Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:28 uur
Mjuman schreef:
Je blijft je verbazen dat de dubbele tussenhandel - importeur, groothandel; tweemaal een opslag van zo'n 25 - 30% - soms bewerkstelligt dat je als individu een album goedkoper in kunt kopen bij de winkel van het label (in het land van oorsprong), dan de detaillist hier als inkoopprijs betaalt.
Je blijft je verbazen dat de dubbele tussenhandel - importeur, groothandel; tweemaal een opslag van zo'n 25 - 30% - soms bewerkstelligt dat je als individu een album goedkoper in kunt kopen bij de winkel van het label (in het land van oorsprong), dan de detaillist hier als inkoopprijs betaalt.
Ooit voor $ 10 Secrets of the Beehive van David Sylvian transatlantisch laten komen van CDuniverse.
Was inclusief verzendkosten nog steeds goedkoper dan de whopping € 18 die hier werd gevraagd.
Ik pak 'm uit het verzendkarton en wat lees ik? "Made In Holland" ...
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:45 uur
kippenhok schreef:
Rainbow's End in Haarlem heeft het pand, en een deel van de inboedel van Tipitina overgenomen. Voor mij erg jammer; ik vond Tipitina met Eric een stuk leukere zaak.
Rainbow's End in Haarlem heeft het pand, en een deel van de inboedel van Tipitina overgenomen. Voor mij erg jammer; ik vond Tipitina met Eric een stuk leukere zaak.
Klopt inderdaad, hier ben ik toen ook nog over geïnformeerd. Tipitina verkoopt trouwens nog wel online.
0
geplaatst: 16 december 2014, 17:58 uur
dix schreef:
Ooit voor $ 10 Secrets of the Beehive van David Sylvian transatlantisch laten komen van CDuniverse.
Was inclusief verzendkosten nog steeds goedkoper dan de whopping € 18 die hier werd gevraagd.
Dat is maf, maar komt overigens omdat Sylvian bij Virgin zat, dat is ooit overgenomen door EMI en vrijwel alle EMI CD's werden in Nederland gemaakt, voor de hele wereld. Werden, want ook die tijd is voorbij en de fabriek is al weer jaren dicht.
Maar om het nog gekker te maken: De CD is nu in de VS schijnbaar out of print en in Europa nog gewoon te krijgen (en slechts 6,99 bij bol.com). Terwijl je in de VS tweedehands moet kopen of meer dan 40 dollar (!) mag neertellen bij verkopers van zogenaamd moeilijk verkrijgbare CD's. Er zijn blijkbaar nog altijd consumenten die dat laatste doen.
Een van de problemen van muziekdragers is dat er nog steeds niet echt een wereldwijde markt is. Terwijl dat voor de consumenten vaak wel zo is.
0
geplaatst: 16 december 2014, 18:00 uur
dix schreef:
(quote)
Same here met Seventh Tree (spec. ed) van Goldfrapp
- verbaasde me er ooit over toen ik bij Da Capo R.E.M - Accelerate (2 * 12 "= cd) zag liggen voor 37 euro, terwijl dat ding idd over de oceaan naar hier was gekomen voor ca 20 euro. Fabric CD's komen per abo naar je toe voor ca 10,50 terwijl je ze in de winkel vindt voor 18 - 20 euro

0
Telamon
geplaatst: 17 december 2014, 15:16 uur
weer een leuk item op tv geweest, tv Gelderland in dit geval:
(nu opzoek naar zo'n platenkast, die wil ik hebben!)
(nu opzoek naar zo'n platenkast, die wil ik hebben!)
0
geplaatst: 17 december 2014, 18:26 uur
Die platenkasten zijn te vinden op www.cd-rek.nl
Ze zijn wel stevig, maar ook best wel prijzig.
Ikea heeft ook hele mooie alternatieven.
Ze zijn wel stevig, maar ook best wel prijzig.
Ikea heeft ook hele mooie alternatieven.
0
Telamon
geplaatst: 17 december 2014, 19:41 uur
zoals? En dan niet de Expedit (of de vervanger daarvan) noemen, want ik wil graag de platen van de voorkant zien. En dus niet de dunne zijkanten.
Die site cd-rek was op t filmpje ook te zien op de achtergrond. Ik zag ze vanmiddag daar niet zo snel tussenstaan,
edit: nu wel de foto's daarvan gevonden.
Die site cd-rek was op t filmpje ook te zien op de achtergrond. Ik zag ze vanmiddag daar niet zo snel tussenstaan,
edit: nu wel de foto's daarvan gevonden.
0
geplaatst: 17 december 2014, 20:05 uur
Het waren inderdaad de expedit, maar daar zie je dus alleen de zijkant van ja
Ik heb daar wel een klein latje vanachteren in gelijmd zodat de platen niet verder naar achteren kunnen.
Ik had de producten van cd-rek al eens gezien op de jaarbeurs
Ik heb daar wel een klein latje vanachteren in gelijmd zodat de platen niet verder naar achteren kunnen.
Ik had de producten van cd-rek al eens gezien op de jaarbeurs
0
geplaatst: 18 december 2014, 11:19 uur
De drie zogenaamde pop-up winkels van Fame gaan per 1 januari sluiten, volgens de eigenaar is het anno 204 niet meer mogelijk een winkel draaiende te houden met enkel schijfjes. Nu kan het natuurlijk ook zo zijn dat het niet meer kan op de manier zoals Fame dat voor ogen ziet maar dat zegt hij er niet bij 
Het vrijgekomen budget uit die winkels wordt volgens eigen zeggen in Fame A'dam gestopt.

