MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
buizen
nlkink schreef:
Op verzoek van buizen een bijdrage van mij over misschien de beste platen- [..] en CD zaak van Noord Nederland ...

... Kom gewoon eens kijken.

Haha, nou het lag ietsje genuanceerder: je hád al iets moois geschreven over die uitbater, alleen in een topic over een album. Soms lopen discussies zo. En toen wees ik je op dat het misschien handig is die bijdrage (ook) hier in dit topic te plaatsen.
Maar:

[..] vraagje: zijn ze echt zo 'goed in elpees'? Zie op de foto's alleen maar CD's.

Klopt buizen. Wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden en ik wilde niet een omslachtig verhaal maken. En ere wie ere toekomt, ik was niet op de hoogte van de topic en zou er dus zonder jouw suggestie hier geen bijdrage hebben geplaatst.

En wat elpees betreft, daar hebben ze inderdaad ook al weer een aardig assortiment van staan. Die is pakweg de laatste twee jaren opgebouwd, kan zijn dat de foto's op de site iets ouder zijn.

buizen
nlkink schreef:
Klopt buizen.
En wat elpees betreft, daar hebben ze inderdaad ook al weer een aardig assortiment van staan. Die is pakweg de laatste twee jaren opgebouwd, kan zijn dat de foto's op de site iets ouder zijn.

Tip, de volgende keer dat jij daar komt, ze anders even dat in deze tijden van vinyl-revival ze absoluut op hun Facebook of website of whatever pronte foto's van de vinylcollectie moeten plaatsen.
Desnoods moet elke klant via hen dan ook binnen 24 uur een nieuw pick-up-element geregeld kunnen krijgen. Dat moet kunnen. En dat ze transparante buitenhoezen voor vinylalbums ook verkopen. Allemaal als service en onderscheiding.

Waarschijnlijk kom ik er deze week en dan geef ik aan dat ze wat foto's van het vinyl assortiment moeten plaatsen op hun sites.
En als ik me niet vergis hebben ze zowel plastic buitenhoezen als antistatische binnenhoezen, maar pin me er niet op vast.

Naast de CD-afdeling zit de HiFi-afdeling, en die wordt ook nog eens gerund door een vinyl-fan. Je wordt dus op je wenken bediend! Meen er zelfs een vinyl schoonmaak apparaat te hebben gezien.

buizen
nlkink schreef:
Waarschijnlijk kom ik er deze week en dan ...

Heb jij schaatsend en klunend het Koopmansplein nog kunnen oversteken en Vanderveen kunnen bereiken, nlkink?
Pas maar op dat je niet onzacht ter aarde belandt en een evt. elpee in de tas beschadigd raakt.
Vanderveen moet momenteel maar even wachten op haar klanten kan ik me zo voorstellen.

buizen schreef:

Heb jij schaatsend en klunend het Koopmansplein kunnen oversteken en Vanderveen kunnen bereiken nlkink?

Jazeker! Ik ben i.v.m. het weer iets eerder uit Groningen vertrokken naar Assen en vanaf het NS station naar Vanderveen gewandeld.
Maar buiten dat had ik een van de mensen al via Whatsapp op de hoogte gebracht van jouw tip(s) en wensen.
Overigens hebben ze mij verteld dat als je op hun FB pagina zoekt er wel degelijk foto's van het vinyl assortiment te zien zijn. Er worden regelmatig wedstrijdjes georganiseerd en prijzen aan klanten uitgereikt en de foto's van de prijswinnaars worden altijd genomen met de vinylalbums op de achtergrond.
Let wel buizen, ik heb dat NIET gecontroleerd, maar neem dat aan voor waar.
Desalwelteplus waren zij genegen om binnenkort wat nieuwe foto's te plaatsen.

buizen
Tof, nlkink, om die winkel zo te steunen. In weer en wind.
Ben toch wel benieuwd en zal er eens kijken indien in de buurt. Ze waren aardig enthousiast met die 4e plek zo te lezen (op fb).

buizen
buizen schreef:
(quote)

Tot ziens in Bremen.

Update: a.s. vrijdag (8 januari, de verjaardag van Don Capuccino) om 10.00uur voor de deur staan en maar eens even kijken of dit Bowie-album niet voor 31,98 dollar maar voor 55% van die prijs kan worden gescoord. De zaak heeft het beloofd.
Zaterdag is natuurlijk alles al weg.

