Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2011, 19:05 uur
@ Stijn_Slayer
Play It Again is volgens mij al ruim een jaar over gegaan in Doll House.
Geen voorruitgang te noemen.
Play It Again is volgens mij al ruim een jaar over gegaan in Doll House.
Geen voorruitgang te noemen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 juli 2011, 19:07 uur
Dat zou kunnen, ik ben er al minstens een jaar niet meer geweest. Doll House zit er al wel enkele jaren, maar dat loopt volgens mij ook niet echt lekker (meer).
0
geplaatst: 2 juli 2011, 19:16 uur
Qua platenzaken kom ik vaak bij de Velvet en Tunesville. De Velvet heeft gewoon echt veel en het bestellen gaat ook altijd goed. Tunesville is vooral voor hele leuke aanbiedingen af en toe en ook wel gave t-shirts, vorige keer een gave van RCHP gekocht, dat is deze:

0
geplaatst: 2 juli 2011, 19:17 uur
Na de fusie vond ik het een rommeltje, maar ook ik ben er al een hele periode niet meer geweest.
P.S. Die verkoopster van Vinylarchief is naar de kapper geweest, en ziet er nu minder eng uit.
P.S. Die verkoopster van Vinylarchief is naar de kapper geweest, en ziet er nu minder eng uit.

0
geplaatst: 2 juli 2011, 21:00 uur
Mijn favoriete platenzaak is de Music Mania in Gent. Heerlijke winkel, veel mooi spul en er hangt een gezellige sfeer rond. Echt gericht op de trve muziekliefhebbers.
0
geplaatst: 2 juli 2011, 21:35 uur
Helemaal mee akkoord. Het grootste deel van mijn muzikale aankopen doe ik daar en in De Kaft.
0
leander?
geplaatst: 3 juli 2011, 09:50 uur
deric raven schreef:
Die verkoopster van Vinylarchief is naar de kapper geweest, en ziet er nu minder eng uit.
Die verkoopster van Vinylarchief is naar de kapper geweest, en ziet er nu minder eng uit.
Ik vind 'r nog steeds eng
Ben nooit verder gekomen dan de bak 'nieuw'.Waaghals Nijmegen, die Stijn al noemde, is mijn favoriet. In die van Arnhem ben ik nog nooit geweest.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 juli 2011, 11:04 uur
Het ligt dus gelukkig niet aan mij. Nooit bij haar pinnen voor een klein bedrag. Echt nóóit doen. 

0
geplaatst: 9 juli 2011, 03:04 uur
Ik ben net in platenzaken-hemel geweest. Rasputin Music en Amoeba Record Store in Berkeley, Ca. Ongelofelijk aanbod, ongelofelijke prijzen. Foto's ga ik jullie later wel jaloers mee maken 

0
geplaatst: 9 juli 2011, 12:06 uur
De-noir schreef:
Ik ben net in platenzaken-hemel geweest. Rasputin Music en Amoeba Record Store in Berkeley, Ca. Ongelofelijk aanbod, ongelofelijke prijzen. Foto's ga ik jullie later wel jaloers mee maken
Amoeba? Nooit van gehoord, haha
Zie mijn foto's op deze link:Amoeba Los Angeles Pictures - kamerado.nl
Amoeba is inderdaad ongekend. De winkel in Berkeley was de allereerste van hen maar die in LA is de grootste van de drie. De derde vind je in de hippiewijk Haight Ashbury in San Francisco, die is ook heel aardig. Geniet er van, beter zul je niet vinden.
Bedoel je Rasputin in San Francisco vlak bij Market Street? Die vond ik nou weer volkomen ruk.

