Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2015, 16:22 uur
Ik denk wel dat Bertus een van de weinigen is die het verschil in prijs kan uitmaken. Ik vind het nog altijd raar dat een nieuwe cd in de USA 9,99$ ex salestax kan kosten en dan hier 15€ wij. Laatste FIDLAR bv. Daar 8,99$ ex salestax (afhankelijk van staat maar niet veel iig). En hier rond de 16,50€. Zal er wel mee te maken hebben dat het daar vandaan komt en onze 21% btw werkt ook niet mee. . Maar soms zijn de verschillen te groot.
0
geplaatst: 2 november 2015, 16:36 uur
die 21% werkt zeker niet mee maar het is inderdaad niet uit te leggen dat een cd hier meer inkoop kost dan "daar" verkoop dat ben ik helemaal met je eens.
0
geplaatst: 2 november 2015, 16:37 uur
Mid jaren 90 verkondigde ecommerce-guru Don Tapscott al dat internet zou leiden tot disintermediation: het verdwijnen van de tussenpersoon (middle man). Internet zou logistieke effciency in de keten creëren - door vraag- en aanbodkant direct met elkaar in contact te kunnen brengen. Die efficiency zou doorgegeven worden aan de consument in de vorm van prijsverlaging en zulks geschiedde: via etail kan je gewoon goedkoper cd's aanschaffen dan in de Retail. Die "R" heeft dus gewoon een prijs. Koop ik de laatste Gui Boratto, Abaporu bij de Kompaktwinkel in Keulen, betaal ik 17,- (zit de cd erbij); hier bij Plato betaal ik dan ca 28,- Ik snap ook wel dat ik niet voor 11 euro heen en weer naar Keulen kan rijden, maar eenmaal per jaar, met maten en met een verlanglijst moet kunnen 
Elke schakel in de keten die zich tussen producent en (eind)consument bevindt zal zijn eigen broek op willen houden en een prijsopslag (incl BTW!) doorberekenen; bij elke schakel nemen prijs en btw toe; koop ik een cd van 21,95 moet ik die prijs delen door 1,21 om de netto-verkoopprijs te vinden.
Kan ik diezelfde cd uit de UK via etail laten aanrukken betaal ik daar soms maar (incl. verzendkosten) 13,95 voor en dan wordt ie ook nog door de brievenbus geduwd. Verzendkosten zijn heel laag en lijken totaal niet op de verzendkosten die een consument moet betalen. Daar bij komt dat een etailer uiterst scherpe prijzen kan onderhandelen met de maatschappij rechtstreeks.
Voeg daarbij dat je regelmatig meemaakt dat na een half jaar al de prijs van sommige cd's zodanig is gedaald dat ie onder de etailprijs zit en ook dat zorgt ervoor dat je het wel uit je hoofd laat om nieuwe cd's in de Retail te kopen, tenzij ...
Ik kom voor aanbiedingen en tweedehands in platenzaken.

Elke schakel in de keten die zich tussen producent en (eind)consument bevindt zal zijn eigen broek op willen houden en een prijsopslag (incl BTW!) doorberekenen; bij elke schakel nemen prijs en btw toe; koop ik een cd van 21,95 moet ik die prijs delen door 1,21 om de netto-verkoopprijs te vinden.
Kan ik diezelfde cd uit de UK via etail laten aanrukken betaal ik daar soms maar (incl. verzendkosten) 13,95 voor en dan wordt ie ook nog door de brievenbus geduwd. Verzendkosten zijn heel laag en lijken totaal niet op de verzendkosten die een consument moet betalen. Daar bij komt dat een etailer uiterst scherpe prijzen kan onderhandelen met de maatschappij rechtstreeks.
Voeg daarbij dat je regelmatig meemaakt dat na een half jaar al de prijs van sommige cd's zodanig is gedaald dat ie onder de etailprijs zit en ook dat zorgt ervoor dat je het wel uit je hoofd laat om nieuwe cd's in de Retail te kopen, tenzij ...
