MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Bedankt voor het meedenken AdrieMeijer en Poeha
ik heb vreselijke smartlappen beluisterd maar ik kan het niet vinden.

Mijn excuses, ik had hierin duidelijker moeten zijn. De flardjes van tekst komen inderdaad 'smartlapperig' over, maar ik herinner me de track meer als soft-rock, en niet als smartlap (al kan ik me voorstellen dat de tekst anders doet vermoeden). De zanger klonk ook een beetje 'raspig', een beetje als in Alice Cooper zijn stem in de track 'I'm 18'. Maar beiden nogmaals mijn welgemeende dank om mee te denken.

Verder denk ik dat de zanger zo onbekend is dat het inderdaad niet anders kan dan dat dit een 1-dagsvlieg was. Ik vind dit jammer, de zanger was goed bij stem en ik had graag meer van hem gehoord (ervan uitgaand dat hij meer nummers heeft uitgebracht). Ik gok dat ik het wellicht nooit zal weten.

Misschien moet je het zelf maar gaan zingen en uitbrengen. En als je dan binnen een paar dagen een auteursrechtenclaim krijgt, dan weet je meteen het antwoord op je vraag.
Grapje. Maar het is echt onuitstaanbaar dat je er nooit achter zult komen, hè. Google weet toch ook niet alles, kennelijk.

Ik heb nog even Chat GPT geraadpleegd. Die kwam met de volgende tekst:
Het lied dat bij deze tekst past is "Door Het Lint" van Maan. In dit nummer zingt zij over een heftige ruzie waarbij ze zichzelf niet meer in de hand heeft en veel verdriet veroorzaakt. De tekst bevat regels als "Ik ben weer door het lint gegaan" en "We doen elkaar alleen verdriet".
Volgens mij is het klinkklare kletskoek.

Hmmmm frustrerend dit... Ook al een uur mee bezig. Ik ga me morgen ziek melden denk ik, dit is nu even belangrijker.

De aanhouder wint. Of de koppigaard wint... Ik heb me achter mijn laptop gezet om half 12 gisterenmiddag, met het voornemen om Discogs uit te kammen in een laatste ultieme poging om mijn lang verloren liedje te vinden... Nu om 5u18 minuten de dag erop eindigd mijn zoektocht... De track blijkt enkel op single te zijn uitgebracht, natuurlijk kent geen enkele streamingdienst deze artiest, laat staan het nummer... Anyway, het gaat om deze single Gevonden liedje

De zinnen "te laat", "verloren", "ik heb geen verweer" en "en ik dacht God ziet zij dat niet, we doen elkaar alleen verdriet" staan zelfs letterlijk op de cover gedrukt...

Ik loof een vindersloon uit van 20 euro voor diegene die mij de single kan bezorgen (en ja, dit geld zowel voor de fysieke als voor een MP3-versie). Dit laatste meen ik echt, want nu ik mijn track gevonden heb wil ik hem ook terug beluisteren... Ik hoop dat iemand mij kan verder helpen. Alvast bedankt.

Maar eerst maffen want nu vallen mijn ogen bijna vanzelf toe...

Ik snap het niet. Hij wordt toch gewoon te koop aangeboden?

Just a moment... - discogs.com

Of hier: La Cuenta – Te Laat / Jij & Ik | Parsifal

Poek
Deze twee links heb ik via Google ook gevonden. Ik wil de gelegenheid aangrijpen om je er voorzichtig op te wijzen dat, hoewel sommige mensen wel financiële middelen kunnen hebben om vele leuke dingen aan te schaffen, dit niet gelijk betekend dat iedereen in staat is om elektronisch te betalen via internet. Ik kan enkel iets online aankopen als ik het persoonlijk kan ophalen en niet via de elektronische weg vooruit hoef te betalen. Dit is op deze twee site's niet het geval.

Mijn oproep blijft dus geldig. Je kan hier dus grote voordeel mee doen, aangezien ik het weldegelijk meen dat ik hier 20 euro voor over heb. Ik wil echter wel duidelijk stellen dat ik alleen kan ophalen in Vlaanderen. De verplaatskosten komen voor mij anders te duur uit. Mocht iemand mij willen verder helpen mag hij of zij me steeds een persoonlijk bericht sturen. Omdat ik het topic niet teveel wil kapen of naar mij toe wil trekken, ga ik hier verder niet meer op deze specifieke track in. Mensen zullen me verder wel contacteren indien nodig.

Mssr Renard
Je looft 20 euro uit voor een single die 2 euro kost en met verzendkosten hoogstens totaal een tientje?

Je kan een discogsverkoper gewoon contacteren en zeggen dat je het oppikt. Alles is mogelijk.

De ene verkoper is Noiski Records in Opwijk. Hebben een eigen site met telefoonnummer: Noiski records - Ontdek onze platencollectie - noiski-shop.be

De andere verkoper (Parsifal Records) zit ook in België. Even een Discogs account maken en een berichtje sturen.

Mssr Renard
Je kunt zelfs de band contacteren:
Facebook - m.facebook.com

Als die geen mp3 voor je hebben. Kost je dan ook vast geen 20 euro en een reis op en neer.

Misschien kun je ze zelfs boeken, kun je het zelf opnemen als mp3.