0
geplaatst: 9 juli 2011, 18:42 uur
Mijn favoriete winkel is Millennium Records (http://millennium-records.nl/) in Amersfoort. Is een online shop, maar heeft vaak klantendagen. Dan kunnen klanten langs komen en de complete voorraad doorzoeken, incl koffie etc
Erg leuk.
Erg leuk.
0
geplaatst: 17 juli 2011, 23:33 uur
Nog bij Da Capo langs geweest in Utrecht. Na het overlijden van eigenaar Michel Terstegen (60's kenner, labelhouder, samensteller van een tijdschrift) is het voortbestaan van de winkel nog niet zeker.
Voorlopig blijft de winkel open op do, en vrij van 12:00 - 18:00 en op zaterdag. Hopelijk kan er een vorm gevonden worden om de winkel te handhaven.
Voorlopig blijft de winkel open op do, en vrij van 12:00 - 18:00 en op zaterdag. Hopelijk kan er een vorm gevonden worden om de winkel te handhaven.
0
geplaatst: 17 juli 2011, 23:34 uur
oceanvolta schreef:
Kent iemand nog een goede platenzaak in Berlijn?
Kent iemand nog een goede platenzaak in Berlijn?
Zoek even terug in het topic - Herman heeft eerder uitgelegd hoe je op Discogs platenwinkels kunt zoeken.
Er is een alternatief en ook dat vind je als je goed zoekt op de div. vinyl-topics

0
geplaatst: 18 juli 2011, 08:44 uur
BerlinList : Berlin Record Stores
In de Zossener Strasse (Kreuzberg) zitten twee platenwinkels, waarbij ik bij ééntje huilend door de knieën ging. De platenzaak waarover ik altijd droomde bestond echt! Kilometers bakken met vinyl (ok, dit is lichtelijk overdreven). Focus op electronic, ook heel veel rock en indie. Volgens mij was het Space Hall. Beide zaken zitten aan de rechterkant als je de Zossener Strasse inloopv vanaf de Bergmannstrasse.
In de Zossener Strasse (Kreuzberg) zitten twee platenwinkels, waarbij ik bij ééntje huilend door de knieën ging. De platenzaak waarover ik altijd droomde bestond echt! Kilometers bakken met vinyl (ok, dit is lichtelijk overdreven). Focus op electronic, ook heel veel rock en indie. Volgens mij was het Space Hall. Beide zaken zitten aan de rechterkant als je de Zossener Strasse inloopv vanaf de Bergmannstrasse.
0
geplaatst: 18 juli 2011, 21:04 uur
Space Hall ben ik twee jaar terug ook geweest. Erg ruim opgezet voor een platenzaak. Daar past de Velvet of Sounds in Delft zo 10x in.
0
geplaatst: 19 juli 2011, 17:16 uur
Over Da Capo, Utrecht: De winkel blijft nog zeker een jaar open. Tzt gaat wel alles in de uitverkoop dus houd dat goed in de gaten!
Ik ga trouwens in september een maandje naar Amerika toe (Chicago, Detroit en naar New York). Weet iemand daar nog leuke adressen?
Ik ga trouwens in september een maandje naar Amerika toe (Chicago, Detroit en naar New York). Weet iemand daar nog leuke adressen?
0
geplaatst: 19 juli 2011, 17:18 uur
HammerHead schreef:
Space Hall ben ik twee jaar terug ook geweest. Erg ruim opgezet voor een platenzaak. Daar past de Velvet of Sounds in Delft zo 10x in.
Maar waarschijnlijk hebben ze er net zo veel staan als Sounds want die heeft echt op elk hoekje en gaatje wel een stapeltje cd's ook onder de stellingen staan vaak stapels en stapels goedkope cd's
0
geplaatst: 19 juli 2011, 17:38 uur
FunkStar schreef:
New York - J&R op Park Row
0
geplaatst: 30 juli 2011, 19:43 uur
Ik was vorige week nog even bij Record Collector in Antwerpen. De zolder is weer geopend met daarop 1000'en singles. Ze zijn 30 ct per stuk. Misschien een leuke tip!
Zijn er in New York ook nog zaken waar je vinyl kan kopen?
Zijn er in New York ook nog zaken waar je vinyl kan kopen?
0
geplaatst: 31 juli 2011, 20:00 uur
Gelukkig dat er platenzaken in Gent zijn, anders zou ik alles via het internet moeten kopen. Ik ben niet zo veel buiten die streek te vinden.
Als ik in centrum Gent ga winkelen, ga ik steevast langs Music Mania en Fnac. Vroeger was er ook een Heavy Sound/Metalzone, maar die is sinds enkele maanden weg, jammer genoeg. FRS ga ik maar heel zelden binnen.
Zijn er platenzaken die ik over het hoofd zie?
Als ik in centrum Gent ga winkelen, ga ik steevast langs Music Mania en Fnac. Vroeger was er ook een Heavy Sound/Metalzone, maar die is sinds enkele maanden weg, jammer genoeg. FRS ga ik maar heel zelden binnen.
Zijn er platenzaken die ik over het hoofd zie?
0
geplaatst: 31 juli 2011, 20:02 uur
bennerd schreef:
Gelukkig dat er platenzaken in Gent zijn, anders zou ik alles via het internet moeten kopen. Ik ben niet zo veel buiten die streek te vinden.
Kan wel een hoop geld schelen.

