Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 24 december 2015, 07:17 uur
buizen schreef:
Morgen nog even terug naar een zaak waar men er een vreemde sortering er op na houdt. Finse bands staan bijv apart. Ook Finse rock en metal die staan niet bij de overige rock/metal, moet je net even weten...
...En dan kom je er samen wel uit.
Morgen nog even terug naar een zaak waar men er een vreemde sortering er op na houdt. Finse bands staan bijv apart. Ook Finse rock en metal die staan niet bij de overige rock/metal, moet je net even weten...
...En dan kom je er samen wel uit.
Haha, zag net even een foto (niet door mij gemaakt), het was in deze zaak:
De zaak is veel en veel groter, je ziet hier de balie.
Een grappige kerel is het. Hij sprak "Cornelis Vreeswijk" heel apart uit, en bezeerde zijn hoofd nog toen ik voor de tweede achtereenvolgende dag vroeg waar hij dan dat volgens hem enige item van Johnny Thunders had. De punkbak, was al doorgespit en ook de "new arrivals" (tweedehands) en ik vond 'm niet dus toen dook ie ergens achter in een hok, laag, en hij bezeerde zich maar kon er zelf wel om lachen. Ook deze Johnny bleek een runaway want: niet gevonden. "Probably I must have sold it allready". Ik zei: "Yeah right", maar ook: "You have a nice shop, I'll come back here".
Het was ook een fijne zaak.
Wat ze ook verkochten was iets heel moois: een strakke kloeke lijst met zwart passepartout en als ie aan de muur hangt lijkt het net een normale lijst maar hij kan van boven geopend en schuin naar voren geklapt en dan kun je daar dus je mooiste album(hoes) in doen en heb je dus een ingelijste elpee. Prachtig. Een ideaal kado om aan iemand te geven bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 25 december 2015, 11:34 uur
buizen schreef:
Wat ze ook verkochten was iets heel moois: een strakke kloeke lijst met zwart passepartout en als ie aan de muur hangt lijkt het net een normale lijst maar hij kan van boven geopend en schuin naar voren geklapt en dan kun je daar dus je mooiste album(hoes) in doen en heb je dus een ingelijste elpee. Prachtig. Een ideaal kado om aan iemand te geven bijvoorbeeld.
IKEA verkoopt iets soortgelijks.
Wat jij in Finland zag, zijn deze flipframes.
http://www.krispyaudio.com.au/product_images/j/941/LP_Display_Holder__19947_zoom.jpg
Wel duur trouwens, bijna 50 euro voor 1 exemplaar

0
geplaatst: 25 december 2015, 11:38 uur
Ik heb er een aantal in mijn toilet gehangen. Zijn wissellijsten en krijg vaak leuke reacties over de albums die ik erin stop. Heb nog zo'n 100 lp's van mijn vader die ik nooit draai maar wel aardig zijn als trip down Memory lane. Zondagochtend moest ik altijd naar James Last luisteren en nu helpt hij bij een eventuele obstipatie
Toch nog ergens goed voor.
0
geplaatst: 25 december 2015, 12:18 uur
Broem schreef:
Ik heb er een aantal in mijn toilet gehangen. Zijn wissellijsten en krijg vaak leuke reacties over de albums die ik erin stop. Heb nog zo'n 100 lp's van mijn vader die ik nooit draai maar wel aardig zijn als trip down Memory lane. Zondagochtend moest ik altijd naar James Last luisteren en u helpt hij bij een eventuele obstipatie
Ik heb er een aantal in mijn toilet gehangen. Zijn wissellijsten en krijg vaak leuke reacties over de albums die ik erin stop. Heb nog zo'n 100 lp's van mijn vader die ik nooit draai maar wel aardig zijn als trip down Memory lane. Zondagochtend moest ik altijd naar James Last luisteren en u helpt hij bij een eventuele obstipatie
Toch nog ergens goed voor. De Schaduw (Havank) zegt: James Last, een goed spoor om op af te gaan!
0
buizen
geplaatst: 25 december 2015, 12:55 uur
Die was het exact, Stalin!
Voorbeelden hingen in de winkel met legendarische hoezen en echt heel mooi.
