Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2013, 20:07 uur
herman schreef:
Wellicht dat het aanpassen via deze link wel werkt:
Platenzaken (Overzicht) - docs.google.com
Wellicht dat het aanpassen via deze link wel werkt:
Platenzaken (Overzicht) - docs.google.com
Even naar voren halen.
0
geplaatst: 24 juli 2013, 20:15 uur
Brunniepoo schreef:
Leuk initiatief. Heb toevoegingen gedaan bij Den Haag, Haarlem, Dordrecht en Duitsland.
Leuk initiatief. Heb toevoegingen gedaan bij Den Haag, Haarlem, Dordrecht en Duitsland.
Ohja, Haarlem. Heb er ook meteen nog eentje toegevoegd, niet aan gedacht.

0
geplaatst: 24 juli 2013, 23:01 uur
Zitten er nog redelijk veel in Amsterdam zelfs! Heb er even een aantal toegevoegd.
0
geplaatst: 24 juli 2013, 23:11 uur
herman schreef:
Ik let er nooit zo op, maar ben morgenochtend weer op Leiden Centraal en zal er dan een blik op werpen.
Spoiler: die is inderdaad weg.(quote)
Ik let er nooit zo op, maar ben morgenochtend weer op Leiden Centraal en zal er dan een blik op werpen.
0
Misterfool
geplaatst: 25 juli 2013, 00:09 uur
Ik heb aan de spreadsheet de drie platenzaken die ik altijd bezoek in Nijmegen(kroese,waaghals,vinylarchief )toegevoegd. Super idee, Herman 

0
geplaatst: 25 juli 2013, 00:39 uur
Ben niet zo goed met dit soort dingen, maar deze: Amsterdam Discostars Haarlemmerdijk 86 020-6261777 mag er ook wel bij. Erg leuk tentje, ontzettend veel cd`s en aparte dingen. Ik heb er laatst een 14-tal Turn Up the Bass cd`s vandaan gehaald voor weinig. 
Ook veel wereld muziek en leuke prijsjes.

0
geplaatst: 25 juli 2013, 01:05 uur
platedraaier schreef:
Ben niet zo goed met dit soort dingen, maar deze: Amsterdam Discostars Haarlemmerdijk 86 020-6261777 mag er ook wel bij. Erg leuk tentje, ontzettend veel cd`s en aparte dingen. Ik heb er laatst een 14-tal Turn Up the Bass cd`s vandaan gehaald voor weinig.

Ja die is er ook nog natuurlijk....moet ik ook weer eens kijken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 juli 2013, 09:55 uur
platedraaier schreef:

Toegevoegd. Ik heb daar vroeger ook wel het een en ander meegenomen, maar hij ligt al een aantal jaar wat uit de richting. Durfde eerlijk gezegd niet te garanderen dat hij nog bestond, maar als twee mensen hier al zeggen van wel...
0
geplaatst: 25 juli 2013, 14:21 uur
De Grammophoonwinkel op de Oudegracht (noorden, richting Weerdsluis).
0
geplaatst: 25 juli 2013, 20:46 uur
Waaghals in Arnhem toegevoegd, sympathieke winkel. Probeer er altijd iets mee te nemen omdat ik het ze gun daar.
0
geplaatst: 28 juli 2013, 01:29 uur
http://www.hitsound.nl/
Ik ben al lang niet meer in Rotterdam geweest,maar bestaat deze zaak ook nog?
Ik ben al lang niet meer in Rotterdam geweest,maar bestaat deze zaak ook nog?
0
geplaatst: 28 juli 2013, 11:03 uur
Volgens mij nog wel, maar pin me d'r niet op vast. Is hier bij mij in de buurt, dus als ik het niet vergeet zal ik er binnenkort eens langsfietsen.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 21:41 uur
Waar komen die 35 a 45 FRS winkels eigenlijk? Nou hier:
Apeldoorn
Barneveld
Berkel & Rodenrijs
Bussum
Capelle a/d IJsel
Den Bosch
Den Helder
Doetinchem
Dordrecht
Drachten
Gouda
Harderwijk
Hellevoetsluis
Hilversum
Hulst
IJmuiden
Leiden
Nijmegen
Oud Beijerland
Oosterhout
Purmerend
Rotterdam
Schiedam
Sluis
Sneek
Spijkenisse
Tiel
Tilburg
Uden
Veendam
Veenendaal
Wageningen
Winschoten
Winterswijk
Woerden
Zutphen
Zwolle
Met de volgende elf steden/vestigingen wordt momenteel nog onderhandeld over een doorstart:
Amersfoort
Amsterdam
Breda
Hoorn
Huizen
Gorinchem
Leiderdorp
Leidschendam
Lelystad
Roosendaal
Waalwijk
Apeldoorn
Barneveld
Berkel & Rodenrijs
Bussum
Capelle a/d IJsel
Den Bosch
Den Helder
Doetinchem
Dordrecht
Drachten
Gouda
Harderwijk
Hellevoetsluis
Hilversum
Hulst
IJmuiden
Leiden
Nijmegen
Oud Beijerland
Oosterhout
Purmerend
Rotterdam
Schiedam
Sluis
Sneek
Spijkenisse
Tiel
Tilburg
Uden
Veendam
Veenendaal
Wageningen
Winschoten
Winterswijk
Woerden
Zutphen
Zwolle
Met de volgende elf steden/vestigingen wordt momenteel nog onderhandeld over een doorstart:
Amersfoort
Amsterdam
Breda
Hoorn
Huizen
Gorinchem
Leiderdorp
Leidschendam
Lelystad
Roosendaal
Waalwijk
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 22:54 uur
Als de FRS in Amersfoort haar deuren moet sluiten is dat niet een al te groot gemis voor de stad. Door de jaren heen is de zaak steeds minder geworden. De service van de jaren tachtig van de vorige eeuw is er niet meer. Wilde je iets bijzonders hebben, dan werd dat netjes voor je in orde gemaakt. Tegenwoordig heb ik het gevoel of ik in een afgebrand dorp ben terechtgekomen. Nauwelijks actuele albums in de bakken een duidelijk geval van de muziekliefhebber haalt zijn of haar gram wel via het internet. Daarnaast meer dvd's en de nodige games, maar voor de muziekliefhebber nauwelijks wat meer. Dit alles al een geruime tijd en voor het naderende faillissement wat nu boven het hoofd hangt.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 00:16 uur
In de Free Record Shop kon ik ook steeds minder van mijn gading vinden, dus ik lig er niet wakker van dat ze op veel plekken niet meer in het straatbeeld terugkomen. Toch vind ik het wel op z'n minst opmerkelijk te noemen dat een stad met een half miljoen inwoners en een met 325.000 inwoners geheel verstoken blijven van een FRS-vestiging.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 augustus 2013, 08:59 uur
Choconas schreef:
Toch vind ik het wel op z'n minst opmerkelijk te noemen dat een stad met een half miljoen inwoners en een met 325.000 inwoners geheel verstoken blijven van een FRS-vestiging.
Toch vind ik het wel op z'n minst opmerkelijk te noemen dat een stad met een half miljoen inwoners en een met 325.000 inwoners geheel verstoken blijven van een FRS-vestiging.
Tja, plaatsen waar je meteen visioenen van halflege winkelstraten krijgt zijn dan weer goed vertegenwoordigd in de lijst. M.a.w. de beschikbare huurprijs zal wel een belangrijke factor zijn.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 11:28 uur
vigil schreef:
Ik heb de FRS van Almere uit ons overzicht gehaald. De winkel is, toen ik er van de week langs liep, inmiddels helemaal dicht.
Almere FRS vrij. Dat ik dat nog mag meemaken. Je kunt alleen nog terecht bij uiteraard 't Oor maar dat is alleen voor het betere werk.
Dan zijn er nog kleine hoekjes bij V&D en de Mediamarkt. Ik denk dat de stad wel openstaat voor een mooie nieuwe formule inzake cd/dvd/game verkoop.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 11:31 uur
Roosendaal was echt zielig leeg, dus het zou me niet verbazen dat die vestiging dicht gaat. Breda sluiten zou ik een rare keuze vinden aangezien dat een van de grotere steden in West-Brabant is. Aan de andere kant zit er een Velvet en de winkel Tunes Ville.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 13:49 uur
Casartelli schreef:
Tja, plaatsen waar je meteen visioenen van halflege winkelstraten krijgt zijn dan weer goed vertegenwoordigd in de lijst. M.a.w. de beschikbare huurprijs zal wel een belangrijke factor zijn.
Denk inderdaad ook dat de huurprijs van een pand essentieel is en dat zal ook de reden zijn dat de FRS in Zeist (in een winkelstraat met i.h.a. hoge huren) ook gesloten is. Zeist heeft nu behalve de V&D niets meer op CD/DVD gebied maar daar heb ik zelf keihard aan meegewerkt

0
geplaatst: 3 augustus 2013, 14:40 uur
Zeist heeft nu behalve de V&D niets meer op CD/DVD gebied
....maar Utrecht is dichtbij toch? Ik moet 70 of 55 km. rijden voor de dichtst bijzijnde betere platenzaak
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 16:52 uur
Ja klopt. Iets van 9 km. Kom af en toe in de stad maar heb een hekel aan openbaar vervoer en absurde parkeertarieven maar een of twee keer per jaar maak ik een rondje langs de bekende zaken, dat rondje wordt echter ook steeds kleiner.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 18:33 uur
Fietsen - van Zeist naar Utrecht is - zelfs qua OLT - in een klein half uur te doen. Oldfart heeft gelijk wat dat betreft: beetje verwendstadsjongetjesgedrag. Oldfart heeft dan weer het voordeel dat een kleine ambachtelijke brouwerij bij hem op fietsafstand is 

0
geplaatst: 3 augustus 2013, 19:20 uur
Ja ja zeker. Uiteraard kan ik zonder meer gaan fietsen, geen enkel probleem. En als mijn fiets dan na het shoppen gejat is (zoals een stuk of 7 exemplaren tijdens mijn studententijd) neem ik gewoon de bus terug. Ik doe dat overigens op zondag wel eens op de fiets want dan zijn hier in Zeist alleen alle kerken open en niets anders 

0
geplaatst: 3 augustus 2013, 19:58 uur
Vrijdag bij de Fame in Rotterdam geweest. Ze waren de winkel aan het vullen met ouwe FRS troep,bekraste doosjes, zonder de cd's en niet gesealed. De prijzen waren ook FRS, dus deze doorstart gaat hem voor mij niet worden. Succes ermee.
* denotes required fields.