Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2015, 14:53 uur
gigage schreef:
Ook de Aldi gaat in Nederland "wat" (niet veel hoor) vinyl verkopen
Ook de Aldi gaat in Nederland "wat" (niet veel hoor) vinyl verkopen
Ik las het ook. Dat zou interessant kunnen zijn, dacht ik. Maar nee, met 18,99 vind ik ze nog steeds te duur. En volgens mij scheelt dat gemiddeld maar een enkel eurootje in vergelijking met echte platenzaken. Die gun ik dan toch liever mijn business.
Aldi gaat ook platenspelers verkopen, lees ik. Ben wel benieuwd welke dat zijn dan. Hopelijk geen Crosleys, want dat lijkt me weer een slechte zaak voor de tweedehands markt.
Die foto van 't Oor hierboven lijkt me trouwens wel érg gedateerd: Hello 2000?

0
geplaatst: 6 december 2015, 16:46 uur
Foto is van vorig jaar, zie de posters van Angus & Julia Stone en CSNY 1974.
0
buizen
geplaatst: 6 december 2015, 18:57 uur
http://www.aldi.nl/images/lp_albums_normal_28239.jpg
Aldus de fenomenale collectie van de Albrecht, uit de folder. 18,99 euro.
Vinyl is in elk geval in opmars.
http://www.aldi.nl/images/platenspeler_normal_28013.jpg
59,99
http://www.aldi.nl/images/platenspeler_normal_28013.jpg
59,99

0
geplaatst: 6 december 2015, 19:54 uur
HugovdBos schreef:
(quote)
Ah, je hebt gelijk. Dan heeft-ie die Sounds of the Century-borden gewoon heel lang in gebruik gehouden (was een actie van Universal uit 1999).
0
geplaatst: 6 december 2015, 19:58 uur
buizen schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Zijn ze dat allemaal? Houdt idd niet over. De echte oudjes heb ik allemaal al origineel, alleen Johnny Cash en Nirvana zou ik wel leuk vinden op vinyl. Hopelijk vind ik die nog eens afgeprijsd bij de Aldi, zoals vroeger ook wel met CD's gebeurde.
No need to say more. Op die manier gaan dus een heleboel newbie-vinylliefhebbers teleurgesteld worden. Tenzij geluidskwaliteit hen niet interesseert, wat ik in een aantal gevallen niet voor onmogelijk houd. Jammer alleen als je die platen die ze erop gedraaid hebben, tweedehands wilt aanschaffen....
buizen schreef:
Die conclusie deel ik in elk geval op basis van het bovenstaande. Nog even en ze liggen ook bij de Blokker en het Kruidvat...
0
buizen
geplaatst: 6 december 2015, 20:36 uur
Uit de Aldi-folder, gaucho, voorlopig is dit de gehele collectie.
Misschien liggen de elpees wel afgeprijsd in de winkel over een tijdje, haha. maar in welke staat? Hopelijk zijn ze geseald, maar Aldibezoekers maken het plastic waarschijnlijk gewoon open, in de winkel, zonder iets te vragen.
Geen idee wat het effect hiervan zal worden (op reguliere vinylmarkt, ook de tweedehands markt). Je zou er van alles over kunnen bedenken. Even afwachten of ze na Kerst ook nog doorgaan met vinyl.
En wellicht haal ik zaterdag het Queen-album, of Johnny Cash, ben benieuwd naar de kwaliteit en welke persing het is en zo, made in Germany zal wel maar welk jaar.
(sorry dat antwoord even duurde, site heeft kuren).
Misschien liggen de elpees wel afgeprijsd in de winkel over een tijdje, haha. maar in welke staat? Hopelijk zijn ze geseald, maar Aldibezoekers maken het plastic waarschijnlijk gewoon open, in de winkel, zonder iets te vragen.
Geen idee wat het effect hiervan zal worden (op reguliere vinylmarkt, ook de tweedehands markt). Je zou er van alles over kunnen bedenken. Even afwachten of ze na Kerst ook nog doorgaan met vinyl.
En wellicht haal ik zaterdag het Queen-album, of Johnny Cash, ben benieuwd naar de kwaliteit en welke persing het is en zo, made in Germany zal wel maar welk jaar.
(sorry dat antwoord even duurde, site heeft kuren).
