Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
fastpulseboy
geplaatst: 9 juni 2007, 14:34 uur
itchy schreef:
Ik kan HMV in Shibuya, Tokyo ook van harte aanbevelen
Begane grond J-pop
1e verdieping dance/electronic/hiphop
2e verdieping rock
3e verdieping alternative/punk/metal
4e verdieping DVD
5e verdieping jazz/wereldmuziek
6e verdieping klassiek
7e verdieping accessoires/T-shirts/prullaria
8e verdieping café/restaurant/games
Waarbij één verdieping dan ongeveer het oppervlak van twee flinke Plato's heeft. Ze hebben dan ook echt ALLES, van de grote namen tot de meest obscure grindcore. CD's kosten ongeveer hetzelfde als hier, alleen is het midprice-aanbod verhoudingsgewijs veel groter.
Ik kan HMV in Shibuya, Tokyo ook van harte aanbevelen

Begane grond J-pop
1e verdieping dance/electronic/hiphop
2e verdieping rock
3e verdieping alternative/punk/metal
4e verdieping DVD
5e verdieping jazz/wereldmuziek
6e verdieping klassiek
7e verdieping accessoires/T-shirts/prullaria
8e verdieping café/restaurant/games
Waarbij één verdieping dan ongeveer het oppervlak van twee flinke Plato's heeft. Ze hebben dan ook echt ALLES, van de grote namen tot de meest obscure grindcore. CD's kosten ongeveer hetzelfde als hier, alleen is het midprice-aanbod verhoudingsgewijs veel groter.
jaaaaaaaa
daar heb ik me ook uitermate goed vermaakt. veel dingen die hier al deleted zijn en daar gewoon voor een normale prijs in de bak staan! ook veel dingen op 10``. Veel te veel geld naartoe gebracht maar ja...In dezelfde wijk heb je ook een enorme tweede hands vinyl zaak.........ook een gigantische oppervlakte waar ik een paar uurtjes zoet ben geweest.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 17:24 uur
fastpulseboy schreef:
jaaaaaaaa
daar heb ik me ook uitermate goed vermaakt. veel dingen die hier al deleted zijn en daar gewoon voor een normale prijs in de bak staan! ook veel dingen op 10``. Veel te veel geld naartoe gebracht maar ja...In dezelfde wijk heb je ook een enorme tweede hands vinyl zaak.........ook een gigantische oppervlakte waar ik een paar uurtjes zoet ben geweest.
(quote)
jaaaaaaaa
klinkt allemaal zeer interessant. kan ik m'n auto in de buurt ergens kwijt?
0
geplaatst: 12 juli 2007, 09:09 uur
Ik was gisteren in België en kwam ook weer eens in de Antwerpse (Lange) Koepoortstraat terecht.
Het lijkt net alsof daar veel minder muziek te koop is dan een jaar terug, of verbeeld ik het me nou? Van ééntje (een hoekpand) ben ik er al achter dat 'ie weg is, maar ik heb het gevoel dat het niet de enige is.
Geslaagd ben ik er trouwens wel. In de MediaMarkt en Fnac. Maar stiekem had ik hetzelfde spul liever voor de helft van het geld gehaald in een of ander charmant, vaag zaakje in plaats van de 'groten' te sponseren (al was één van de cd's uit 2007, dat zou ietwat lastig geworden zijn).
Het lijkt net alsof daar veel minder muziek te koop is dan een jaar terug, of verbeeld ik het me nou? Van ééntje (een hoekpand) ben ik er al achter dat 'ie weg is, maar ik heb het gevoel dat het niet de enige is.
Geslaagd ben ik er trouwens wel. In de MediaMarkt en Fnac. Maar stiekem had ik hetzelfde spul liever voor de helft van het geld gehaald in een of ander charmant, vaag zaakje in plaats van de 'groten' te sponseren (al was één van de cd's uit 2007, dat zou ietwat lastig geworden zijn).