Het vrijgekomen budget uit die winkels wordt volgens eigen zeggen in Fame A'dam gestopt.
0
geplaatst: 18 december 2014, 12:47 uur
vigil schreef:
De drie zogenaamde pop-up winkels van Fame gaan per 1 januari sluiten, volgens de eigenaar is het anno 204 niet meer mogelijk een winkel draaiende te houden met enkel schijfjes. Nu kan het natuurlijk ook zo zijn dat het niet meer kan op de manier zoals Fame dat voor ogen ziet maar dat zegt hij er niet bij

Maar als je ook zag wat een treurige zaakjes dat waren. Daar komen mensen zoals wij(zegt hij heel elitair) gewoon niet. En het publiek dat dat wel zou moeten doen kwam ookal niet meer bij de FRS, laat staan nu in afgeslankte vorm...
0
geplaatst: 18 december 2014, 14:24 uur
Die in Uden (woon er dichtbij) ben ik volgens mij een keer of twee binnen gestapt, om er vervolgens niet langer dan een paar minuten te verblijven. Het líjkt zo leuk, een fysieke cd-winkel in de buurt, maar als je smaak ook maar een béétje verder rijkt dan Hitzone & consorten heb je niks aan zo'n kleine Fame-winkel. 
Hooguit als je een cadeautje zoekt voor iemand wiens smaak wél binnen die grenzen valt. Maar de cd's zijn er nog relatief duur ook.

Hooguit als je een cadeautje zoekt voor iemand wiens smaak wél binnen die grenzen valt. Maar de cd's zijn er nog relatief duur ook.
0
geplaatst: 20 december 2014, 15:12 uur
tnf schreef:
Die in Uden (woon er dichtbij) ben ik volgens mij een keer of twee binnen gestapt, om er vervolgens niet langer dan een paar minuten te verblijven. Het líjkt zo leuk, een fysieke cd-winkel in de buurt, maar als je smaak ook maar een béétje verder rijkt dan Hitzone & consorten heb je niks aan zo'n kleine Fame-winkel.

klopt precies, in 3 minuten hadden wij het ook gezien plus de prijzen waren belachelijk hoog.
Zul je niet gaan missen als het weg is
0
geplaatst: 10 januari 2015, 04:06 uur
Gisteren hier in Honolulu naar een 2e handszaak met de naam Jelly's geweest. Alles 2e hands op audiovisueel gebied dus CD's, DVD's, VHS tapes, cassettes, boeken en ook een echt flink aantal bakken 2e hands LP's. Moeilijk echter om iets met gave hoezen te vinden. Bijna alles beschadigd aan de randen (titelranden onleesbaar) of nogal veel ringwear op de hoezen. Alles zo rond de 5 dollar. De platen in de 1 dollar bakken zagen er nog minder uit. Niets gekocht dus. Komende dinsdag en/of woensdag naar Amoeba in LA.
0
geplaatst: 13 januari 2015, 17:02 uur
Heeft iemand hier ook zulke slechte ervaringen met online bestellen bij North End Haarlem? Krijg bestelling niet geleverd maar ook mijn geld niet terug. Zeer asociaal..
0
kippenhok
geplaatst: 13 januari 2015, 20:23 uur
Venceremos schreef:
Heeft iemand hier ook zulke slechte ervaringen met online bestellen bij North End Haarlem? Krijg bestelling niet geleverd maar ook mijn geld niet terug. Zeer asociaal..
Prima ervaringen. Maar geen ervaring met hun mailorder.
Probeer even te bellen en vraag naar Onno.
0
geplaatst: 14 januari 2015, 09:06 uur
Vandaag bij Amoeba geweest. Bijna niet te doen in een paar uurtjes. Ook hier een flinke toename in het vinylaanbod. Van mijn MWVI's (Most Wanted Vinyl Items) helaas niets gevonden. Ze hebben wel vreselijk veel, ik vind ze helaas ook nogal duur geworden en ben geschrokken van de prijzen voor zowel nieuw als 2e hands vinyl.
0
geplaatst: 14 januari 2015, 09:08 uur
0
kippenhok
geplaatst: 14 januari 2015, 11:50 uur
Running On Empty schreef:
Vandaag bij Amoeba geweest. Bijna niet te doen in een paar uurtjes. Ook hier een flinke toename in het vinylaanbod. Van mijn MWVI's (Most Wanted Vinyl Items) helaas niets gevonden. Ze hebben wel vreselijk veel, ik vind ze helaas ook nogal duur geworden en ben geschrokken van de prijzen voor zowel nieuw als 2e hands vinyl.
wat zijn je MWVI's?
0
geplaatst: 14 januari 2015, 17:26 uur
Wat zal jij nog rijk zijn: 'loaded' met pegels en wensen ging je erheen en kilo's teleurstellingen kreeg je op je nek.
Ik denk dat de prijzen (en verwachtingen) daar nog sneller zijn gestegen dan hier; ik zie dat al op de diverse fora

