Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2006, 13:33 uur
deric raven schreef:
Weet iemand of House of Sounds in Den Bosch nog open gaat?? Ik was vorige week extra naar Den Bosch gereden, maar stond voor een gesloten deur.
Weet iemand of House of Sounds in Den Bosch nog open gaat?? Ik was vorige week extra naar Den Bosch gereden, maar stond voor een gesloten deur.
Liep er gisteren toevallig langs: gesloten wegens omstandigheden valt er te lezen.
0
geplaatst: 19 november 2006, 13:38 uur
Velvet in Delft is ook een goede zaak. Deskundig, veel keuze (althans in kwaliteitsmuziek), vaak ook nog betaalbaar en vriendelijk personeel. Veel en veel beter dan Plato in Den Haag.
0
geplaatst: 19 november 2006, 20:20 uur
In Heerlen ligt "Muziek en Striphal DIDI" in de Cramer 24b (naast het Limburs Dagblad)
045 - 5212060
website: http://www.didirecordshop.tk
E-mail : [email protected]
dinsdag tot vrijdag open van 11:00 tot 18:00 (do 20:00)
600 m2
goede en deskundige service
100.000 LP's 250.000 singles
alle genres 50s 60s 70s 80s 90s pop rock house/dance
Didi is vooral gespecialeerd op Elvis Presley
Ook voor boeken strips & commics en DVD's
045 - 5212060
website: http://www.didirecordshop.tk
E-mail : [email protected]
dinsdag tot vrijdag open van 11:00 tot 18:00 (do 20:00)
600 m2
goede en deskundige service
100.000 LP's 250.000 singles
alle genres 50s 60s 70s 80s 90s pop rock house/dance
Didi is vooral gespecialeerd op Elvis Presley
Ook voor boeken strips & commics en DVD's
0
geplaatst: 23 november 2006, 14:11 uur
Woody schreef:
Vanuit Breda ben je in no- time in Antwerpen. Leuk om een dag te sjoppen. Maar ik kan in het centrum nergens een goede cd winkel vinden! Belgen?! waar moet ik zijn?
Vanuit Breda ben je in no- time in Antwerpen. Leuk om een dag te sjoppen. Maar ik kan in het centrum nergens een goede cd winkel vinden! Belgen?! waar moet ik zijn?
Ben zo'n 6 jaar geleden in Antwerpen geweest, en kon mij daar prima vermaken in de platen/cd-shops die ik tegen kwam. De leukste is als je met je gezicht ri. stadhuis staat en dan rechts achter je een straatje in gaat. De naam van de winkel ben ik kwijt, iets met kat/cat. Veel nwe cd's en vinyl.
En er moet een straatje zijn met 3 winkels. Een met alleen soundtracks, een met dance/hip-hop en een met 2e hands vinyl.
Warenhuis FNAC heeft ook een goede sortering.
Kan je dus aanraden om de straatjes net buiten de hoofdwinkelstraat te nemen.
Veel plezier !!!
0
Coldie
geplaatst: 23 november 2006, 19:29 uur
Ik haal mijn cd's meestal bij de Nootzaak in Amersfoort. Daar hebben ze vooral alternatieve muziek. Eigenlijk alles wat binnen mijn muzieksmaak valt hebben ze daar wel. Datgene wat ik van plan ben te kopen hebben ze eigenlijk altijd wel in de winkel liggen. Bijkomend voordeel is dat het behoorlijk goedkoop is daar.
Ik ben een keer de FNAC in Parijs op de Champs Elysees binnengelopen, die is echt gigantisch. Daar hebben ze echt alles liggen. Het was alleen wel nogal duur daar, heb dus maar één CD meegenomen.
Warenhuis FNAC heeft ook een goede sortering.
Ik ben een keer de FNAC in Parijs op de Champs Elysees binnengelopen, die is echt gigantisch. Daar hebben ze echt alles liggen. Het was alleen wel nogal duur daar, heb dus maar één CD meegenomen.
0
geplaatst: 23 november 2006, 22:35 uur
den tut in turnhout, vooral alternatief en de winkelier is altijd bereid uitleg te geve
wat op sommige momenten zeer praktisch is ..
wat op sommige momenten zeer praktisch is ..
0
geplaatst: 25 november 2006, 11:22 uur
Ik kom uit Wageningen en heb de pech dat er een Music Store en een FRS is (verhouding DVD/CD 70:30). Voor het echte shoppen moet ik naar Arnhem. Favorieten aldaar zijn Kroeze (ruim gesorteerd in alle genre's) en Waaghals (idem als Kroeze, tevens veel vinyl). Ook leuk, maar rommelig is Dollhouse. In Ede is Session38 een goed alternatief.
0
fredpit
geplaatst: 16 december 2006, 18:55 uur
Weet er iemand 2e hands platenzaken in de achterhoek?
Zutphen, Deventer mag ook..
Zutphen, Deventer mag ook..
0
geplaatst: 21 december 2006, 01:07 uur
ik ga vanaf zondag 4 dagen naar parijs? Weet iemand waar ik goed vinyl kan scoren?
0
geplaatst: 21 december 2006, 01:09 uur
Zwolle, mag dat ook? Ga eens naar Minstrel in de Assendorperstaat..klein maar fijn , veel nieuw vinyl , postrock , indie , avantgarde en de erg smakelijke collectors...kijk ook onder in de kastjes (achter de bruine deurtjes) ......................................aanrader !