Na 3 dagen totale fysieke isolatie van de buitenwereld door zeer extreme gladheid werd ik dan vandaag - en het zal weer eens niet dat het 'toevallig' weer een vrijdag is - geconfronteerd met de soms extreme ruwheid van het bestaan.
De godganse ochtend telefoon en ik moest naar twee mensen toe en al met al ben ik te laat thuis om nog naar Bremen te knallen. Baal er goed van.
Maar ieder nadeel heb z'n voordeel: door die extreme gladheid die ook in Bremen was is het niet zo dat de eerste dagen van de week de zaak al is leeggeroofd door koopjesjagers. Heb ze ook nog gebeld en gevraagd hoe het zit met Bowie's Blackstar. En wat gevreesd werd is bewaarheid: dat album doet nou net toevallig niet mee in de aktie. Ik refereerde aan hun schreeuwende reclame van (vrij 45% en za 50% korting op) "ALLES" maar hij gaf een of ander slinks antwoord, en je hebt het maar gewoon te pikken.
Desalniettemin toch voor elkaar gekregen dat ie een exemplaar voor me reserviert (ik zei dan moet dat ook kunnen als het buiten de actie valt, dat kan normaal toch met vinyl?) die ik morgen ophaal.
De vinyl 'clear vinyl' versie voor 21,99.
Wordt vervolgd, want ben ook wel op jacht naar een paar mooie metalalbums met 50% reductie en als het moet ook nog een full package complete platinum box voor de helft van de prijs en zal er na afloop kond van doen. Leuk hoor, zo'n actie.

Don Cappuccino: Van harte gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van.

buizen schreef:

Na 3 dagen totale fysieke isolatie van de buitenwereld door zeer extreme gladheid werd ik dan vandaag - en het zal weer eens niet dat het 'toevallig' weer een vrijdag is - geconfronteerd met de soms extreme ruwheid van het bestaan.

Je kon anders prima op schaatsen over de stoep hier in Leeuwarden hoor

Ik ben afgelopen woensdag vanuit Leeuwarden naar Emmeloord en weer teruggereden om daar goede vriend te helpen met klussen.
Lekker in mijn 20 jaar oude Twingo zonder winterbanden de weg op.
Ging op zich best aardig, alleen de kop erbij houden, rustig rijden en genoeg afstand houden.
Heb het idee dat teveel mensen blind vertrouwen in hun winterbanden en zelf-corrigerende electronica in hun auto's.
Als je dan met te hoge snelheid in dat soort weersomstandigheden gaat rijden, dan ga je inderdaad als een ballerina pirouettes maken op de snelweg.

buizen
Stalin schreef:
(quote)

Je kon anders prima op schaatsen over de stoep hier in Leeuwarden hoor

Lekker in mijn 20 jaar oude Twingo zonder winterbanden de weg op.
Ging op zich best aardig, alleen de kop erbij houden, rustig rijden en genoeg afstand houden.
Heb het idee dat teveel mensen blind vertrouwen in hun winterbanden en zelf-corrigerende electronica in hun auto's.
Als je dan met te hoge snelheid in dat soort weersomstandigheden gaat rijden, dan ga je inderdaad als een ballerina pirouettes maken op de snelweg.

Ik kan niet schaatsen, Stalin. Door een kwetsuur.
En over autorijden: zekers, buizen schroomt ook niet om onder behoedzaamheid en koppie erbij gewoon op pad te gaan. Maar het punt was dat ik niet met de auto vanuit de garage achter voor bij de weg kon komen, daarvoor moest eerst een tientallen meters traject afgelegd (met bochten) dat één grote spiegelgladde ijsbaan was, met 'fijne' objecten zoals een andere garage, een hek en een stenen muur. Achterwielaandrijving ook nog. Zou ws niet eens 'van de plaats kunnen komen'. Nee, als ik dat zou hebben geprobeerd was ik ontegenzeggelijk ergens tegenaan geschoven met vette blikschade. Heb nog wel foto's van die ijsbaan gemaakt maar zou niet weten hoe je dat op MuMe krijgt.

