreef:
Inderdaad niet veel info
helaas ,nee
,maar bedankt voor het mee denken
.
Als je het begin hoort van het nummer ,zie je bijna voor je dat een hele grote menigte juichend een zaal binnen lopen/rennen .
Ja het is niet veel info ,vandaar dat het mij ook niet lukt ,zou ook echt niet weten waar ik moet zoeken.
Maar misschien is er iemand anders die een idee heeft .
Inderdaad niet veel info
helaas ,nee
,maar bedankt voor het mee denken
.Als je het begin hoort van het nummer ,zie je bijna voor je dat een hele grote menigte juichend een zaal binnen lopen/rennen .
Ja het is niet veel info ,vandaar dat het mij ook niet lukt ,zou ook echt niet weten waar ik moet zoeken.
Maar misschien is er iemand anders die een idee heeft .
0
geplaatst: 18 februari 2022, 23:55 uur
Hallo, Ik heb nog een uitdaging ,ik zoek een rapnummer met een mix van kerkmuziek ,het begint met een rap en gaat dan over op iets van ;yes say the angle ,you can call my name ofzo ,ik dacht dat het van snap attack was maar vind hem daar niet bij .
pfff irritant dat het niet naar binnen schiet,nou misschien weet een van jullie het .
pfff irritant dat het niet naar binnen schiet,nou misschien weet een van jullie het .
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 19 februari 2022, 02:08 uur
Edwinpeter schreef:
Ik zoek een nummer hoorde hem zo’n 5 jaar geleden in de videoclip vallen er een hele boel papieren blaadjes naar beneden is een heel bekend nummer
Niet dat je dit allicht ooit gaat lezen, maar goed: Ik zoek een nummer hoorde hem zo’n 5 jaar geleden in de videoclip vallen er een hele boel papieren blaadjes naar beneden is een heel bekend nummer
0
geplaatst: 7 maart 2022, 15:56 uur
In Genres > Hip-Hop > Zoek hip hop song met Aretha Franklin sample:
Beste MM forumleden,
Ik ben op zoek naar een hip hop nummer dat rond 2014 is uitgebracht en waarin een sample is gebruikt bestaande uit de begintonen van het Aretha Franklin nummer "I Say A Little Prayer".
Om precies te zijn: het gaat om de eerste 8 seconden van het lied.
Is er iemand die mij kan helpen aan de artiestnaam en titelsong?
Bij voorbaat mijn dank,
Phijay
Beste MM forumleden,
Ik ben op zoek naar een hip hop nummer dat rond 2014 is uitgebracht en waarin een sample is gebruikt bestaande uit de begintonen van het Aretha Franklin nummer "I Say A Little Prayer".
Bij voorbaat mijn dank,
Phijay
1
geplaatst: 7 maart 2022, 16:10 uur
Phijay schreef:
Beste MM forumleden,
Bij voorbaat mijn dank,
Phijay
Beste MM forumleden,
Bij voorbaat mijn dank,
Phijay
Had je Samples of I Say a Little Prayer by Aretha Franklin | WhoSampled al gecheckt?
0
geplaatst: 7 maart 2022, 18:22 uur
Harley123 schreef:
Hallo muziekkenners ,Ik heb een uitdaging voor jullie ,ik zoek al jaren een nummer die vroeger toen ik naar de disco
(jaja zolang geleden) ging ,vaak gedraaid werd ,dat was denk ik rond 1979/1980
Ik weet dat als het nummer begon ,het klonk of er een hele grote groep juichend ergens binnen kwam, en volgens mij was het verder ook helemaal instrumentaal .
Ja het is niet veel
,maar ik weet alleen dat ik vroeger al op zoek naar dat nummer was en dat ik hem ook nooit meer gehoord heb☹️.
Ik hoop dat iemand dit herkend
(jaja zolang geleden) ging ,vaak gedraaid werd ,dat was denk ik rond 1979/1980Ik weet dat als het nummer begon ,het klonk of er een hele grote groep juichend ergens binnen kwam, en volgens mij was het verder ook helemaal instrumentaal .
Ja het is niet veel
,maar ik weet alleen dat ik vroeger al op zoek naar dat nummer was en dat ik hem ook nooit meer gehoord heb☹️.Ik hoop dat iemand dit herkend
Disco - dan moet ik wat plaatsen denk ik. Uit 1979:
Showtime
0
geplaatst: 7 maart 2022, 20:15 uur
Bedankt voor je reactie, maar de site die je noemde had ik inderdaad al gecheckt, en helaas zat het nummer dat ik zoek er niet tussen.