0
fastpulseboy
geplaatst: 12 juli 2007, 11:35 uur
charlezzz schreef:
(quote)
neeh parkeren kan ik daar niet echt aanraden......in dat gedeelte lopen gemiddeld een paar miljoen mensen schat ik......daarnaast moet je links rijden en kan je de borden niet lezen. Gelukkig zijn er genoeg treinen en metro's.
0
geplaatst: 12 juli 2007, 12:24 uur
charlezzz schreef:
(quote)

succes!!
0
geplaatst: 12 juli 2007, 20:28 uur
itchy schreef:
(afbeelding)
succes!!
(quote)
(afbeelding)
succes!!
ik zie het al: een algeheel palkeelvelbod
0
geplaatst: 12 juli 2007, 21:55 uur
OldSkool schreef:
Limburgse zaken:
Sounds, Free record shop en VanLeest in Venlo
Sounds is duur, behalve dan de tweedehands, FRS valt nog wel mee, maar is wel de dure kant uit en VanLeest ongeveer hetzelfde.
Oh ja, in Eindhoven: Bullit. (Niet Bullitt, zoals de film met Steve McQueen)
Limburgse zaken:
Sounds, Free record shop en VanLeest in Venlo
Sounds is duur, behalve dan de tweedehands, FRS valt nog wel mee, maar is wel de dure kant uit en VanLeest ongeveer hetzelfde.
Oh ja, in Eindhoven: Bullit. (Niet Bullitt, zoals de film met Steve McQueen)

wat dacht je van MUSIC MACHINE in sittard.
geweldige zaak , vind ik persoonlijk beter dan sounds .
0
fredpit
geplaatst: 12 juli 2007, 21:59 uur
rudiger schreef:
(quote)
wat voor keuze hebben ze daar ?
0
geplaatst: 12 juli 2007, 22:03 uur
van alles , maar ik ga voor de bootlegs , en die hebben ze daar .
0
fastpulseboy
geplaatst: 13 juli 2007, 16:33 uur
bootlegs? verkopen ze die nog ergens? Ik dacht dat dat helemaal over was. Ik koop ze zelf ook nooit meer, omdat de prijs nergens op slaat (de artiest krijgt er niks van) omdat het vaak hele lelijke hoesjes zijn (er zijn uitzonderingen) en omdat alles met het grootste gemak van internet is te halen in prima kwaliteit.
0
geplaatst: 16 juli 2007, 10:08 uur
Oldfart schreef:
Paap floyd had het op 10 februari over: "
" In Utrecht vooral de Plaatboef, Boudisque en 2 winkels waar ik de naam niet van weet Ze zitten in ieder geval een de andere kant van de Oude Gracht, in de buurt van Rembrandttheater."'
1 daarvan is natuurlijk 'Da Capo"
DE aantader voor de mensen die de volgende Meeting naar Utrecht gaan. Zorg voor een gevulde beurs want ze hebben daar zo veel moois en aparte dingen.
Zoals de naam al doet vermoeden veel sixties ( dus Toon1 !!) , veel vinyl en zeer terzake kundig personeel, hoewel soms nukkig en een beetje belerend.
Maar soms ook niet te stuiten enthousiast als je de (hun) juiste snaar hebt geraakt.
Ja, bedankt Paap floyd had het op 10 februari over: "
" In Utrecht vooral de Plaatboef, Boudisque en 2 winkels waar ik de naam niet van weet Ze zitten in ieder geval een de andere kant van de Oude Gracht, in de buurt van Rembrandttheater."'
1 daarvan is natuurlijk 'Da Capo"
DE aantader voor de mensen die de volgende Meeting naar Utrecht gaan. Zorg voor een gevulde beurs want ze hebben daar zo veel moois en aparte dingen.
Zoals de naam al doet vermoeden veel sixties ( dus Toon1 !!) , veel vinyl en zeer terzake kundig personeel, hoewel soms nukkig en een beetje belerend.