Ze kostten daar 25,-
Ik had geen ruimte meer in de koffer anders had ik er twee gekocht, eentje voor mezelf en eentje om aan iemand kado te geven.
Een verademing is ook dat ze daar niet doen aan irritante prijsstellingen als 24,99, 29,99, 14,99 0f 9,99.
Elpees en boeken over muziek (hebben ze er heel veel, over artiesten/bands/genres) kosten er gewoon 10 of 15 of 20 of 25 euro. Lekker overzichtelijk en meer no nonsense.
Nee, ja: ik ga absoluut nog eens speciaal voor de vinylzaken terug naar Finland.
0
geplaatst: 27 december 2015, 15:43 uur
Een paar jaar geleden hier al eens genoemd: Hot Shot Records in Bremen. Vorige week weer geweest. Dit is verreweg de mooiste muziekzaak waar ik ooit ben geweest. Enorm groot assortiment, zowel cd's, dvd's lp's en andere muziekmerchandise. Prijzen niet duur. Variatie in tweedehands en nieuw, duidelijk vermeld. Ook veel deluxe editions: Bijvoorbeeld 'ties that bind van Bruce Springsteen hier voor 69 euro. Niemand anders hier enthousiast over?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 28 december 2015, 17:32 uur
Vandaag ging de tweede en laatste week van mijn kerstvakantie in en ik ging er op uit met de trouwe vierwieler... naar Mechelen deze keer, de stad van de Maneblussers. Drie adressen had ik opgeschreven: de Media Markt in de Bruul 105, de Demolition Derby in de Nekkerspoelstraat 29 en The Vinyl Touch in de Haverwerf 1.
Bijzonder mooi was het zonnige weer en bijzonder sympathiek vond ik de parkeertarieven aan de Zandpoortvest, 30 cent per uur met een maximum van drie eur per dag. Waar vind je nog zulke tarieven? Het stadscentrum bevindt zich op tien minuten wandelen van zowel de twee parkings aan de Zandpoortvest als het station van Mechelen.
De Media Markt is de Media Markt, grote wonderen verwacht ik er zelden maar je weet nooit welke koopje je op de kop kunt tikken. Ik vond hem wel kleiner dan de Media Markten die ik ken (Oostende, Kortrijk, Gent, Antwerpen). De Demolition Derby kan korter worden beschreven: deze bestaat niet meer. Adres drie was The Vinyl Touch, dat sinds kort op haar nieuw adres zit op de Haverwerf 1 en daar vond ik een ruime en nette winkel met vinylplaten (geen cd's) in stevige bakken en voorzien van plastiek hoezen. Onder de bakken staan verder nog bakken met koopjes, achter de kassa staat een hele vriendelijke baas, waarmee ik een woordje kon babbelen. De talloze albums zijn netjes alfabetisch gerangschikt én volgens genre (dat lelijk woord alweer).
Mijn uitstap leverde twee albums op, eentje van Ted Nugent en eentje van Triumph (zie de hiervoor bestemde topic op MuMe). Ik had nog een paar zaken in mijn handen, waaronder No Heavy Petting van UFO maar de prijs was bijzonder stevig (18 eur). Het is een teken van onze tijd dat men overal bijzonder goed de prijzen kent en dat de laatste jaren deze prijzen alsmaar gestegen zijn.
Bijzonder mooi was het zonnige weer en bijzonder sympathiek vond ik de parkeertarieven aan de Zandpoortvest, 30 cent per uur met een maximum van drie eur per dag. Waar vind je nog zulke tarieven? Het stadscentrum bevindt zich op tien minuten wandelen van zowel de twee parkings aan de Zandpoortvest als het station van Mechelen.
De Media Markt is de Media Markt, grote wonderen verwacht ik er zelden maar je weet nooit welke koopje je op de kop kunt tikken. Ik vond hem wel kleiner dan de Media Markten die ik ken (Oostende, Kortrijk, Gent, Antwerpen). De Demolition Derby kan korter worden beschreven: deze bestaat niet meer. Adres drie was The Vinyl Touch, dat sinds kort op haar nieuw adres zit op de Haverwerf 1 en daar vond ik een ruime en nette winkel met vinylplaten (geen cd's) in stevige bakken en voorzien van plastiek hoezen. Onder de bakken staan verder nog bakken met koopjes, achter de kassa staat een hele vriendelijke baas, waarmee ik een woordje kon babbelen. De talloze albums zijn netjes alfabetisch gerangschikt én volgens genre (dat lelijk woord alweer).