En vandaag ben ik zo ziek als een hond. 'opgestaan' met vomeren. En de rest van de klachten laat zich het netst omschrijven als 4x per uur naar het toilet moeten, zo kan ik niet op pad. Lijkt wel voedselvergiftiging.
Met lood in de schoenen Hot Shot opgebeld om te zeggen dat ik vandaag niet kom. Je moet wel als je gister nog speciaal vroeg een album te reserveren. Ik baal heel erg, want ze hebben vandaag 50% korting op wat er nog ligt in de Laden.
Zou daarna ook nog naar Brabant gaan naar een metalvriendin om daar vannacht samen de livestream van de herdenkingsdienst van Lemmy, op Sunset Boulevard, en het zal een 'feestje' worden, te gaan kijken. Gaat allemaal niet door.

@buizen, Beterschap. Ik ben bijna hersteld en ga vanavond naar Dutch Golden Years met oa leden van The Golden Earrings, The Motions, The Shoes en de presentatie door Johan Derksen. Theater Almelo.

buizen
Thanks, vin13.
Tof! zo'n (live) muziekjeavondje in het Theater.
Ga je morgen naar Wishbone Ash?

In de buurt van Assen ligt Annen met een grote 2dehandszaak, Loods 66, met een paar bakken vinyl en vele singletjes. Kwaliteitsspul ligt daar: grote namen en diverse picture disks (o.a. Iron Maiden, Pink Floyd, Rolling Stones). Laagste prijs is 10euro wat ik tegenkwam voor LP.

Picture disc van Nevermind meegenomen en een paar mooie LP's van Nina Simone moeten laten liggen.

Edit: btw maakt Jan, de eigenaar, kasten op maat voor vinyl en heeft hij leuke voorbeelden in zijn zaak staan. Bijvoorbeeld van hout met oude LP-koffertjes als laden. Zie ook de facebookpagina's van Jan Loods en Loods66.

buizen
Sunderland schreef:
In de buurt van Assen ligt Annen ...
..met een paar bakken vinyl en vele singletjes. Kwaliteitsspul ligt daar: grote namen en diverse picture disks ...

Ok.
Maar eens poolshoogte gaan nemen..

Ik was vandaag, met een uurtje over, naar Free Music in Gouda gegaan. Door de lovende kritieken op facebook en de hoge notering door onze Hugo ben ik maar eens gaan kijken.

Free Music, ook wel een hifi-zaak. Wat een bende is die zaak zeg. Bijna treurig wat daar in de bakken staat. Gangbaar, overpriced spul. Natuurlijk is het fijn voor de mensen uit Gouda en dichtbij gelegen gehuchten deze soort van Free Record Shop bestaat.. maar echt werkelijk niks bijzonders te vinden. Ik spreek nu voornamelijk over de LPs. Drie/vier bakken LPs met daarin POP/KLASSIEK/SOUL/JAZZ. Als platenzaak én daarnaast hifi zaak zou ik toch meer ruimte hebben uitgetrokken voor de geluidsdragers die ik er voor verkoop. Dat de selectie klein is ala, maar dat ik tussen alles max. 10 tweedehands platen vind die individiueel allemaal 20€ euro zijn geprijsd (bv Isaac Hayes - Choclate Chip, UK press... op discogs in MINT max 14€...). Verder één 1 ster review op facebook en verder allemaal lyrische reacties. Ik kon mij prima in die reactie vinden.

Bij binnenkomst sprong de verkoopster bijna op me (al had dat van mij wel gemogen ))) ) met kan ik u op weg helpen? Ik weet dat het een stukje van de beleving is en dat het puur op service/klantvriendelijkheid is gericht, maar ik stoor mij daar altijd mateloos aan. Van die opdringerige verkopers.. Mijn zoektocht naar muziek doe ik liever stilletjes en zelf. Dan vraag ik uiteindelijk zelf wel of ze dat toevallig niet hebben. Na 5 minuten stond ik weer buiten en, ik wens het geen enkele zaak toe.. zeker nu er nog maar weinig platenzaken zijn, hoop ik bijna dat deze winkel zijn deuren zal sluiten.. wat een misleiding 'Platenzaak', scheelt een hoop mensen de tocht naar Gouda. Voor hifi kan je hier denk ik wel aardig terecht, al zag dat er toch ook erg stoffig en gedateerd uit...

