Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2015, 16:44 uur
CDWOW is inderdaad goed te doen. Soms wat langere levertijden maar ach...het komt uiteindelijk altijd binnen.
0
Misterfool
geplaatst: 24 januari 2015, 16:52 uur
Ook hier fan van WOWHD(zoals ze tegenwoordig heten), nog nooit problemen gehad met de levering; en ik vind het echt niet erg om voor euro's korting een maand op mijn CD"s te wachten. Verder koop ik regelmatig nog wel eens wat bij Kroesse(CD's 5/10 euro bak) en Waaghals(2de hands Vinyl).
0
geplaatst: 24 januari 2015, 17:29 uur
Dit Muziek >> Algemeen >> Het grote webwinkeltopic is het generieke topic over webwinkels. WOWHD: slechte ervaringen mee en beperkt assortiment (voor mij tenminste).
Fysieke winkels blijven - voor speciale dingen, zoals collector's items - 't leukste, idd Waaghals - ben ik in Arnhem of Nijmegen loop ik er altijd even binnen. Vinylarchief, idem en sinds kort zit er een zaakje vlakbij het vinylarchief.
Fysieke winkels blijven - voor speciale dingen, zoals collector's items - 't leukste, idd Waaghals - ben ik in Arnhem of Nijmegen loop ik er altijd even binnen. Vinylarchief, idem en sinds kort zit er een zaakje vlakbij het vinylarchief.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 17:44 uur
vielip schreef:
CDWOW is inderdaad goed te doen. Soms wat langere levertijden maar ach...het komt uiteindelijk altijd binnen.
En lange levertijden, daar heb ik dus een bloedhekel aan

0
geplaatst: 24 januari 2015, 17:53 uur
Ach geduld is een schone zaak, vroeger moest ik ook altijd alles hebben op het moment van uitkomen, vaak een keer of 3 te vroeg naar de platenzaak en dan ook maar weer iets anders gekocht.
WowHD krijg ik (bijna) altijd uit HK ( geen verzendkosten, ook niet bij een CD Euro 5,-) en soms zijn de hoesjes van de CD's wat flets, dat je denkt dat ze daar ook bij knutselaars inkopen

0
geplaatst: 24 januari 2015, 18:02 uur
Thuurke schreef:
CD WOW/WOW HD is dan de oplossing. Lage prijzen, gratis verzending, regelmatig 15% korting en het lijkt wel of alles vanover de hele wereld komt, Hong Kong, Canada, VS, etc. je moet wel geduld hebben met de levering maar hij komt wel.
Geduld hebben met de levering heb ik wel, maar zo goedkoop vind ik die webshop helemaal niet. In ieder geval niet of nauwelijks goedkoper dan Amazon is mijn gevoel.CD WOW/WOW HD is dan de oplossing. Lage prijzen, gratis verzending, regelmatig 15% korting en het lijkt wel of alles vanover de hele wereld komt, Hong Kong, Canada, VS, etc. je moet wel geduld hebben met de levering maar hij komt wel.
Maar goed, voor mij zijn cd's ook meer collector's items dan gebruiksvoorwerpen.
0
geplaatst: 30 januari 2015, 10:23 uur
Binnenkort even een weekendje naar Rotterdam, alwaar er sowiso een bezoek aan De Plaatboef op het programma staat.
Zo te zien nog wat zaken in de nabije omgeving, dus ik vrees dat de bankrekening weer aardig moet lijden...
Zo te zien nog wat zaken in de nabije omgeving, dus ik vrees dat de bankrekening weer aardig moet lijden...
0
geplaatst: 30 januari 2015, 21:51 uur
Het hangt er wel een beetje van af of je Cds koopt of vinyl.Qua CDs is er niet zo heeel veel. Wie platen koopt en goed zoekt, die heeft nog heel wat te beleven in Rotterdam.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 10:08 uur
Ducoz schreef:
Wie platen koopt en goed zoekt, die heeft nog heel wat te beleven in Rotterdam.
Ik ga voor vinyl Wie platen koopt en goed zoekt, die heeft nog heel wat te beleven in Rotterdam.

