Muziek / Algemeen / De Tijdloze (Studio Brussel)
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2016, 17:40 uur
Deze tijdloze is vooral een ode aan de overleden artiesten van voorbije jaar. Nieuwe nummers van Leonard Cohen en Motörhead (Lemmy overleed eind 2015) en re-entry's van David Bowie en ook Prince doet het goed. Maar ook nieuwe pareltjes van Billy Joel (The piano man), Queen (Don't stop me now), Arctic Monkeys (505) en Linkin Park (In the end).
1
geplaatst: 31 december 2016, 18:22 uur
1
geplaatst: 31 december 2016, 20:09 uur
Sultans of Swing gestegen, Brothers in Arms (weer) hoger dan ooit, Go Your Own Way als hoogste stijger. Ik zeg dikke prima!
Dat vind ik het leuke van deze lijst. Grote klassiekers worden niet weggehoond, maar juist geroemd om wat ze zijn: tijdloos.
Dat vind ik het leuke van deze lijst. Grote klassiekers worden niet weggehoond, maar juist geroemd om wat ze zijn: tijdloos.
0
geplaatst: 31 december 2016, 20:44 uur
Het schijnt dat de naam volgend jaar ook veranderd gaat worden in de zielloze 100.
0
geplaatst: 1 januari 2017, 12:45 uur
Benieuwd of Heroes die hoge positie in de top 10 volgend jaar kan behouden. En wat Dire Straits en Fleetwood Mac nog verder doen. Het is soms wel een eenzijdige lijst (daarvoor zijn de toplijstjes in Vlaanderen te verdeeld), maar het blijft wel bij een top 100 en is van goeie kwaliteit.
Eind 2017 is het 30 jaar Tijdloze trouwens.
Eind 2017 is het 30 jaar Tijdloze trouwens.
0
geplaatst: 1 januari 2017, 13:02 uur
JoaMuse schreef:
Ik ga het ook weer op de voet volgen!
Mijn ingezonden top 3:
1. Kate Bush - Cloudbusting
2. Muse - New Born
3. Radiohead - Street Spirit
Een top 3 van nummers die er in mogen komen en waarvan het niet ondenkbaar is dat ze de lijst halen:
1. Linkin Park - In the End
2. Interpol - Evil
3. Pulp - Common People
Een top (flop) 3 van nummers die ik graag zie verdwijnen:
1. The Doors - The End
2. Laurent Garnier - The Man with the Red Face
3. Iron Maiden - maakt niet uit welke, 3 keer Iron Maiden is gewoon te veel
Ik ga het ook weer op de voet volgen!
Mijn ingezonden top 3:
2. Muse - New Born
3. Radiohead - Street Spirit
Een top 3 van nummers die er in mogen komen en waarvan het niet ondenkbaar is dat ze de lijst halen:
1. Linkin Park - In the End
2. Interpol - Evil
3. Pulp - Common People
Een top (flop) 3 van nummers die ik graag zie verdwijnen:
1. The Doors - The End
2. Laurent Garnier - The Man with the Red Face
3. Iron Maiden - maakt niet uit welke, 3 keer Iron Maiden is gewoon te veel
Net de lijst bekeken, maar ik begrijp dat je één van de schaarse niet-rocknummers uit de lijst wil (Garnier) om plaats te maken voor méér gitaarmuziek?
Man man, het is dat er onderaan nog een drietal dancetracks (Universal Nation, Born Slippy, Man with the Red Face) en iets als Amy Winehouse staat, want verder is deze lijst in blanke mannen en gitaren zowaar nog erger dan de Top 2000. En ik had StuBru in m'n hoofd als best een leuke, gevarieerde zender, maar dat zie ik er niet aan af.
0
geplaatst: 1 januari 2017, 14:13 uur
Arrie schreef:
Net de lijst bekeken, maar ik begrijp dat je één van de schaarse niet-rocknummers uit de lijst wil (Garnier) om plaats te maken voor méér gitaarmuziek?