Sunderland schreef:

In de buurt van Assen ligt Annen met een grote 2dehandszaak etc. etc.

Op de een of andere manier is die zaak aan mijn aandacht ontsnapt maar ik kom in het voorjaar/zomer regelmatig in Annen en dan ga ik er zeker een keer kijken! Eigenlijk schandalig dat ik daar door iemand uit 020 op moet worden geattendeerd .

Goh, Ducoz. Wat heerlijk, zo'n ongezouten mening. Deed me denken aan een Parool-recensie van dat DWDD pop-up restaurant. Ook vakkundig gefileerd. Ik kan je de teleurstelling voorstellen.

nlkink schreef:
Op de een of andere manier is die zaak aan mijn aandacht ontsnapt maar ik kom in het voorjaar/zomer regelmatig in Annen en dan ga ik er zeker een keer kijken! Eigenlijk schandalig dat ik daar door iemand uit 020 op moet worden geattendeerd .

Mien zuster woont dan ook op de Drentse Hei in Anloo en die kent de hele buurt, vooral de vintage winkeltjes, op haar duimpje. Samen naar Grun geweest voor de Bowie expositie en ondertussen doe ik wat kleur op.

Deze winkel is ook pas afgelopen september geopend, dus wellicht vandaar.

buizen
Was vandaag bij m'n vaste platenboer. In Duitsland. Het is al een wat oudere (doch rockende) man en een vrouwenhand mist echt wel in die inrichting van zijn Laden maar hij had wel mooi in de vitrine een hele mooie grote poster van David hangen en daar had ie zelf onderin geschreven de geboorte- en sterfdatum. Heel simpel. Maar wel even aandacht aan besteed.

Normaliter staat er altijd muziek op als je er binnen bent. Zappa, of Blues Pills of Deep Purple of Cuby of hele drukke jazz maar nu was het gewoon stil. We begroeten elkaar altijd met een handdruk en bijkletsen maar daarna wil ik in alle rust rondneuzen en zit hij achter zijn balie te mompelen, telefoneren of binnenkomende klanten te ontvangen.
★ Had ie zoals telefonisch afgesproken voor me achteruit gelegd.
In de tijd dat ik rondneusde kwam er nog iemand binnen en die begon een heel gesprek over dat album. Luistervinkje buizen kreeg alles mee.
Toen de klant weg was zei m'n platenboer "Hast du das gehört?!". Hij had diegene gezegd dat dat album al Monaten lang reserviert war. Zoiets. "Ja was sollte ich denn sagen?!" Haha.

Op een gegeven moment werd de stilte doorbroken.
Op fors volume (de muziek staat daar altijd op fors volume) knalde opeens ★ uit de speakers.
Ik stond als aan de grond genageld. Dit was niet zo gepland. Maar al gauw gaf ik me er aan over en zodoende heb ik zowat het hele album Blackstar in een heerlijke setting daartoe gehoord.

Heb er volgens mij ook een zeer bijzonder Iron Maiden item kunnen scoren, in een oplage van maar 100 stuks worldwide. In de net-binnengekomen-tweedehands bak. Moet dat nog nazoeken.
En een 'sleaz rock' verzamelalbum met daarop twee nummers van Hanoi Rocks. Had nog nooit van dat album gehoord. Fijn voor de collectie.

Hij had vandaag zoveel fantastische items staan. Pff.
Ook met meer Bowie huiswaarts gekeerd.

HugovdBos schreef:

Deventer is juist één van de steden waar er als je kijkt naar het aantal inwoners nog behoorlijk wat platenzaken zijn. Variaworld, Walk-in, Koning Willem (deels), Polk en Plato. Plato zit trouwens al een tijd niet meer in Praamstra, maar in De Hip.

Toen Plato nog een zelfstandige zaak was, kwam ik er best vaak. Walk-in (Marcel) ken ik ook wel goed, maar het meeste geld heb ik vroeger besteed bij Bert van Musicshop Disc. Maar dat is al weer een aardig tijdje geleden.