Ik kom voor aanbiedingen en tweedehands in platenzaken.
0
geplaatst: 2 november 2015, 18:33 uur
Ducoz schreef:
Want nog altijd geldt: Hoe goedkoper, hoe meer je van een titel verkoopt en dus meer verdient op 10 stuks dan 3 dure. Ik zal het eens aankaarten.
Dat is helemaal waar. Die voorbeelden die ik aanhaalde zijn goed beschikbare platen. Zet ze voor iets minder weg dan de concurrent doet en iedereen komt naar jou toe. Voordeel daarvan is gelijk dat je de klant al binnen hebt en deze wellicht ook nog met een niet-voorziene aankoop de deur uit wandelt. Want dat is het mooie aan onze liefhebberij, een impuls aankoop is gauw gedaan Want nog altijd geldt: Hoe goedkoper, hoe meer je van een titel verkoopt en dus meer verdient op 10 stuks dan 3 dure. Ik zal het eens aankaarten.
.Het verhaal hierboven is ook goed om in ogenschouw te nemen. Ik vond pas ergens een vrij zeldzame soulplaat uit midden jaren '70 bij een (semi-)particuliere verkoper. Mooie hoes, mooie plaat, dik in orde. De verkoper (niet de Plaatboef hoor!) vroeg er 60 euro voor en wilde daar niks vanaf halen omdat hij hem volgens eigen zeggen toch wel kon verkopen en de plaat nergens anders te vinden zou zijn. Op datzelfde moment heb ik Discogs erbij gepakt op de slimme telefoon en nog geen tien minuten later had ik exact dezelfde plaat (beide originele uitvoeringen) voor 36 euro minder in mijn digitale winkelmand. Een paar dagen later plofte die netjes op de deurmat..
0
buizen
geplaatst: 27 november 2015, 09:12 uur
Het is vandaag Black Friday bij ('onafhankelijke') platenzaken ofzo?
Wat is dat, gaat het wel door? Als je de link volgt in genoemd artikel slaat die link dood.
Misschien weet iemand hier wel hoe het zit.
Wat is dat, gaat het wel door? Als je de link volgt in genoemd artikel slaat die link dood.
0
geplaatst: 27 november 2015, 09:19 uur
buizen schreef:
Black Friday is een soort Drie-Dwaze-Dagen-In-Een-Dag in Amerika op de dag na Thanksgiving. Gewoon een marketingding om spullen te verkopen.
0
buizen
geplaatst: 27 november 2015, 09:31 uur
Dat snap ik. Maar er zouden ook fikse kortingen op CD's etc. worden gehanteerd. Ben er inmiddels al achter dat het niet platenzaakgebonden is, Black Friday is er bij de V&D, Mediamarkt, Bol.com, etc. etc. Google maar eens.
0
geplaatst: 27 november 2015, 09:56 uur
Black Friday is in alle soort winkels idd. Platenzaken in Nederland doen naar mijn weten niet zo zeer mee met aanbiedingen, maar hebben een aantal exclusieve release (vanaf) vandaag in de winkels liggen (zoals met Record Store Day).
0
geplaatst: 27 november 2015, 09:58 uur
Weet iemand hoe het zit de site cdwow qua betaling? Ik heb er al eerder besteld maar nu kreeg ik het niet voor elkaar om met mijn euro/wereld pas te betalen en een creditcard wil ik niet gebruiken. Dank bij voorbaat.
