MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
Stijn_Slayer schreef:
Ik vind de H&M ook een flutzaak, en in de Bruna kom ik ook nooit.
Ok.

Ataloona schreef:

Overigens vind ik wel dat je van een medewerken van de FRS mag verwachten dat je Pixies kent, maar dat terzijde.

Hoezo? Als ze het hebben, ben ik het met je eens. Maar als FRS-medewerker hoef je echt niet per se een grote muziekkennis te hebben. Zolang je maar op de hoogte bent van hetgeen dat je zelf aanbiedt.

Laten we zeggen dat het aanbod van de FRS afhangt van de stad. Ik ben alleen nog maar in een FRS in Harderwijk gekomen, daar was het aanbod zo slecht (Neil Young? Huh?) dat ik daar niet meer heen ga. Het aanbod zal in grotere steden vast beter gaan, maar ik ga inmiddels liever naar een Velvet (ook erg duur en te weinig aanbiedingen) en Plato. En Zwolle heeft ook nog wat leuke platenzaken dus daar ga ik ook graag naar toe. (goed te bereizen voor mij)

Arrie schreef:
(quote)

Hoezo? Als ze het hebben, ben ik het met je eens. Maar als FRS-medewerker hoef je echt niet per se een grote muziekkennis te hebben. Zolang je maar op de hoogte bent van hetgeen dat je zelf aanbiedt.

Dat bedoel ik, als je het verkoopt mag je het ook wel kennen vind ik.

Stijn_Slayer
In Arnhem ga ik altijd langs de Mediamarkt voor eventuele koopjes. Er zijn drie FRS, heel af en toe kijk ik daar dus voor koopjes. Kroese en Waaghals ben ik meestal te vinden. Naar Play it Again ga ik nooit. Wie gaat er nou tweedehands Nirvana cd's voor de nieuwprijs verkopen? Doll House sla ik ook over. Héél af en toe kom ik er, maar ik vind ze te duur.

In Nijmegen ga ik ook naar Waaghals en Kroese. Vinyl Archief vind ik onoverzichtelijk, en de vrouw die daar achter de kassa staat heeft mij eens de stuipen op het lijf gejaagd.

Wat betreft FRS, ook in het centrum van Amsterdam is 'ie erg slecht. In Almere vind ik hem iets beter. In Venlo stelt het ook niets voor.

Gallow
Ataloona schreef:

Ach, het is ook niet echt een serieuze platenzaak. Meestal werken er jongeren tussen de 18-25 en dan is het nog vaak een part-time baan ook. En ik denk ook niet dat hun passie voor muziek de voornaamste reden was om daar te gaan werken.

Ataloona schreef:
Dat vind ik wel een erg veeleisende norm. Alsof de mensen bij Velvet en Plato wel alles kennen... Of verwacht je van iemand die bij de Albert Heijn werkt (ja, ook een kutwinkel, ik weet het Stijn...), dat die alle producten kent die in de schappen liggen?

De 2 mannen van de Velvet in Amersfoort kennen gewoon alles wat ze aanbieden, en laten we eerlijk zijn. De FRS biedt nou niet zo veel ''onbekende'' dingen aan en heeft nou ook niet het grootste muziekassortiment.

Gallow
chevy93 schreef:
(quote)
Dat vind ik wel een erg veeleisende norm. Alsof de mensen bij Velvet en Plato wel alles kennen... Of verwacht je van iemand die bij de Albert Heijn werkt (ja, ook een kutwinkel, ik weet het Stijn...), dat die alle producten kent die in de schappen liggen?

Ga je er nu constant andere winkelketens bijhalen? En ja ik denk wel dat mensen bij de Velvet weten wat ze te koop hebben staan, aangezien ze het ook zelf in moeten kopen. Dat zijn ook tenminste mensen die er hun beroep van hebben gemaakt in plaats van een part-time baan, en ook serieuzer met muziek bezig zijn.

chevy93 schreef:
(quote)

Amen.

Het zijn ook maar mensen, ze weten niet alles.

Stijn_Slayer
Ik wou net zeggen. Laat al die rare winkelvergelijkingen maar achterwege, hoor.

De meeste jongeren die bij de FRS werken die hebben best wel een bovengemiddeld interesse in muziek, weet ik dan weer uit eigen ervaring Dus dat hoef je ook niet te vergelijken met de AH die een veel breder assortiment hebben die niet allemaal met hetzelfde ''iets'' (muziek in geval met FRS) te maken hebben. Bijna niemand kent dat gehele assortiment. (wel het meeste hoor.)

Ataloona schreef:
en heeft nou ook niet het grootste muziekassortiment.
Dat valt nou ook wel weer mee. Als je alles moet kennen, ben je een eeuwigheid bezig. Zodra je op de helft bent om alles te leren kennen, is er weer twee keer zo veel nieuwe muziek.

De FRS niet echt hoor, qua muziek.

Maar evengoed, ik ga niet teveel klagen over wellicht mijn nieuwe werkgever

Stijn_Slayer
Bij Waaghals, en ook bij een wat grotere zaak als Kroese merk je wel dat er liefhebbers achter de kassa staan. Mensen die af en toe een tip voor je hebben, en soms een praatje met je maken over een band. Als je ze iets vraagt krijg je dan als antwoord 'die zou er toch moeten staan' i.p.v. 'hoe zei je, even in de computer opzoeken'.

Natuurlijk zullen ze niet alles gehoord hebben, maar daar staat niet zomaar de eerste de beste achter de kassa.