0
geplaatst: 31 januari 2015, 10:30 uur
jáááren geleden dat ik voor het laatst ben wezen shoppen in Rotterdam. Ik herinner me nog een kelder met veel 2e hands cd's en een zaak op de Lijnbaan. Het gekke is, ik kom zo'n beetje elke 2 weken in de Kuip maar in het centrum komen we nooit. En om ff een dagje te gaan shoppen is Rotjeknor net iets te ver...misschien een keer een weekendje weg van maken met vrouwlief
Want ik zie op diverse sites dat er dus nog genoeg vinyl zaken zitten!
Want ik zie op diverse sites dat er dus nog genoeg vinyl zaken zitten!
0
geplaatst: 31 januari 2015, 11:03 uur
Absoluut, binnen 10 min. lopen van je Plaatboef vind je sowieso nog drie andere zaken!
0
geplaatst: 31 januari 2015, 15:59 uur
Denk dat je daar zelfs wel 5 minuten van kunt maken en 4 zaken (5 als je de Mediamarkt meerekent) 
En als je een klein kwartiertje verder wilt kom je nog wel wat tegen. Genoeg in Rotterdam dus.

En als je een klein kwartiertje verder wilt kom je nog wel wat tegen. Genoeg in Rotterdam dus.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 17:51 uur
Correct, maar op de lijnbaan kan je lang zoeken naar een zaak met cd's
.
.
0
geplaatst: 1 februari 2015, 14:54 uur
Ik was van de week in Londen en heb daar enige platenzaken gezien tijdens verschillende muziektours door de stad. Als je een keer in Londen bent is het zeker aan te raden één van de volgende tours te doen. Interessante tochten door de stad waar je langs bekende plekken gaat zoals verschillende muziekclubs, huizen waar muziekartiesten gewoond hebben, plekken waar bekende albumhoezen zijn gemaakt en verschillende studio's. De gids was top en vertelde vele verhalen van gebeurtenissen die zich op plekken in de stad hadden afgespeeld. Zowel de Musical Roots als de Beat Tales tour gedaan, beide een aanrader.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:17 uur
Zo'n muziektour kun je ook mooi op eigen houtje doen.
Ik ben paar jaar geleden samen met kameraad zo een hele dag te voet en via underground door London gegaan.
Battersea Power Station, Earls Court, Royal Albert Hall en uiteraard Abbey Road waren deel van onze bedevaart
Vooral Abbey Road is een genot, ik snap niet dat er nog geen ondernemer is die daar een terras geopend heeft.
Je kunt je daar behoorlijke tijd vermaken met al die debiele toeristen die met gevaar voor eigen leven het zebrapad oversteken namelijk.
Potje bier erbij en genieten maar...
Daarnaast mooi gratis musea bezoeken en je hebt een goedkoop weekend in wat een dure wereldstad zou moeten zijn.
Ik ben paar jaar geleden samen met kameraad zo een hele dag te voet en via underground door London gegaan.
Battersea Power Station, Earls Court, Royal Albert Hall en uiteraard Abbey Road waren deel van onze bedevaart

Vooral Abbey Road is een genot, ik snap niet dat er nog geen ondernemer is die daar een terras geopend heeft.
Je kunt je daar behoorlijke tijd vermaken met al die debiele toeristen die met gevaar voor eigen leven het zebrapad oversteken namelijk.
Potje bier erbij en genieten maar...
Daarnaast mooi gratis musea bezoeken en je hebt een goedkoop weekend in wat een dure wereldstad zou moeten zijn.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 13:48 uur
Stalin schreef:
Deze plekken + uiteraard Denmark street kun je inderdaad eenvoudig zelf bezoeken. Als je wat meer verdieping wilt zijn de muziektours wel aan te raden aangezien je hierbij ook vele andere plekken bezoekt wat ik al aangaf. De verhalen achter sommige huizen en clubs zijn daarbij wel interessant. Uiteraard bevatten ze soms elementen die de muziekkenner al weet, maar andere details wist ik dan weer niet. Het zebrapad bij Abbey Road is inderdaad een drama voor het lokale bestuur.