0
geplaatst: 27 november 2015, 10:26 uur
Hoi vin13,
Je kunt het beste op dit forum kjken en eventueel je vraag daar stellen. Zie: Muziek >> Algemeen >> Het grote webwinkeltopic
Je kunt het beste op dit forum kjken en eventueel je vraag daar stellen. Zie: Muziek >> Algemeen >> Het grote webwinkeltopic
0
geplaatst: 3 december 2015, 16:31 uur
Platenzaken Top 10 2015
10 - Sounds Tilburg
http://www.platendraaier.nl/wp-content/uploads/2015/12/12319345_1093076367377498_615116347_n.jpg?3590c2
De platenzaak Sounds in Tilburg heeft er het afgelopen jaar extra ruimte bij gekregen, doordat de eigenaar van het tweedehands gedeelte achterin de zaak verhuist is naar een nieuwe locatie. Ondanks de verbouwing is eigenaar Maarten nog altijd de gedreven man die in is voor een muzikaal praatje. Net als vorig jaar heeft hem de combinatie van de goede service en het brede assortiment een 10e plek opgeleverd in de Platenzaken Top 10.
10 - Sounds Tilburg
http://www.platendraaier.nl/wp-content/uploads/2015/12/12319345_1093076367377498_615116347_n.jpg?3590c2
De platenzaak Sounds in Tilburg heeft er het afgelopen jaar extra ruimte bij gekregen, doordat de eigenaar van het tweedehands gedeelte achterin de zaak verhuist is naar een nieuwe locatie. Ondanks de verbouwing is eigenaar Maarten nog altijd de gedreven man die in is voor een muzikaal praatje. Net als vorig jaar heeft hem de combinatie van de goede service en het brede assortiment een 10e plek opgeleverd in de Platenzaken Top 10.
0
buizen
geplaatst: 3 december 2015, 19:23 uur
HugovdBos schreef:
Platenzaken Top 10 2015
10 - Sounds Tilburg
(afbeelding)
..... extra ruimte bij gekregen, doordat de eigenaar van het tweedehands gedeelte achterin de zaak verhuist is naar een nieuwe locatie. .... eigenaar Maarten nog altijd de gedreven man die in is voor een muzikaal praatje....
Platenzaken Top 10 2015
10 - Sounds Tilburg
(afbeelding)
..... extra ruimte bij gekregen, doordat de eigenaar van het tweedehands gedeelte achterin de zaak verhuist is naar een nieuwe locatie. .... eigenaar Maarten nog altijd de gedreven man die in is voor een muzikaal praatje....

Haha, bijna wou ik een foto plaatsen van die gave vinylzaak in Duitsland waar ik altijd heen ga, die van die oudere (doch rockende) man met wie ik een goed contact heb. Ooit hebben we wel eens een kwartier gebeld op zaterdagavond, met elkaar. Koffie altijd klaar en hij zit volop in het vinyl. Zijn etalage is nog een stuk gaver dan deze.
Bijna.
0
geplaatst: 3 december 2015, 20:34 uur
buizen schreef:

Haha, bijna wou ik een foto plaatsen van die gave vinylzaak in Duitsland waar ik altijd heen ga, die van die oudere (doch rockende) man met wie ik een goed contact heb. Ooit hebben we wel eens een kwartier gebeld op zaterdagavond, met elkaar. Koffie altijd klaar en hij zit volop in het vinyl. Zijn etalage is nog een stuk gaver dan deze.
Bijna.
(quote)

Bijna.
Qua etalages heb je inderdaad heel wat mooie zaken in Europa zitten. Eind dit jaar ben ik weer een paar dagen in Duitsland, dan zal ook ik zeker een bezoekje aan wat platenzaken brengen. Leuk altijd die contacten met de eigenaren van de winkels, beetje over muziek praten en wat in het dagelijks leven ons passeert.
0
geplaatst: 3 december 2015, 20:45 uur
HugovdBos Spreek je met die mensen van die zaken?
Leg hun dan eens de cijfers van het NVPI (brancheorganisatie) voor en vraag hen wat ze ervan vinden:
omzet over heel 2014: 128 miljoen - daarvan ca 69 miljoen voor fysiek product en 59 miljoen voor digitaal (streaming en downloads). Fysiek is tov 2013 met ca 9 % gedaald; totaalomzet ligt 2% onder 2013. Vinyl is met ca 11% gestegen.
Cijfers NVPI bevatten dus niet tweedehandscijfers. Vraag hun eens om commentaar (op die cijfers) en visie op de toekomst.