Laatst droomde ik dat ik een liedje moest schrijven in de stijl van 'Broken Face' van de Pixies (volgens mij vooral qua gitaarwerk), maar dan met een Buena Vista Social Club-achtige ritmiek. Nu ben ik toch wel benieuwd of er iets is dat enigszins in de buurt daarvan komt. Iemand suggesties?

Mssr Renard
Slowgaze schreef:
Laatst droomde ik dat ik een liedje moest schrijven in de stijl van 'Broken Face' van de Pixies (volgens mij vooral qua gitaarwerk), maar dan met een Buena Vista Social Club-achtige ritmiek. Nu ben ik toch wel benieuwd of er iets is dat enigszins in de buurt daarvan komt. Iemand suggesties?

Ik denk dan al snel aan zoiets

In Genres > Rock > Ik zoek een Jaren 60 nummer:

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en ik ben op zoek naar de titel of artiest van een liedje uit de jaren '60 of '70. Het is een Amerikaans nummer, het is een vrij snel nummer, het klinkt een beetje als een achtervolging. En er zit een lach in, hi hi hi hi hiiiii, ha ha ha ha haaaa. Het lijkt op de lach van Hello Josephine van The Scorpions maar dat is niet het nummer dat ik zoek. Er wordt een beetje in gepraat/gezonden. Het lijkt enigszins op George Bakers Little Green Bag maar dit nummer is veel sneller.
Het is weinig informatie en een warrige omschrijving daar ben ik mij van bewust maar wellicht dat het toch bij een kenner een belletje doet rinkelen.
Alvast hartelijk dank voor een reactie!
Met vriendelijke groet.

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en ik ben op zoek naar de titel of artiest van een liedje uit de jaren '60 of '70. Het is een Amerikaans nummer, het is een vrij snel nummer, het klinkt een beetje als een achtervolging. En er zit een lach in, hi hi hi hi hiiiii, ha ha ha ha haaaa. Het lijkt op de lach van Hello Josephine van The Scorpions maar dat is niet het nummer dat ik zoek. Er wordt een beetje in gepraat/gezonden. Het lijkt enigszins op George Bakers Little Green Bag maar dit nummer is veel sneller.
Het is weinig informatie en een warrige omschrijving daar ben ik mij van bewust maar wellicht dat het toch bij een kenner een belletje doet rinkelen.
Alvast hartelijk dank voor een reactie!
Met vriendelijke groet.

DBrink Dit nummer schoot mij als eerste te binnen:

Deze misschien?

herman schreef:
Deze misschien?
Dat is 2x Napoleon XIV, ik keur 'm goed

Outlaw104 schreef:
(quote)
Dat is 2x Napoleon XIV, ik keur 'm goed

Apart, ik had jouw reactie helemaal niet gezien.

Ontzettend bedankt voor jullie reacties Outlaw en Herman, de omschrijving voldoet inderdaad helemaal maar het is helaas niet het nummer dat ik zoek! Het is ook wel een vreselijk onduidelijke omschrijving, er zit een heel klein stukje van het nummer in mijn hoofd maar het is lastig op papier te krijgen.
Het is meer een cowboy-achtig nummer en die lach is meer zoals in het nummer van the Scorpions.

Deze is hem waarschijnlijk niet (niet erg snel) maar voor de zekerheid:

En deze vast ook niet, want die irrante kabouter onthou je wel.

Hi Poek,
Dank voor je suggesties! Dit is 'm beiden ook niet helaas. Het is inderdaad een stuk sneller dan The laughing Policeman en David Bowie is the Engels, het is echt een Amerikaanse zanger.
Het klinkt een beetje als Roger Miller: Hot Rod Lincoln. Maar dat is m niet, maar dat is wel heel erg het sfeertje van het nummer.

Ik heb het op een Amerikaans forum geprobeerd en ik ben erachter! Het was Mule Skinner Blues van The Fenderman.
Dank allemaal voor het meedenken, dat wordt zeer gewaardeerd!

Hoi, ik zoek een nummer (vlgs mij jaren 90) waarin een vrouw/groep vrouwen zingt en een mannenstem de hele tijd herhaald, iets van: 'bra, bra, bra, bra'. Iemand een idee?

Ma Baker - Bony M

DjFrankie (moderator)
Eternal - I Wanna Be the Only One

Ik zat meteen aan Lady Gaga - Pokerface te denken.

Alleen is het daar "ma, ma, ma ,ma"

Bij Club X - Volume III:

Weet Iemand een bepaald nummer bether than bether then you you wanna beth my soul i am the master doo or die.

In Muziek > Algemeen > op zoek naar een muzieknummer in het Engels gezongen:

Beste allemaal,
Ben al even op zoek naar een muzieknummer dat ik ergens op straat heb gehoord. Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen hoe het muzieknummer is:
- in het Engels gezongen
- door een vrouw gezongen
- geen top 40 nr van afgelopen weken of maanden
- een rustig nummer
- was ook rustige muziek, geen harde drum en enorme bas er in of harde beat
- volgens mij was het refrein bestaand uit drie woorden, ( nee niet dat liedje uit de jaren '60 : que sera sera sera what ever wil be wil be)
- is wel een lied wat of je gelijk herkent

Ik kom er niet achter wat of het is. Hoe geweldig zou het zijn als iemand het wel weet en mij kan vertellen, dit mag ook per e mail: [email protected].
Bedankt al vast voor het meedenken!!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:54 uur

geplaatst: vandaag om 04:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.