0
geplaatst: 31 juli 2011, 20:03 uur
Dat wel. Maar je mist het gevoel van het winkelen zelf. Niets is leuker dan bladeren door een stapel cd's of een stapel vinyl, vind ik.
0
geplaatst: 29 augustus 2011, 20:59 uur
Fame gaat sluiten:
FAME Music in Kalverstraat sluit deuren | Spitsnieuws
De bodem is nog niet bereikt. Ik had trouwens eigenlijk verwacht dat ze Fame wel open zouden houden als prestigewinkel, maar dat doen ze blijkbaar ook niet. Concerto lijkt definitef de slag om de beter gesorteerde platenzaken in de hoofdstand te hebben gewonnen.
FAME Music in Kalverstraat sluit deuren | Spitsnieuws
De bodem is nog niet bereikt. Ik had trouwens eigenlijk verwacht dat ze Fame wel open zouden houden als prestigewinkel, maar dat doen ze blijkbaar ook niet. Concerto lijkt definitef de slag om de beter gesorteerde platenzaken in de hoofdstand te hebben gewonnen.
0
geplaatst: 29 augustus 2011, 21:06 uur
Dat is wel extreem nieuws. Dure, maar toch ook wel fijne winkel. Toen ik een eerder dit jaar een maand in Amsterdam werkte lag de Fame op de route naar het CS en heb ik er bijna elke dag wel een dvd of cd gekocht...
0
geplaatst: 29 augustus 2011, 21:10 uur
Wat? Fame is altijd een bezoekje waard als ik in het centrum ben. Uiteindelijk kwam ik nooit verder dan de wand met aanbiedingen of de DVD's. Voor het betere struinwerk heeft Concerto idd een breder en dieper aanbod. Maar dit is wel zonde.
Wat ik nooit begrijp is dat zo'n zaak dan niet op een ander, minder dure locatie gaat zitten.
Wat ik nooit begrijp is dat zo'n zaak dan niet op een ander, minder dure locatie gaat zitten.
0
geplaatst: 29 augustus 2011, 21:12 uur
Dat werkt voor Fame niet. Fame drijft op de lokatie en de grootte. Haal een van de twee weg en het concept en de omzet klapt in.
0
geplaatst: 29 augustus 2011, 21:12 uur
Even iets over de kwaliteit van het vinyl dat aangeboden wordt in de verschillende zaken waar ik afgelopen tijd geweest ben.
Bijvoorbeeld twee Sounds platenzaken bezocht; in Venlo en in Tilburg. Bij beide door het vinyl gespeurd naar mooie dingen. Het grote verschil tussen de twee zaken is natuurlijk de kwantiteit. Het aantal vinyl dat aangeboden wordt is in Venlo groter dan Tilburg. Sounds Venlo is een fantastisch mooie zaak met een behoorlijk aanbod aan vinyl. Dit gaat naar mijn idee wel ten koste van de kwaliteit. Wat ik opmerkte is dat de platen in Venlo er naar mijn idee stoffig bij staan en zelfs tussen het nieuwe spul stonden platen die beschadigt waren, da's zonde natuurlijk. Tis mooi dat je de platen kunt beluisteren maar omdat de zaak zo groot is en er niet veel personeel rondloopt is er denk ik nauwelijks controle mogelijk op wat klanten uitvreten tijdens het snuffelen waardoor sommige platen al beschadigt zijn voor ze de winkel kunnen verlaten. Veel keus, ook recent werk maar op één of andere wijze maakt het vele aanbod en de prijzen, mij besluiteloos. Meer is niet altijd beter.. ?