0
geplaatst: 13 maart 2022, 14:59 uur
trebremmit schreef:
En het eerste nummer van deze mix, kan ik niet vinden met shazam.
Your browser is not supported, sorry! - mixcloud.com
En het eerste nummer van deze mix, kan ik niet vinden met shazam.
Your browser is not supported, sorry! - mixcloud.com
Nog steeds niet gevonden, iemand hier misschien?
0
geplaatst: 18 maart 2022, 22:00 uur
Ik denk niet dat dit het nummer is,hoewel hij ook inderdaad uit mijn discotijd kwam
,en heel lekker klinkt ,maar ik heb niet meteen het gevoel van YESSSS , of hij klinkt nu gewoon niet meer zo als ik in gedachte had
.Maar toch bedankt

0
geplaatst: 29 maart 2022, 16:44 uur
Oke ik ga het hier proberen.. ik ben op zoek naar een versie van het liedje ella y yo (don omar). Zo'n 11jr geleden, misschien zelfs iets langer, hoorde een vriendin van mij en ik deze erg vaak in Coconuts Rdam, maar we hebben deze nooit ergens ander gehoord of kunnen vinden. Het is hetzelfde liedje maar er komt een soort (pan)fluit tussendoor. Wij vinden dat het mooiste stukje. Iemand misschien een idee?
Groetjes
Groetjes
0
geplaatst: 29 maart 2022, 20:00 uur
0
geplaatst: 16 april 2022, 21:43 uur
Ik zoek een nummer wat erg lijkt op Nirvana - Love Buzz
. Het is zeker niet een cover versie van dit nr maar heeft wel dezelfde structuur. Zelfde soort gitaar licks en ook opbouwend (steeds harder, sneller) maar de zang is meer pratend.
. Het is zeker niet een cover versie van dit nr maar heeft wel dezelfde structuur. Zelfde soort gitaar licks en ook opbouwend (steeds harder, sneller) maar de zang is meer pratend.
0
geplaatst: 16 april 2022, 22:42 uur
Gringo_m schreef:
Ik zoek een nummer wat erg lijkt op Nirvana - Love Buzz (embed). Het is zeker niet een cover versie van dit nr maar heeft wel dezelfde structuur. Zelfde soort gitaar licks en ook opbouwend (steeds harder, sneller) maar de zang is meer pratend.
Ik zoek een nummer wat erg lijkt op Nirvana - Love Buzz (embed). Het is zeker niet een cover versie van dit nr maar heeft wel dezelfde structuur. Zelfde soort gitaar licks en ook opbouwend (steeds harder, sneller) maar de zang is meer pratend.
Ik doe maar eens een poging.
0
geplaatst: 17 april 2022, 10:32 uur
Die is het niet, helaas. Het nr wat ik zoek ligt veel dichter bij Love Buzz.
0
geplaatst: 17 april 2022, 10:57 uur
Gringo_m schreef:
Ben aan het zoeken geweest. De track van Nirvana is zelf een cover. Weet niet of dat bij jou bekend is.
1
geplaatst: 17 april 2022, 14:12 uur
[/quote]
Ben aan het zoeken geweest. De track van Nirvana is zelf een cover. Weet niet of dat bij jou bekend is.
[/quote]
Daar kwam ik ook achter in mijn zoektocht, leuk wapen feitje. Sample van Love Buzz is ook veel gebruikt in andere nummers. Helaas nog niet mijn nummer gevonden.
[/quote]
Daar kwam ik ook achter in mijn zoektocht, leuk wapen feitje. Sample van Love Buzz is ook veel gebruikt in andere nummers. Helaas nog niet mijn nummer gevonden.
1
geplaatst: 16 mei 2022, 14:33 uur
Goedemiddag,
AffectionNL hier. Ik ben al een tijdje op zoek naar een klassiek liedje wat ook vaker gebruikt wordt in (Zwitserse) muziekdoosjes. Nu hoorde ik het laatst op TV voorbij komen in een programma, dus greep ik (yep, het is de 21e eeuw) direct mijn telefoon om het liedje te Shazammen. Helaas, geen resultaat.
