Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 26 februari 2007, 01:17 uur
starbright boy schreef:
Saturn? Dat is een soort mediamarkt toch? Ik denk niet dat Fastpulseboy daar vinden zal wat hij zoekt of ze moeten in Duitsland een compleet ander assortiment hebben dan hier.
Saturn? Dat is een soort mediamarkt toch? Ik denk niet dat Fastpulseboy daar vinden zal wat hij zoekt of ze moeten in Duitsland een compleet ander assortiment hebben dan hier.
Saturn is een soort Mediamarkt, maar dan met een puik cd-aanbod (in Duitsland tenminste). Niet te vergelijken met de gemiddelde mediamarkt hier in Nederland. Ik mag graag de winkels in Aken afstruinen op zoek naar goedkope cd's, en verbaas me wat ze daar allemaal in de saturn hebben. De Saturn in Keulen is qua aanbod nog een keer zo groot als die in Aken, schat ik, en je vindt er veel cd's voor 7 euro...
0
geplaatst: 26 februari 2007, 01:20 uur
Ik ga regelmatig naar de Saturn in Kleef; is actueler dan de Mediamarkt. In Duitsland hebben ze gelukkig geen Free Record Shops die de markt overgenomen (en verknald) hebben.
0
geplaatst: 26 februari 2007, 10:42 uur
Voor de Limbo's onder ons:
Satisfaction in Heerlen. Vakkundige bediening en een geweldig assortiment!
0
geplaatst: 26 februari 2007, 10:56 uur
Tuurke schreef:
Hey! Ik woon zelf in Heerlen en mag daar graag rondsnuffelen...
Kom jij ook uit Heerlen of omgeving?-edit: Ik zie het al, Voerendaal...

0
geplaatst: 26 februari 2007, 14:40 uur
Weet er iemand in Belgie een goede Gothic zaak zijn?
Ruim genomen: electro, industrial, EBM en ....
Ruim genomen: electro, industrial, EBM en ....
0
geplaatst: 22 maart 2007, 21:48 uur
0
geplaatst: 22 maart 2007, 22:09 uur
Limburgse zaken:
Sounds, Free record shop en VanLeest in Venlo
Sounds is duur, behalve dan de tweedehands, FRS valt nog wel mee, maar is wel de dure kant uit en VanLeest ongeveer hetzelfde.
Oh ja, in Eindhoven: Bullit. (Niet Bullitt, zoals de film met Steve McQueen)
Sounds is duur, behalve dan de tweedehands, FRS valt nog wel mee, maar is wel de dure kant uit en VanLeest ongeveer hetzelfde.

0
DutchViking
geplaatst: 22 maart 2007, 22:23 uur
BoordAppel schreef:
The House of Sounds in Den Bosch is weer open zag ik vandaag.
The House of Sounds in Den Bosch is weer open zag ik vandaag.
Dat is geweldig nieuws
Voor mij is The House of Sounds al jaren vaste prik wat inkopen betreft. Ik ga dan een dezer dagen wel weer eens kijken of Hans nog wat leuke (nieuwe) dingen heeft.
0
geplaatst: 23 maart 2007, 08:50 uur
OldSkool schreef:
Limburgse zaken:
Limburgse zaken:

Ik vind Sounds helemaal niet duur, ze zijn juist gemiddeld wat prijs betreft. Die Bullit in Eindhoven, die vind ik pas duur. Alle cd's die je normaal voor 9,95 aanschaft kosten daar 11,50...
0
geplaatst: 23 maart 2007, 09:13 uur
Tuurke schreef:

Ja, bedienig is inderdaad geweldig. Behalve als dat meisje daar staat dan....
0
geplaatst: 26 maart 2007, 03:28 uur
Paap floyd had het op 10 februari over: "
" In Utrecht vooral de Plaatboef, Boudisque en 2 winkels waar ik de naam niet van weet Ze zitten in ieder geval een de andere kant van de Oude Gracht, in de buurt van Rembrandttheater."'
1 daarvan is natuurlijk 'Da Capo"
DE aantader voor de mensen die de volgende Meeting naar Utrecht gaan. Zorg voor een gevulde beurs want ze hebben daar zo veel moois en aparte dingen.
Zoals de naam al doet vermoeden veel sixties ( dus Toon1 !!) , veel vinyl en zeer terzake kundig personeel, hoewel soms nukkig en een beetje belerend.
Maar soms ook niet te stuiten enthousiast als je de (hun) juiste snaar hebt geraakt.
" In Utrecht vooral de Plaatboef, Boudisque en 2 winkels waar ik de naam niet van weet Ze zitten in ieder geval een de andere kant van de Oude Gracht, in de buurt van Rembrandttheater."'
DE aantader voor de mensen die de volgende Meeting naar Utrecht gaan. Zorg voor een gevulde beurs want ze hebben daar zo veel moois en aparte dingen.
Zoals de naam al doet vermoeden veel sixties ( dus Toon1 !!) , veel vinyl en zeer terzake kundig personeel, hoewel soms nukkig en een beetje belerend.
Maar soms ook niet te stuiten enthousiast als je de (hun) juiste snaar hebt geraakt.
0
geplaatst: 26 maart 2007, 09:42 uur
Het personeel van Da Capo is idd "apart". Ouwe brompot en dito verstokte garagerocker runnen de toko, en doet vreemd tegen iedereen die geen muziek in "hunnie" straatje koopt. Het assortiment is echter dusdanig dat je dat maar moet slikken.
0
geplaatst: 30 maart 2007, 21:37 uur
Oldfart schreef:
Die ander is De Grammofoonwinkel
0
geplaatst: 30 maart 2007, 21:43 uur
Amoeba op Sunset Boulevard in Los Angeles. Zonder twijfel is dit muziekwarenhuis de beste waar ik ooit ben geweest. Gewoon een flinke etage van een willekeurige Hema of V & D met alleen CD's, Vinyl en DVD's. Nieuw en tweedehands en zeer betaalbaar. Veel unieke dingen en over 3 weken ben ik er weer.
0
geplaatst: 13 april 2007, 12:34 uur
Indien mijn financiële positie het toelaat, ben ik een graag geziene gast bij Sounds te Venlo (bij wijze van spreken om de hoek van waar ik woon), alwaar ik gewapend met geldzak, mijn maandloon spendeer aan (hoofdzakelijk) LP's.
Zo nu en dan ga ik platenbeurzen in stad en land af om een blik te werpen op het aanbod aldaar. Komende zondag is Utrecht aan de beurt.
Zo nu en dan ga ik platenbeurzen in stad en land af om een blik te werpen op het aanbod aldaar. Komende zondag is Utrecht aan de beurt.
0
geplaatst: 13 april 2007, 13:26 uur
Ik kan HMV in Shibuya, Tokyo ook van harte aanbevelen 
Begane grond J-pop
1e verdieping dance/electronic/hiphop
2e verdieping rock
3e verdieping alternative/punk/metal
4e verdieping DVD
5e verdieping jazz/wereldmuziek
6e verdieping klassiek
7e verdieping accessoires/T-shirts/prullaria
8e verdieping café/restaurant/games
Waarbij één verdieping dan ongeveer het oppervlak van twee flinke Plato's heeft. Ze hebben dan ook echt ALLES, van de grote namen tot de meest obscure grindcore. CD's kosten ongeveer hetzelfde als hier, alleen is het midprice-aanbod verhoudingsgewijs veel groter.

Begane grond J-pop
1e verdieping dance/electronic/hiphop
2e verdieping rock
3e verdieping alternative/punk/metal
4e verdieping DVD
5e verdieping jazz/wereldmuziek
6e verdieping klassiek
7e verdieping accessoires/T-shirts/prullaria
8e verdieping café/restaurant/games
Waarbij één verdieping dan ongeveer het oppervlak van twee flinke Plato's heeft. Ze hebben dan ook echt ALLES, van de grote namen tot de meest obscure grindcore. CD's kosten ongeveer hetzelfde als hier, alleen is het midprice-aanbod verhoudingsgewijs veel groter.
0
geplaatst: 13 april 2007, 14:19 uur
Misschien moeten we daar maar eens een MuMe meeting organiseren dan.
0
fredpit
geplaatst: 13 april 2007, 14:59 uur
[quote]itchy schreef:
quote]
Ik zal der morgen eens langs fietsen, klinkt wel goed.