Mijn uitstap leverde twee albums op, eentje van Ted Nugent en eentje van Triumph (zie de hiervoor bestemde topic op MuMe). Ik had nog een paar zaken in mijn handen, waaronder No Heavy Petting van UFO maar de prijs was bijzonder stevig (18 eur). Het is een teken van onze tijd dat men overal bijzonder goed de prijzen kent en dat de laatste jaren deze prijzen alsmaar gestegen zijn.
0
geplaatst: 28 december 2015, 17:59 uur
In de Lange Koepoortstraat te Antwerpen is ook een Vinyl Touch. Mooie zaak maar wel nogal hoge prijzen. Aan de overkant van de straat is er nog een bijkomende winkelruimte van Vinyl Touch, maar met 'de rommel'. Dingen die weinig meer waard zijn. Te vergelijken met 'het kot' in de Record Collector vroeger. Na lang zoeken vind je misschien wel eens wat. Maar dan is het nog 3 euro per album of 4 lp's voor 10 euro. Ook niet echt goedkoop dus.
Gelukkig staan mijn platenkasten al helemaal vol.
Gelukkig staan mijn platenkasten al helemaal vol.

0
buizen
geplaatst: 28 december 2015, 18:26 uur
Maar dan is het nog 3 euro per album of 4 lp's voor 10 euro. Ook niet echt goedkoop dus.
3 euri voor een album of 4 langspeelplaten voor een tientje is nog heel redelijk. Maar ja, wat staat daar tussen? Meuk. Spullen die je echt niet zoekt.
De eerste persingen uit de vorige eeuw vind je meestal niet in zo'n bak.
Die lui in platenzaken doen ook de hele dag niets anders dan achter een laptopschermpje turen.
Die weten precies van de prijzen.
Als alles mee zit deze week nog even op een middagje of ochtend bij een particulier persoon langs, via Marktplaats, die aardig wat te koop heeft waar ik geïnteresseerd in ben. Ook even vernemen hoe ie dat nou doet, die platenhandel. En of ie bijv. ook op Ebay of Discogs zit. Hij heeft sowieso een elpee die ik al een tijdje zoek. Nu de staat nog afwachten..
0
geplaatst: 28 december 2015, 19:43 uur
buizen schreef:
Maar ja, wat staat daar tussen? Meuk. Spullen die je echt niet zoekt.
Maar ja, wat staat daar tussen? Meuk. Spullen die je echt niet zoekt.
En dan ook nog niet in beste staat. Kortom, niet echt goedkoop dus. Maar dat schreef ik al.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 28 december 2015, 20:12 uur
In The Vinyl Outlet kosten alle cd's nochtans al enkele maanden € 1 per stuk. Voor die prijs kon ik een (nieuw) exemplaar van het debuut van alt-J uiteraard niet laten liggen
.
.
0
geplaatst: 28 december 2015, 20:19 uur
buckingham schreef:
Een paar jaar geleden hier al eens genoemd: Hot Shot Records in Bremen. Vorige week weer geweest. Dit is verreweg de mooiste muziekzaak waar ik ooit ben geweest. Enorm groot assortiment, zowel cd's, dvd's lp's en andere muziekmerchandise. Prijzen niet duur. Variatie in tweedehands en nieuw, duidelijk vermeld. Ook veel deluxe editions: Bijvoorbeeld 'ties that bind van Bruce Springsteen hier voor 69 euro. Niemand anders hier enthousiast over?
Volgens mij kom ik die mensen op veel festivals tegen met een joekel van een kraam/tent. Ze staan sowieso altijd op Sweden Rock en Wacken. Geel/zwart zijn de huiskleuren toch?
0
geplaatst: 28 december 2015, 20:49 uur
Volgens mij kom ik die mensen op veel festivals tegen met een joekel van een kraam/tent. Ze staan sowieso altijd op Sweden Rock en Wacken. Geel/zwart zijn de huiskleuren toch?