Wel ben ik erin geslaagd een deel van de melodie op gehoor na te maken (gelukkig ben ik handig met de piano), en ik heb hier een upload klaarstaan:
Stream Onbekend Piano Stuk by Affection | Listen online for free on SoundCloud
Wie o wie kan me verder helpen met de originele componist en het originele liedje?
AffectionNL hier. Ik ben al een tijdje op zoek naar een klassiek liedje wat ook vaker gebruikt wordt in (Zwitserse) muziekdoosjes. Nu hoorde ik het laatst op TV voorbij komen in een programma, dus greep ik (yep, het is de 21e eeuw) direct mijn telefoon om het liedje te Shazammen. Helaas, geen resultaat.
Wel ben ik erin geslaagd een deel van de melodie op gehoor na te maken (gelukkig ben ik handig met de piano), en ik heb hier een upload klaarstaan:
Stream Onbekend Piano Stuk by Affection | Listen online for free on SoundCloud
Wie o wie kan me verder helpen met de originele componist en het originele liedje?
0
geplaatst: 16 mei 2022, 15:44 uur
Dat is 'm inderdaad, na wat zoeken heb ik er een piano versie van gevonden.
Dank je wel wilbur!
Dank je wel wilbur!

0
geplaatst: 16 mei 2022, 16:02 uur
Ik heb er nog eentje die ik al een hele tijd zoek. Volgens mij eentje uit de 90s of nét begin 00s. Het was een van mijn favorieten in die tijd, maar ik was nog erg jong en muziek was toen lastiger terug te vinden. Ik heb het één keer op een andere locatie gehoord, ik meen rond 2013, maar daar was ik niet in de gelegenheid om mijn telefoon met Soundhound/Shazam te gebruiken. Tussendoor heb ik verschillende pogingen gedaan, maar zonder succes. Dus wellicht dat iemand gelijk herkent welk nummer ik bedoel.
Dit keer betreft het geen klassiek stuk, maar meer iets in de trant van dit nummer (qua stijl dan):
https://www.youtube.com/watch?v=wqCpjFMvz-k
Het stuk wat ik na heb gemaakt is een deel van het refrein. Helaas kom ik niet verder dan de tonen van het refrein, waarvan ik me nog herinner dat ze door een vrouwelijke stem gezongen worden in het nummer. Hieronder de upload:
Stream Onbekend Liedje by Affection | Listen online for free on SoundCloud
Dit keer betreft het geen klassiek stuk, maar meer iets in de trant van dit nummer (qua stijl dan):
https://www.youtube.com/watch?v=wqCpjFMvz-k
Het stuk wat ik na heb gemaakt is een deel van het refrein. Helaas kom ik niet verder dan de tonen van het refrein, waarvan ik me nog herinner dat ze door een vrouwelijke stem gezongen worden in het nummer. Hieronder de upload:
Stream Onbekend Liedje by Affection | Listen online for free on SoundCloud
1
BrotherJohn
geplaatst: 16 mei 2022, 16:23 uur
Doet me denken aan Emancipator - Lionheart, maar dat zal hem vast niet zijn. Vermoed dat het wel een triphop nummer is?
0
geplaatst: 16 mei 2022, 16:31 uur
Hi BrotherJohn,
Hoewel de track die jij noemt prachtig is (kende hem nog niet) is het hem helaas niet inderdaad.
Ik heb in mijn post een youtube link gezet, het is een beetje in de stijl van 7 Seconds van Youssou N'Dour, een beetje zo'n soort beat. (ik weet zo niet of dat onder triphop valt) En het is een Engelstalig liedje. Ik heb ook al verscheidene pogingen gedaan top 40 lijsten van die tijd terug te zoeken, maar daarop kom ik hem helaas nergens tegen.
Hoewel de track die jij noemt prachtig is (kende hem nog niet) is het hem helaas niet inderdaad.
Ik heb in mijn post een youtube link gezet, het is een beetje in de stijl van 7 Seconds van Youssou N'Dour, een beetje zo'n soort beat. (ik weet zo niet of dat onder triphop valt) En het is een Engelstalig liedje. Ik heb ook al verscheidene pogingen gedaan top 40 lijsten van die tijd terug te zoeken, maar daarop kom ik hem helaas nergens tegen.
* denotes required fields.