Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
2
geplaatst: 21 februari 2023, 11:25 uur
0
geplaatst: 25 februari 2023, 00:33 uur
Ik zoek de uberbekende sample in Happy Hour Crew - Goeiemoggel
0
geplaatst: 25 februari 2023, 22:28 uur
Ik zoek een nummer met 'pet peeve' in de titel. Ik dacht dat het 'my favorite pet peeve' was, maar google helpt me niet uit de brand. Volgens mij was het van een hardcore band, uit de jaren '80...
1
geplaatst: 25 februari 2023, 22:31 uur
ZAP! schreef:
Ik zoek een nummer met 'pet peeve' in de titel. Ik dacht dat het 'my favorite pet peeve' was, maar google helpt me niet uit de brand. Volgens mij was het van een hardcore band, uit de jaren '80...
Deze?
(gevonden met Spotify)
1
geplaatst: 25 februari 2023, 22:34 uur
Dat is snel! Ik ben 99,9% zeker dat dat 'm is, ja. Situation Normal, Fucked Up...
Dankje! 
Dankje! 
0
geplaatst: 23 maart 2023, 21:53 uur
Na al die jaren dan maar beroep doen op de laatste hulplijn.
Een nummer dat ik ooit op de middelbare school hoorde in de film Billy Elliot. Ik kan het niet terug vinden op de officiële soundtrack. De lyrics herinner ik me als Sugar can you feel the way I feel waarna het refrein iets met Loving you gaat. Klinkt als disco uit de late jaren '70, vroege jaren '80. Wordt gezongen door een vrouw met een erg vrouwelijke stem. Ik dacht ook altijd dat het best een dikke hit was, maar heb het nadien vrijwel nooit meer gehoord.
Een nummer dat ik ooit op de middelbare school hoorde in de film Billy Elliot. Ik kan het niet terug vinden op de officiële soundtrack. De lyrics herinner ik me als Sugar can you feel the way I feel waarna het refrein iets met Loving you gaat. Klinkt als disco uit de late jaren '70, vroege jaren '80. Wordt gezongen door een vrouw met een erg vrouwelijke stem. Ik dacht ook altijd dat het best een dikke hit was, maar heb het nadien vrijwel nooit meer gehoord.
0
geplaatst: 23 maart 2023, 22:21 uur
Het zal toch niet Loving you van Minnie Riperton zijn? Niet echt disco, wel erg vrouwelijke (hoge) stem. Die tekstregel is er met wat fantasie wel uit te halen.
https://www.youtube.com/watch?v=kE0pwJ5PMDg
Wel een top 10 hit geweest in 1975.
https://www.youtube.com/watch?v=kE0pwJ5PMDg
Wel een top 10 hit geweest in 1975.
0
geplaatst: 24 maart 2023, 11:09 uur
Bedankt maar is 'm niet. Mijn nummer klinkt veel meer uptempo, ingehouden strofes gevolgd door een uitbundig refrein.
0
geplaatst: 30 maart 2023, 09:10 uur
Wie weet dat nog? Canal+ had tijdens de Europese voetbalkampioenschappen Euro2000 een ochtendshow met Kees Jansma 'Ontbijt er Duin'. Daarbij werd een begin-tune gebruikt. In mijn herinnering leek het (of was het) 'Music for a found Harmonium' van de Penguin Cafe Orchestra. Wie weet welke muziek 'Ontbijt ter Duin' voor deze tune heeft gebruikt?
0
geplaatst: 30 maart 2023, 09:18 uur
Nog één, waar ik al jaren naar op zoek ben. In de jaren tachtig was er op zaterdag bij verschillende hilversum3 NCRV-programma's een singletje te horen, gemaakt door een fanfare/taptoe korps. In mijn herinnering was het een soort harmonie-kakofonie. Het heeft waarschijnlijk nooit de hitparade gehaald, waarschijnlijk niet eens de tipparade.
1
geplaatst: 30 maart 2023, 11:01 uur
Man of Sorrows schreef:
https://youtu.be/YebFtp13nVQ
90% match lyrics, 100% match late jaren 70/vrouw met erg vrouwelijke stem/uptempo
https://youtu.be/YebFtp13nVQ
90% match lyrics, 100% match late jaren 70/vrouw met erg vrouwelijke stem/uptempo
0
geplaatst: 30 maart 2023, 17:16 uur
Dat is inderdaad het gezochte liedje, knap! Want niets zo onbetrouwbaar als het eigen geheugen. Bij nader inzien had ik het liedje wellicht in een andere film gehoord, want bij Billy was ik al te oud om te puberen. Rosie, een duif in je hoofd uit '97-'98 bleek bij nader inzien geen duif maar een duivel in je hoofd. Zo gaat dat met onze herinneringen.
Luisa was pas 16 toen ze het nummer zong, geen wonder dat mijn toenmalig puberhart hiervan sneller ging slaan. Een ten onrechte vergeten hit. In 2000 stond het nog in de gelijknamige Nederlandse toplijst. Ik ga voor een revival in 2023.
Luisa was pas 16 toen ze het nummer zong, geen wonder dat mijn toenmalig puberhart hiervan sneller ging slaan. Een ten onrechte vergeten hit. In 2000 stond het nog in de gelijknamige Nederlandse toplijst. Ik ga voor een revival in 2023.
