Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 3 april 2016, 11:58 uur
Ik weet het niet exact uit m'n hoofd om eerlijk te zijn. Ben er vorig jaar wel geweest maar was echt triest als je het vergelijkt met hoe het ooit was.
0
buizen
geplaatst: 3 april 2016, 12:13 uur
Jahaa.. die enorme Virgin Records op/aan Piccadilly Circus in Londen ken(de) ik ook wel. Schijnt dat je in de USA nog steeds wel van die giga-zaken hebt. Aan Hollywood Boulevard o.i.d. in L.A. bijvoorbeeld.
Maar ja, in Londen of LA kom je ook niet elke maand vandaar een stukje over de Media Markt in Nordhorn.
Geen 'lofzang' Mjuman maar gewoon om even aan te geven dat je daar zeker op CD-gebied (en als 'rockie') best kunt slagen.
Je hebt er wel eens vaker over gehad, over Bonn en/of Hannover. Ben daar helemaal niet bekend mee, en velen niet waarschijnlijk, duss.. wat let je om daar eens een mooi stuk over te schrijven hier, met een 'rondleiding' en info over assortiment etc., over Da Real Thing.
Zelfs het 'platenpakhuis' in Alkmaar ken ik niet. Maar daar is dit topic voor, om bezoekervaringen te delen.
Maar ja, in Londen of LA kom je ook niet elke maand vandaar een stukje over de Media Markt in Nordhorn.
Geen 'lofzang' Mjuman maar gewoon om even aan te geven dat je daar zeker op CD-gebied (en als 'rockie') best kunt slagen.
Je hebt er wel eens vaker over gehad, over Bonn en/of Hannover. Ben daar helemaal niet bekend mee, en velen niet waarschijnlijk, duss.. wat let je om daar eens een mooi stuk over te schrijven hier, met een 'rondleiding' en info over assortiment etc., over Da Real Thing.
Zelfs het 'platenpakhuis' in Alkmaar ken ik niet. Maar daar is dit topic voor, om bezoekervaringen te delen.
0
geplaatst: 3 april 2016, 14:18 uur
Edgar18 schreef:
Regent Street toch? Maar dat is inderdaad bij lange na niet wat het ooit geweest is
.
Regent Street toch? Maar dat is inderdaad bij lange na niet wat het ooit geweest is
. Oxford Street zit ie nu volgens mij. Niet de moeite van het bezoeken meer waard.
0
geplaatst: 3 april 2016, 14:21 uur
buizen schreef:
Schijnt dat je in de USA nog steeds wel van die giga-zaken hebt. Aan Hollywood Boulevard o.i.d. in L.A. bijvoorbeeld.
Schijnt dat je in de USA nog steeds wel van die giga-zaken hebt. Aan Hollywood Boulevard o.i.d. in L.A. bijvoorbeeld.
Amoeba op Sunset Boulevard. Mooie en gigantische zaak maar best wel prijzig. Amoeba zit ook in San Francisco en in Berkeley.
0
geplaatst: 3 april 2016, 14:48 uur
Ik ben lang geleden in Tower Records geweest in San Francisco en was behoorlijk onder de indruk. Het adres weet ik niet meer. Misschien bestaat het niet eens meer.
0
geplaatst: 3 april 2016, 15:04 uur
nlkink schreef:
Ik ben lang geleden in Tower Records geweest in San Francisco en was behoorlijk onder de indruk. Het adres weet ik niet meer. Misschien bestaat het niet eens meer.
Zat volgens mij op Market Street. Was zeker een mooie winkel, maar Tower Records retail is niet meer. Er bestaat nog wel een website. De grootste Tower Records Store zat in LA. Er is overigens een documentaire over de opkomst en ondergang van Tower Records.