0
geplaatst: 7 december 2015, 08:05 uur
buizen schreef:
Natuurlijk kun je er - terecht - lacherig over doen, maar ik vind die Aldi-aanbiedingen, hoe beperkt in omvang ook, toch wel een doorbraak. Vergelijkbaar met het moment dat ik voor het eerst LP's zag bij de Media Markt. Het betekent in elk geval dat de LP-revival op nog grotere schaal tot het bewustzijn van de massa doordringt.
Enerzijds ben ik bang dat jan en alleman die thuis nog LP's heeft staan plotseling denkt dat-ie goud in handen heeft en dienovereenkomstige prijzen gaat vragen (hoewel dat effect volgens mij al veel langer voelbaar is), anderzijds hoop ik ook dat het bijdraagt tot een algehele prijsverlaging van vinyl.
Want de prijzen worden nu natuurlijk kunstmatig hoog gehouden, net als in de begintijd van de CD.
Wat dat betreft valt het prijspeil van de Aldi me ook tegen: 18,99 is toch nauwelijks goedkoper dan de gangbare 19,95 (tot 24,95) die elders voor deze albums gevraagd worden? Als ik zie dat mijn Plato-vestiging soms kan stunten met prijzen vanaf 12,99, dan denk ik dat juist prijsvechters die LP's toch veel goedkoper moeten kunnen aanbieden.
0
geplaatst: 7 december 2015, 08:10 uur
buizen schreef:
ja, dat blijft natuurlijk de vraag, als je er over een half jaar nog een paar terugvindt die de Aldi-beleidsmakers hebben afgeprijsd, in welke staat zijn ze dan? Ik neem op voorhand aan dat ze geseald zijn, maar hoe lang blijft dat zo? En sowieso zijn LP's nog steeds geen artikel dat je en passant meeneemt terwijl je luiers en tandpasta koopt. Daar gaat de beleving natuurlijk mee verloren. En daar waren we toch juist naar op zoek?
Zou wel mooi zijn als de vinyl-revival leidt tot een breder aanbod van titels. Want afgezien van de echte klassiekers en veel nieuw materiaal blijf ik het aanbod tot dusver beperkt vinden. Maar ik verwacht dat ook dat wel zal doorzetten.
0
geplaatst: 7 december 2015, 12:10 uur
Platenzaken Top 10 2015
6. Evelyn Novacek – Hoogezand
http://i.imgur.com/aJveHxa.jpg
De platenzaak Evelyn Novacek trekt al sinds 1937 klanten uit de wijde omtrek in het hoge noorden des lands. De familie die al sinds jaar en dag de winkel in bezit heeft wordt geroemd om de vriendelijke service, mooi ingerichte etalages, het grote aanbod en het centraal stellen van de klant. Na een 5e plek vorig jaar deze editie op een verdienstelijke 6e plek in de Platenzaken Top 10.
6. Evelyn Novacek – Hoogezand
http://i.imgur.com/aJveHxa.jpg
De platenzaak Evelyn Novacek trekt al sinds 1937 klanten uit de wijde omtrek in het hoge noorden des lands. De familie die al sinds jaar en dag de winkel in bezit heeft wordt geroemd om de vriendelijke service, mooi ingerichte etalages, het grote aanbod en het centraal stellen van de klant. Na een 5e plek vorig jaar deze editie op een verdienstelijke 6e plek in de Platenzaken Top 10.
0
geplaatst: 7 december 2015, 17:18 uur
Tesco’s opportunistic decision to stock LPs may not bring the hoped-for results, but it could inflict yet more damage on the labels behind vinyl’s resurgence
The Guardian
0
buizen
geplaatst: 7 december 2015, 17:29 uur
Het valt me op, HugovdBos dat de kleine begeleidende teksten bij de grote foto's der vinylboeren summer en weinig zeggend over het aanbod zijn.
In het hoge noorden of in Flevoland of elsewhere zijn het allemaal gevestigde namen en in de wijde omtrek bekend en het zijn vriendelijke mensen en soms - zo lees je - verhuisd er een tweedehandsafdeling naar een andere plek in een winkel en dat was het dan.
Welke zaak heeft veel metal, en waarom, en waar vind je de new wave en wie heeft er een prima kwaliteit tweedehandsgedeelte. Ik wordt er weinig wijzer van dan de plek op de lijst.
Wie was Evelyn Novacek. Kwamen haar voorouders uit Tsjechie of Hongarije naar Hoogezand, en waarom? Dus die zaak bestond al in 1937, zou best wat over zo'n lange geschiedenis willen weten. Toen draaide men nog bijkans bakeliet op 78 toeren..
Waarom houdt Gerard Endenburg uit Almere er binnenkort mee op? Iets met de platenmarkt, of iets anders?