Klopt! Zullen zeker ook buiten de deur ergens komen. Vooral metal en rock georienteerd. Zeker een aanrader. Vanuit het noorden van het land, maar zo'n 2 uurtjes rijden.
0
geplaatst: 29 december 2015, 12:56 uur
Ze hebben inderdaad altijd veel leuk spul bij zich. Met de nadruk op 'veel'
En, niet onbelangrijk, alleraardigst geprijsd!
Ga altijd met een aardige tas vol de tent uit bij ze in ieder geval.
Ik was altijd al benieuwd naar hun winkel. Zeker ook na hun website bezocht te hebben. Nu, na jouw betoog, is die benieuwdheid er niet minder op geworden
En, niet onbelangrijk, alleraardigst geprijsd! Ga altijd met een aardige tas vol de tent uit bij ze in ieder geval.
Ik was altijd al benieuwd naar hun winkel. Zeker ook na hun website bezocht te hebben. Nu, na jouw betoog, is die benieuwdheid er niet minder op geworden

0
geplaatst: 29 december 2015, 15:39 uur
Ik zou zeggen: Succes!! Zit ook achter de Saturn met een aardig breed assortiment. Bovendien is centrum van Bremen ook nog alleraardigst!
0
buizen
geplaatst: 1 januari 2016, 15:09 uur
De thermoskan voor de koffie staat klaar, boterhammen gaan mee: morgen maar eens even naar Bremen rijden, naar dat Hot Shot Records. En sowieso, het is een mooie stad.
Er staat niets expliciets op hun site vermeld dus neem aan dat de Laden op een zaterdag 2 januari gewoon geopend is.
Een leuk muziekje mee voor onderweg en dan is het helemaal geen verre reis.

Er staat niets expliciets op hun site vermeld dus neem aan dat de Laden op een zaterdag 2 januari gewoon geopend is.
Een leuk muziekje mee voor onderweg en dan is het helemaal geen verre reis.

0
buizen
geplaatst: 2 januari 2016, 21:42 uur
buckingham schreef:
Ben erg benieuwd wat jij er van vindt Buizen!
Ben erg benieuwd wat jij er van vindt Buizen!
Hier komt deel 1, buckingham. Nogmaals bedankt voor je tip.
Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar je vandaan moet komen maar voor aardig wat Nederlanders is Bremen helemaal niet zo ver. En dankzij dit topic kwam ik te weten dat daar een toffe grote CD- en vooral vinylzaak zou zijn. Dus erop af. Koffie en broodjes mee.
Wou eigenlijk om 08.uur al weg maar uiteindelijk pas na tienen vertrokken. Maar keurig om 12.15 uur stond buizen al in de winkel hoor. Met een TomTom vind je het zo, en het mooie is dat twee parkeergarages echt heel vlak bij de voetgangerwinkelpromenade zijn waar de Laden gevestigd is. Je loopt de parkeergarage uit, steekt de straat over en dan loop je er bijkans tegenaan. Heb zo'n 2,5uur geparkeerd en dat kostte 4,80.
Het was steenkoud (ook met die wind) maar je zag op de promenade Duitsers gezellig aan de Bockwurst, het bier, de pizzapunten en de koffie uit hippe koffietenten, bij staplekken op terrassen en ook zitplekken en je mag daar roken buiten.
Voor je het pand bereikt moet je even door een promenadegang en daar lag/hing een zwerver, op zijn deken, in zijn jas, met naast hem plastic tassen: zijn bezit. Gadverdamme, dan ga jij luxe even shoppen en dan 'woont' daar zo'n opgejaagd dier dat geen huis heeft, in die kou. Echt net daarvoor was ik een pand gepasseerd waar je uit een buiten op de stoep staande ketel zelf Glühwein in een plastic bekertje kon tappen, voor 1,-. Ik sprak de zwerver aan en vroeg of ie misschien zo'n Gluhwein wilde. Met een wat chagrijnig gezicht meende ik toch een soort "Ja" te horen en liep gauw terug en gaf hem de warme drank. Zie je dat in Nederland eigenlijk ook wel? Op straat wonende mensen zo in een winkelgebied?
De Hot Shot Records winkel daar moet je eerst anderhalve trap voor op, als je door die achterin de promenadegang gefrommelde deur bent. Boven zie je dat het een best grote zaak is, ergens tussen de 750 of 900 vierkante meter.