Natuurlijk, met genres hoef ik toch helemaal geen rekening te houden?(quote)
0
geplaatst: 1 januari 2017, 20:00 uur
Arrie schreef:
Man man, het is dat er onderaan nog een drietal dancetracks (Universal Nation, Born Slippy, Man with the Red Face) en iets als Amy Winehouse staat, want verder is deze lijst in blanke mannen en gitaren zowaar nog erger dan de Top 2000. En ik had StuBru in m'n hoofd als best een leuke, gevarieerde zender, maar dat zie ik er niet aan af.
(quote)
Je vergeet nog Housewife als dancetrack.

1
geplaatst: 24 november 2017, 18:16 uur
Het is weer stemweek voor de tijdloze. Hopelijk kan de goede smaak van de MuMe'ers ook weer voor mooie resultaten zorgen. je kan hier stemmen.
Mijn top-3 was:
1. Pearl Jam - Alive
2. Tool - Schism
3. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Mijn top-3 was:
1. Pearl Jam - Alive
2. Tool - Schism
3. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
0
geplaatst: 24 november 2017, 20:34 uur
Ik was blij verrast om mijn favoriete artiesten zo vaak in de keuzelijst te zien terug komen:
21x The National, 21x Arcade Fire, 20x The Smiths, 13x Sigur Rós, 11x Interpol, 10x Lorde, 8x Beach House, 8x Het Zesde Metaal, 7x Spinvis, 5x Eefje de Visser, 3x The Postal Service en nog veel meer! Alleen jammer dat je er slechts 3 mag kiezen.
The National - Fake Empire
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Het Zesde Metaal - Ploegsteert
21x The National, 21x Arcade Fire, 20x The Smiths, 13x Sigur Rós, 11x Interpol, 10x Lorde, 8x Beach House, 8x Het Zesde Metaal, 7x Spinvis, 5x Eefje de Visser, 3x The Postal Service en nog veel meer! Alleen jammer dat je er slechts 3 mag kiezen.
The National - Fake Empire
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Het Zesde Metaal - Ploegsteert
0
geplaatst: 24 november 2017, 20:47 uur
De keuzelijst was wat beperkt en zelfs iets toevoegen is zinloos. Maar toch nog wat gevonden.
1. JS Bach - Bist Du Bei Mir
2. John Coltrane - A Love Supreme: Part 3 (Pursuance)
3. Mulatu Astatke - Yekermo Sew
1. JS Bach - Bist Du Bei Mir
2. John Coltrane - A Love Supreme: Part 3 (Pursuance)
3. Mulatu Astatke - Yekermo Sew
0
geplaatst: 25 november 2017, 11:45 uur
Mijn top-3:
1. Radiohead - Idioteque
2. Donna Summer - I Feel Love
3. Laurent Garnier - The Man with the Red Face
1. Radiohead - Idioteque
2. Donna Summer - I Feel Love
3. Laurent Garnier - The Man with the Red Face
0
geplaatst: 2 december 2017, 16:21 uur
Mijn top 3:
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Muse - New Born
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Muse - New Born
0
geplaatst: 4 december 2017, 10:11 uur
Mijn top 3
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
3. Pixies - Debaser
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
3. Pixies - Debaser
0
geplaatst: 31 december 2017, 10:31 uur
We nemen afscheid van deze nummers:
71 dEUS Suds & Soda 1994
83 Leonard Cohen Hallelujah 1984
88 The Smashing Pumpkins Disarm 1993
90 The Rolling Stones Sympathy for the Devil 1968
91 Amy Winehouse Back to Black 2006
92 Red Hot Chili Peppers Californication 1999
93 The Rolling Stones Angie 1973
95 Elvis Costello I Want You 1986
96 R.E.M. Losing My Religion 1991
97 Laurent Garnier The Man with the Red Face 2000
99 Lou Reed Perfect Day 1972
Vooral Suds & Soda is verrassend. dEUS staat er nu enkel nog met Instant Street in, terwijl ze een paar jaar geleden nog vijf noteringen hadden.