0
geplaatst: 3 april 2016, 15:34 uur
Alle door mij genoemde platenzaken/platenpaleizen/platenpakhuizen staan in het overzichten van platendraaier.nl
In zekere zin kan je ook het Vinylarchief in Nijmegen daarbij rekenen. Onlangs was ik Den Bosch, waar De Langspeelplaat zit; welnu in dezelfde straat, dichterbij de Zuidwillemsvaart zit een grote zaak (sinds een klein jaar) waar ik nog niet eerder geweest was, The Record Hustler, met een ruim assortiment, ook aan rock parafernalia - en achter ook een afdeling met tweedehands draaitafels (en een soort van rock-bar). Daar hen ik tweetal leuke dingen gevonden, met een reële (ferme) prijs.
Vinyl outlet in Leiden zal voor de beginnend verzamelaar/mainstreamer wellicht aantrekkelijk zijn. Ik vind er echt niks meer; ook niet in de singles-shop erboven (nix nie alfabet, alles door elkaar), hooguit in de collector's items shop erboven - maar ja dan moet je de flappentrekker leeggehaald hebben.
Ik verwees eerder naar HMV en ook Virgin (Megastore) omdat die zaken een aanbod hadden (breed en diep) om van te watertanden; alleen al op de electronic afdeling kon ik gemakkelijk een uur doorbrengen. Was ik Antwerpen ging ik eerder naar de FNAC dan naar de MediaMarkt; opnieuw: breed assortiment (ook jazz en klassiek) en soms fijne prijzen.
In zekere zin kan je ook het Vinylarchief in Nijmegen daarbij rekenen. Onlangs was ik Den Bosch, waar De Langspeelplaat zit; welnu in dezelfde straat, dichterbij de Zuidwillemsvaart zit een grote zaak (sinds een klein jaar) waar ik nog niet eerder geweest was, The Record Hustler, met een ruim assortiment, ook aan rock parafernalia - en achter ook een afdeling met tweedehands draaitafels (en een soort van rock-bar). Daar hen ik tweetal leuke dingen gevonden, met een reële (ferme) prijs.
Vinyl outlet in Leiden zal voor de beginnend verzamelaar/mainstreamer wellicht aantrekkelijk zijn. Ik vind er echt niks meer; ook niet in de singles-shop erboven (nix nie alfabet, alles door elkaar), hooguit in de collector's items shop erboven - maar ja dan moet je de flappentrekker leeggehaald hebben.
Ik verwees eerder naar HMV en ook Virgin (Megastore) omdat die zaken een aanbod hadden (breed en diep) om van te watertanden; alleen al op de electronic afdeling kon ik gemakkelijk een uur doorbrengen. Was ik Antwerpen ging ik eerder naar de FNAC dan naar de MediaMarkt; opnieuw: breed assortiment (ook jazz en klassiek) en soms fijne prijzen.
0
geplaatst: 3 april 2016, 16:54 uur
Running On Empty schreef:
Oxford Street zit ie nu volgens mij. Niet de moeite van het bezoeken meer waard.
(quote)
Oxford Street zit ie nu volgens mij. Niet de moeite van het bezoeken meer waard.
Ben vorig jaar nog weekend in London geweest en heb daar de ene na de andere zaak bezocht.
Uiteindelijk zonder iets te kopen weer naar huis.
Beetje goedkoop vinyl scoren is er daar niet meer bij.
Ze weten precies wat de waarde van het spul is en schamen zich er dan ook niet voor groteske prijzen te vragen.
Volgens mij lopen de vinylprijzen daar gelijk met de waarde van de huizen.
Onlangs advertentie gezien van rijtjeshuis in een of andere buitenwijk van London.
Die stond te koop voor bijna 1 miljoen euro...wat een waanzin

0
buizen
geplaatst: 3 april 2016, 17:17 uur
Mjuman schreef:
Alle door mij genoemde platenzaken/platenpaleizen/platenpakhuizen staan in het overzichten van platendraaier.nl
Nou met de eerste begint het al: het 'platenpakhuis' in Alkmaar. ? . Staat niet op platendraaier, met die naam. Of is dat hetzelfde als Velvet Music? (die ander uit Alkmaar kan het niet zijn, zo knullig).
