Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?
zoeken in:
3
geplaatst: 29 juli 2022, 16:44 uur
Ik heb er altijd een pesthekel aan als ik 'Money For Nothing' voor de zoveelste keer hoor. Veel te vaak gehoord met zo'n type gitaarriff die zo godsgruwelijk irritant is maar wel in je hoofd blijft zitten. Twee componenten die maken dat ik me altijd irriteer als dat nummer voorbij komt op de radio.
Gelukkig scheelt het dat ik praktisch gezien nooit naar de radio luister, maar altijd naar eigen muziek via Spotify.
Gelukkig scheelt het dat ik praktisch gezien nooit naar de radio luister, maar altijd naar eigen muziek via Spotify.

0
geplaatst: 29 juli 2022, 16:48 uur
Mssr Renard schreef:
Des te meer reden om die radio niet aan te zetten, en gewoon je eigen muziek te luisteren.
Des te meer reden om die radio niet aan te zetten, en gewoon je eigen muziek te luisteren.
Helaas ben ik niet de alleenheerser over de muziek in dit huis. Anders zou ik het wel weten.
1
Mssr Renard
geplaatst: 29 juli 2022, 16:54 uur
itchy schreef:
Helaas ben ik niet de alleenheerser over de muziek in dit huis. Anders zou ik het wel weten.
(quote)
Ken je FIP? Dat draaien we thuis, dan kun je van zender wisselen (World, Groove, Pop, Rock, Jazz) dan kan je snel Muse weg'zappen' en toch middle of the road-muziek draaien.
Bij mij thuis moet ik (als ik ervoor kies zelf wat op te zetten) alleen de gitaarsolo's binnen de perken houden, verder is alles okay. Oh en geen metal, maar dat draai ik uit mijzelf toch al niet zo vaak.
2
geplaatst: 29 juli 2022, 17:00 uur
0
geplaatst: 29 juli 2022, 17:10 uur
Mssr Renard schreef:
Ken je FIP?
Ken je FIP?
Ja, staat soms op. Maar is ook niet Muse-vrij.
0
geplaatst: 29 juli 2022, 19:08 uur
2
geplaatst: 29 juli 2022, 20:01 uur
2
Mssr Renard
geplaatst: 29 juli 2022, 20:16 uur
Muse schjnt een mutant te zijn van het U2-virus. Maar dat geloof ik niet, want ik ben U2-resistent.
Het schijnt dat ze Queen, Radiohead en Rush te dicht op elkaar in hokjes hebben gezet, en dat daaruit Muse is ontstaan.
Maar ook dat weet ik niet zeker.
Het schijnt dat ze Queen, Radiohead en Rush te dicht op elkaar in hokjes hebben gezet, en dat daaruit Muse is ontstaan.
Maar ook dat weet ik niet zeker.
2
geplaatst: 29 juli 2022, 21:02 uur
Ik heb het nieuwe nummer van Muse nog niet gehoord, dus ook ik mag mezelf een gelukkig man noemen.
0
Zack
geplaatst: 29 juli 2022, 21:19 uur
Grote bands worden geblokkeerd vanwege dat ze goed zijn/waren (uitzondering Coldplay en Muse).... 