In het hoge noorden of in Flevoland of elsewhere zijn het allemaal gevestigde namen en in de wijde omtrek bekend en het zijn vriendelijke mensen en soms - zo lees je - verhuisd er een tweedehandsafdeling naar een andere plek in een winkel en dat was het dan.
Welke zaak heeft veel metal, en waarom, en waar vind je de new wave en wie heeft er een prima kwaliteit tweedehandsgedeelte. Ik wordt er weinig wijzer van dan de plek op de lijst.
Wie was Evelyn Novacek. Kwamen haar voorouders uit Tsjechie of Hongarije naar Hoogezand, en waarom? Dus die zaak bestond al in 1937, zou best wat over zo'n lange geschiedenis willen weten. Toen draaide men nog bijkans bakeliet op 78 toeren..
Waarom houdt Gerard Endenburg uit Almere er binnenkort mee op? Iets met de platenmarkt, of iets anders?
0
geplaatst: 7 december 2015, 17:36 uur
buizen schreef:
Antwoorden

Evelyn was een telg uit een muzikale familie. Haar vader was in de 19e eeuw lopend vanuit Tsjechië gevlucht, als een soort 'Nikkelen Nelis'. Met zijn accordeon en daarbij wat slagwerk op zijn rug belandde hij uiteindelijk in Amsterdam, waar hij zich in de Jordaan vestigde als reparateur van strijk- en blaasinstrumenten. Hij trouwde met een Nederlandse vrouw en samen kregen ze 6 kinderen, waaronder Evelyn. Alle kinderen kregen muziekles, Evelyn kreeg vioolles van haar 6 jaar oudere broer Johann.
Toen haar broer op 18-jarige leeftijd overleed was Evelyn 12 jaar. Doordat ze alle partijen kende, die hij als violist van een orkestje op zijn repertoire had, ging ze direct mee op tournee naar Duitsland in de carnavalstijd. Het was het begin van een lange muzikale carriere. Als 15-jarig meisje ging ze al met de trein naar Hamburg om als eerste violiste in een groot orkest te spelen. Ze maakt als violiste deel uit van diverse orkesten, waaronder vijf jaar van een Zeeuws damesorkest. Op 21-jarige leeftijd begon ze in Dordrecht met haar eigen orkest.
Toen haar broer op 18-jarige leeftijd overleed was Evelyn 12 jaar. Doordat ze alle partijen kende, die hij als violist van een orkestje op zijn repertoire had, ging ze direct mee op tournee naar Duitsland in de carnavalstijd. Het was het begin van een lange muzikale carriere. Als 15-jarig meisje ging ze al met de trein naar Hamburg om als eerste violiste in een groot orkest te spelen. Ze maakt als violiste deel uit van diverse orkesten, waaronder vijf jaar van een Zeeuws damesorkest. Op 21-jarige leeftijd begon ze in Dordrecht met haar eigen orkest.
http://evelynnovacek.nl/foto_jaren_70_nieuw.jpg
Evelyn Novacek in de 70's...check die Beatles Star Club 1962 en David Coverdale/Whitesnake rechts

Oudste platenzaak van Nederland? Link
de tien grootste platenzaakiconen van Nederland Check nummer 9
0
buizen
geplaatst: 7 december 2015, 17:54 uur
Wat een fantastisch verhaal over de historie van die ene alleroudste platenzaak in Nederland, helemaal passend en waar men op hoopt bij een naam als Evelyn Novacek (of is het eigenlijk Nováček ...) en een jaartal 1937.. Tsjechië, bohemian, viool, accordeon, 'reparateur', Amsterdam, muzikale familie, Hoogezand: prachtig!Ik snap dat je het kan vinden als je even zoekt. Maar doe dergelijke couleur locale of anamneses dan even bij de teksten van de toptienners der platenzaken in Nederland, als auteur zijnde. Of het nu een album-, een concert-, of platenzaakrecensie betreft: maak het smeuiig en lardeer het met wederwaardigheden. Kan ook over een lokatie waar een concert wordt gehouden, even wat achtergrondinfo.
Tuurlijk is elke zaak uit de lijst een begrip in de stad of de provincie, dat hoef ik niet in 7 varianten te lezen. Wat is het aanbod, wat is de geschiedenis? Hoe liggen de prijzen, evt. (tweedehands).
Och, die BASF-banden, voor de tapedecks met de grote spoelen..
