MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Aantal cd's

zoeken in:
Johny Favourite
dix schreef:

het schijnt dat Frank Rijkaard ook bij concerten van Urge Overkill gesignaleerd is.

En bij de Pixies, meen ik, samen met Wim Kieft.

Johny Favourite
Oh, en hier zijn mijn cd's terug te vinden:

http://rateyourmusic.com/~TheDiningDead

[Roel] schreef:
(quote)

ik zit met het zelfde probleem en zit nu rond de 35 albums

Zelfde geldt voor mij:

CD's: circa 50
LP's: 0
DVD's: 9

Mijn gehele top 10 uiteraard origineel, ik zie het internet meer als iets proberen en wat ik echt goed vindt en waarvan ik denk dat ik het nog lang zal beluisteren, koop ik. Zo heb ik weinig slechte aankopen.

Laatste aankoop was het nieuwste album van Sigur Ros.

wijsneus
400 LP's
215 CD's
40 x 12"-inch
180 singles.

Ik heb mijn org cd's net even nageteld en kom op exact 214 uit, er zijn nog 2 in bestelling nu en dan zijn het er dus 216, ik heb er dit jaar wel 100 albums org gekocht denk ik. ik heb ook veel muziek op mijn pc staan, en het beste daarvan brand ik op een cd, kan ik het tijdens het autorijden ook muziek van mijn pc af beluisteren, het aantal gebrande cd's die ik heb zijn er 40. van mijn org cd's zijn er ook een behoorlijk aantal die ik echt nooit meer beluister. misschien dat ik die nog van de hand ga doen, om ruimte te maken voor andere en nieuwe muziek. ik kan in totaal ongeveer 250 albums bergen, en dat is mooi zat voor mij vind ik, maar ik heb nog een beetje ruimte over. wanneer kun je alles nu beluisteren. ik las net dat hier mensen zijn die wel een paar 1000 albums org hebben, wanneer beluister je alles in hemelsnaam dan? ik denk dat er dan veel spul bij zit wat nooit meer de kast uit komt. zonde eigenlijk.

wijsneus
ricardo schreef:
ik las net dat hier mensen zijn die wel een paar 1000 albums org hebben, wanneer beluister je alles in hemelsnaam dan? ik denk dat er dan veel spul bij zit wat nooit meer de kast uit komt. zonde eigenlijk.

Snap ik ook niet ! Op veel ervan zit erg veel stof, vermoed ik.
Bij veel mensen ( ook ik ) gaat het ook om de verzameling op zich.

En even terzijde : Hoe kan iemand in hemelsnaam meer dan ( bijvoorbeeld ) 10.000 stemmen uitdelen ? Ken je die albums dan echt allemaal ? Of geef je een stem na 1 x luisteren ?

Tot nu toe heb ik 2740 CD titels ingevoerd in een databaseprogramma: Davimusic genaamd. Ik schat dat ik nog 150 titels moet invoeren. Ik tel overigens elke titel als 1 cd (ongeacht of dit een enkele cd of 2/3/4/5 cdbox is). Alle cd's die ik bezit zijn origineel, waarvan een stuk of 100 golddiscs, 50 SACD's en een kleine 500 cdsingles.
Het wordt overigens tijd voor een nieuwe cdkast want ik kamp zo langzamerhand met ruimtegebrek.

@ Ricardo: Ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die 200 cd's hebben, en daar er verschillende albums tussen zitten die niet zo vaak uit de kast gehaald worden. Maar het aanschaffen van cd's is wel een soort van verslaving.

Update

4612 CD
891 CD single / EP

Vinyl
1671 LP
727 12" / EP
246 Single

En tsja daar zijn er idd bij die ik maar 1 x gehoord heb.......

deric raven schreef:
@ Ricardo: Ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die 200 cd's hebben, en daar er verschillende albums tussen zitten die niet zo vaak uit de kast gehaald worden. Maar het aanschaffen van cd's is wel een soort van verslaving.

Ik denk ook dat een verslaving is, en toegegeven: niet alle albums die mijn kast staan beluister ik regelmatig. Dat komt mede doordat mijn muzieksmaak in de loop der jaren ook wel veranderd is. In de jaren 80 en jaren 90 kocht ik redelijk veel top 40 muziek, maar tegenwoordig is mijn muzieksmaak ietsjes alternatiever geworden.

En altijd erg fijn om mede-verslaafden hier tegen te komen

thelion schreef:
Update

4612 CD
891 CD single / EP

Vinyl
1671 LP
727 12" / EP
246 Single

En tsja daar zijn er idd bij die ik maar 1 x gehoord heb.......

