menu

Muziek / Algemeen / Aantal cd's

zoeken in:
avatar van Kronos
5125 exemplaren* totaal,
waarvan 3505 cd's en 1620 lp's,


* Titels, dus dubbel albums en boxen tellen als 1.

avatar van Mjuman
Kronos schreef:
5125 exemplaren* totaal,
waarvan 3505 cd's en 1620 lp's,


* Titels, dus dubbel albums en boxen tellen als 1.


Kunst met die prijzen van tegenwoordig en een inkomen dat driemaal zo hoog is als 25 jaar geleden

avatar van Kronos
Het gaat hier uitsluitend om de kunst van de statistiek, meneer Mjuman. Een jaarlijkse stocktelling hoort daar bij.

Fedde
Ongeveer 365 CD's in de huiskamer en een onbekend aantal in een koffertje op zolder met wat vinyl erbij. Ik zou echt niet weten hoeveel dat is. Nog interessanter: ca. 350 hoorspelen; gerestaureerd en op CD gezet.
Voor elke dag één, dat is een mooie maat. Meer heb ik niet nodig. Ook in 2015

avatar van Mjuman
Kronos schreef:
Het gaat hier uitsluitend om de kunst van de statistiek, meneer Mjuman. Een jaarlijkse stocktelling hoort daar bij.


Indachtig Oscar Wilde - all art is quite useless - altijd gedacht dat statistiek wetenschap was. In excel is dat dus een fluitje van een cent

avatar van deric raven
3433 origineel in bezit.

Sietse
4250 totaal
1804 vinyl
2346 CD
133 tape
22 DVD
1 Fles bier (Tijger Salto - 11,5%, album gepresenteerd als flesbier + een download code)
1 Officiële downloadcode (Galg - RPM Session, alleen te verkrijgen met door band uitgegeven kaart met download code)

En ja, dat is meer dan het totaal, maar soms is het een plaat + CD of plaat + DVD of een andere variatie.

avatar van L_T_B
Tijd voor een groter appartement Sietse.

Op het moment heb ik zo'n 3200/3300 cd's en een paar honderd platen op vinyl (lp's en ep's).

avatar van dix
dix
Geen idee ....

Ik denk tussen de 6000 en 7000 CD's en zo'n 800 LPs. Geen singles, wel een paar K7s en één officiële USB.

En o ja, ik ga kleiner wonen.

avatar van thelion
Geloof niet dat er dit jaar nog iets bij gaat komen dus tijd voor een update.

Gekocht in 2015:
324 CD, 3 CD single / EP, 12 LP, 2 12" / EP, 1 7".

Dat brengt de totalen per 31-12-2015 op:

6917 CD* #
959 CD single / EP

Vinyl
2230 LP* #
788 12" / EP
324 Single

* Zijn titels, dus dubbel albums en boxen tellen als 1.

# Unieke album titels totaal 8075

avatar van Kronos
thelion schreef:
Gekocht in 2015:
324 CD

Dat valt best mee. Ik zit nog altijd aan een gemiddelde van meer dan 1 per dag. Mijn voornemen is om in 2016 wat te minderen.

avatar van thelion
succes met minderen

avatar van Kronos
Klinkt niet realistisch blijkbaar. Daar gaat mijn hoop al.

Cured
Hoezo verslaafd ? All freaks here . Nogmaals, het hindert (mij) niet, maar wat moet je ermee ? Ik speel mijn bescheiden hoeveelheid al amper af....

avatar van Kronos
Beetje de zwans in mijn bericht zien en niet zo aan wishful thinking doen, Cured. Als ik thuis ben staat er muziek op en als er muziek op staat draait er een cd of lp. Best handig dus en erg leuk om er heel veel van te hebben. Maar als ik echt beslis om voor bepaalde tijd minder of niks bij te kopen, dan doe ik dat gewoon.

Iedereen is met een bescheiden hoeveelheid begonnen. Die ervaring is mij dus niet onbekend. Op een vijfhonderdtal albums ben je snel uitgekeken. Het verbaast me dan ook niks dat jij er amper wat van afspeelt.

Voor de muziekliefhebber als ik is een grote en eventueel groeiende verzameling gewoon heel wenselijk. Daar zware woorden aan koppelen als obsessie en verslaving hoeft niet. Ik weet uit ervaring dat ik ook prima zonder kan. Maar met is gewoon leuker. Tenzij je een verslaafde freak met obsessies bent, die dwangmatig als een aapje reageert.

avatar van thelion
Kronos schreef:
Klinkt niet realistisch blijkbaar. Daar gaat mijn hoop al.


Volgens mij zijn wij het zelfde slag mensen en die kunnen niet minderen wel meerderen

avatar van Kronos
We zullen het zien volgend jaar.

Cured
Kronos schreef:
Iedereen is met een bescheiden hoeveelheid begonnen. Die ervaring is mij dus niet onbekend. Op een vijfhonderdtal albums ben je snel uitgekeken. Het verbaast me dan ook niks dat jij er amper wat van afspeelt.