Leg hun dan eens de cijfers van het NVPI (brancheorganisatie) voor en vraag hen wat ze ervan vinden:
omzet over heel 2014: 128 miljoen - daarvan ca 69 miljoen voor fysiek product en 59 miljoen voor digitaal (streaming en downloads). Fysiek is tov 2013 met ca 9 % gedaald; totaalomzet ligt 2% onder 2013. Vinyl is met ca 11% gestegen.
Cijfers NVPI bevatten dus niet tweedehandscijfers. Vraag hun eens om commentaar (op die cijfers) en visie op de toekomst.
0
buizen
geplaatst: 3 december 2015, 20:58 uur
HugovdBos schreef:
.. Eind dit jaar ben ik weer een paar dagen in Duitsland, dan zal ook ik zeker een bezoekje aan wat platenzaken brengen. Leuk altijd die contacten met de eigenaren van de winkels, beetje over muziek praten en wat in het dagelijks leven ons passeert...
(quote)
.. Eind dit jaar ben ik weer een paar dagen in Duitsland, dan zal ook ik zeker een bezoekje aan wat platenzaken brengen. Leuk altijd die contacten met de eigenaren van de winkels, beetje over muziek praten en wat in het dagelijks leven ons passeert... Zo'n persoonlijk contact vind ik toch wel een factor. En dat heb je in die Duitse zaken toch al gauw (moet je er natuurlijk wel regelmatig komen, maar kopen is totaal geen verplichting, ben er wel eens driemaal achter elkaar geweest zonder iets te kopen maar daar wordt ie niet chagrijnig van, hij draagt zijn lot), maar sowieso heeft hij tenminste nog een fatsoenlijk assortiment vinyl, neu und gebraucht.
We weten inderdaad ook persoonlijke dingen van elkaar. Gezondheidskwesties enzo, en of het goed met de vrouw gaat (en dan niet oppervlakkig). En natuurlijk over muziek in de buurt, hij weet van elk optreden.
Laatst wou ik bepaalde tickets via hem kopen (hij beweert dat ie alle tickets kan regelen) maar toen was dat opeens niet van Eventum.de maar van een andere organisator. Dus ik kon niet bij hem terecht en dat gooide ik hem voor de voeten. Had veel gespeurd over dat ticketgebeuren en wist hem te melden dat je je als platenboer of souvenirwinkel gewoon kunt aanmelden voor een 'aansluiting' bij hun ticketsystem.
Nein! Nein! Weisst du wie viel das kostet?! Hij was er al mee bezig geweest.
En het was rustig in de winkel dus hup daar pakte ie zo'n Leitz-ordner en liet ie me al de offerte zien van AD-ticket. En poeh: (ik noem zomaar wat bedragen maar het eindbedrag klopt) maandelijkse aansluiting 50,-, bepaald soort papier waarop je print (omgerekend per te verwachten aantal tickets dat verkocht wordt) ook bijna duizend euro per jaar, een of ander cerfiticaat kostte ook geld, dan nog een account dat geld kost, het kwam neer op 6000,- per jaar voor hem. Alleen zodat ie ook de service kon bieden tickets van AD-ticket te verkopen.
Maar zijn vinyl in de winkel scoort ie goed mee, het begint steeds meer te lopen.
0
geplaatst: 4 december 2015, 00:18 uur
Mjuman Ja ik heb regelmatig contact met eigenaren van platenzaken, zowel in persoon als via de mail en andere kanalen. Ik merk vooral dat de laatste jaren het aanbod in vinyl in veel zaken wat meer aanwezig is, uiteraard is er een toename, maar worden er ook nog steeds cd's verkocht. Precieze aantallen weet ik niet, verschilt ook erg per winkel. Krijg de laatste tijd ook af en toe mailtjes dat sommige eigenaren weer meer vinyl in huis halen (zowel nieuw als tweedehands) dan de enkele bakken van voorheen. Tweedehands neemt nog steeds een belangrijk deel in beslag, over het procentuele deel van de opbrengst heb ik geen idee. Ga meestal niet zover de diepte in.
