MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Aantal cd's

zoeken in:
Sietse
ik ben geen student en ik zuip niet...
als student kocht ik wel wat minder dan ik nu doe (hoe kan dat ook anders).

Stijn_Slayer
barrett schreef:
Kunnen die 697 cds nog altijd in een cdrek of zijn het ondertussen al dozen geworden? Stijn?

2 benno's, nog een andere ikea kast waar er zo'n 360 inkunnen, en nog een extra kastje voor LP's en boxsets.

Sietse schreef:
Of als je 31 bent (nou ja, bijna 3000 )

Hier ook (naar boven afgerond), al ben ik wel een stuk jonger.

Dan heb ik nog een zeer bescheiden verzameling van 1000 cds naar beneden afgerond dan

Zorin
Ik heb er een stuk of 120 en dát vind ik al teveel; ik heb nu al moeite om te kiezen wat ik eens zal afspelen en en ga d'r zeker een 20-tal slijten die ik ooit in mijn aanvankelijk enthousiasme gekocht heb.

sq
Zorin schreef:
Ik heb er een stuk of 120 en dát vind ik al teveel; ik heb nu al moeite om te kiezen wat ik eens zal afspelen en en ga d'r zeker een 20-tal slijten die ik ooit in mijn aanvankelijk enthousiasme gekocht heb.

Ik houd me aanbevolen. Ik ken weliswaar je collectie niet, maar als het een beetje lijkt op wat ik in het ´wat draai je nu´ topic af en toe zie langskomen ben ik zeer geïnteresseerd.

Van mezelf maar een magere 33, maar omdat ik m'n pa zijn collectie ge-erfd heb, schat ik zo'n 2000 cd's + een paar 500 LP's.

DBL
Momenteel heb ik ongeveer 1350 cd's. Allemaal jaren zestig/zeventig muziek, een kleiner aantal uit de jaren tachtig, en van de afgelopen twee decennia alleen cd's van de oude rotten die nog goed op dreef zijn (en dat zijn er veel).

Maar ik ben wel van plan het wat rustiger aan te doen, want ik hou te weinig geld over voor andere dingen (hebben meer mensen hier last van, geloof ik).

2125 cd's.

jeko
Zo'n 600 cd's en 450 lp's

sq schreef:
(quote)

Ik houd me aanbevolen. Ik ken weliswaar je collectie niet, maar als het een beetje lijkt op wat ik in het ´wat draai je nu´ topic af en toe zie langskomen ben ik zeer geïnteresseerd.

Insgelijks.

Zorin
Die CD's die ik afspeel wil ik niet kwijt..... (het zijn er trouwens 220 originele ; tikfout van mij).

Voor het topic hoeveel besteed je aan cd's en concerten net even uitgerekend.
Hier dan ook maar een update

Update

5388 CD
935 CD single / EP

Vinyl
2047 LP
766 12" / EP
291 Single

Je hebt nog steeds niet op al je CD's gestemd

Ik heb op dit moment iets van 80 CD's

653 cd's

NewYorkCityLight schreef:
Je hebt nog steeds niet op al je CD's gestemd

Ze staan ook lang niet allemaal op MuMe en er zit overlap in albums die ik in meerdere uitvoeringen heb zowel op cd als op lp of 2 of meer maal op cd / lp

Stijn_Slayer
Ik ben één album verwijderd van de 900. Dat zijn dan wel elpees en cd's samen.

sxesven
sxesven schreef:
Even geteld, en kom op 393 (CD's, LP's, etc.). Mis nog wel een paar dingetjes, maar het zal niet veel meer dan 400 zijn. Aardig op weg.

Uuupppdddaaattteee:

943 CD's, 127 tapes, 63 LP's, 43 7"s, 4 10"s, 11 DVD's en één Buddha Machine, als ik mijn recordnerdlijstje mag geloven.

Sietse
Sietse schreef:
platen, cd's en cassettes totaal 2236, zitten een stuk of 50 kopieën tussen, maar geen zin om dat uit te zoeken. Sommige daarvan heb ik tevens ook weer op origineel.

Kopiëren doe ik tevens niet meer, dat heb ik gewoon op de pc staan in mp3, en als ik dat zou moeten gaan branden...nou ja daar wil ik niet eens over nadenken zoveel zijn dat er.

Update:
Totaal albums: 3109
Verdeeld over deze media:
CD's: 1881
LP's: 1225
Tape: 26
DVD: 1
Flashdrive: 1

En ja, dat zijn er totaal meer dan die 3109, maar sommige LP's hebben er CD's bij (met andere en soms dezelfde muziek), maar in mijn database staan die als 1 ingevoerd (LP + CD)

Verder heb ik nog 325 download albums (dus dingen die alleen via download te verkrijgen zijn en niet op CD dan wel LP)

En hoe vaak beluister je al die CD's? Gemiddeld een keer?

Ik heb 'n stuk of veertig CD's gekocht nu (maar bedenk daarbij dat ik afgelopen zomer pas echt ben begonnen met het kopen van CD's). Daarnaast nog voor iets van 40 tot 50 gig aan gedownloade dingen op m'n harde schijf.

Sietse
Chameleon Day schreef:
En hoe vaak beluister je al die CD's? Gemiddeld een keer?

Geen idee, maar wel meer dan een keer.

CD: ca. 1200
LP: ca. 250

Cd'tje of 1000 denk ik.....en dan nog een bergje lp's, dvd's. En dan heb ik al behoorlijk veel vind ik...........zeker omdat ik ook nog andere hobbies heb.........gamen (zo'n 1000 games ook), film (zo'n 1000 dvd's ook), boeken (stuk of 500) en mijn grootste hobby is stripboeken (meer dan 45 000).........dus daarbij vergeleken is het aantal cd's nog te overzien.

DjFrankie (moderator)
Cd's / 12 " rond de 800.
Lp's / 12 "rond de 400.
Singles rond de 2500

Overgenomen van mijn "database"!

LP = 2480
12" = 216
10" = 15
7" = 580
CD = 831
CD-Single = 92

Ik heb atm precies 730 CD's

LPs heb ik niet geteld, dat zullen er een stuk of 40 zijn..

Maar mijn verzameling groeit nog iedere week

Rizz
Ik ga Ducoz achterna, nog een paar cd's en ik haal hem in bij de finish: 260.

Momenteel 102.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.