En persoonlijke bezoekerservaringen zijn juist zo mooi. Niet een link naar de winkel zelf, die steekt toch alleen maar de loftrompet. In de platenzaken-top komt ook geen pakhuis of Velvet in Alkmaar voor.
0
geplaatst: 3 april 2016, 17:21 uur
buizen schreef:
(die ander uit Alkmaar kan het niet zijn, zo knullig).
(die ander uit Alkmaar kan het niet zijn, zo knullig).
Die ander is juist het pakhuis...kijk maar.
Ben er vroeger erg vaak met de Interliner langsgereden als ik op bezoek ging bij mijn zus.
Zou er altijd nog eens binnenlopen, maar is er tot nu toe helaas nooit van gekomen...
0
geplaatst: 3 april 2016, 17:21 uur
Ben vorig jaar nog weekend in London geweest en heb daar de ene na de andere zaak bezocht. Uiteindelijk zonder iets te kopen weer naar huis.
In New York is nog wel genoeg bijzonder en betaalbaar vinyl te vinden. Ook daar hebben een aantal platenzaken heel goed door wat ze voor vinyl kunnen vragen maar gelukkig zijn er ook nog kleinere zaken met een uitstekend en betaalbaar aanbod.
0
geplaatst: 3 april 2016, 17:24 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
In New York is nog wel genoeg bijzonder en betaalbaar vinyl te vinden. Ook daar hebben een aantal platenzaken heel goed door wat ze voor vinyl kunnen vragen maar gelukkig zijn er ook nog kleinere zaken met een uitstekend en betaalbaar aanbod. Jaren geleden eens in NYC geweest voor anderhalve dag, maar ook daar helaas niks gekocht.
Te veel tijd kwijt door onze wandeltocht langs Seinfeld-locaties

0
buizen
geplaatst: 3 april 2016, 17:28 uur
Stalin schreef:
Ben er vroeger erg vaak met de Interliner langsgereden als ik op bezoek ging bij mijn zus.
Zou er altijd nog eens binnenlopen, maar is er tot nu toe helaas nooit van gekomen...
(quote)
Nu je het zegt. Met enige verbeelding is het site-logo misschien ook wel een pakhuispand voorstellende. Er lijken op die kleine foto's toch wel vele bakken vinyl te staan.
Update: zie nu pas die link van Stalin en met die Google-streetview-foto is het wel overduidelijk ja.
0
geplaatst: 3 april 2016, 18:11 uur
Edgar18 schreef:
In New York is nog wel genoeg bijzonder en betaalbaar vinyl te vinden. Ook daar hebben een aantal platenzaken heel goed door wat ze voor vinyl kunnen vragen maar gelukkig zijn er ook nog kleinere zaken met een uitstekend en betaalbaar aanbod.
In New York is het aanbod weer flink gegroeid de afgelopen 2 jaren.
0
geplaatst: 3 april 2016, 18:26 uur
Ben afgelopen jaar nog bij Amoebe Record Store in SAN Francisco geweest. Werkelijk een megastore met nieuw en 2e hands vinyl. Teleurgesteld over de absurde prijzen die werden gevraagd. Gaaf om een middagje in rond te struinen maar met legen handen huiswaarts gegaan.
Komende week overigens een stedentrip naar Praag en zag de nodige vinyl stores met redelijke prijzen op internet. Maar eens kijken of ik mijn route weer zo kan indelen dat mevr. Broem zegt; "tjonge da's wel toevallig dat we hier weer een lp winkel tegenkomen!". Een sport op zich om dat zo te organiseren
Komende week overigens een stedentrip naar Praag en zag de nodige vinyl stores met redelijke prijzen op internet. Maar eens kijken of ik mijn route weer zo kan indelen dat mevr. Broem zegt; "tjonge da's wel toevallig dat we hier weer een lp winkel tegenkomen!". Een sport op zich om dat zo te organiseren

0
buizen
geplaatst: 3 april 2016, 18:34 uur
Broem schreef:
..Praag..