0
geplaatst: 21 december 2006, 08:38 uur
Was er altijd van overtuigd dat het in Nederland erg moeilijk is om aan interessante muziek te komen - tot ik echter een keer toevallig binnenliep in Concerto, te Amsterdam. Wat een geweldige zaak is dat!
Ik zie dat het al meer dan 1 keer genoemd is hier - maar de gehele tweedehands benedenverdieping is niet alleen erg goedkoop, en vaak nog in uitstekende staat, maar ook nog eens bijzonder goed gesorteerd, zowel op genre als op alfabet. Je vind er werkelijk van alles, en als ik in de buurt ben, loop ik die winkel ongetwijfeld uit met eenk lein stapeltje 2e hands CD's.
Echter uiteraard zijn de nieuwe CD's ook niet verkeerd. Concerto bied werkelijk van alles wat. Hoewel ik het meeste verkreeg via kennis, of internet, heeft Concerto mij toch ook al een aantal keren voorzien van goede nieuwe cd's.
Ze hebben niet alles, maar komen daar wel dicht in de buurt. Goede zaak.
Ik zie dat het al meer dan 1 keer genoemd is hier - maar de gehele tweedehands benedenverdieping is niet alleen erg goedkoop, en vaak nog in uitstekende staat, maar ook nog eens bijzonder goed gesorteerd, zowel op genre als op alfabet. Je vind er werkelijk van alles, en als ik in de buurt ben, loop ik die winkel ongetwijfeld uit met eenk lein stapeltje 2e hands CD's.
Echter uiteraard zijn de nieuwe CD's ook niet verkeerd. Concerto bied werkelijk van alles wat. Hoewel ik het meeste verkreeg via kennis, of internet, heeft Concerto mij toch ook al een aantal keren voorzien van goede nieuwe cd's.
Ze hebben niet alles, maar komen daar wel dicht in de buurt. Goede zaak.
0
geplaatst: 21 december 2006, 13:47 uur
helemaal mee eens ...als klein jongetje ging ik daar al met mijn vader en broer heen, als we een dagje A'dam deden.
0
geplaatst: 21 december 2006, 18:46 uur
jurado schreef:
ik ga vanaf zondag 4 dagen naar parijs? Weet iemand waar ik goed vinyl kan scoren?
Op Les Champs Elysées kwam ik wat jaren geleden in een wel mooie grote platenzaak van Virgin met ook vinyl, dus hou je ogen open als je daar bent. Nog even opgezocht:ik ga vanaf zondag 4 dagen naar parijs? Weet iemand waar ik goed vinyl kan scoren?
Adresse :: 52-60 Ave des Champs Elysées
verder op internet deze nog tegengekomen:
VINYL RECORD STORES, FRANCE
PARIS
* Discoparnasse
Toure Maine Montparnasse, Paris 75015
New, used, imports, 12"s. Toutes les nouveautes en vinyl ainsi que des gold et des imports.
* Street Sounds
5 rue Bailleul, Paris 75001
0
geplaatst: 22 december 2006, 00:13 uur
Die Virgin in Parijs is wel errug duur..
Ben vandaag trouwens voor het eerst in de Concerto in Amsterdam geweest
Ben vandaag trouwens voor het eerst in de Concerto in Amsterdam geweest