Stalin schreef:
Dit is absoluut één van de voordelen van Engeland, de vele gratis museums waarbij je in Nederland behoorlijk wat geld voor op tafel moet leggen. Jammer genoeg maar beperkte vrije tijd, dus ik heb geen museum kunnen bezoeken.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 14:00 uur
Ik ga eind maart nog een weekend naar Londen. Ik zit dit keer in de wijk Sheperd's Bush. Iemand daar ervaring met (tweedehands) vinyl zaakjes? De winkels in Soho en Notting Hill ken ik wel maar Sheperd's Bush ben ik nog aardig onbekend.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 14:21 uur
vielip schreef:
Ik ga eind maart nog een weekend naar Londen. Ik zit dit keer in de wijk Sheperd's Bush. Iemand daar ervaring met (tweedehands) vinyl zaakjes? De winkels in Soho en Notting Hill ken ik wel maar Sheperd's Bush ben ik nog aardig onbekend.
Ik had van te voren nog een lijstje opgesteld, misschien dat hier nog wat voor je tussenzit. Ik heb zelf helaas weinig platenzaken kunnen bezoeken.
All Ages Records - 27a Pratt Street - Camden
Daddy Kool -12 Berwick Street - Soho
Eldica - 8 Bradbury Street - Dalston
Flashback Records - Essex Road - Islington
Gramex - 25 Lower Marsh - Waterloo
Haggle Vinyl - 114-116 Essex Road - Islington
Harold Moore's Records - 2 Great Marlborough Street - Soho
Honest Jon’s - Portobello Road - Ladbroke
Jons Records - 278 Portobello Road - Notting Hill
Intoxica - 231 Portobello Road - Notting Hill
Kristina Records - 44 Stoke Newington Road - Stoke Newington
Memory Lane Records - 55 Frith Road - Croydon
Phonica - 51 Poland Street - Soho
Selectadisc - 34-35 Berwick Street - Soho
Selectors Music Emporium - 100B Brixton Hill - Brixton reggae
Sister Ray - 94 Berwick Street - Soho
Soul Brother - 1 Keswick Road - Putney
Sound 323/Second Layer - 323 Archway Road - Archway
Trax - 55 Greek Street - Soho
Vinyl Junkies - 9 Berwick Street - Soho
Vinyl Pimp - 14 Felstead Street - Hackney Wick
0
kippenhok
geplaatst: 2 februari 2015, 14:59 uur
En dan mis je nog de Music Exchanges in Notting Hill, Berwick Street en Greenwhich (Camden was gesloten toen ik daar in september was).
0
geplaatst: 2 februari 2015, 16:08 uur
kippenhok schreef:
En dan mis je nog de Music Exchanges in Berwick Street
En dan mis je nog de Music Exchanges in Berwick Street
Ik was begin december nog weekend in London en ben inderdaad in bovenstaande zaak geweest.
In dezelfde wijk inderdaad ook o.a. Sister Ray, Phonica en Reckless Records.
Berwick Street the place to be voor vinyl.
Moet er wel bij zeggen dat ze er in London een strakke plasser van krijgen om op alle vinyl kenbaar te maken welke persing het is.
Om over de schrikbarende prijzen die ze er vervolgens voor durven te vragen nog maar te zwijgen

Prijzen van over de 100 pond schamen ze zich niet voor.
Ook grappig overigens dat HugovdBos in zijn lijstje de Rough Trade-keten niet noemt.
Die zijn best leuk om een keer binnen te lopen, maar moet zeggen dat ik daar liever tussen de boeken ga grasduinen dan tussen hun audio.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 16:09 uur
Thanks!