0
geplaatst: 14 januari 2015, 17:31 uur
Klopt Mjuman. Het was bij Amoeba helaas erg prijzig. Gelukkig is de vakantie verder top.
Ik ga nog een wat kleinere zaak hier in de buurt bezoeken. Record Surplus. En anders shop ik in Nederland wel weer verder
Ik ga nog een wat kleinere zaak hier in de buurt bezoeken. Record Surplus. En anders shop ik in Nederland wel weer verder

0
geplaatst: 14 januari 2015, 17:37 uur
Daar was die smiley op het end voor, ik had ´m door google gehaald.
Amoeba Music - Store Locations, Hours and General Information
Je kunt ook online bij je standaard dealer bestellen, dan heb je ´t als je terug komt, ook leuk.
Overigens is plaatjes kopen in het buitenland altijd gezeur bij de douane.

Jij plant jouw vakantie dus als FC Utrecht ook geen competitie speelt

0
geplaatst: 14 januari 2015, 17:49 uur
Op de douane-site kan je vinden wat de max vrijstelling is - ik dacht 430 euro; nb (sport)kleding telt mee in dat bedrag - dat is hoofdelijk: je kunt niet zonder meer dat bedrag vermenigvuldigen met 2 als je met 2 personen reist 

0
geplaatst: 14 januari 2015, 17:51 uur
Ja, dat weet een reisbureau ook vaak wel, maar de douane wil vaak wel alles zien en soms per unit weten wat je er voor betaald hebt ( die vlucht kwam dan wel weer uit Hong Kong).
0
geplaatst: 14 januari 2015, 17:57 uur
Nieuwe platenzaak in Utrecht gespot: Reset Records, op de Prins Hendriklaan, vlakbij het Wilhelminapark. Heel klein winkeltje met vooral vinyl. Nog niet naar binnen geweest, dus geen idee of de collectie wat voorstelt..
0
geplaatst: 14 januari 2015, 18:28 uur
Niet noodzakelijk maar de eerste 2 weken van Januari zijn voor mij altijd extreem rustig, prima vakantie optie. Maar zondag zit ik uiteraard in de Galgenwaard.

0
geplaatst: 14 januari 2015, 18:28 uur
De-noir schreef:
Nieuwe platenzaak in Utrecht gespot: Reset Records, op de Prins Hendriklaan, vlakbij het Wilhelminapark. Heel klein winkeltje met vooral vinyl. Nog niet naar binnen geweest, dus geen idee of de collectie wat voorstelt..
Leuk !!
0
geplaatst: 15 januari 2015, 10:39 uur
Was vorige week bij Empire Records in Den Haag. Op zich nette zaak met een beperkte hoeveelheid vinyl, maar ik ben kieskeurig geef ik toe.
Wat een chagrijn werkt daar zeg (of hij had z'n dag niet kan ook). Of misschien is de business slow maar dan gaat dit niet werken
Wat een chagrijn werkt daar zeg (of hij had z'n dag niet kan ook). Of misschien is de business slow maar dan gaat dit niet werken
0
geplaatst: 16 januari 2015, 08:33 uur
Vandaag kwam ik hier in LA in een Barnes & Noble zaak, die qua CD sortering niet uitsteken boven wat de Free Record Shop op het laatst had. Tot mijn verbazing stond er echter ook een bescheiden rek met uiteenlopende nieuwe LP's en ook nog eens zeer scherp geprijsd. Dat leverde na de Amoeba deceptie toch nog een aantal leuke platen op deze reis, die nu zorgvuldig in een van huis meegenomen kartonnen LP doos in de koffer zitten. Twee andere zaken ben ik niet meer aan toegekomen. In LA sta je de godganse dag in de file en vanwege het heerlijke weer vandaag kreeg een prachtige strandwandeling de voorkeur. 

* denotes required fields.