Denk ongeveer een fifty fifty verhouding CD's en vinyl. Misschien net iets meer vinyl. En hebben ze nog speelfilms en blueray enzo. Het is wel een vinylliefhebberszaak want ze verkopen ook allerlei toebehoren zoals allerlei soorten transparante buitenhoezen, binnenhoezen, cleaning machines + toebehoren, etc. Boeken over muziek hebben ze niet veel (een echt goede muziekliefhebbersplatenboer heeft ook aardig wat fascinerende boeken, over muziek).
Als je iets zoekt kan het op allerlei plekken staan. Stel je zoekt een elpee van Van Halen. Dat kan bij hardrock staan, of bij metal, of bij "gerade drin" natuurlijk. Bij speciale tweedehands hardrock/metal, of bij de 'gewone' hardrock of metal (want daar staat ook tweedehands). In het specifieke geval van Van Halen kan het ook nog bij 'pop/rock' staan (heb albums van genoemde artiest ook werkelijk op die plekken zien staan).
Nieuw en tweedehands staan door elkaar, er staat wel heel duidelijk op of het nieuw of tweedehands is. Maar er zijn ook speciale bakken met uitsluitend nieuw.
Opnieuw (net als op die kleine platenbeurs in Nl. laatst) ben ik geschrokken van veel prijzen van tweedehandsvinyl. Zo'n zaak lift mee op de hype. Alles wat wat populairder is en tweedehands dat vind je daar niet voor een koopje. Maar het is wel goedkoper dan in Nl.
Maar je maakt wel kans dat steengoede muziek maar dat niet gewild/populair is op vinyl heel vriendelijk is geprijsd. Maar vergeet een mooie score van een tweedehands Bowie of Opeth of Stones maar.
De bakken zijn goed doorbladerbaar, het meeste aan vinyl kent een transparante buitenbeschermingshoes, maar niet allemaal (!).
Het assortiment vind ik altijd beperkt, valt me altijd tegen in een platenzaak dus ook hier. Maar ik snap ook wel dat ze niet alles kunnen hebben. De Slayerbak? leeg! Sowieso hield zich een bepaald heerschap met lang rastahaar zich steeds op zijn dode gemakje op rond de S, T, en W van de metalafdeling, heel irritant als je daar wilt zoeken.
CD's hebben ze er ook heel veel. En daar staat tweedehands en nieuw ook allemaal door elkaar.
De zaak heeft op vinyl en op CD veel metal, hardrock, 'pop/rock' en ook wel wat 'Black' en jazz, maar niet om van achterover te slaan.
CD's zijn er volgens mij behoorlijk goedkoop: heel veel nieuwe CD's voor 5,- of 10,- en de nieuwsten waren ook niet zo duur. Vinyl is minder 'spotgoedkoop' maar enkele euro's goedkoper dan in Nl.
Veel van die 180gr. nieuwe re-releases, en daar moet ik (meestal) niets van hebben.
De nieuwste van New Order was er 14,99,- dacht ik (maak er dan alsjeblieft 15,- van).
Een deluxe box die ik kocht van Slayer - Repentless voor destijds 49,99 werd daar aan de consument aangeboden voor 39,99: niet verkeerd.
Ergens rond het kassa-eiland (dat vrij groot is, daarbinnen lopen 3 personeelsleden zich het vuur uit de sloffen) lag alweer iets met "Aladdin" (elders ook al eens gezien), namelijk "Aladdin specials", met allerlei tweedehands vinyl. Ik vroeg aan de man "Was ist mit das Aladdin" en hij legde uit dat een bekende disco/venue is, in Bremen, waar specifiek muziek werd gedraaid / werd opgetreden van muziek die verder nergens in Duitsland populair is. Behalve in Munchen, daar was ook een Aladdin. Raar verhaal. Vinyl van de hogere prijsklasse, voor tweedehands en de staat. Maar het viel me op dat er een dubbelelpee van Vitesse tussen zat maar de staat was gewoon niet uitmuntend, niet eens 'zeer goed', dus liet 'm liggen. Achteraf beetje spijt van.