Er schijnt er wel één in Sheperd's Bush te zitten; Webster's. Kent iemand die? Ik zal er in ieder geval eens even gaan kijken...Mijn ervaring is dat ik toch telkens met de meeste lp's naar buiten loop bij de zaakjes in Berwick street. Ben vorig jaar speciaal naar Notting Hill gegaan omdat daar veel interessante winkeltjes zouden zitten maar dat viel me vies tegen. Wel een mega gezellige buurt trouwens! En het eens zo geweldige Camden stelde helaas ook nog maar bitter weinig voor. Qua platenzaken althans. De atmosfeer is daar wel geweldig.
Er schijnt er wel één in Sheperd's Bush te zitten; Webster's. Kent iemand die? Ik zal er in ieder geval eens even gaan kijken...Mijn ervaring is dat ik toch telkens met de meeste lp's naar buiten loop bij de zaakjes in Berwick street. Ben vorig jaar speciaal naar Notting Hill gegaan omdat daar veel interessante winkeltjes zouden zitten maar dat viel me vies tegen. Wel een mega gezellige buurt trouwens! En het eens zo geweldige Camden stelde helaas ook nog maar bitter weinig voor. Qua platenzaken althans. De atmosfeer is daar wel geweldig.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 16:52 uur
vielip schreef:
Thanks!
Thanks!
Er schijnt er wel één in Sheperd's Bush te zitten; Webster's. Kent iemand die? Ik zal er in ieder geval eens even gaan kijken...Mijn ervaring is dat ik toch telkens met de meeste lp's naar buiten loop bij de zaakjes in Berwick street. Ben vorig jaar speciaal naar Notting Hill gegaan omdat daar veel interessante winkeltjes zouden zitten maar dat viel me vies tegen. Wel een mega gezellige buurt trouwens! En het eens zo geweldige Camden stelde helaas ook nog maar bitter weinig voor. Qua platenzaken althans. De atmosfeer is daar wel geweldig. Camden had inderdaad een geweldige sfeer, daar hebben we ons de laatste avond nog vermaakt. De pubs waren daar meer dan goed, vooral de muziek is gewoon top daar. De markt in Portobello Road in Nothing Hill is ook een aanrader, ben daar verder niet in platenzaken geweest dus ik weet niet of dat wat is.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 16:52 uur
vielip schreef:
En het eens zo geweldige Camden stelde helaas ook nog maar bitter weinig voor. Qua platenzaken althans. De atmosfeer is daar wel geweldig.
En het eens zo geweldige Camden stelde helaas ook nog maar bitter weinig voor. Qua platenzaken althans. De atmosfeer is daar wel geweldig.
Welnee, alhoewel dat een smaakkwestie kan zijn. Ik ken er zeker drie of 4, waar ik vanaf The Locks zo naartoe kan lopen. Een daarvan heeft me destijds met Burial kennis laten maken. Als dat je ding niet is, verklaart dat wel eea. De alfabetische lijst van Hugo is sowieso onhandig, bepaalde stadsdelen liggen echt zeker 5-8 haltes met de metro uit elkaar en da's echt een fikse tippel. Het heeft ook veel meer zin op je op 1 stadsdeel te richten. Vooraf bij locals navraag doen en duidelijk aangeven wat je smaak is. Ik denk ook dat jij - eerlijk gezegd - weinig te zoeken hebt bij Soul Jazz Records in Soho - en da's niet lullig bedoeld
Ik denk dat Blue Site Records in Bielefeld veel meer jouw ding is (en kan er nog wel een paar bedenken).
0
geplaatst: 2 februari 2015, 16:56 uur
Stalin schreef:
Ook grappig overigens dat HugovdBos in zijn lijstje de Rough Trade-keten niet noemt.
Die zijn best leuk om een keer binnen te lopen, maar moet zeggen dat ik daar liever tussen de boeken ga grasduinen dan tussen hun audio.
Moet zeggen dat ik het lijstje even snel in elkaar had geknutseld. Ga ervan uit dat er hiernaast nog wel vele platenzaken in Londen en omtrek zullen zijn. Maarja voordat ik alle platenzaken daar heb bezocht ben ik waarschijnlijk aan het eind van mijn leven
(als er dan überhaupt nog platenzaken bestaan).
0
kippenhok
geplaatst: 2 februari 2015, 17:56 uur
Best tip in deze hele discussie!
