Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2006, 14:13 uur
Maar verkoopt Concerto ook de wat minder bekende dingen? En is het duur daar?
0
geplaatst: 30 september 2006, 14:37 uur
Concerto is een walhalla voor muziekliefhebbers. Vele soorten genres en hebben veel 2e-hands tegen zeer schappelijke prijzen.
Ook Boudisque heeft een zeer grote keuze, maar wel iets duurder.
Fame vond ik altijd wel goed, maar begint steeds meer op Free Record Shop te lijken. Maar ze hebben wel uitgebreid assortiment.
Free Record Shop zou ik mijden ja...
Ook Boudisque heeft een zeer grote keuze, maar wel iets duurder.
Fame vond ik altijd wel goed, maar begint steeds meer op Free Record Shop te lijken. Maar ze hebben wel uitgebreid assortiment.
Free Record Shop zou ik mijden ja...
0
geplaatst: 30 september 2006, 14:56 uur
Melle K schreef:
Fatbeats heeft bijna alleen maar vinyl toch?
Fatbeats heeft bijna alleen maar vinyl toch?
Ze hebben inderdaad vooral vinyl, maar ze hebben ook een kleine voorraad cd's, vooral Nederhop. Ookal kan je die bijna allemaal ook gewoon bij bv de Boudisque of Fame of Concerto halen.
Cath schreef:
Concerto heeft juist de minder makkelijk te vinden dingen, daar heb ik bijvoorbeeld Spuugdingen op de Mic van Opgezwolle vandaan, die ben ik bij de andere winkels in Amsterdam niet tegen gekomen. En de prijs is meestal wel goed.
0
geplaatst: 30 september 2006, 15:39 uur
okeej, neem ik daar ook ff een kijkje, klinkt goed. Ik ga altijd naar de Fame maar daar hebben ze toch niet zo heel veel. En die Concerto op welk nummer ligt dat ook alweer in de Utrechtsestraat?
0
geplaatst: 30 september 2006, 15:46 uur
Ik ga altijd het liefst naar de plaatboef in Rotterdam. Niet alleen voor hiphop, maar ook het hiphopaanbod vind ik redelijk 

0
geplaatst: 30 september 2006, 15:52 uur
Cath schreef:
okeej, neem ik daar ook ff een kijkje, klinkt goed. Ik ga altijd naar de Fame maar daar hebben ze toch niet zo heel veel. En die Concerto op welk nummer ligt dat ook alweer in de Utrechtsestraat?
http://www.concerto.nu/
Binnenkort dus ook een internetwinkel

0
geplaatst: 30 september 2006, 17:14 uur
Public Enemies schreef:
Ze hebben inderdaad vooral vinyl, maar ze hebben ook een kleine voorraad cd's, vooral Nederhop. Ookal kan je die bijna allemaal ook gewoon bij bv de Boudisque of Fame of Concerto halen.
(quote)
dat is niet helemaal waar, ze hebben meer engelstalig dan nederlands, ze hebben ook veel albums die je nergens anders vindt
0
geplaatst: 30 september 2006, 23:20 uur
Concerto heeft ook een erg fraaie tweedehands collectie, zitten soms ineens verassend goedkope en relatief zeldzame albums tussen!
0
geplaatst: 30 september 2006, 23:23 uur
Tja binnenkort.. volgens mij staat dat er nu al een half jaar als het niet langer is. Maarja we wachten rustig af

0
geplaatst: 1 oktober 2006, 00:11 uur
Rame schreef:
dat is niet helemaal waar, ze hebben meer engelstalig dan nederlands, ze hebben ook veel albums die je nergens anders vindt
Hebben ze beneden dan ook nog cd's? Ik dacht dat ze beneden alleen vinyl hadden namelijk

Boven hebben ze volgens mij (bijna) alleen nederhop staan. Dan zal ik binnekort ook maar eens beneden moeten gaan kijken