Tegenwoordig kom ik regelmatig bij Variaworld. Leuke zaak, vooral door de plezierige prijzen en het sterk wisselende aanbod. Doordat hij veel 2e hand partijen koopt weet je nooit wat je nu weer aan zal treffen. Dat maakt het lastig om gericht te zoeken, maar biedt aan de andere kant altijd weer verrassingen.

Polk ken ik niet, ga ik nog eens kijken. Ik wist trouwens niet dat Platendraaier van jou was, Hugo, leuke site (en facebookpagina)!

Jester schreef:
(quote)

Toen Plato nog een zelfstandige zaak was, kwam ik er best vaak. Walk-in (Marcel) ken ik ook wel goed, maar het meeste geld heb ik vroeger besteed bij Bert van Musicshop Disc. Maar dat is al weer een aardig tijdje geleden.

Tegenwoordig kom ik regelmatig bij Variaworld. Leuke zaak, vooral door de plezierige prijzen en het sterk wisselende aanbod. Doordat hij veel 2e hand partijen koopt weet je nooit wat je nu weer aan zal treffen. Dat maakt het lastig om gericht te zoeken, maar biedt aan de andere kant altijd weer verrassingen.

Polk ken ik niet, ga ik nog eens kijken. Ik wist trouwens niet dat Platendraaier van jou was, Hugo, leuke site (en facebookpagina)!

Dank je! platendraaier is inderdaad mijn persoonlijke muziek & vinyl site.

Variaworld is zeker het bezoeken waard, aardige vent ook die Wilco. Zoals je al zei veel wisselende collecties en hij struint elke week weer het land af op zoek naar oude platencollecties. Polk is voor een groot deel een boekenzaak, maar ook wel een redelijk divers aanbod in vinyl. Prijzen weet ik niet meer precies, maar voor de rest niet een hele opvallende zaak.

buizen
Elders:

trebremmit schreef:
Voor het eerst in mijn leven een 7" single gekocht, wou altijd de originele persing hebben maar daar vragen ze zoveel geld voor, daarom maar de re-release aangeschaft.

Sound of Imker

Verhaal achter deze band hier. Imker

Probleem met die singletjes is ook dat ze zo moeilijk te vinden in zijn in zeer goede of uitmuntende staat. Om het maar voorzichtig uit te drukken.
Die echt oude singletjes zijn vaak versleten en beschadigd. Het werd maar meegesjouwd in Opel Kadetts van diskjockeys en bij de mensen thuis ging het er dansend en feestend vaak ook niet al te vinylzachtzinnig aan toe. Er werd wel eens wat gemorst.

Mits zo'n re-release single goed bewaard kan ie ook nog bijzonder worden hoor.

buizen
Laatst bij m'n 'vaste' platenboer, in Duitsland, een paar Bowie-albums gescoord. Station To Station, Heroes en een nagelnieuwe maxisingle, wit vinyl, een zgn. 'Steve Reich mix'. En nog een ander album wat ik wou kopen. Maar die was aan de albumhoes boven toch wat beschadigd. Dus die was niet nieuw.
"Es ist ganz und bestimmt neu" beweerde ie. Ik zei nee want het is beschadigd dus bestimmt nicht neu. Nu kwam ie natuurlijk in de knoei, en hij hij legde uit dat het album gewoon al heel lang in zijn winkel stond en nooit was verkocht, die ene dan. Maar hij telt hem als nieuw dus is ie nieuw.
Ik dacht meteen aha, first pressing. En hij zei dat ie zelfs wel albums uit de jaren '70 nog had die ie nog nooit verkocht had. Oh ja, waar dan?! En hij troonde me langs first pressings van albums uit de jaren '70..
Grand Funk Railroad gaat hier vanavond op de draaitafel. Door hem.

buizen schreef:
Laatst bij m'n 'vaste' platenboer, in Duitsland, een paar Bowie-albums gescoord. Station To Station, Heroes en een nagelnieuwe maxisingle, wit vinyl, een zgn. 'Steve Reich ".

Is dat die Hello Steve Reich mix van Love is Lost want die wil ik ook wel

Ik heb net bij Tony's muziekhuis in Geel (BE) Outside op 2 x LP besteld (Black Friday uitgave, wit vinyl, volledig dus niet zoals excerpts). Kostprijs bij Discogs, vanaf 120€ (gekkerds), via een iets deftigere site : 70€. Als je het in Amerika koopt : 44 dollars + verzendingskosten. Bij Tony 59€.