0
geplaatst: 7 december 2015, 17:58 uur
buizen schreef:
Hij gaat geloof ik met pensioen.
0
geplaatst: 7 december 2015, 19:08 uur
buizen schreef:
Het valt me op, HugovdBos dat de kleine begeleidende teksten bij de grote foto's der vinylboeren summer en weinig zeggend over het aanbod zijn.
De langere omschrijvingen en enkele motivaties van stemmers kan je op mijn website vinden. Ik heb niet de volledige tekst hier neergezet. Wat betreft de geschiedenis kan je een mooi stukje lezen op de site van Evelyn Novacek. De vragen die je stelt kan ik niet halen uit de motivaties van stemmers, ik had het ook zoals bij veel verkiezingen zonder motivatie kunnen vragen een stem te geven.
buizen schreef:
Zoals al vermeld wil hij volgend jaar met pensioen gaan en is hij in onderhandeling over de overname van de winkel.
Edit: Ik zie nu dat Stalin de informatie van de site al heeft gevonden.
0
geplaatst: 7 december 2015, 20:42 uur
HugovdBos schreef:
Deventer is juist één van de steden waar er als je kijkt naar het aantal inwoners nog behoorlijk wat platenzaken zijn. Variaworld, Walk-in, Koning Willem (deels), Polk en Plato. Plato zit trouwens al een tijd niet meer in Praamstra, maar in De Hip.
Deventer is juist één van de steden waar er als je kijkt naar het aantal inwoners nog behoorlijk wat platenzaken zijn. Variaworld, Walk-in, Koning Willem (deels), Polk en Plato. Plato zit trouwens al een tijd niet meer in Praamstra, maar in De Hip.
Walk in bestaat al een tijd niet meer. Koning Willem heeft een afdeling met lp's, maar toch wel voor een bepaald segment en ook niet enorm veel. Polk is een antiquariaat die wel wat heeft, maar dat ga je ook niet heen voor de nieuwste van bijvoorbeeld Steven Wilson. Plato is idd verhuisd heb ik gehoord. Ik heb het nog niet bekeken. En je hebt nog musicshop in de smedenstraat. Maar het aanbod is allemaal niet geweldig zoals bij Plato een aantal jaren terug. Wil ik de laatste van Robert Cray, dan kan ik in Deventer nergens terecht. Geeft niet. Via internet heb je gewoon meer keuze en als ik prijzen vergelijk dan wint internet vaak ook. Maar dat kan zeker wel verschillen.
0
geplaatst: 7 december 2015, 21:56 uur
Je gaat waarschijnlijk niet zo vaak de stad meer in, want Walk-in is een tijdje weggeweest, maar zit weer gewoon op de oude vertrouwde plek aan de Proosdijpassage.
0
geplaatst: 7 december 2015, 22:02 uur
En niet te vergeten: de V&D en de MediaMarkt verkopen ook nog steeds CD's, die laatste heeft bovendien ook vinyl. En Wilco van Variaworld wil met alle liefde nieuwe albums voor je bestellen.
1
geplaatst: 7 december 2015, 22:25 uur
da dude schreef:
En Wilco van Variaworld wil met alle liefde nieuwe albums voor je bestellen.
En Wilco van Variaworld wil met alle liefde nieuwe albums voor je bestellen.
Als er één plek is in Deventer waar ik altijd even langs ga dan is het wel bij Wilo. Geweldige vent, collectie verschilt per week en het aanbod is groot. Hij heeft nu tijdelijk ook een outlet aan de overkant, veel koopjes. Je ziet hem ook regelmatig op beurzen en hij kart altijd weer met zijn wagentje rond om oude collecties vinyl op te kopen. Ik schreef er vorig jaar nog een stukje over voor mijn site, ben toen alleen niet op alle plekken geweest.
0
buizen
geplaatst: 8 december 2015, 05:45 uur
HugovdBos schreef:
De langere omschrijvingen en enkele motivaties van stemmers kan je op mijn website vinden. Ik heb niet de volledige tekst hier neergezet.
(quote)
De langere omschrijvingen en enkele motivaties van stemmers kan je op mijn website vinden. Ik heb niet de volledige tekst hier neergezet.
Ok, Hugo. Gaaf dat jij zo'n site onderhoud. Er staat inderdaad via 'lees meer' wel meer tekst.
Mooi idee, die reacties van stemmers op te nemen. Geeft wat kleur aan de platenwinkels.
Werd gewoon wat kriegelig van vage termen als 'stelt de client centraal' en 'in de wijde regio bekend'.