2
geplaatst: 4 september 2022, 12:17 uur
Niet zozeer irritant, maar bij Multicolors van Son Mieux kun je weer echt merken, "oh we hebben een echte band met makkelijk liedje" en elke dag komt dit nummer 12x voorbij op alle zenders omdat het veilig binnen de lijntjes is, van Q tot Sky en Radio Drenthe tot Omroep Max.
Dit kan dan weer zo'n single worden die je over 2 jaar nooit meer hoort (Handsome Poets anyone->die was overigens niks aan vergeleken met Multicolors)
Dit kan dan weer zo'n single worden die je over 2 jaar nooit meer hoort (Handsome Poets anyone->die was overigens niks aan vergeleken met Multicolors)
2
geplaatst: 9 september 2022, 18:30 uur
pureshores schreef:
Niet zozeer irritant, maar bij Multicolors van Son Mieux kun je weer echt merken, "oh we hebben een echte band met makkelijk liedje" en elke dag komt dit nummer 12x voorbij op alle zenders omdat het veilig binnen de lijntjes is, van Q tot Sky en Radio Drenthe tot Omroep Max.
Dat is net zo'n soort liedje als Everything now van Arcade Fire.
Het heeft qua ondertoon wat weg van veel algemeen geaccepteerde muziek (van dat Top 2000-spul) van minstens 30 jaar terug en klinkt daardoor meteen bekend, het deuntje blijft nogal hangen, en er zit alsnog een 'verantwoord' randje aan.
Gokje: als het liedje ouder wordt, blijft het nog steeds opduiken op mainstream radiozenders. Hier komen we niet meer vanaf.
0
geplaatst: 9 september 2022, 20:50 uur
itchy schreef:
Ik moet me nog steeds laten vaccineren tegen Muse.
Ik moet me nog steeds laten vaccineren tegen Muse.
Ik vond het eerlijk gezegd een wonder dat Matthew Bellamy een voorstander van vaccinaties was; volgens mij was die kerel behoorlijk wappie aan het worden.
0
geplaatst: 10 september 2022, 08:34 uur
Slowgaze schreef:
Ik vond het eerlijk gezegd een wonder dat Matthew Bellamy een voorstander van vaccinaties was; volgens mij was die kerel behoorlijk wappie aan het worden.
(quote)
Ja, dit is de ultieme wappieband.
0
geplaatst: 12 september 2022, 09:48 uur
Mijn dochter zet telkens Tiny Dancer van Britney Spears en Elton John op, wat een draak van een nummer zeg. Het is gewoon een verkrachting van één van mijn favoriete platen, ik snap niet dat Elton John zich hiervoor leende.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 september 2022, 13:21 uur
Slowgaze schreef:
(quote)
Want?
0
geplaatst: 12 september 2022, 18:44 uur
Onweerwolf schreef:
Want?
Doe zelf je onderzoek.Want?
Nee, maar even serieus, de korte versie: 'At one point, he became prone to talking about UFOs, David Icke and how 9/11 was an inside job.' Het siert hem wel - en ik cc itchy even - dat hij in het artikel uit The Guardian dat ik net citeerde, afstand neemt van die complottheorieën.
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 september 2022, 18:46 uur
Dus hij was een wappie maar begint juist minder wappie te worden?
1
geplaatst: 12 september 2022, 18:49 uur
Onweerwolf, ik zie inderdaad dat ik onzorgvuldig heb geformuleerd, je m'excuse. Nou, hij is duidelijk aan het deradicaliseren en dat juich ik alleen maar toe.
0
OOOOO
geplaatst: 14 september 2022, 20:53 uur
Slowgaze schreef:
Nee, maar even serieus, de korte versie: 'At one point, he became prone to talking about UFOs, David Icke and how 9/11 was an inside job.' Het siert hem wel - en ik cc itchy even - dat hij in het artikel uit The Guardian dat ik net citeerde, afstand neemt van die complottheorieën.
(quote)
Doe zelf je onderzoek.Nee, maar even serieus, de korte versie: 'At one point, he became prone to talking about UFOs, David Icke and how 9/11 was an inside job.' Het siert hem wel - en ik cc itchy even - dat hij in het artikel uit The Guardian dat ik net citeerde, afstand neemt van die complottheorieën.
ja ik ben ook tegen theorien. alles is toch volkomen duidelijk? Ook ben ik voor vaccinatie, ik vind overbevolking namelijk ook niet zo tof

0
geplaatst: 20 september 2022, 20:36 uur
Dat liedje van Son Mieux is niet zozeer in de stijl van minstens dertig jaar terug, het is wel degelijk een modern liedje, en ik vind het zelf ook minder mooi dan vroegere muziek, maar het is wel zo'n typische plaat waar radio 2 gelijk op duikt omdat het volgens hun nog 'echte muziek' is wat tegenwoordig niet zo vaak meer gemaakt wordt.
Maar wat mij stoorde aan dat liedje was dat veel instanties het als een soort thema-liedje gebruikten, waardoor het ging vervelen
Maar wat mij stoorde aan dat liedje was dat veel instanties het als een soort thema-liedje gebruikten, waardoor het ging vervelen
1
geplaatst: 23 november 2022, 09:33 uur
Pearl Jam - Just Breathe. Past perfect bij het grijze weer in de zin dat er geen hol aan is (wat dan weer prima in de rest van het oeuvre past). Wat een doffe, vlakke treurnis.
* denotes required fields.