Ataloona schreef:
Dus dat hoef je ook niet te vergelijken met de AH die een veel breder assortiment hebben die niet allemaal met hetzelfde ''iets'' (muziek in geval met FRS) te maken hebben.

FRS verkoopt ook nog DVD's (films, series, etc.), en games. Het is niet alleen een muziekwinkel.

Ataloona schreef:
Dus dat hoef je ook niet te vergelijken met de AH die een veel breder assortiment hebben
Hoezo breder? Bijna alles valt onder de categorie eten en drinken. Dat het assortiment niet zo breed is, wordt ruimschoots goed gemaakt in de hoogte. Ik denk dat de FRS meer dingen aanbiedt dan de AH (kijkend naar unieke producten).

@Arrie Dat weet ik, maar hier praten we over de muziek, en daar richt ik me dus op.

chevy93 schreef:
(quote)
Hoezo breder? Bijna alles valt onder de categorie eten en drinken. Dat het assortiment niet zo breed is, wordt ruimschoots goed gemaakt in de hoogte. Ik denk dat de FRS meer dingen aanbiedt dan de AH (kijkend naar unieke producten).

Dat meen je niet serieus hoop ik? (denk aan al die merken, toch een stuk breder dan de FRS)

Maar evengoed, waarom alles vergelijken met andere winkels?

Overigens heb ik bij een supermarkt gewerkt, voor een paar maanden, en al snel kende ik zo'n 90% van de winkel, in die zin dat als een klant een product zocht, dat ik die snel wist te vinden. Ieder uniek product kennen is in een supermarkt gewoon niet nodig.

Gallow
Ik vind de Jumbo wel een fijne supermarkt.

Ataloona schreef:
Maar evengoed, waarom alles vergelijken met andere winkels?
Omdat het bij jullie niet erin gaat dat enorm overdreven is om te verwachten van een FRS-medewerker dat die het assortiment uit zijn/haar kop kent. Bovendien kom jij zelf ook met andere winkels aan. Vergelijkingen die net zo veel/weinig nut hebben.

Ataloona schreef:
(denk aan al die merken, toch een stuk breder dan de FRS)
Denk aan al die verschillende films. Al die artiesten, al die games, al die verschillende edities van DVD's.

Arrie schreef:
Overigens heb ik bij een supermarkt gewerkt, voor een paar maanden, en al snel kende ik zo'n 90% van de winkel, in die zin dat als een klant een product zocht, dat ik die snel wist te vinden. Ieder uniek product kennen is in een supermarkt gewoon niet nodig.

Dat bedoel ik, ik heb slechts een halfjaar bij de AH gewerkt als vakkenvuller, maar na een maandje wist ik alles al gewoon te vinden.

chevy93 schreef:
(quote)
Omdat het bij jullie niet erin gaat dat enorm overdreven is om te verwachten van een FRS-medewerker dat die het assortiment uit zijn/haar kop kent. Bovendien kom jij zelf ook met andere winkels aan. Vergelijkingen die net zo veel/weinig nut hebben.

(quote)
Denk aan al die verschillende films. Al die artiesten, al die games, al die verschillende edities van DVD's.

Hier haal ik de winkels aan, ik quote het even voor je:

[/quote] Het aanbod zal in grotere steden vast beter gaan, maar ik ga inmiddels liever naar een Velvet (ook erg duur en te weinig aanbiedingen) en Plato. En Zwolle heeft ook nog wat leuke platenzaken dus daar ga ik ook graag naar toe. (goed te bereizen voor mij)[quote]

Dat zijn toch niet zo'n verschillende winkels, jij komt met supermarkten aanzetten.

Stijn_Slayer
De vergelijking met Gucci kleren kopen bij de H&M begrijp ik nog wel, maar daar wordt dan weer vreemd op gereageerd. Mainstream kleding vs. mainstream muziek. Beiden een voorspelbaar aanbod etc. Vandaar mijn opmerking dat ik het ook niet op de H&M heb. Dat soort type winkels spreken mij niet aan. Ik zoek specifieker, en daarom kom ik zelden in de FRS.

Ik vind de FRS een flutwinkel, juist omdat ze zo'n beperkt en mainstream aanbod hebben.

Gallow
Ik snap de vergelijking anders niet. Wie gaat er nu vragen bij de H&M of ze gucci hebben terwijl ze daar alleen huismerk verkopen.

Ataloona schreef:
Dat zijn toch niet zo'n verschillende winkels, jij komt met supermarkten aanzetten.
Supermarkt: een winkel die verschillende producten aanbiedt waar vooral jongeren werken die hun leven niet wijden aan de producten die hun werkgever verkoopt.
FRS: een winkel die verschillende producten aanbiedt waar vooral jongeren werken die hun leven niet wijden aan de producten die hun werkgever verkoopt.
Velvet: een winkel die zich vooral richt op één markt en waar vooral mensen werken die hun hele leven wijden aan de producten die hun werkgever verkoopt.

Dus...
Verder, laat ook maar. Ik vind de discussie allang niet meer interessant en jullie rekken alles uit zijn verband. En nee, jullie is niet iedereen en alles is natuurlijk een hyperbool.

Zitten we op een muzieksite of op een boodschappen site? Zo vreemd vind ik het niet dat ik FRS met Velvet bv. vergelijk.

Maar je hebt gelijk dat de discussie niet meer interessant is

Stijn_Slayer
Dat FRS niet zo is als Velvet betekent niet dat je daarom maar milder voor ze moet zijn.

Albert Heijn ftw

Gast
geplaatst: vandaag om 18:25 uur

geplaatst: vandaag om 18:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.