0
geplaatst: 8 december 2015, 07:29 uur
HugovdBos schreef:
Je gaat waarschijnlijk niet zo vaak de stad meer in, want Walk-in is een tijdje weggeweest, maar zit weer gewoon op de oude vertrouwde plek aan de Proosdijpassage.
(quote)
Ik kom vaak zat in de stad, ik woon nota bene op loopafstand van het centrum, maar in de proosdij passage ben ik idd een tijdje niet geweest.
Ik ben verbaasd over je bericht! Ik kwam daar vroeger regelmatig. Bedankt voor de info, ik ga er binnenkort weer even naartoe!
0
geplaatst: 8 december 2015, 09:15 uur
Rogyros schreef:
Ik kom vaak zat in de stad, ik woon nota bene op loopafstand van het centrum, maar in de proosdij passage ben ik idd een tijdje niet geweest.
(quote)
Snap dat als je in de stad woont je regelmatig in het centrum komt. De platenzaken liggen natuurlijk ook op verschillende plekken, dus wel logisch dat je niet van elke zaak weet of ze nog bestaan of verhuisd zijn etc.
0
geplaatst: 8 december 2015, 11:56 uur
buizen schreef:
Ok, Hugo. Gaaf dat jij zo'n site onderhoud. Er staat inderdaad via 'lees meer' wel meer tekst.
Mooi idee, die reacties van stemmers op te nemen. Geeft wat kleur aan de platenwinkels.
Werd gewoon wat kriegelig van vage termen als 'stelt de client centraal' en 'in de wijde regio bekend'.
(quote)
Nog even terugkomend op een paar van je eerdere vragen. De reden dat ik niet al te veel kan ingaan op de prijzen en het aanbod heeft er mee te maken dat dit soms per maand alweer kan veranderen. Als ik regelmatig een artikel over platenzaken in een bepaalde stad schrijf krijg ik een halfjaar later alweer mailtjes dat de stukjes niet meer kloppen omdat het aanbod is veranderd, er meer vinyl bij is gekomen of er opeens een koopjesafdeling aanwezig is. Uiteraard schrijf ik wel wat ze in huis hebben, maar bijv. wat betreft muziekstijlen wisselt het soms zo vaak dat het weinig nut heeft.
0
geplaatst: 8 december 2015, 14:04 uur
Platenzaken Top 10 2015
5. Free Music – Gouda
http://i.imgur.com/RTxVCsv.jpg
Voor een stad met een grote historische waarde als Gouda is het jammer om te zien dat er nog maar zo weinig plekken met een aanbod in muziek over zijn. Gelukkig weet Free Music het niveau op peil te houden met de vakkundige kennis, zowel muziek als hoogwaardige luisterapparatuur en de vele instore optredens. De platenzaak in het oude pand stoomt hiermee op naar de 5e plek in de Platenzaken Top 10 van 2015
5. Free Music – Gouda
http://i.imgur.com/RTxVCsv.jpg
Voor een stad met een grote historische waarde als Gouda is het jammer om te zien dat er nog maar zo weinig plekken met een aanbod in muziek over zijn. Gelukkig weet Free Music het niveau op peil te houden met de vakkundige kennis, zowel muziek als hoogwaardige luisterapparatuur en de vele instore optredens. De platenzaak in het oude pand stoomt hiermee op naar de 5e plek in de Platenzaken Top 10 van 2015
0
geplaatst: 8 december 2015, 14:15 uur
HugovdBos schreef:
(quote)
Snap dat als je in de stad woont je regelmatig in het centrum komt. De platenzaken liggen natuurlijk ook op verschillende plekken, dus wel logisch dat je niet van elke zaak weet of ze nog bestaan of verhuisd zijn etc. Tuurlijk, dat is zo. Bedoelde het ook niet kattig of zo. Ik ben echt verrast met jouw info over Walk In. Ga ik zeker binnenkort een bezoekje aan brengen. Ik kwam daar altijd graag. Een prettige eigenaar ook.
0
geplaatst: 8 december 2015, 14:34 uur
Rogyros schreef:
Tuurlijk, dat is zo. Bedoelde het ook niet kattig of zo. Ik ben echt verrast met jouw info over Walk In. Ga ik zeker binnenkort een bezoekje aan brengen. Ik kwam daar altijd graag. Een prettige eigenaar ook.
(quote)
Tuurlijk, dat is zo. Bedoelde het ook niet kattig of zo. Ik ben echt verrast met jouw info over Walk In. Ga ik zeker binnenkort een bezoekje aan brengen. Ik kwam daar altijd graag. Een prettige eigenaar ook.