Na een eerste ronde door de zaak vroeg ik het gothicmeisje achter de kassa naar Hanoi Rocks. Had ze niet. Dan laat ik even een stilte, om te vernemen of het platenzaakpersoneelslid dan zelf met "Michael Monroe" komt en dat deed zij niet. Dus noemde ik zelf die naam, en toen wist ze dat ze daar twee CD's van had. Eentje heb ik al (gesigneerd, Blackout States, op een concert gekocht) maar de ander zou toevallig op de tafel van Sondernangebote liggen, "Da" wees ze. Maar hoe ik ook keek het lag er niet. Zij kwam erbij en ging 'achter' kijken en kwam toen gelukkig terug met het album.
De CD-afdeling heeft een aanzienlijke metalafdeling, daar vindt iedere metalhead wel iets van zijn of haar gading. Twee meisjes en een jongen in lange leren jassen waren er druk aan het kakelen over vinyl, Manowar en "Doom Metal" en ze kakelden ook over nog een andere platenzaak, in een andere stad.
Kom eigenlijk maar zelden in platenzaken in Nederland dus heb niet zo'n goed vergelijk. Plato Groningen ken ik nog 't meest maar daar ben ik ook al 2 jaar niet geweest. Maar er is hier bijv. wel de info van Hugo vd Bos, met zijn top-tien.
En mijn laatste ervaringen van platenzaken zijn die in een Scandinavisch land. Dus deze grote platenzaak viel me een beetje tegen.
Maar al met al, denk ik dat het voor Nederlanders best de moeite van een bezoekje waard is, zowel als je op zoek bent naar CD's want daar zijn veel koopjes als dat je op zoek naar bent naar vinyl: keuze genoeg daar.
Ik ben zelf, uiteindelijk, ook heel tevreden geslaagd daar.
In deel twee meer over die jongen bij de letters S, T en W.
En over een witte deur.
En vooral: enkele gouden tips.
0
buizen
geplaatst: 2 januari 2016, 23:43 uur
Die jongen met dat lange rastahaar kwam ik later in een ander stadje opnieuw tegen bij die gouden-tip-vinylzaak. En hij stond opnieuw weer flink in de weg. Maar we waren beiden beter geluimd dan tijdens onze eerste ontmoeting dus er ontstond een gesprek. En zodoende kan ik dankzij die jongen hier een gouden tip geven:
Vandaag gold bij Hot Shot Records te Bremen "25% korting" (op ALLES). Zag die geelzwarte A4tjes van 25% al hangen maar ja je komt er voor het eerst dus ik dacht dat is schreeuwende reclame en normaal. Tot ik moest afrekenen. Werkelijk op ALLES zat 25% korting. Op splinternieuw, op CD's op tweedehands vinyl, op alle geluidsdragers (niet op bijv. reinigingsmiddelen of transparante hoezen). Vandaar dat ik zo floot bij de rekening. Toch enkele mooie items gescoord daar.
En... in de loop van de week loopt dit op. Oplopend van volgende week 30% etc. en tot zaterdag 50% korting op ALLES.
Dus je ziet een splinternieuw vinylalbum voor 19,99 (die in Nederland waarschijnlijk zo'n 23,99 kost, of meer) en die koop je a.s. zaterdag voor een tientje. Even voor de beeldvorming.
Die jongen met dat rastahaar zei ook nog "Wie machen sie das?!"
Het is maar een tip.
En het is een gouden tip omdat er over deze zeer bijzondere actie niets staat vermeld op de website.
Als je nooit ergens heen rijdt of nooit iemand aanspreekt dan mis je dergelijke info.
En als Nederlandse platenzaken hier een beetje omzet mis lopen? Pech gehad, moeten ze maar eens normale prijzen hanteren of ook dergelijke acties doen.
Die witte deur die je moet weten te vinden komt ook nog aan bod, in dit platenzakentopic.
Vandaag gold bij Hot Shot Records te Bremen "25% korting" (op ALLES). Zag die geelzwarte A4tjes van 25% al hangen maar ja je komt er voor het eerst dus ik dacht dat is schreeuwende reclame en normaal. Tot ik moest afrekenen. Werkelijk op ALLES zat 25% korting. Op splinternieuw, op CD's op tweedehands vinyl, op alle geluidsdragers (niet op bijv. reinigingsmiddelen of transparante hoezen). Vandaar dat ik zo floot bij de rekening. Toch enkele mooie items gescoord daar.