0
geplaatst: 30 maart 2023, 17:29 uur
Man of Sorrows schreef:
Een ten onrechte vergeten hit. In 2000 stond het nog in de gelijknamige Nederlandse toplijst. Ik ga voor een revival in 2023.
De componist heeft in ieder geval goed geluisterd naar dit nummer: https://youtu.be/4FlXgSFksUYEen ten onrechte vergeten hit. In 2000 stond het nog in de gelijknamige Nederlandse toplijst. Ik ga voor een revival in 2023.
0
geplaatst: 31 maart 2023, 22:22 uur
Misschien wel, maar het nummer van Luisa komt veel beter uit de verf! 

0
geplaatst: 5 april 2023, 20:38 uur
Ik zoek geen nummer, maar meer een term
Hoe heet het ook alweer als een nummer op een slomo manier fade out doet? Zoals bij deze
Hoe heet het ook alweer als een nummer op een slomo manier fade out doet? Zoals bij deze
0
BrotherJohn
geplaatst: 5 april 2023, 22:10 uur
Bedoel je die sound drop / pitch drop aan het einde? Zou het zo niet weten.
0
geplaatst: 5 april 2023, 22:20 uur
BrotherJohn schreef:
Ja! Je hebt daar een bepaalde term voor geloof ik
1
geplaatst: 5 april 2023, 23:55 uur
jordidj1 schreef:
Ik zoek geen nummer, maar meer een term
Hoe heet het ook alweer als een nummer op een slomo manier fade out doet?
Na een half uur googlen kom ik op 'Tapestop' uit.Ik zoek geen nummer, maar meer een term
Hoe heet het ook alweer als een nummer op een slomo manier fade out doet?
1
BrotherJohn
geplaatst: 6 april 2023, 00:04 uur
Die kwam ik ook tegen, maar dat is volgens mij alleen als het drop effect binnen een (fractie van een) seconde plaatsvindt, zoals een oude bandrecorder / cassetterecorder die je van play naar stop zet.
1
geplaatst: 6 april 2023, 00:14 uur
BrotherJohn schreef:
Die kwam ik ook tegen, maar dat is volgens mij alleen als het drop effect binnen een (fractie van een) seconde plaatsvindt, zoals een oude bandrecorder / cassetterecorder die je van play naar stop zet.
Deze link had ik er als voorbeeld bij gevonden. Het lijkt me dat er wel enige rek in de term Tapestop zit, dat je het effect zo lang kan rekken als gewenst.
0
geplaatst: 9 april 2023, 02:46 uur
In Muziek > Algemeen > Help! Ik zoek een nummer.:
Beste lezers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nummer. Ik kan mij alleen nog de clip herringen. Het is een frans nummer gezongen door een vrouw ze had een pak aan. In de clip was een soort verlicht dansvloer waar de zangeres en dansers steeds de verlichte vloer verlaten in dans beweging maar ook op kwamen. Toevallig hoorde ik het deuntje tijdens het kijken van de 2de aflevering van slechte chauffeurs seizoen 9 rond 35:22 in de aflevering.
Wie of wie kan mij helpen
Groetjes Daphne
Beste lezers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nummer. Ik kan mij alleen nog de clip herringen. Het is een frans nummer gezongen door een vrouw ze had een pak aan. In de clip was een soort verlicht dansvloer waar de zangeres en dansers steeds de verlichte vloer verlaten in dans beweging maar ook op kwamen. Toevallig hoorde ik het deuntje tijdens het kijken van de 2de aflevering van slechte chauffeurs seizoen 9 rond 35:22 in de aflevering.
Groetjes Daphne
0
geplaatst: 9 april 2023, 09:34 uur
Daphnee schreef:
Beste lezers,
Groetjes Daphne
Beste lezers,
Groetjes Daphne
Hallo Daphne, bedoel je deze misschien?
https://www.youtube.com/watch?v=rs40yxHjTxQ
0
geplaatst: 11 april 2023, 21:31 uur
In Muziek > Algemeen > Ik zoek een liedje.:
Beste sitebezoeker,
Ik ben op zoek naar een liedje. Het is een vrolijk nummer van een Nederlandse band in het Engels, ik denk in de jaren 80 en de clip is op een strand/boulevard. Het gaat volgens mij over een ober of 'zonnig type', ik denk een Mexicaan, en volgens mij is het refrein het zingen van zijn naam.
De band zijn alleen mannen dacht ik.
Beste sitebezoeker,
Ik ben op zoek naar een liedje. Het is een vrolijk nummer van een Nederlandse band in het Engels, ik denk in de jaren 80 en de clip is op een strand/boulevard. Het gaat volgens mij over een ober of 'zonnig type', ik denk een Mexicaan, en volgens mij is het refrein het zingen van zijn naam.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 april 2023, 21:44 uur
Je verhaal doet denken aan Tony Esposito - Papa Chico, maar Tony komt uit Italië, niet uit Nederland.
0
geplaatst: 11 april 2023, 22:16 uur
Xanders schreef:
Beste sitebezoeker,
Beste sitebezoeker,
Misschien deze? Zonnig, veel (nep)Mexicanen, zelfs een boulevard, maar geen naam die gezongen wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=AlodF11Rw3g
Silvio - I'm your son South America
* denotes required fields.