0
geplaatst: 1 oktober 2006, 19:17 uur
Vanuit Breda ben je in no- time in Antwerpen. Leuk om een dag te sjoppen. Maar ik kan in het centrum nergens een goede cd winkel vinden! Belgen?! waar moet ik zijn?
0
Sietse
geplaatst: 1 oktober 2006, 21:28 uur
ff voor die persoon die vond dat Fame 1) beter is dan Free Record Shop en 2) Dat de Fame op een free record shop begint te lijken.
Nou das heel erg simpel allemaal. Fame is al jaren van de Free Record Shop.
Daarnaast een gigatische kut winkel die veel te duur is (met een paar uitzonderingen daar gelaten)
voor DVD's is het wel een aardige winkel.
Nou das heel erg simpel allemaal. Fame is al jaren van de Free Record Shop.
Daarnaast een gigatische kut winkel die veel te duur is (met een paar uitzonderingen daar gelaten)
voor DVD's is het wel een aardige winkel.
0
geplaatst: 3 oktober 2006, 16:55 uur
Ik weet me bij god nie waar ik dit moet plaatsen maar ik wil dus Are You Experienced van Jimi Hendrix via bol.com bestellen.
Maar je kan dus een paar verschillende versie halen, en omdat de cover van de Europese versie er zo dom uitziet ben ik geneigd om de Amerikaanse versie te halen, maar dat duurt 2-3 weken voordat ie binnen is.
En toen zag ik ook een versie staan die "Are You Experienced & Mor" heet.
Met de europese hoes alleen wat meer psychedelic gemaakt.
Staan om de een of andere reden maar 11 nummers op.
Maar je krijgt er ook een 2de CD bij waarop denk ik de jams staan.
Ik ben toch geneigd om de Amerikaanse versie te halen ookal duurt het iets langer voordat ie binnen is.
Maar wat zouden jullie doen?
(Ik zou jullie wel de link willen geven maar komt er iets te staan van URL is te lang.)
Maar je kan dus een paar verschillende versie halen, en omdat de cover van de Europese versie er zo dom uitziet ben ik geneigd om de Amerikaanse versie te halen, maar dat duurt 2-3 weken voordat ie binnen is.
Ik ben toch geneigd om de Amerikaanse versie te halen ookal duurt het iets langer voordat ie binnen is.
(Ik zou jullie wel de link willen geven maar komt er iets te staan van URL is te lang.)
0
geplaatst: 3 oktober 2006, 20:09 uur
Keef Riffhard schreef:
Ik weet me bij god nie waar ik dit moet plaatsen maar ik wil dus Are You Experienced van Jimi Hendrix via bol.com bestellen.
De versie van 20.99 is de originele hoes, en de originele opname + 6 extra songs. Die zou ik nemen, want het is degene die het dichtst bij het origineel ligt.
Die Experienced en Mor is de originele LP op cd + inderdaad wat studiotakes. Zou ik niet doen, want dan mis je 6 goeie nummers. Die studiotakes is wel leuk, maar daar is zat van te vinden van Jimmi Hendrix.
Dat zou ik dus doen.
0
geplaatst: 3 oktober 2006, 22:57 uur
sxesven schreef:
Rotterdam:
- Velvet; assortiment en prijzen gemiddeld, soms wat leuks te vinden.
- Plato; degelijk assortiment, goede prijzen.
- Sounds; aardig assortiment, aardige prijzen.
- Plaatboef; aardig assortiment, excellente prijzen.
- V2; uitstekend assortiment op het gebied van noise en experimenteel, degelijke prijzen.
Rotterdam:
- Velvet; assortiment en prijzen gemiddeld, soms wat leuks te vinden.
- Plato; degelijk assortiment, goede prijzen.
- Sounds; aardig assortiment, aardige prijzen.
- Plaatboef; aardig assortiment, excellente prijzen.
- V2; uitstekend assortiment op het gebied van noise en experimenteel, degelijke prijzen.
Loop vaak vanuit mijn straat, die kruist met waar V2 zit, en ben er pas maar eens binnengelopen. Had al een vermoeden maar ik was ook weer binnen 2 seconden buiten. Totaal niet voor mij bedoeld. Al hou ik wel van experimenteel in de algemene zin

0
geplaatst: 14 oktober 2006, 12:38 uur
Gister ben ik toch bij een leuke platenzaak binnengestapt. In Utrecht. Naam ben ik alweer vergeten, maar hij had in ieder geval drie zaken naast elkaar: één voor jazz, één voor klassiek en één voor popmuziek. Echt goede platen, ook nog allemaal oude klassiekers heb ik zien liggen. Daar ga ik vaker komen als ik in Utrecht ben.
0
The Light
geplaatst: 14 oktober 2006, 15:19 uur
miak schreef:
Gister ben ik toch bij een leuke platenzaak binnengestapt. In Utrecht. Naam ben ik alweer vergeten, maar hij had in ieder geval drie zaken naast elkaar: één voor jazz, één voor klassiek en één voor popmuziek. Echt goede platen, ook nog allemaal oude klassiekers heb ik zien liggen. Daar ga ik vaker komen als ik in Utrecht ben.
De boudisque, echt niet zo onbekend in Utrecht.