En... in de loop van de week loopt dit op. Oplopend van volgende week 30% etc. en tot zaterdag 50% korting op ALLES.
Dus je ziet een splinternieuw vinylalbum voor 19,99 (die in Nederland waarschijnlijk zo'n 23,99 kost, of meer) en die koop je a.s. zaterdag voor een tientje. Even voor de beeldvorming.
Die jongen met dat rastahaar zei ook nog "Wie machen sie das?!"
Het is maar een tip.
En het is een gouden tip omdat er over deze zeer bijzondere actie niets staat vermeld op de website.
Als je nooit ergens heen rijdt of nooit iemand aanspreekt dan mis je dergelijke info.
En als Nederlandse platenzaken hier een beetje omzet mis lopen? Pech gehad, moeten ze maar eens normale prijzen hanteren of ook dergelijke acties doen.
Die witte deur die je moet weten te vinden komt ook nog aan bod, in dit platenzakentopic.
0
geplaatst: 3 januari 2016, 10:22 uur
Mooi geschreven Buizen! 50% is een flinke actie! Denk alleen maar aan de special editions enz.. Ties that bind dan voor maar 35 euro! bijvoorbeeld!! Ze hebben daar genoeg special editions.
Ben benieuwd naar de witte deur
Was mij niet opgevallen.
Was mij niet opgevallen.
0
buizen
geplaatst: 3 januari 2016, 11:05 uur
Ducoz schreef:
Klinkt als een faillissement actie...
Klinkt als een faillissement actie...
Je bedoelt het faillissement van Nederlandse platenboeren, of van klanten van Hot Shot Records na afloop van de aankomende week?

Bah, een beetje negatieve reactie. Maar ja, kaum zum glauben naturlich.
Hier komt ie dan noch einmal
Tot ziens in Bremen.

Update: a.s. vrijdag (8 januari, de verjaardag van Don Capuccino) om 10.00uur voor de deur staan en maar eens even kijken of dit Bowie-album niet voor 31,98 dollar maar voor 55% van die prijs kan worden gescoord. De zaak heeft het beloofd.
Zaterdag is natuurlijk alles al weg.
0
buizen
geplaatst: 3 januari 2016, 11:14 uur
buckingham schreef:
Mooi geschreven Buizen! 50% is een flinke actie! Denk alleen maar aan de special editions enz.. Ties that bind dan voor maar 35 euro! bijvoorbeeld!! Ze hebben daar genoeg special editions.
Was mij niet opgevallen.
Was mij niet opgevallen. Kan wel kloppen dat jij die witte deur niet hebt gezien, buckingham. Die witte deur is namelijk een moeilijk vindbare prachtige platenzaak in een ander stadje dan Bremen waar ik gister - niet geheel bevredigd door het assortiment van Hot Shot Records - ook nog ben geweest. Dankzij het aanspreken van een drietal Duitse jongelieden die het weggetje wisten..

Later meer.
0
geplaatst: 3 januari 2016, 15:30 uur
Toch vreemd dat het aanbod bij Hot Shot Records tegenviel. Kan zijn dat ze net een mindere lading hebben staan natuurlijk maar doorgaans hebben ze zat interessants staan. Ligt uiteraard ook aan persoonlijke smaak en voorkeuren besef ik me terdege. Ik ben eigenlijk zelf ook bijna nooit echt naar iets specifieks opzoek. Ik loop een winkel, beurs of tent in en zie wel wat ik tegen kom. Héél lang geleden ging ik wel met lijstjes naar beurzen enz. maar ik kwam met van alles thuis alleen niet met wat ik vooraf op dat lijstje had gezet 

0
geplaatst: 3 januari 2016, 15:42 uur
vielip schreef:
Toch vreemd dat het aanbod bij Hot Shot Records tegenviel. Kan zijn dat ze net een mindere lading hebben staan natuurlijk maar doorgaans hebben ze zat interessants staan. Ligt uiteraard ook aan persoonlijke smaak en voorkeuren besef ik me terdege. Ik ben eigenlijk zelf ook bijna nooit echt naar iets specifieks opzoek. Ik loop een winkel, beurs of tent in en zie wel wat ik tegen kom. Héél lang geleden ging ik wel met lijstjes naar beurzen enz. maar ik kwam met van alles thuis alleen niet met wat ik vooraf op dat lijstje had gezet
Een lijst op je smartfoon is ook wel handig - voorkom je het kopen van dubbele - als je tenminste die lijst goed bijhoudt. En Bremen is echt wel een pokke-end tuffen vanuit het grootste deel van NL; bijv nog altijd 260 km vanuit Apeldoorn; en ga je die afstand rijden wil je echt wel slagen. Er zijn genoeg andere zaken/beurzen dichterbij.