In Sound Tilburg weinig stof te bespeuren, integendeel, alle 2e hands platen worden eigenhandig in de zaak met een okki-nokki schoongemaakt zodat ze nagenoeg stofvrij en antistatisch de winkel kunnen verlaten voor, vond ik, een schappelijke prijs. Daarbij wordt het vinyl van een nieuwe binnen- en buitenhoes voorzien. Goeie zaak vind ik, kan de CD-Teek in Eindhoven een voorbeeld aan nemen die veel 2e hands platen heeft staan maar waar weinig aan gedaan is. In plaats van als doorgeef luik te fungeren, oude platen opkopen voor minder dan weinig en ze vervolgens in de bakken te zetten voor 7 euro.. vind ik de service die geboden wordt bij Sounds Tilburg voorbeeldig.. de platen die ik kocht waren gewassen met speciaal daarvoor bestemd vloeistof, voorzien van een nieuwe binnenhoes plus een mooie buitenhoes.. super! Zo moet het eh.. het aanbod is niet heel groot maar ik kon er makkelijker een keus maken en wat er staat, is in goede staat en het idee dat het een 2e hands plaat is maar dat er alles aan gedaan is er weer een nieuwe van te maken.. vind ik prachtig.
Natuurlijk geef ik de voorkeur aan platenzaken waar;
1 platen vrij van vuil, vet, stof en krassen zijn
2 voorzien van nieuwe binnen en buitenhoes
3 kwalitatief aanbod gaat voor kwantiteit
.. en dan voor de prijs die er voor staat. Waar vind je zulke zaken nog meer in Nederland, België of Duitsland?
Bijvoorbeeld twee Sounds platenzaken bezocht; in Venlo en in Tilburg. Bij beide door het vinyl gespeurd naar mooie dingen. Het grote verschil tussen de twee zaken is natuurlijk de kwantiteit. Het aantal vinyl dat aangeboden wordt is in Venlo groter dan Tilburg. Sounds Venlo is een fantastisch mooie zaak met een behoorlijk aanbod aan vinyl. Dit gaat naar mijn idee wel ten koste van de kwaliteit. Wat ik opmerkte is dat de platen in Venlo er naar mijn idee stoffig bij staan en zelfs tussen het nieuwe spul stonden platen die beschadigt waren, da's zonde natuurlijk. Tis mooi dat je de platen kunt beluisteren maar omdat de zaak zo groot is en er niet veel personeel rondloopt is er denk ik nauwelijks controle mogelijk op wat klanten uitvreten tijdens het snuffelen waardoor sommige platen al beschadigt zijn voor ze de winkel kunnen verlaten. Veel keus, ook recent werk maar op één of andere wijze maakt het vele aanbod en de prijzen, mij besluiteloos. Meer is niet altijd beter.. ?
In Sound Tilburg weinig stof te bespeuren, integendeel, alle 2e hands platen worden eigenhandig in de zaak met een okki-nokki schoongemaakt zodat ze nagenoeg stofvrij en antistatisch de winkel kunnen verlaten voor, vond ik, een schappelijke prijs. Daarbij wordt het vinyl van een nieuwe binnen- en buitenhoes voorzien. Goeie zaak vind ik, kan de CD-Teek in Eindhoven een voorbeeld aan nemen die veel 2e hands platen heeft staan maar waar weinig aan gedaan is. In plaats van als doorgeef luik te fungeren, oude platen opkopen voor minder dan weinig en ze vervolgens in de bakken te zetten voor 7 euro.. vind ik de service die geboden wordt bij Sounds Tilburg voorbeeldig.. de platen die ik kocht waren gewassen met speciaal daarvoor bestemd vloeistof, voorzien van een nieuwe binnenhoes plus een mooie buitenhoes.. super! Zo moet het eh.. het aanbod is niet heel groot maar ik kon er makkelijker een keus maken en wat er staat, is in goede staat en het idee dat het een 2e hands plaat is maar dat er alles aan gedaan is er weer een nieuwe van te maken.. vind ik prachtig.
Natuurlijk geef ik de voorkeur aan platenzaken waar;
1 platen vrij van vuil, vet, stof en krassen zijn
2 voorzien van nieuwe binnen en buitenhoes
3 kwalitatief aanbod gaat voor kwantiteit
.. en dan voor de prijs die er voor staat. Waar vind je zulke zaken nog meer in Nederland, België of Duitsland?
* denotes required fields.