Voor de muziekliefhebber als ik is een grote en eventueel groeiende verzameling gewoon heel wenselijk. Daar zware woorden aan koppelen als obsessie en verslaving hoeft niet. Ik weet uit ervaring dat ik ook prima zonder kan. Maar met is gewoon leuker. Tenzij je een verslaafde freak met obsessies bent, die dwangmatig als een aapje reageert.
Je citeert jezelf en je doet weer eens te gewichtig. Het is onmogelijk om dat allemaal af te spelen, hier nog op MM te vertoeven, nieuwe muziek te beluisteren en dan nog al die CD's te kopen, tenzij je nerd bent/remi . je kan met 325 gekochte CD's niet zonder, maar misschien heb je verder dan ook totaal niks anders; fijn voor je dan.

avatar van Kronos
Een verzameling van 5000 albums is echt niet overdreven voor een muziekliefhebber die al meer dan dertig jaar verzamelt. Je hoeft natuurlijk niet als een puber al je plaatjes elke dag te beluisteren. Wil je ze toch een keer allemaal beluisteren, bijvoorbeeld aan 5 albums per dag, waarbij je nog ruim tijd hebt voor je gezinsleven en andere hobby's, dan ben je binnen 3 jaar tijd klaar. Prima te doen dus.

Misterfool
Laten we zo zeggen: laatst draaide ik een album(john legend) wat ik echt al 3/4 jaar niet beluisterd had en dat was me toch echt weer een nostalgisch herkenningspuntje. Gewoon erg gaaf om een goed album te herontdekken. Die ervaring was de tien euro, die ik voor het album toentertijd(2008+-) betaald heb, wel waard. Het verzamelaspect is voor mij in ieder geval een van de leukere aspecten, naast uiteraard de muziek zelf, van mijn hobby.

Joezer49263
Dubbelaars als 2 geteld : volgens onlangs gemaakt Excel-bestand kom ik dan op 315 CD´s.

avatar van ricardo
Kronos schreef:
Een verzameling van 5000 albums is echt niet overdreven voor een muziekliefhebber die al meer dan dertig jaar verzamelt. Je hoeft natuurlijk niet als een puber al je plaatjes elke dag te beluisteren. Wil je ze toch een keer allemaal beluisteren, bijvoorbeeld aan 5 albums per dag, waarbij je nog ruim tijd hebt voor je gezinsleven en andere hobby's, dan ben je binnen 3 jaar tijd klaar. Prima te doen dus.
3 jaar lang 7 dagen in de week 5 albums iedere dag afspelen. Dan heb je nogal een verzameling vind ik. Ik geloof er ook niets van dat jij ze alle 5000 allemaal nog eens gaat beluisteren. Op den duur gaat er denk ik gewoon wat weg om ruimte vrij te maken voor iets waar je inmiddels meer belangstelling voor hebt. Laat ik voorop stellen dat je nooit muziek genoeg kunt leren kennen, maar ik ken maar weinig mensen, zeg maar niemand die 5000 of meer cd,s origineel in bezit heeft. Ja plato en dat soort zaken.

Ik heb ongeveer 650 albums met de dubbel en 3 dubbelaars en meer meegeteld, en daar komen ieder jaar een aantal bij nog, ik denk gemiddeld een stuk of 30 per jaar de afgelopen 5 jaar, maar zie nu soms door de bomen het bos al niet meer. Heb er de afgelopen paar jaar al aardig wat van weggedaan, anders waren het er nog meer geweest.

Maar als je het je kunt permiteren qua ruimte en financieel niets mis mee, hoe meer keuze, hoe meer er immers ook te genieten valt

avatar van Ducoz
Ducoz schreef:
(quote)


Twee jaar later, ik had verwacht dat het er nu veel meer zouden zijn; kennelijk heb ik me daar op verkeken.
Toen 830 Cds, nu geteld op 2-7-2014: 2456 stuks
Allen fysiek en origineel uiteraard.


Schreef ik in 2014.
29/01/2016. Het tij is wat gekeerd en ben een hoop CDs aan het weg doen.. Zit nu op ongeveer 3500 CDs en 200 LPs.

avatar van Kronos
ricardo schreef:
Ik geloof er ook niets van dat jij ze alle 5000 allemaal nog eens gaat beluisteren.

Het boeit mij momenteel niet, maar als ik dat zou willen is dat toch zo gebeurd? Wat is nu drie jaar in een mensenleven. deric raven heeft ook zo'n verzameling en is enkele jaren geleden begonnen met alles afspelen. Geen idee hoe ver dat staat, maar daar heb je in ieder geval nog iemand met zo'n verzameling en we zijn lang niet de enigen hier op MusicMeter.