Maar soms ook niet te stuiten enthousiast als je de (hun) juiste snaar hebt geraakt.
Bedankt, "Da Capo" heeft echt heel veel vinyl, wel prijzig over het algemeen, maar dit komt omdat naast tweedehands vinyl ook nieuw wordt verkocht. Ik ga hier zeker nog een paar keer kijken
En de grammofoonwinkel heeft ook wel leuk spul. Ik heb er ook wel heel veel fout spul zien staan maar die dingen kosten dan geen drol. Veel hebben ze ook niet 
0
geplaatst: 16 juli 2007, 10:25 uur
fastpulseboy schreef:
bootlegs? verkopen ze die nog ergens? Ik dacht dat dat helemaal over was. Ik koop ze zelf ook nooit meer, omdat de prijs nergens op slaat (de artiest krijgt er niks van) omdat het vaak hele lelijke hoesjes zijn (er zijn uitzonderingen) en omdat alles met het grootste gemak van internet is te halen in prima kwaliteit.
Hier in Heerlen zie ik nog wel eens bootlegs bij Satisfaction en Didi muziek- en striphal. Maar die prijzen daarvoor: belachelijk. Ik betaal er in elk geval geen 25 tot 30 euro voor.
0
geplaatst: 16 juli 2007, 10:39 uur
Cygnus schreef:
Hier in Heerlen zie ik nog wel eens bootlegs bij Satisfaction en Didi muziek- en striphal. Maar die prijzen daarvoor: belachelijk. Ik betaal er in elk geval geen 25 tot 30 euro voor.
(quote)
Ik ga volgend jaar in Maastricht wonen. Nog tips m.b.t leuke cdzaakjes? Ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden...
0
geplaatst: 16 juli 2007, 12:18 uur
Nightrider schreef:
Ik ga volgend jaar in Maastricht wonen. Nog tips m.b.t leuke cdzaakjes? Ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden...
(quote)
In Maastricht kom ik nauwelijks, dus ik weet niet hoe het aanbod aan muziekzaken daar is. Maar ik neem aan dat je daar snel genoeg achter komt als je er zit.

0
geplaatst: 16 juli 2007, 12:43 uur
Ik heb op zomertoer - vorig jaar - weleens geprobeerd wat Maastrichtse cd-winkels op te zoeken, maar heel bijzonder is het aanbod niet.
Een paar straatjes van het station verwijderd (als je vanuit het station richting centrum kijkt ergens aan de linkerkant) zat een tweedehandwinkeltje met onder andere wat oude cd's, bij het St. Amorsplein zat nog een cd-zaak, en verder vrees ik dat je er afhankelijk zult zijn van de Free Record Shop / Van Leest...
(Of je brengt om ze zoveel tijd een bezoekje aan Aken, met een Mediamarkt vlakbij het centrum en een grote Saturn in het centrum. Geen intieme kleine zaakjes, maar goed, ze hebben er muziek.)
Een paar straatjes van het station verwijderd (als je vanuit het station richting centrum kijkt ergens aan de linkerkant) zat een tweedehandwinkeltje met onder andere wat oude cd's, bij het St. Amorsplein zat nog een cd-zaak, en verder vrees ik dat je er afhankelijk zult zijn van de Free Record Shop / Van Leest...
(Of je brengt om ze zoveel tijd een bezoekje aan Aken, met een Mediamarkt vlakbij het centrum en een grote Saturn in het centrum. Geen intieme kleine zaakjes, maar goed, ze hebben er muziek.)
0
geplaatst: 16 juli 2007, 13:11 uur
tnf schreef:
Die Mediamarkt is niet zo bijzonder, maar die Saturn heeft een aanbod waar je u tegen zegt, en dat ook nog tegen schappelijke prijzen. En verder zitten er best leuke intieme zaakjes in Aken, maar ik zou je ze niet zo kunnen opnoemen.
0
nanneb
geplaatst: 16 juli 2007, 14:35 uur
rudiger schreef:
(quote)
Music Machine is inderdaad erg goed!