Prijzen liggen m.i. trouwens veel te hoog in London door de zogeheten 'vinyl revival'. Buiten de stad is het een stuk goedkoper, en ook genoeg moois te vinden. Je kunt wel proberen te onderhandelen (en je niet druk te maken om wat chagrijnige reacties - vragen staat vrij en ze doen het zelf ook als ze inkopen).
0
geplaatst: 2 februari 2015, 18:22 uur
Mjuman schreef:
Vooraf bij locals navraag doen en duidelijk aangeven wat je smaak is.
Vooraf bij locals navraag doen en duidelijk aangeven wat je smaak is.
kippenhok schreef:
Prijzen liggen m.i. trouwens veel te hoog in London door de zogeheten 'vinyl revival'. Buiten de stad is het een stuk goedkoper, en ook genoeg moois te vinden. Je kunt wel proberen te onderhandelen (en je niet druk te maken om wat chagrijnige reacties - vragen staat vrij en ze doen het zelf ook als ze inkopen).
Tja, vergelijk het eens een Engelse vriend vertelt je dat ie naar A'dam gaat en hij wil ook evt een paar platenzaak langs - welke tip je dan. Daar geldt mutatis mutandis hetzelfde: Recordfriend is duur, maar heeft wel teenentander, zit redelijk in de buurt van Damstraat en Nieuwmarkt (da's leuk om rond te neuzen), Concerto zit daar op 15 - 20 min vandaan en Velvet zit heel ergens anders (Rozengracht) en Distorsion (Jordaan) zit daar weer 10 min. vandaan, ook een leuke omgeving - ik zou 't wel weten.
Overigens zijn tips van localo's (in kroeg of platenzaak) altijd goed om leuke tenten met live muziek te vinden - je moet ergens een ingang hebben (kroeg of platenzaak en dan vragen).
0
kippenhok
geplaatst: 2 februari 2015, 18:27 uur
Da's waar qua A'dam
Ik zou ze naar eerst Concerto en Recordmania sturen, inderdaad ook vanwege de buurt.
Recordfriend is inderdaad te duur - en het 2e hands aanbod een stuk minder sinds ze de 2e winkel hebben. Iig in mijn ervaring. En als ze bij de Dam zitten, kunnen ze ook nog even bij Waxwell stoppen, maar daar vind de verhouding tussen prijs en conditie vaak niet goed (maw, te slechte conditie voor de prijs).
Ik zou ze naar eerst Concerto en Recordmania sturen, inderdaad ook vanwege de buurt.
Recordfriend is inderdaad te duur - en het 2e hands aanbod een stuk minder sinds ze de 2e winkel hebben. Iig in mijn ervaring. En als ze bij de Dam zitten, kunnen ze ook nog even bij Waxwell stoppen, maar daar vind de verhouding tussen prijs en conditie vaak niet goed (maw, te slechte conditie voor de prijs).
0
geplaatst: 2 februari 2015, 18:38 uur
kippenhok schreef:
Prijzen liggen m.i. trouwens veel te hoog in London door de zogeheten 'vinyl revival'.
Prijzen liggen m.i. trouwens veel te hoog in London door de zogeheten 'vinyl revival'.
Het is ook maar net wat je zoekt natuurlijk.
In de uitverkoop/2ehands bakken op Berwick Street staan genoeg versleten pareltjes te wachten op nieuwe eigenaar.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 18:39 uur
Stalin schreef:
Het is ook maar net wat je zoekt natuurlijk. In de uitverkoop/2ehands bakken op Berwick Street staan genoeg versleten pareltjes te wachten op nieuwe eigenaar.
Het is ook maar net wat je zoekt natuurlijk. In de uitverkoop/2ehands bakken op Berwick Street staan genoeg versleten pareltjes te wachten op nieuwe eigenaar.
Ja, daar staat nog wel eens een Zappa tussen, een Dylan of een eerste persing van Closer - voor 10 CC, Joan Armatrading of Genesis hoef je echt niet naar Londen

* denotes required fields.