Vraag mij niet hoe hij dat doet....

buizen
davevr schreef:
(quote)

Is dat die Hello Steve Reich mix van Love is Lost want die wil ik ook wel

Ik heb net bij Tony's muziekhuis in Geel (BE) Outside op 2 x LP besteld (Black Friday uitgave, wit vinyl, volledig dus niet zoals excerpts). Kostprijs bij Discogs, vanaf 120€ (gekkerds), via een iets deftigere site : 70€. Als je het in Amerika koopt : 44 dollars + verzendingskosten. Bij Tony 59€.

Vraag mij niet hoe hij dat doet....
Ja, dat is 'm, davevr. Wou 'm hier nog toevoegen aan de discografie doch de geluidsdrager kwam niet door de commissie. Net te weinig EP-gehalte.
Steve Reich is (o.a.) bekend van zijn 'clapping music'. Over minimalisme gesproken. Lees er maar eens wat over.
En Bowie ging dus met zo'n man's musicfilosofy in zee. Maar ik luister 'm wel streamenderwijs. Is nog geseald en fonkelnieuw. Mooi zo laten, voor de collectie.

Nou die prooi van jou klinkt ook helemaal niet verkeerd zeg!

buizen schreef:
(quote)
Ja, dat is 'm, davevr. Wou 'm hier nog toevoegen aan de discografie doch de geluidsdrager kwam niet door de commissie. Net te weinig EP-gehalte.
Steve Reich is (o.a.) bekend van zijn 'clapping music'. Over minimalisme gesproken. Lees er maar eens wat over.
En Bowie ging dus met zo'n man in zee. Maar ik luister 'm wel streamenderwijs. Is nog geseald en fonkelnieuw. Mooi zo laten, voor de collectie.

Nou die prooi van jou klinkt ook helemaal niet verkeerd zeg!

Geen idee of ie weleens met Steve Reich in zee is gegaan, maar in ieder geval niet voor die remix. Die is gemaakt door James Murphy (o.a. van LCD Soundsytem). Hij verwijst in het nummer naar Clapping Music van Steve Reich, vandaar dat het de Hello Steve Reich Mix heet.

Geweldige remix trouwens! Al lijkt ie me niet helemaal in jouw straatje, maar je weet maar nooit.

Edit: ah, ondertussen heb je het aangepast naar 'man's musicfilosofy', zie ik.

buizen
Wat bedoel je met "Hij verwijst in het nummer naar Clapping Music van Steve Reich, vandaar ... zo heet", Arrie?

The remix version of the song contains cut and looped samples from a new recording of Steve Reich's 1972 piece "Clapping Music" performed by Murphy and three other musicians, plus a sample from Bowie's 1980 hit "Ashes to Ashes."

Ah, dat bedoelde ik, maar het zijn dus letterlijke samples.

Ik was vanmiddag bij de kringloop aan de Binckhorstlaan in Den Haag. Hoewel het aanbod gemiddeld genomen niet veel beter is dan dat van veel andere kringloopwinkels (veel klassiek en jaren '90 spul) zat er door het enorme aanbod toch best nog een hoop tussen.

In de Haagse armoede tel je je zegeningen...

(dat gezegd hebbende: de Plato-instore bij Paagman is best een verbetering)

Brunniepoo schreef:
Ik was vanmiddag bij de kringloop aan de Binckhorstlaan in Den Haag. Hoewel het aanbod gemiddeld genomen niet veel beter is dan dat van veel andere kringloopwinkels (veel klassiek en jaren '90 spul) zat er door het enorme aanbod toch best nog een hoop tussen.

In de Haagse armoede tel je je zegeningen...

(dat gezegd hebbende: de Plato-instore bij Paagman is best een verbetering)

Hier, zuidkant gracht Utrecht, is in de oude Citroëngarage nabij Tivoli Helling dit weekend een nieuwe kringloop geopend. Neem gerust een zakdoek mee - het assortiment is om te janken. Kon je bij de Arm nog wel eens een verdwaalde dipso-plaat vinden, hier is veel van het zelfde, weliswaar veel klassiek, maar in het populaire genre heel veel 'gezellige' muziek.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.