0
geplaatst: 17 juli 2007, 08:57 uur
[quote]tnf schreef:
Een paar straatjes van het station verwijderd (als je vanuit het station richting centrum kijkt ergens aan de linkerkant) zat een tweedehandwinkeltje met onder andere wat oude cd's[quote]
Daar had ik ook van gehoord, maar - waar je zelf al naar hint - volgens mij is die failliet gegaan. Een vriend vertelde mij namelijk dat ik onmiddelijk daarnaartoe moest omdat ze alle cd's voor belachelijke prijzen wegdeden. Toen ik 3 weken later een kijkje nam, kon ik niks van die hele winkel vinden.
Maar zoals 't er nu naar uitziet, zal ik toch regelmatig naar Eindhoven moeten terugkeren
.
Een paar straatjes van het station verwijderd (als je vanuit het station richting centrum kijkt ergens aan de linkerkant) zat een tweedehandwinkeltje met onder andere wat oude cd's[quote]
Daar had ik ook van gehoord, maar - waar je zelf al naar hint - volgens mij is die failliet gegaan. Een vriend vertelde mij namelijk dat ik onmiddelijk daarnaartoe moest omdat ze alle cd's voor belachelijke prijzen wegdeden. Toen ik 3 weken later een kijkje nam, kon ik niks van die hele winkel vinden.
Maar zoals 't er nu naar uitziet, zal ik toch regelmatig naar Eindhoven moeten terugkeren
.
0
geplaatst: 17 juli 2007, 09:19 uur
Dat wist ik nog niet, ik praatte in de verleden tijd omdat het een jaar geleden is dat ik in Maastricht naar platenzaken heb gezocht. En je weet nooit wat er in de tussentijd zoal is gebeurd. 
Ik had in muzikaal opzicht meer van Maastricht verwacht: toch een tamelijk internationale stad. Mogelijk waren er ook in de cd-winkels invloeden van zowel Duitsland als België, dacht ik, maar op dat gebied kwam ik van een koude kermis thuis...
Je kunt trouwens ook naar Venlo, iets minder ver dan Eindhoven: Sounds is een prima (en grote!) winkel.

Ik had in muzikaal opzicht meer van Maastricht verwacht: toch een tamelijk internationale stad. Mogelijk waren er ook in de cd-winkels invloeden van zowel Duitsland als België, dacht ik, maar op dat gebied kwam ik van een koude kermis thuis...
Je kunt trouwens ook naar Venlo, iets minder ver dan Eindhoven: Sounds is een prima (en grote!) winkel.
0
geplaatst: 17 juli 2007, 12:02 uur
tnf schreef:
Ik ben in dit land nog geen winkel tegengekomen die bij Sounds in de buurt komt.
Ik heb een jaar in de binnenstad van Venlo (op enkele honderden meters van dit paradijs) gewerkt en dat waren vaak dure middagpauzes... 
Iets dichterbij Maastricht kun je ook Satisfaction in Heerlen eens proberen, Chris.
0
geplaatst: 20 juli 2007, 17:52 uur
Cygnus schreef:
Ik ben in dit land nog geen winkel tegengekomen die bij Sounds in de buurt komt.
Ik heb een jaar in de binnenstad van Venlo (op enkele honderden meters van dit paradijs) gewerkt en dat waren vaak dure middagpauzes... 
Iets dichterbij Maastricht kun je ook Satisfaction in Heerlen eens proberen, Chris.
(quote)
Heerlen, daar zal ik nog vaak langs komen in m'n leven en is dus ook de moeite van het bezoeken waard. Ik dacht toch ook dat er in Maastricht wel een paar leuke zaken te vinden zijn, maar daar zal ik zelf eerst eens naar op zoek gaan. En gelukkig houden we Venlo wel dichtbij, maar ook weer op een veilige afstand
.