Ik spreek eigenlijk niet zo vaak over de online diensten, uiteraard hebben deze wel invloed. Mensen ontdekken en luisteren meer muziek online, maar willen vaak toch iets tastbaars in handen hebben als ze het echt bevalt. Veel eigenaren geven ook aan dat er steeds meer jongeren op het vinyl afkomen, alhoewel wel een beetje teveel gehypet in de media de laatste jaren. Webshops van de winkels leveren trouwens ook steeds meer op, van veel platenzaken heb ik afgelopen jaren ook lanceringen gezien van hun online winkel. Zolang de klanten nog naar de winkel komen en zoals bij veel eigenaren het plezier er nog is dan zie ik het de komende jaren nog wel positief in.
buizen Interessant verhaal over de ticketverkoop en de kosten die daarbij komen kijken voor de verkoper. Begrijpelijk dat hij niet deelneemt aan deze praktijken. Vinyl, blijkt toch weer een kleine opleving mee te maken, al is het natuurlijk maar een fractie van de vroegere verkopen.
Ik spreek eigenlijk niet zo vaak over de online diensten, uiteraard hebben deze wel invloed. Mensen ontdekken en luisteren meer muziek online, maar willen vaak toch iets tastbaars in handen hebben als ze het echt bevalt. Veel eigenaren geven ook aan dat er steeds meer jongeren op het vinyl afkomen, alhoewel wel een beetje teveel gehypet in de media de laatste jaren. Webshops van de winkels leveren trouwens ook steeds meer op, van veel platenzaken heb ik afgelopen jaren ook lanceringen gezien van hun online winkel. Zolang de klanten nog naar de winkel komen en zoals bij veel eigenaren het plezier er nog is dan zie ik het de komende jaren nog wel positief in.
buizen Interessant verhaal over de ticketverkoop en de kosten die daarbij komen kijken voor de verkoper. Begrijpelijk dat hij niet deelneemt aan deze praktijken. Vinyl, blijkt toch weer een kleine opleving mee te maken, al is het natuurlijk maar een fractie van de vroegere verkopen.
0
geplaatst: 4 december 2015, 12:11 uur
Platenzaken Top 10 2015
9. Concerto – Amsterdam
http://www.platendraaier.nl/wp-content/uploads/2014/11/2013-02-25-11.53.49.jpg?3590c2
Als één van de grootste platenzaken in Nederland weet Concerto in Amsterdam muziekliefhebbers uit Nederland en omstreken te trekken. De diverse muziekafdelingen, instore optredens en de luisterplekken zorgen voor een 9e plek in de Platenzaken Top 10 van 2015.
9. Concerto – Amsterdam
http://www.platendraaier.nl/wp-content/uploads/2014/11/2013-02-25-11.53.49.jpg?3590c2
Als één van de grootste platenzaken in Nederland weet Concerto in Amsterdam muziekliefhebbers uit Nederland en omstreken te trekken. De diverse muziekafdelingen, instore optredens en de luisterplekken zorgen voor een 9e plek in de Platenzaken Top 10 van 2015.
0
buizen
geplaatst: 5 december 2015, 08:53 uur
Zometeen maar eens even richting m'n favoriete platenzaak koersen, het is er een mooie zaterdag voor. Het waait stevig en de lucht is soms donker, niet ondenkbaar dat ik met een Motorhead album/bootleg huiswaarts keer. Zag 'm er laatst al liggen, deel 1 en 2.
In dezelfde straat neem ik dan meteen even een kijkje in de antiekzaak op de hoek, die man heeft ook altijd wel wat bijzonders. En aan de overkant bij de goede Toko daar wat boodschappen doen.
We sluiten af met een Bratwurst, bij dat ene tentje dat er op zaterdag altijd staat.
Passie voor vinyl is echt een uitje en een belevenis, vinylmensen maken er wat van.