Behoorlijk indrukwekkend thelion. Heb je een voorkeur voor een bepaald genre of heb je net als ik een vrij brede smaak (ik gok eigenlijk op het laatste gezien de grootte van je collectie) ?

aERodynamIC schreef:

En het is gezonder dan een drank- of drugsverslaving, alhoewel "onze" hobby even goed veel geld kan kosten.

aERodynamIC schreef:

Probeer elke week wel een lading nieuwe muziek op te snuiven.

Sietse
ik ben er afgelopen weekend achter gekomen dat ik nog niet eens zo erg ben met kopen...

royh schreef:

Behoorlijk indrukwekkend thelion. Heb je een voorkeur voor een bepaald genre of heb je net als ik een vrij brede smaak (ik gok eigenlijk op het laatste gezien de grootte van je collectie) ?

Goed gegokt......... d'r zit van alles tussen

thelion schreef:
(quote)

Goed gegokt......... d'r zit van alles tussen

Leuk te horen. Bij mij is het ook vrij divers: van Abba van ZZ Top bij wijze van spreken

Sietse schreef:
ik ben er afgelopen weekend achter gekomen dat ik nog niet eens zo erg ben met kopen...

Je kunt dit forum natuurlijk prima gebruiken om tegen je partner, familie of vrienden te zeggen: zie je wel, zo erg is mijn verslaving niet vergeleken met mijn mede musicmeter-gebruikers

royh schreef:

Leuk te horen. Bij mij is het ook vrij divers: van Abba van ZZ Top bij wijze van spreken

Ik zeg altijd maar zo......
van !!! tot zZz

Sietse schreef:

Ook naar de beurs in de Rijnhal geweest?

Bijna de barrière geslecht.

(afbeelding)

Dit zijn enkel cd's (m.u.v. verzamelaars, tributes, soundtracks e.d.).

Gelukkig zijn er nog mensen die meer dan dubbel zo veel hebben dan ik.

Het worden er wel steeds minder.

CD's: ruim 2500
CD-singles: ruim 300
Muziek DVD's: ongeveer 60
Muziek Video's: plusminus 20
LP's: rond de 400
Singles: bijna 900

Vanzelfsprekend alles legaal!

Schatting is zo rond de 2000 legaal.
Maar mijn dochter Luna is ze nog aan het tellen.

(afbeelding)

Sir Spamalot (crew)
prachtfoto: je kunt het ze niet jong genoeg aanleren

Prachtfoto? Kleine kinderhandjes moeten van papa's juweeltjes afblijven.

Mooie kast overigens, ziet er verzorgd uit.

En herken ik op de foto in elk geval The Thieving Magpie van Marillion?

Mijn eigen schatting (ze staan in een excel-spreadsheet, maar die is niet helemaal up-to-date):

CD's: ca. 2200
LP's ruim 1000
7": ca. 1400
12": ca. 250
CD-singles: ca. 50

Gebrande cd's ongeveer 1600.
Zorgvuldig bewaakt.

(afbeelding)

P.S. Ik heb inderdaad The Thieving Magpie van Marillion.

Sietse
platen, cd's en cassettes totaal 2236, zitten een stuk of 50 kopieën tussen, maar geen zin om dat uit te zoeken. Sommige daarvan heb ik tevens ook weer op origineel.

Kopiëren doe ik tevens niet meer, dat heb ik gewoon op de pc staan in mp3, en als ik dat zou moeten gaan branden...nou ja daar wil ik niet eens over nadenken zoveel zijn dat er.

beaster1256
cd's rond de 5000 ,

lp's vroeger 2000 , maar bijna alles verkocht , heb er nog een goeie 100 over die ik nooit wegdoe

vroeger singles : een 500 tal , maar allemaal weggegeven , en een redelijke 200 omgekomen in een brand op de dijk in blankenberge

muziek dvd's zeker meer dan 500

en nu koop ik veel minder want ik wil alleen nog mijn beste cd's herbeluisteren , de rest mag weg !

beter een mindere hoeveelheid met echte kwaliteit dan een grote massa waar je verder ( de grote helft nooit meer gaat herbeluisteren , ben er ook al 52 en de gezondheid valt niet meer zo mee )

Stijn_Slayer
Stijn_Slayer schreef:
Dan tel ik alleen de originele mee.

CD's + LP's: 153 (in totaal iets meer i.v.m. dubbelalbums).
EP's: 5
Muziek DVD's: 60
Tape: 1

Inmiddels:

CD's + LP's: 321
EP's: 6
Muziek DVD's: 70
(Tape: 1)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.