0
fastpulseboy
geplaatst: 22 december 2006, 13:49 uur
deric raven schreef:
naar verluid....belastingprobleempjes, hehehe (of is dat roddelen) maar hij schijnt wel gewoon weer open te gaan, als alles opgelost is.
0
geplaatst: 3 januari 2007, 22:10 uur
Een vervelende constatering, vandaag:
Boembox, die ene tweedehands cd-zaak op de Rotterdamse Nieuwe Binnenweg, is ermee gestopt. Jammer. Het was een gezellige winkel waar best wat te halen was.
Boembox, die ene tweedehands cd-zaak op de Rotterdamse Nieuwe Binnenweg, is ermee gestopt. Jammer. Het was een gezellige winkel waar best wat te halen was.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 09:16 uur
fastpulseboy schreef:
naar verluid....belastingprobleempjes, hehehe (of is dat roddelen) maar hij schijnt wel gewoon weer open te gaan, als alles opgelost is.
(quote)
ik heb het woord "failliet" gehoord, maar dat kan net zo goed een persoonlijke nuance zijn
0
geplaatst: 4 januari 2007, 09:17 uur
tnf schreef:
er was wel een allesoverheersende toko-geur aanwezig en lately dachten ze dat ze voor vinyl wel errug veel konden vragen. de eigenaar was gelukkig wel wat vriendelijker dan de onbetwist WK Sjachrijnig Kijkers bij de Plaatboef.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 12:49 uur
Zowel de geur als de vinylprijzen waren me eigenlijk nooit zo opgevallen, maar ja, ik koop dan ook nooit vinyl.
Ik heb mooie herinneringen aan de zaak, omdat ik daar mijn Turn up the Bass-reeks voltooid heb. Opeens lag daar, een jaar geleden, het enige deel wat ik nog mistte (het eerste).
Misschien was 'ie al langer dicht (dat weet ik niet), maar ik kom per jaar misschien 8 keer in Rotterdam. Ik woon in Oost-Brabant, vandaar.
Ik heb mooie herinneringen aan de zaak, omdat ik daar mijn Turn up the Bass-reeks voltooid heb. Opeens lag daar, een jaar geleden, het enige deel wat ik nog mistte (het eerste).
Misschien was 'ie al langer dicht (dat weet ik niet), maar ik kom per jaar misschien 8 keer in Rotterdam. Ik woon in Oost-Brabant, vandaar.
0
Herbert LC
geplaatst: 4 januari 2007, 14:15 uur
Vandaag gezien dat de Music Mania in Brussel ermee gestopt is 
Gelukkig is er nog Caroline Music.