Mag er niet aan denken om alleen maar thuis te wachten op pakketjes met (beschadigde) CD'tjes.

In dezelfde straat neem ik dan meteen even een kijkje in de antiekzaak op de hoek, die man heeft ook altijd wel wat bijzonders. En aan de overkant bij de goede Toko daar wat boodschappen doen.
We sluiten af met een Bratwurst, bij dat ene tentje dat er op zaterdag altijd staat.
Passie voor vinyl is echt een uitje en een belevenis, vinylmensen maken er wat van.
Mag er niet aan denken om alleen maar thuis te wachten op pakketjes met (beschadigde) CD'tjes.

0
geplaatst: 5 december 2015, 10:54 uur
Die zelfde beleving kun je ook hebben als je er op uit gaat om een cd'tje te kopen hoor! 

0
geplaatst: 5 december 2015, 11:04 uur
Precies.
Ik moet zeggen dat ik het ook erg leuk vind om te neuzen in platenzaken, al zoek ik dan tussen de cd's. Maar er zijn nu eenmaal weinig platenzaken meer, bovendien scheelt het erg veel geld als je online koopt.
Ik wacht thuis dus braaf op pakketjes (niet beschadigde) cd's. Het gaat mij namelijk vooral om de muziek die op het schijfje staat. In Deventer (mijn habitat) heb je in de Praamstra nog wel een afdelinkje van Plato, en nog een enkele verdwaalde cd/platenzaak, maar veel meer is het niet. Online bestellen vind ik een prima alternatief. Daar is de keuze ook veel groter.
Ik moet zeggen dat ik het ook erg leuk vind om te neuzen in platenzaken, al zoek ik dan tussen de cd's. Maar er zijn nu eenmaal weinig platenzaken meer, bovendien scheelt het erg veel geld als je online koopt.
Ik wacht thuis dus braaf op pakketjes (niet beschadigde) cd's. Het gaat mij namelijk vooral om de muziek die op het schijfje staat. In Deventer (mijn habitat) heb je in de Praamstra nog wel een afdelinkje van Plato, en nog een enkele verdwaalde cd/platenzaak, maar veel meer is het niet. Online bestellen vind ik een prima alternatief. Daar is de keuze ook veel groter.
0
geplaatst: 5 december 2015, 12:40 uur
Tesco to sell LPs for first time in its history The Guardian
0
geplaatst: 5 december 2015, 13:47 uur
Rogyros schreef:
Precies.
Precies.
In jouw hometown kom ik graag bij Koning Willem - daar is een heel leuke zaak voor de vinylisti; in dezelfde straat zit nog een kleine platenzaak en meerdere goede koffiebars om de ongeduldige wederhelft te parkeren - met als alternatief sjoppen.
De tijd dat cd's mijn H3-behoefte konden bevredigen ligt geruime tijd achter me - een enkele uitzondering daargelaten, zoals MINOTAUR! - pixiesmusic.com
0
geplaatst: 5 december 2015, 17:13 uur
Platenzaken Top 10 2015
8. Diggers Recordstore – Tilburg
http://i.imgur.com/2DNJG36.jpg
Diggers Recordstore opende pas op 31 mei van dit jaar de deuren, maar is met zijn 350 vierkante meter snel uitgegroeid tot een ideale plek voor vinylliefhebbers. Met het grote aanbod in zowel tweedehands als nieuw vinyl en de gunstige prijzen debuteert Diggers op de 8ste plek in de Platenzaken Top 10.
8. Diggers Recordstore – Tilburg
http://i.imgur.com/2DNJG36.jpg
Diggers Recordstore opende pas op 31 mei van dit jaar de deuren, maar is met zijn 350 vierkante meter snel uitgegroeid tot een ideale plek voor vinylliefhebbers. Met het grote aanbod in zowel tweedehands als nieuw vinyl en de gunstige prijzen debuteert Diggers op de 8ste plek in de Platenzaken Top 10.