quote]
Ik zal der morgen eens langs fietsen, klinkt wel goed.
0
geplaatst: 13 april 2007, 17:12 uur
Cygnus schreef:
Ik vind Sounds helemaal niet duur, ze zijn juist gemiddeld wat prijs betreft. Die Bullit in Eindhoven, die vind ik pas duur. Alle cd's die je normaal voor 9,95 aanschaft kosten daar 11,50...
(quote)
In dezelfde straat als de Bullit zitten 2 andere (kleinere) zaakjes, eentje genaamd Memory en een andere naamloze. De Memory stelt niet zoveel voor, maar die andere heeft een heerlijk assortiment van voornamelijk cd's. Heel veel tweedehands cd's voor 5 euro daar, en ook nieuwe cd's voor zeer schappelijke prijsjes. De prijzen kunnen echter wel behoorlijk verschillen, zo heb ik daar onlangs David Sylvian - Gone to Earth nieuw gekocht voor 8 euro, maar als je een beetje pech hebt is de cd die je op dat moment zoekt gewoon 15 euro. Niettemin zeker een bezoekje waard!
0
geplaatst: 18 april 2007, 16:08 uur
Weet iemand nog een platenzaak in omgeving Enschede, Zutphen, Deventer op uberhaupt ergens in de Achterhoek/Twente?
Ik moet het namelijk doen met Plato, Enschede en FRS
0
geplaatst: 18 april 2007, 19:33 uur
Nightrider schreef:
In dezelfde straat als de Bullit zitten 2 andere (kleinere) zaakjes, eentje genaamd Memory en een andere naamloze. De Memory stelt niet zoveel voor, maar die andere heeft een heerlijk assortiment van voornamelijk cd's. Heel veel tweedehands cd's voor 5 euro daar, en ook nieuwe cd's voor zeer schappelijke prijsjes. De prijzen kunnen echter wel behoorlijk verschillen, zo heb ik daar onlangs David Sylvian - Gone to Earth nieuw gekocht voor 8 euro, maar als je een beetje pech hebt is de cd die je op dat moment zoekt gewoon 15 euro. Niettemin zeker een bezoekje waard!
Die 'naamloze' heeft wel een naam: Cd-o-theek.
Pas geleden heb ik er nog Jamiroquai - Return of the space cowboy gehaald voor 5 euro. Tweedehands en puntgaaf. Niet verkeerd.
0
geplaatst: 18 april 2007, 21:26 uur
tnf schreef:
(quote)
Merci, nooit opgevallen
.
0
fredpit
geplaatst: 18 april 2007, 22:44 uur
Jesse schreef:
Weet iemand nog een platenzaak in omgeving Enschede, Zutphen, Deventer op uberhaupt ergens in de Achterhoek/Twente?
Deventer heeft een Plato in de Kleine Overstraat, voor tweedehands lp's kun je in dezelfde straat terecht bij Koning Willem met vooral punk/new wave vinyl en in het begin van deze straat vlak bij de Brink heb je nog een klein winkeltje met een iets groter en breder assortiment tweedehands lp/cd's In het verlengde van de Klein Overstr. heb je de de proosdijpassage met nog een cd shop. Ik ben er wel eens binnengelopen maar ze hebben weinig bijzonders. In de Smedenstraat heb je nog Disc..beetje ouderwets, veel nederlandstalig, wat country en blues en het bekendere werk uit de jaren 70/80..Soms staat er ineens een verrasing tussen.
Zutphen heeft een Music All In in de Beukerstraat. standaard assortiment, wel klassiek, ECM, en vooral op de 'volwassen' luisteraar gericht..duur !. Er is ook nog een FRS maar die moeten ze eigenlijk per direct sluiten..Wat een trieste zaak.
0
geplaatst: 18 april 2007, 23:15 uur
Deventer is dus 'the place to be' in de Achterhoek/Twente. Bedankt voor je tips Fredpit, ik zal zeker eens gaan kijken.
0
geplaatst: 19 april 2007, 08:19 uur
fredpit schreef:
Er is ook nog een FRS maar die moeten ze eigenlijk per direct sluiten..Wat een trieste zaak.
Er is ook nog een FRS maar die moeten ze eigenlijk per direct sluiten..Wat een trieste zaak.
Lol. Ik vraag me af of dat niet geldt voor elke FRS in elke willekeurige stad. Of vind je die van Zutphen echt de slechtste van de slechtste? Ik ben het er trouwens wel mee eens: als muziekliefhebber kun je beter niet naar Zutphen trekken, en zeker niet als je ook nog wat geld wilt besparen. Die Music All In heeft wel een iets breder assortiment dan de FRS, maar valt ook in het niet in vergelijking met andere zaken in de wijde omgeving.
Waar ik zelf goede ervaringen mee heb:
Plato Apeldoorn: Breed assortiment, weet daar altijd wel te slagen.
Kroese Nijmegen: Pas 1 keer geweest, maar zal er zeker terugkomen. Mooie zaak. Mooie prijzen, breed assortiment.
En die cd-o-theek in Eindhoven beviel ook zeer goed.
0
fredpit
geplaatst: 19 april 2007, 13:56 uur
Jasper schreef:
Lol. Ik vraag me af of dat niet geldt voor elke FRS in elke willekeurige stad. Of vind je die van Zutphen echt de slechtste van de slechtste? d.
(quote)
Lol. Ik vraag me af of dat niet geldt voor elke FRS in elke willekeurige stad. Of vind je die van Zutphen echt de slechtste van de slechtste? d.
Ja in principe wel, maar deze is echt erg..hooguit 500 onintressante cd titels die met 10 stuks tegelijk in de bakken staan. Personeel dat daar waarschijnlijk met een taakstraf staat, en dan een "sfeervolle" tl verlichting die het wanhopige geheel nog eens extra helder weergeeft...
Plato Apeldoorn is idd een fijne zaak en alles is er in principe te bestellen..nette prijzen, het personeel wijst je zelfs op eventuele goedkopere versie's van dezelfde cd. Prima zaak

Ik ben kortgeleden overigens in Antwerpen bij de Record Collector geweest...pffff....De hemel op aarde voor de vinylverzamelaar die het liefst in een onoverzichtelijk magazijn zijn lp's zoekt . Ze hebben ook een behoorlijke collectie obscure cd heruitgaves . Heel veel jazz, soul, blues en jaren 60 en 70 Adres is me even ontschoten maar het zit in een straatje met meerder muziekzaken ten noordoosten van de Groenplaats.
* denotes required fields.