Gelukkig is er nog Caroline Music.
0
geplaatst: 5 januari 2007, 09:24 uur
de beste platenzaak is en blijft mijns inziens Sounds uit Venlo. het was de eerste waar ik mijn platen ging kopen jaren tachtig). Ben er sinds de verhuizing nog maar een keer geweest,maar nog immer een toptent! zowel nieuw als tweedehands en breed gesorteerd met kennis!
0
geplaatst: 5 januari 2007, 12:22 uur
Even een overzichtje van de winkels waar ik wel eens kom:
TURNHOUT
Free Record Shop
Zoals al eerder gezegd, nogal veel commerciële rotzooi en weinig alternatievere muziek. Het aanbod is ook redelijk klein. Af en toe wel goed voor een koopje (alle dEUS aan €8,99 gekocht)
ExtraZone
Zelfde commentaar als FRS.
ANTWERPEN
MediaMarkt
Als je een bekende cd zoekt, ga naar MediaMarkt, want daar vind je de meeste cd's aan lage prijzen. Nadeel is dat hun aanbod qua alternatieve cd's niet heel groot is. Maar voor de bekendere groepen (Pixies, Tool, Radiohead, dEUS om even wat te noemen dat ik gekocht heb voor gemiddeld €7) moet je daar zijn.
Brabo Records
Hier vind je veel alternatieve muziek. Vooral indie- en/of punkliefhebbers gaan hier hun draai vinden denk ik. De prijzen variëren van schappelijk tot ietwat duurder. In elk geval een aanrader!
Free Record Shop
Commentaar idem als in Turnhout. Bijna dezelfde collectie...
FNAC
Overzichtelijk, behoorlijk ruim aanbod, maar over het algemeen erg duur.
Bilbo
Enorm groot aanbod! Hier vind ik zowat alles wat ik ken. Nuja, dat is overdreven, maar vergeleken met andere winkel... Ook hier variëren de prijzen van schappelijk naar redelijk duur.
TURNHOUT
Free Record Shop
Zoals al eerder gezegd, nogal veel commerciële rotzooi en weinig alternatievere muziek. Het aanbod is ook redelijk klein. Af en toe wel goed voor een koopje (alle dEUS aan €8,99 gekocht)
ExtraZone
Zelfde commentaar als FRS.
ANTWERPEN
MediaMarkt
Als je een bekende cd zoekt, ga naar MediaMarkt, want daar vind je de meeste cd's aan lage prijzen. Nadeel is dat hun aanbod qua alternatieve cd's niet heel groot is. Maar voor de bekendere groepen (Pixies, Tool, Radiohead, dEUS om even wat te noemen dat ik gekocht heb voor gemiddeld €7) moet je daar zijn.
Brabo Records
Hier vind je veel alternatieve muziek. Vooral indie- en/of punkliefhebbers gaan hier hun draai vinden denk ik. De prijzen variëren van schappelijk tot ietwat duurder. In elk geval een aanrader!
Free Record Shop
Commentaar idem als in Turnhout. Bijna dezelfde collectie...
FNAC
Overzichtelijk, behoorlijk ruim aanbod, maar over het algemeen erg duur.
Bilbo
Enorm groot aanbod! Hier vind ik zowat alles wat ik ken. Nuja, dat is overdreven, maar vergeleken met andere winkel... Ook hier variëren de prijzen van schappelijk naar redelijk duur.
0
geplaatst: 5 januari 2007, 12:25 uur
Woody schreef:
Naar mijn mening Bilbo en Brabo voor alternatieve cd's en Media Markt voor bekende cd's.
Bilbo en Brabo liggen dicht bij de grote markt/groenplaats. MediaMarkt ligt op de Keyserlei (richting station). Het adres zoek je best even op internet. Tussen beide winkels ligt de Meir, waar je ook nog FRS en FNAC passeert en een andere goedkope, commerciële winkel waarvan ik de naam kwijt ben.
Veel winkelplezier en laat weten hoe je het vond!

0
geplaatst: 5 januari 2007, 21:32 uur

Ik voor de Hardwax store, gerund door Basic Channel
Vrij lastig om te vinden, ergens in een vage wijk in Berlijn, een zijstraatje langs een oever, dan een hofje door en dan is de winkel op de derde verdieping van een oud pand

Hij was alleen gesloten toen ik er kwam
, dus maar een kiekje gemaakt 
0
geplaatst: 6 januari 2007, 01:07 uur

Hier hoop ik dit jaar ook nog te komen. Schijnt de enige winkel te zijn die nog Basic Channel 12 inches verkoopt, ze worden blijkbaar niet meer geëxporteerd naar andere landen.
0
geplaatst: 6 januari 2007, 09:19 uur
Berlijn is sowieso wel een stad waar je moet zijn voor dance en twaalf inches, met name dan Prenzlauerberg en Kreuzberg. verder is het veel schrapen daar.
München is wat dat betreft beter, maar soms rare openingstijden (tussen 15 en 19uur - zie dan maar eens 5 of 10 zaken te doen op een dag)
München is wat dat betreft beter, maar soms rare openingstijden (tussen 15 en 19uur - zie dan maar eens 5 of 10 zaken te doen op een dag)
0
geplaatst: 6 januari 2007, 10:06 uur
... totdat ze natuurlijk alle andere zaken hebben weggevaagd, en het assortiment gaan beperken tot 5 titels om mensen de zaak binnen te krijgen om aldaar een laptop of wasmachine te verkopen.
* denotes required fields.