0
buizen
geplaatst: 5 december 2015, 18:19 uur
Eventjes de grens overgestoken, ben maar uit voorzorg een half uur eerder dan nodig vertrokken want bij de grens zou het wel druk zijn met al die bewaking tegenwoordig. Proest. Staat nooit iets of iemand.
Dus (ook) vinyl kan veilig en ongezien de grens over, gelukkig.
Twee unofficial releases (coloured vinyl/picture disc)bootlegs van Motorhead, van een concert in Lyon, 2007 gekocht plus het album 13 van Black Sabbath. Nieuwe release, 180 gram. Beide zie ik op discogs echt niet goedkoper te bemachtigen.
Kom er amper op zaterdag en nu had ie dus de nodige klanten in de winkel. En ze kochten ook wat, het lijkt wel of er van mond tot mond reclame sprake is van want nu was er dus ook Duitse jeugd (wel20+ maar nog lang geen 30). De eigenaar was in zijn nopjes. Mooi zo.
Over tweedehands ben ik met 'm in onderhandeling. Het zijn Duitsers he, je moet sowieso al niet zelf proberen om op nieuw vinyl af te dingen ook niet als je meerdere nieuwe items tegelijk koopt. Als er gematst wordt op nieuw dan komt dat initiatief van hem. Hiërarchie. Het is geen Big Bazar in Istanbul of Zwarte Markt in Beverwijk. Maar hij komt zelf vaak met dat 46,- wordt afgerond op 45,- en/of ik krijg er een poster bij.
Maar hogere kortingen op nieuw hoef je niet te verwachten.
Maar ik vind dat ie met tweedehands te duur is (maar sinds ik een verzamelaarsbeurs in Nederland bezocht is dat nog niet eens zo, zeker niet gezien de prima staat der albums) en daarover kun je het dan gelukkig wel hebben. Ik vind albums van 10,- vier voor 30,- moeten kunnen worden. Hij denkt daar over na en komt er op terug.
Ook nog bij een antiekzaak geweest en die had een prachtige grote schemerlamp. Frans. Maar paste nooit in de auto die ik bij me had.
Steenkoud op straat dus gauw een warme Brattwurst gescoord..
Die albums (in transparante buitenhoes) staan hier naast me; ik pak ze er af en toe even bij om te bekijken en van te genieten. Van mijn vinyl.
Ja, dat weet ik wel joh.
Het is wel van belang om eerst de vinyl/CDzaak en antiekwinkel te bezoeken en pas daarna een Bratwurst mit Senf, en niet andersom. Niemand wil van die vette vingervlekken op z'n product.
Als Vinylisten thuiskomen na een jacht, wassen zij eerst hun handen met lauwwarm water en zeep, en pas dan bekijken ze thuis opnieuw de prooi.
Dus (ook) vinyl kan veilig en ongezien de grens over, gelukkig.
Twee unofficial releases (coloured vinyl/picture disc)bootlegs van Motorhead, van een concert in Lyon, 2007 gekocht plus het album 13 van Black Sabbath. Nieuwe release, 180 gram. Beide zie ik op discogs echt niet goedkoper te bemachtigen.

Kom er amper op zaterdag en nu had ie dus de nodige klanten in de winkel. En ze kochten ook wat, het lijkt wel of er van mond tot mond reclame sprake is van want nu was er dus ook Duitse jeugd (wel20+ maar nog lang geen 30). De eigenaar was in zijn nopjes. Mooi zo.
Over tweedehands ben ik met 'm in onderhandeling. Het zijn Duitsers he, je moet sowieso al niet zelf proberen om op nieuw vinyl af te dingen ook niet als je meerdere nieuwe items tegelijk koopt. Als er gematst wordt op nieuw dan komt dat initiatief van hem. Hiërarchie. Het is geen Big Bazar in Istanbul of Zwarte Markt in Beverwijk. Maar hij komt zelf vaak met dat 46,- wordt afgerond op 45,- en/of ik krijg er een poster bij.