Het is dan ook een site voor muziekliefhebbers en dus ook verzamelaars. Iets terug verkopen doe ik al jaren niet meer. Behalve als het echt gewoon slecht is. Maar zulke miskopen doe ik amper nog. Het hoeft tegenwoordig ook niet meer gek veel te kosten. In verhouding tegenover vroeger is muziek op cd en lp best goedkoop geworden.

Op een kleine verzameling zou ik snel uitgekeken zijn. In mijn tienerjaren had ik nog het geluk twee broers te hebben die van dezelfde muziek hielden. Onze aankopen vulden elkaar aan en zo hadden we voor onze leeftijd een relatief grote verzameling. Maar toch overviel het gevoel me toen wel eens alles al te vaak beluisterd te hebben.

En dat heb ik nu nooit meer. Er valt altijd nog wel iets te (her)ontdekken in die kleine muziekbibliotheek.


Ik heb nu een kleine 1000 cd's in huis en als ik zie hoeveel muziek ik daarvoor heb 'moeten' luisteren weet ik zeker dat ik nooit aan de 5000 geluidsdragers zal komen.

Simpelweg omdat ik niet zoveel albums zal vinden die ik goed genoeg vind om aan te schaffen.

Ik heb dit jaar al zo'n 20 nieuwe releases geprobeerd en vond er precies 1 goed genoeg om überhaupt te stemmen, laat staan aan te schaffen.

avatar van Kronos
angelin schreef:
Simpelweg omdat ik niet zoveel albums zal vinden die ik goed genoeg vind om aan te schaffen.

Die lat kan je zo hoog of zo laag leggen als je wilt natuurlijk. Van Madonna bijvoorbeeld ben ik nu niet bepaald een fan, maar toch vind ik het wel leuk de meeste van haar albums te hebben. Soms draai ik dat wel eens.

avatar van sheep67
1400 CD
1050 LP
165 12" / EP

30 x CD-singles, stuk of 200 vinyl (45t) aan mijn zoon geschonken (behalve 27 x S.K ), 16 x cassette, 17 x cassette-singles, 104 x muziek-DVD's en 21 x muziek-videos

Eerst gekochte album was Iggy Pop - Lust for Life (1977) (verjaardags-centjes toen ik 10 jaar werd)
Laatst aangeschafte CD (28-01) Anathema - Universal (2013)

buizen
sheep67 schreef:

..Eerst gekochte album was Iggy Pop - Lust for Life (1977) (verjaardags-centjes toen ik 10 jaar werd)..


avatar van sheep67
Die beruchte TopPop-opname was zo indrukwekkend voor mij als klein jochie....was helemaal verkocht

avatar van ricardo
Kronos schreef:
(quote)

Het boeit mij momenteel niet, maar als ik dat zou willen is dat toch zo gebeurd? Wat is nu drie jaar in een mensenleven. deric raven heeft ook zo'n verzameling en is enkele jaren geleden begonnen met alles afspelen. Geen idee hoe ver dat staat, maar daar heb je in ieder geval nog iemand met zo'n verzameling en we zijn lang niet de enigen hier op MusicMeter.

Het is dan ook een site voor muziekliefhebbers en dus ook verzamelaars. Iets terug verkopen doe ik al jaren niet meer. Behalve als het echt gewoon slecht is. Maar zulke miskopen doe ik amper nog. Het hoeft tegenwoordig ook niet meer gek veel te kosten. In verhouding tegenover vroeger is muziek op cd en lp best goedkoop geworden.

Op een kleine verzameling zou ik snel uitgekeken zijn. In mijn tienerjaren had ik nog het geluk twee broers te hebben die van dezelfde muziek hielden. Onze aankopen vulden elkaar aan en zo hadden we voor onze leeftijd een relatief grote verzameling. Maar toch overviel het gevoel me toen wel eens alles al te vaak beluisterd te hebben.

En dat heb ik nu nooit meer. Er valt altijd nog wel iets te (her)ontdekken in die kleine muziekbibliotheek.

Mooi om te lezen hoe diep een passie voor sommigen kan gaan. Wat je ook zegt 5000 op alles wat er bestaat is idd maar een klein percentage, en je kunt dan in je eigen collectie zelfs jaren later nog op ontdekkingstocht gaan. Als je iedere week b.v 5 albums koopt, dan zou je na 30 jaar op 6000 uitkomen, als je zo zou rekenen dan valt het nog wel mee. Van b.v madonna of michael jackson heb ik geen enkele cd, daar hoor ik vaak genoeg wat van op de radio, en heb daar geen behoefte aan om daar zelf wat van in huis te hebben. Ik ben lang niet zo breed georienteerd als jou, ik koop alleen maar iets wat mij ligt en waarvan ik denk dat ik het vaker ga afspelen.

Persoonlijk vind ik 650 albums al aardig wat, er komt nog best wat bij, en sluit zeker niet uit dat ik op den duur de 1000 ook wel zal gaan halen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:30 uur

geplaatst: vandaag om 12:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.