71 dEUS Suds & Soda 1994
83 Leonard Cohen Hallelujah 1984
88 The Smashing Pumpkins Disarm 1993
90 The Rolling Stones Sympathy for the Devil 1968
91 Amy Winehouse Back to Black 2006
92 Red Hot Chili Peppers Californication 1999
93 The Rolling Stones Angie 1973
95 Elvis Costello I Want You 1986
96 R.E.M. Losing My Religion 1991
97 Laurent Garnier The Man with the Red Face 2000
99 Lou Reed Perfect Day 1972
Vooral Suds & Soda is verrassend. dEUS staat er nu enkel nog met Instant Street in, terwijl ze een paar jaar geleden nog vijf noteringen hadden.
0
geplaatst: 31 december 2017, 10:36 uur
Disarm vind ik ook wel een harde noot net als Sympathy for the Devil.
0
geplaatst: 31 december 2017, 11:10 uur
Vind alleen Disarm jammer. Angie, I Want You en Sympathy stonden trouwens al sinds de eerste editie onafgebroken in de Tijdloze.
Als je kijkt wat er tot dusver van nieuwe nummers is bijgekomen. Fix You, Paradise by the Dashboard Light... ?
Als je kijkt wat er tot dusver van nieuwe nummers is bijgekomen. Fix You, Paradise by the Dashboard Light... ?
0
geplaatst: 31 december 2017, 12:42 uur
JoaMuse schreef:
Zo zie je hoe kort het geheugen van het publiek is. Zolang je niets nieuws uitbrengt...Vooral Suds & Soda is verrassend. dEUS staat er nu enkel nog met Instant Street in, terwijl ze een paar jaar geleden nog vijf noteringen hadden.
0
geplaatst: 31 december 2017, 13:00 uur
Dat heeft er weinig mee te maken denk ik. Zo ging Fleetwood Mac de voorbije jaren van 0 naar 3 noteringen. En Arctic Monkeys dit jaar 2 nieuwe, terwijl hun laatste plaat maar 1 jaar recenter is dan die van dEUS.
0
geplaatst: 31 december 2017, 13:37 uur
The Chain er in en Billy Joel met z'n Piano Man moet nog komen. Jammer van de nummers die verdwenen zijn, maar dit maakt veel goed.
0
geplaatst: 31 december 2017, 13:46 uur
Piano Man en Don't Stop Me Now vind ik op zich geen slechte nummers, maar spijtig voor de eigenheid van De Tijdloze dat ze zo sterk stijgen. Zijn eerder Radio 2-nummers.
0
geplaatst: 31 december 2017, 13:48 uur
Piano Man is zo'n nummer dat perfect op Radio 1, Radio 2 en Studio Brussel past. 44 jaar oud en nog steeds heerlijk om te horen.
0
geplaatst: 31 december 2017, 13:52 uur
Tja, meer Radio 2-achtig is niet per definitie slechter. Daarnet hoorde ik bijvoorbeeld You Can Call Me Al van Paul Simon en 1999 van Prince in de top 100 van de lijst van Radio 2. Twee nummers die niet in de Tijdloze staan maar die ik persoonlijk wel beter vind dan een aantal van de alternatievere nummers in de Tijdloze.
0
geplaatst: 31 december 2017, 14:01 uur
Ik verdeel mijn aandacht tussen de ontknoping van de Tijdloze en van de Radio 2-toplijst. En ik moet zeggen, over het algemeen vind ik het niveau vergelijkbaar. Als je naar de variatie gaat kijken, is de top 100 van die laatste zelfs een pak rijker, met naast de usual suspects ook veel Nederlandstalige nummers, een soulklassieker en enkele vrouwen (die zijn bij StuBru nagenoeg afwezig).
0
geplaatst: 31 december 2017, 14:33 uur
Tijdloze heeft geweldige nummers, maar vrouwelijke stemmen, hiphop, Nederlandstalig en soul bvb ontbreken sterk in de lijst. Of zijn te weinig aanwezig.
* denotes required fields.