Maar hogere kortingen op nieuw hoef je niet te verwachten.
Maar ik vind dat ie met tweedehands te duur is (maar sinds ik een verzamelaarsbeurs in Nederland bezocht is dat nog niet eens zo, zeker niet gezien de prima staat der albums) en daarover kun je het dan gelukkig wel hebben. Ik vind albums van 10,- vier voor 30,- moeten kunnen worden. Hij denkt daar over na en komt er op terug.
Ook nog bij een antiekzaak geweest en die had een prachtige grote schemerlamp. Frans. Maar paste nooit in de auto die ik bij me had.
Steenkoud op straat dus gauw een warme Brattwurst gescoord..
Die albums (in transparante buitenhoes) staan hier naast me; ik pak ze er af en toe even bij om te bekijken en van te genieten. Van mijn vinyl.
Joshua68 schreef:
Die zelfde beleving kun je ook hebben als je er op uit gaat om een cd'tje te kopen hoor!
Ja, dat weet ik wel joh.

Het is wel van belang om eerst de vinyl/CDzaak en antiekwinkel te bezoeken en pas daarna een Bratwurst mit Senf, en niet andersom. Niemand wil van die vette vingervlekken op z'n product.
Als Vinylisten thuiskomen na een jacht, wassen zij eerst hun handen met lauwwarm water en zeep, en pas dan bekijken ze thuis opnieuw de prooi.
0
geplaatst: 5 december 2015, 18:40 uur
Rogyros schreef:
Valt nog wel mee wat betreft het aantal platenzaken, nog ruim 180 platenzaken in NL. Of het geld scheelt met online is afhankelijk van verschillende factoren zoals persingen, nieuw of tweedehands en welke platenzaak.
Rogyros schreef:
Deventer is juist één van de steden waar er als je kijkt naar het aantal inwoners nog behoorlijk wat platenzaken zijn. Variaworld, Walk-in, Koning Willem (deels), Polk en Plato. Plato zit trouwens al een tijd niet meer in Praamstra, maar in De Hip.
0
geplaatst: 5 december 2015, 19:09 uur
Ook de Aldi gaat in Nederland "wat" (niet veel hoor) vinyl verkopen
0
geplaatst: 5 december 2015, 19:13 uur
[quote]HugovdBos schreef:
Ik was een maand of wat terug een keer in Deventer (sinds 1910 ofzo) en mij viel het ook al op dat her en der toch aardig wat platenzaakjes waren. Maar alleen die Koek (als kado, lust het zelf niet) is mee teruggekeerd huiswaarts
(quote)
Ik was een maand of wat terug een keer in Deventer (sinds 1910 ofzo) en mij viel het ook al op dat her en der toch aardig wat platenzaakjes waren. Maar alleen die Koek (als kado, lust het zelf niet) is mee teruggekeerd huiswaarts

0
geplaatst: 6 december 2015, 12:14 uur
Platenzaken Top 10 2015
7. Platenhuis ‘t Oor – Almere
http://i.imgur.com/lAM1Haz.jpg
In de grootste stad van Flevoland bevindt zich het in 1997 opgerichte Platenhuis ‘t Oor. Alhoewel Gerard Endenburg er binnenkort mee stopt weet hij zich met de vriendelijke service, het grote aanbod en instore optredens tot de platenzaak van de Flevopolder te kronen, daarnaast staat ‘t oor op de 7e plek in de landelijke Platenzaken Top 10.
7. Platenhuis ‘t Oor – Almere
http://i.imgur.com/lAM1Haz.jpg
In de grootste stad van Flevoland bevindt zich het in 1997 opgerichte Platenhuis ‘t Oor. Alhoewel Gerard Endenburg er binnenkort mee stopt weet hij zich met de vriendelijke service, het grote aanbod en instore optredens tot de platenzaak van de Flevopolder te kronen, daarnaast staat ‘t oor op de 7e plek in de landelijke Platenzaken Top 10.
* denotes required fields.