0
buizen
geplaatst: 3 januari 2016, 15:43 uur
vielip schreef:
Ach, het is heel persoonlijk hoor. Als 'ze' geen Hanoi Rocks hebben en kijken of ze water zien branden als ik vraag om Johnny Thunders dan vind ik het al gauw 'tegen vallen' maar het slaat eigenlijk nergens op: ze hebben gewoon behoorlijk veel, afgemeten aan een gemiddelde platenboer in Nl.
Maar ik sprak een jongen met lang rastahaar die beide zelfde zaken frekwenteerde als ik gister en die zei nog wel dat ie een tijdje geleden "..mit drei plastik Tüten.." Hot Shot Records verliet maar vandaag ook niet zoveel vond.
Go and see for yourself, iedereen vindt er vast wel wat.
0
buizen
geplaatst: 3 januari 2016, 15:57 uur
Mjuman schreef:
Een lijst op je smartfoon is ook wel handig - voorkom je het kopen van dubbele - als je tenminste die lijst goed bijhoudt. En Bremen is echt wel een pokke-end tuffen vanuit het grootste deel van NL; bijv nog altijd 260 km vanuit Apeldoorn; en ga je die afstand rijden wil je echt wel slagen. Er zijn genoeg andere zaken/beurzen dichterbij.
(quote)
Het bericht is weliswaar niet aan me gericht maar je hebt wel gelijk Mjuman, het is nog wel een aardig eindje voor het grootste deel van Nl. Maar de km's gaan wel veel sneller dan in Nl., daar kun je je op verkijken.
Woon je in Brabant, Zeeland of Limburg dan wip je even naar Antwerpen, Brugge of Gent: mazzel.
Woon je in het noorden dan is Bremen echt interessant om eens te verkennen.
Mensen die graag eens naar Bremen willen kunnen me een PM sturen dan doe ik er even een zeer interessante platenboer bij die je onderweg 'tegen komt' (in de zin van op de route) en je niet zomaar vindt anders. Gewapend met die twee adressen rijd je vast niet onverrichterzake huiswaarts.
Die lijst op de smartphone is idd heel handig.
En nog wel andere dingen op de smartphone die je bij je zou moeten hebben..
0
geplaatst: 4 januari 2016, 11:19 uur
Op verzoek van buizen een bijdrage van mij over misschien de beste CD zaak van Noord Nederland: de CD afdeling van Warenhuis Vanderveen te Assen, gelegen aan het Koopmansplein.
http://www.cdvanderveen.nl/
Het vriendelijke en zeer deskundige team bestaat uit Gert Jan, Gerrie, Tommy, Robin en Lianne.
Hun Facebook pagina:
https://nl-nl.facebook.com/cdvanderveen/
Het heeft geen zin om te gaan noemen wat ze allemaal wel niet in hun assortiment hebben. Kom gewoon eens kijken.
http://www.cdvanderveen.nl/
Het vriendelijke en zeer deskundige team bestaat uit Gert Jan, Gerrie, Tommy, Robin en Lianne.
Hun Facebook pagina:
https://nl-nl.facebook.com/cdvanderveen/
Het heeft geen zin om te gaan noemen wat ze allemaal wel niet in hun assortiment hebben. Kom gewoon eens kijken.
0
geplaatst: 4 januari 2016, 13:30 uur
@nllink. Vanderveen heeft een mooie collectie met pop,rock/metal en ook veel blues. Vriendelijke uitstraling en ik hoop dat dit soort zaken blijft bestaan.Ze hebben ook een mooie speelgoedafdeling die gaaf en creatief is ingericht.
* denotes required fields.