0
geplaatst: 23 juli 2007, 16:01 uur
Yak schreef:
Creme de la creme qua platenzaken blijft Bullit Eindhoven.
Creme de la creme qua platenzaken blijft Bullit Eindhoven.

Sounds en Concerto is ook O.K.
0
geplaatst: 4 november 2007, 18:43 uur
Laatste nieuws op platenzakengebied: House Of Sounds in Den Bosch is weer dicht. Dat was 'ie een aantal maanden geleden ook al een paar maandjes, toen ging 'ie flink verbouwd weer open, en nu is het weer over.
Ik kwam erachter toen ik de eigenaar vanmiddag met een tafeltje restanten op de Snuffelmarkt in de Brabanthallen zag staan. Hij was met iemand erover aan het praten. Ik verstond het woord 'opgelicht' maar het fijne weet ik er verder niet van. Wel gaat 'ie nog wat restanten verkopen via Marktplaats.
Op het tafeltje lag voor bijna niks nog een leuke cd voor mij (ook gekocht), maar ik voelde me ergens wel als een soort roofdier dat de laatste resten vlees van een karkas aan het plukken was...
(En laat 'Cd-o-theek' in Eindhoven a.u.b. NIET de volgende zijn na Via Via - in Oss, ook recentelijk gesloten - en House Of Sounds!)
Ik kwam erachter toen ik de eigenaar vanmiddag met een tafeltje restanten op de Snuffelmarkt in de Brabanthallen zag staan. Hij was met iemand erover aan het praten. Ik verstond het woord 'opgelicht' maar het fijne weet ik er verder niet van. Wel gaat 'ie nog wat restanten verkopen via Marktplaats.
Op het tafeltje lag voor bijna niks nog een leuke cd voor mij (ook gekocht), maar ik voelde me ergens wel als een soort roofdier dat de laatste resten vlees van een karkas aan het plukken was...
(En laat 'Cd-o-theek' in Eindhoven a.u.b. NIET de volgende zijn na Via Via - in Oss, ook recentelijk gesloten - en House Of Sounds!)
0
geplaatst: 4 november 2007, 21:00 uur
Cygnus schreef:
(quote)
Tja ze moeten wel hoge prijzen vragen want als de bekeuringen beginnen meestal ook met een paar duizend bij de eerste keer oplopend naar enkele tonnen bij vervolg fouten.
Overigens vind ik het vrij vreemd dat een "normale" platenzaak illegale dingen moet gaan verkopen.
0
geplaatst: 4 november 2007, 22:02 uur
Iemand nog adressen van winkels (vooral vinyl) in Oost-Vlaanderen. Gent weet ik nu al (dankzij Gent.be > handelszaken)
Alvast bedankt !
Alvast bedankt !
0
geplaatst: 4 november 2007, 23:28 uur
tnf schreef:
Laatste nieuws op platenzakengebied: House Of Sounds in Den Bosch is weer dicht. Dat was 'ie een aantal maanden geleden ook al een paar maandjes, toen ging 'ie flink verbouwd weer open, en nu is het weer over.
Ben er niet zo rouwig om. De laatste paar jaar was het toch niet veel meer, behalve als je graag de allernieuwste Aziatische films wilde hebben voordat ze hier in de bios gingen draaien. Maar ik heb geen regiovrije DVD speler, dus dat feestje ging niet door.
0
geplaatst: 4 november 2007, 23:34 uur
Hmmm, vreemd. Ik was er eind van de zomer en toen hadden ze inderdaad opruiming. Nog flink wat heel erg interessante hip-hopalbums op de kop weten te tikken voor een prikkie, maar het personeel zei dat ze opruiming hielden om daarna weer vernieuwd open te gaan. Blijkbaar klopt dat niet, dus.
0
geplaatst: 4 november 2007, 23:56 uur
In die periode ook een aantal albums daar gekocht, maar ik had er toen al geen vertrouwen meer in, dat het ooit nog goed zou komen met House of Sounds.
* denotes required fields.