MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Aantal cd's

zoeken in:
Update

4763 CD
901 CD single / EP

Vinyl
1785 LP
738 12" / EP
259 Single

stuart
Een stuk of 150.....voor mij meer dan genoeg (menige speel ik niet of nauwelijks af)....

@ Deric: zit er ook een systeem in zodat je weet waar welke zit of wisselt je dochtertje het steeds....

Ze stonden tot vorige week op alfabetische volgorde.

stuart
Haha...(gniffel).... ...mijn zoontje leer ik 'plaatjes kennen van CD hoesjes van bekende albums......bij die van Abbey Road zegt ie...."'atto" (de witte kever) en bij die van Let It Bleed zegt ie: ... "aat".... en bij de Velvet Underground & Nico:.."aan" (er vroeg inpompen die hap).

P.S. straks het combineren van de 'plaatjes' en de muziek, maar alles op zijn tijd (maar wél vroeg genoeg)

Ik ga dat later ook doen met mijn kinderen denk ik. "...lijk..." en "...ploet..." en dergelijke.

stuart
Wat ik me wel afvraag bij de aantallen die ik hier tegen kom: worden die vele CD's wel afgespeeld of gaat het ook om het 'hebbe', net zoals bij postzegels

Tsja, kijk maar op m'n last.fm. Bijna 4.000 afgespeelde artiesten... en dan draai ik ook nog een hoop dat niet gescrobbled wordt. Ik ben vorig jaar door mijn collectie (plusminus 1500) heengegaan om de cd's die ik nooit draai en niet meer hoef eruit te halen en dat waren er nog geen 10...

stuart
Dat is een verrekt knappe score, 'Baas'....

Misterfool
In De Site > Algemeen > Mijlpalen op musicmeter:

ik heb nu totaal 50 (reguliere) albums
grootste vertegenwoordigers:

genesis met 5 albums
king crimson met ook 5 albums
radiohead met 3 albums

Ik heb dit al langer bijgehouden, maar nooit hier geplaatst.

Vinyl : 3277
CD : 722
-----------------
Totaal: 3999

Dus alles wat ik op vinyl bezit (LP's, 12"s en 7"s) heb ik bij elkaar opgetelt en alles wat ik op CD heb (dus ook CD-single's).
Zit geen illegale kopie tussen!

Stijn_Slayer
577 originele albums in totaal. Ongeveer 120 daarvan zijn LP's.

92, en ik moet een nieuw cd rekje kopen want er passen maar 80 in.

66. Albums van artiesten dan. Ik tel de hitzones die ik vroeger heb gekocht niet mee.

Qua cd's zit ik nu ruim over de 1800 heen en dan nog een stuk of 120 EP's en cd-singles.
In het verleden ging er nog wel eens wat richting de tweedehands dus hoeveel ik er ooit gekocht heb???

LP's heb ik niet geteld (is een restant uit mijn tienerjaren).

thelion schreef:
4763 CD
901 CD single / EP

Ik heb ongeveer de helft, ruim 2500 cd's. Maar relatief wat minder singles en ep's.

aERodynamIC schreef:
Ik ben altijd zo blij als ik dit soort berichten lees: ik ben dus niet de enige "achterlijke" met enorme aantallen cd's

We zijn weer bijna een jaar verder dus:

Update

5052 CD*
922 CD single / EP

Vinyl
1969 LP
744 12" / EP
278 Single

* is dus een toename van 283 cd's in bijna een jaar is dus nog geen 6 per week is voor mijn doen een matig jaar........

Stijn_Slayer
In De Site > Gebruikers > Mijn Vraag Aan.....:

Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met muziek kopen, zit nu op 697.

Lotto gewonnen?

Nee, doe je netjes Stijn! Zal vast een fraai CD/Platenkastje opleveren in de kamer

Stijn_Slayer
Als je niet als een gek uitgaat hou je veel geld over voor cd's i.p.v. voor bier.

Al zaten er ook wel eens maanden tussen dat ik goed blut was.

Doe net hetzelfde, ga ook bijna niet uit en doe geen domme aankopen, dus geld genoeg voor muziek:p

Anders kan bijklussen ook wel helpen

Kunnen die 697 cds nog altijd in een cdrek of zijn het ondertussen al dozen geworden

Kunnen die 697 cds nog altijd in een cdrek of zijn het ondertussen al dozen geworden? Stijn?

Inderdaad, keuzes maken. Daar draait het leven zo'n beetje om. Ieder zijn ding. Zou je wel eens over vijf jaar willen spreken, dan staat je hele huis vol met platenkasten

Zit zelf binnen twee jaar ruim boven de 100 CD's en 50 LP's. Ieder begin is er één.

Thomzic schreef:
Ieder begin is er één.

Welja, en als je 40 bent dan zit je zo rond de 2.000

Als je vanaf je 15de begint te kopen en gemiddeld ongeveer 1,5 album per week koopt zit je op je 40ste aan 2000.

Sietse
aERodynamIC schreef:
(quote)

Welja, en als je 40 bent dan zit je zo rond de 2.000

Of als je 31 bent (nou ja, bijna 3000 )

Ja, maar jij spoort niet Sietse

Sietse
das waar

Ben ik de enige student hier die zijn geld er ouderwets doorheen zuipt? Nou ja, deze week toch weer vier mooie cdtjes in huis gehaald, leve de 2 voor 10E actie van de Plato

Gast
geplaatst: vandaag om 17:47 uur

geplaatst: vandaag om 17:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.