Daarnaast zijn er in deze stad ook nog de Plato, Plaatboef en Da Capo te vinden; ook goede platen/CD-winkels.
0
geplaatst: 14 oktober 2006, 20:54 uur
Ik ga toch maar een lans voor FRS breken, ik krijg altijd het idee dat mensen FRS afzeiken omdat het een commerciele uitstraling heeft maar wie echt een neusje voor koopjes heeft moet het toch eens proberen. (waarschijnlijk komt de helft van de posters op deze site er toch niet omdat het niet cool is)
Vooral als je even wacht met het kopen van je nieuwe cd (zeg een half jaar) kun je die bij FRS meestal voor een 10tje wegscoopen terwijl die dan bij de cultureelverantwoorde zaken op de tafel ligt voor 15 e.
Gelijk ga ik toegeven dat het assortiment niet je van het is maar als je goed zoekt kun je in ieder geval nog eens de FRS verlaten met een kriebel in je buik, althans ik wel!
Vooral als je even wacht met het kopen van je nieuwe cd (zeg een half jaar) kun je die bij FRS meestal voor een 10tje wegscoopen terwijl die dan bij de cultureelverantwoorde zaken op de tafel ligt voor 15 e.
Gelijk ga ik toegeven dat het assortiment niet je van het is maar als je goed zoekt kun je in ieder geval nog eens de FRS verlaten met een kriebel in je buik, althans ik wel!
0
geplaatst: 15 oktober 2006, 15:46 uur
wie echt een neusje voor koopjes heeft zit wekelijks achter de bestelcomputer van zijn lokale platenzaakje 

0
geplaatst: 15 oktober 2006, 16:09 uur
Dick schreef:
Ik ga toch maar een lans voor FRS breken, ik krijg altijd het idee dat mensen FRS afzeiken omdat het een commerciele uitstraling heeft maar wie echt een neusje voor koopjes heeft moet het toch eens proberen. (waarschijnlijk komt de helft van de posters op deze site er toch niet omdat het niet cool is)
Je hebt inderdaad gelijk. Vaak kom ik niet in FRS - maar soms heb je inderdaad leuke aanbiedingen, zo zag ik Worst Case Scenario van dEUS voor een tientje, niet duur.
Maar bijvoorbeeld Plato is drie van de vier keer goedkoper.
0
Jornaquin
geplaatst: 15 oktober 2006, 18:34 uur
Dick schreef:
Je hebt wel gelijk, maar de meeste mensen gaan ook niet naar de FRS omdat je bij de andere platenzaken gewoonweg 1000x zoveel keuze uit alternatievere muziek hebt. Als ik dus cd's wil gaan kopen ga ik automatisch naar Velvet ofzo omdat je daar gewoon veel meer keuze hebt. Bij de FRS ligt soms een aardige aanbieding maar verder wordt er gewoon troep verkocht.
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 22:21 uur
The Light schreef:
Daarnaast zijn er in deze stad ook nog de Plato, Plaatboef en Da Capo te vinden; ook goede platen/CD-winkels.
(quote)

Kan je in de Da Capo ook gewoon een Radiohead of Sigur Ros cd kopen of is het echt zo'n aparte vinyl winkel?
Ik ben sinds een maandje of 2 student in Utrecht, maar deze winkel ben ik nog niet tegengekomen?

0
geplaatst: 19 oktober 2006, 18:16 uur
tsja, de laatste paar platen die ik bij da Capo gekocht heb zag ik later elders 5 tot 10 € goedkoper. En omdat ze zo'n raar luister beleid hebben is het eerste nummer van al hun platen volkomen grijsgedraaid. Kortom, ik heb me daar net iets te vaak bekocht gevoeld.
Maar goed ze hebben we echt heel veel.
nogmaals, je lokale platenzaakje om de hoek! Het zou zonde zijn als al die mannen failliet gaan !!!!
Maar goed ze hebben we echt heel veel.

nogmaals, je lokale platenzaakje om de hoek! Het zou zonde zijn als al die mannen failliet gaan !!!!
0
geplaatst: 18 november 2006, 16:30 uur
Was net in Plato Den Haag. Heb nog wat gekocht ook, maar denk dat niet meer zo vaak te doen. Want wat staan daar een paar onvriendelijke, arrogante figuren. En die verschrikkelijke muziek die zij voor hun eigen plezier maar niet voor de klanten draaien. En 'last but not least': erg duur (ook in vergelijking met Plato's elders in het land, die ik wel goed vind). Maar Plato Den Haag:

0
Relax
geplaatst: 18 november 2006, 16:34 uur
Die Plato in Apeldoorn is perfect, ze draaien die muziek wat jullie zo mooi vinden, dus hun zitten waarschijnlijk ook op deze site en ze zijn echt klantvriendelijk en je kan lekker alles bestellen wat je wilt bij die gasten.
0
geplaatst: 18 november 2006, 16:36 uur
Weet iemand of House of Sounds in Den Bosch nog open gaat?? Ik was vorige week extra naar Den Bosch gereden, maar stond voor een gesloten deur.
0
geplaatst: 19 november 2006, 08:26 uur
Ik hoop toch niet dat 'ie stopt. 
Hopelijk was 'ie gewoon op vakantie.

Hopelijk was 'ie gewoon op vakantie.
* denotes required fields.