Bedoelde het ook goed
. Ik hoor het wel wat je van de platenzaak vindt, ben er zelf ook nog niet geweest na de heropening.
0
buizen
geplaatst: 8 december 2015, 16:36 uur
Je hebt een mooie site, HugovdBos, de site groeit meer en meer en de lijsten met beurzen en platenzaken zijn heel handig. Mazzel dat vinyl nu in de lift zit voor je.
Kun je niet eens een stad als Antwerpen of Gent (bij jou niet zover vandaan) aan een vinylzakentocht onderwerpen en daar een recensie over schrijven? Brabantse vinylliefhebbers en mensen uit wel meer provincies zijn natuurlijk net zo goed op Het Vlaamse georiënteerd.
Ken de Lange Koepoortstraat in Antwerpen wel, je parkeert zo voor de deur en in drie stappen liggen diverse vinylzaken aan je voeten, waar je uren kunt snuffelen.
Voor de vrouw is De Meir daar ook bijna om de hoek.
Kun je niet eens een stad als Antwerpen of Gent (bij jou niet zover vandaan) aan een vinylzakentocht onderwerpen en daar een recensie over schrijven? Brabantse vinylliefhebbers en mensen uit wel meer provincies zijn natuurlijk net zo goed op Het Vlaamse georiënteerd.
Ken de Lange Koepoortstraat in Antwerpen wel, je parkeert zo voor de deur en in drie stappen liggen diverse vinylzaken aan je voeten, waar je uren kunt snuffelen.
Voor de vrouw is De Meir daar ook bijna om de hoek.
0
geplaatst: 8 december 2015, 18:21 uur
buizen schreef:
Kun je niet eens een stad als Antwerpen of Gent (bij jou niet zover vandaan) aan een vinylzakentocht onderwerpen en daar een recensie over schrijven?
Kun je niet eens een stad als Antwerpen of Gent (bij jou niet zover vandaan) aan een vinylzakentocht onderwerpen en daar een recensie over schrijven?
Dank je! Ja ben ik zeker van plan als ik weer eens in België ben. Vorig jaar was ik nog een weekendje in Antwerpen bij een vriend die daar studeert, ben toen nog wel bij enkele platenzagen geweest (FatKat Records, Chelsea Records), maar was toch vooral het bezoeken van de bezienswaardigheden en de Belgische biercafés en Vlaamse gerechten waar we ons tegoed aan hebben gedaan
. Volgende keer schrijf ik wel weer een stukje.
0
buizen
geplaatst: 8 december 2015, 20:33 uur
Hier in Nederland vecht men om het hoofd boven water te houden in de platenboerenbranche (CD en vinyl) en zoekt men naar de gouden formule (nieuw? vinyl? tweedehands? koffie? 'beleving'? in-store optredens?) maar als je ziet welke zaken er in België gewoon kunnen bestaan..
Maar je hebt bijv. in Antwerpen natuurlijk vooral aardig wat juist heel breed/diep geassortimenteerde, interessante zaken. Bijv. in de Lange Koepoortstraat (Fatkat, Vinyl-Outlet, de Rocking Bull, etc.
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/1467493_857844020969895_5679433960144947711_n.jpg?oh=a6b600b08f8af3a5ae26b8e096456cfd&oe=56DEB572
Maar je hebt bijv. in Antwerpen natuurlijk vooral aardig wat juist heel breed/diep geassortimenteerde, interessante zaken. Bijv. in de Lange Koepoortstraat (Fatkat, Vinyl-Outlet, de Rocking Bull, etc.
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/1467493_857844020969895_5679433960144947711_n.jpg?oh=a6b600b08f8af3a5ae26b8e096456cfd&oe=56DEB572
0
geplaatst: 8 december 2015, 23:27 uur
buizen: zou het met vinyl zo gaan als 40 - 45 jaar geleden met strips? Balende Belgen omdat al die diknekken uit het noorden hun vinylistische vindvelden komen kaalgrazen omdat de prijzen zo prettig zijn, zoals 40 -45 jaar geleden de stripwinkels vakkundig werden geleegd (en de prijzen enorm stegen).
Ondertussen verzwijg je wel heeft braafkens jouw eigen oostelijke vinylistische Fundgruben
Ondertussen verzwijg je wel heeft braafkens jouw eigen oostelijke vinylistische Fundgruben

* denotes required fields.