.. Maar eens kijken of ik mijn route weer zo kan indelen dat mevr. Broem zegt; "tjonge da's wel toevallig dat we hier weer een lp winkel tegenkomen!".
..Praag..
.. Maar eens kijken of ik mijn route weer zo kan indelen dat mevr. Broem zegt; "tjonge da's wel toevallig dat we hier weer een lp winkel tegenkomen!".

0
geplaatst: 3 april 2016, 19:52 uur
Misschien wel eens genoemd, maar de grote Saturn in Keulen, even buiten het centrum is qua aanbod muziek echt mega, voor een Saturn of mediamarkt. Met ook leuke prijsjes!
0
geplaatst: 3 april 2016, 22:00 uur
Broem schreef:
Ben benieuwd naar je ervaringen in Praha! Ben er voor het laatst in 2012 geweest en toen zat er zo goed als niks. Ja Bontonland zat er gelukkig nog steeds. Was nog steeds best groot en ook betaalbaar. In ieder geval niks duurder dan hier.
0
geplaatst: 3 april 2016, 22:19 uur
Broem schreef:
Ben afgelopen jaar nog bij Amoebe Record Store in SAN Francisco geweest. Werkelijk een megastore met nieuw en 2e hands vinyl. Teleurgesteld over de absurde prijzen die werden gevraagd. Gaaf om een middagje in rond te struinen maar met legen handen huiswaarts gegaan.
Ik ben in Januari 2015 én Mei 2015 in de Amoeba Store in Los Angeles geweest en dat was hetzelfde verhaal. Absurde prijzen. Wel 3 tweedehands platen gevonden maar over de gehele linie gewoon inderdaad absurde prijzen. Gelukkig dan weer wel enkele nieuwe platen gevonden tegen zeer schappelijke prijzen bij Barnes & Noble in Santa Monica. Dat moet beter kunnen in de USA, maar dan moet je volgens mij verder weg blijven van de hele grote steden.
0
geplaatst: 9 april 2016, 16:39 uur
Mjuman schreef:
In zekere zin kan je ook het Vinylarchief in Nijmegen daarbij rekenen.
In zekere zin kan je ook het Vinylarchief in Nijmegen daarbij rekenen.
Qua interieur de Aldi onder de platenzaken, maar het aanbod is meer dan indrukwekkend
Kijkje in de zaak
Dit soort zaken doen mijn vinylhart sneller kloppen

0
geplaatst: 9 april 2016, 17:04 uur
Afgelopen donderdag in Bodegraven in deze platenzaak geweest. Interessant en gevarieerd aanbod tegen heel schappelijke prijzen. Vriendelijke eigenaar ook. Aanrader voor wie in de buurt is.
http://vinylvoorgoed.nl/
http://vinylvoorgoed.nl/
0
geplaatst: 9 april 2016, 19:12 uur
deric raven schreef:
Ik ga in Kleve regelmatig naar Saturn; ook nog steeds een prima aanbod.
Zo ook bij Muller in Goch.
Ik ga in Kleve regelmatig naar Saturn; ook nog steeds een prima aanbod.
Zo ook bij Muller in Goch.
Hey, Muller in Goch? Ik dacht dat Muller een soort Hema was, maar hebben ze daar wel cd's en vinyl?
Saturn Kleve ken ik wel, maar dat aanbod is wel erg ingekrimpt de laatste jaren
0
geplaatst: 9 april 2016, 19:17 uur
Boven heb je de speelgoedafdeling, en daar langs de muziekafdeling.
Veel cd's, en de laatste tijd ook een oplopend aanbod vinyl.
0
geplaatst: 9 april 2016, 19:19 uur
deric raven schreef:
bedankt voor de tip, ga ik zeker doen
0
geplaatst: 15 april 2016, 22:01 uur
0
geplaatst: 15 april 2016, 23:22 uur
Triest, want "dan hoor je er helemaal bij."
Mooi, want dat betekent over een paar jaar weer een hoop leuke tweedehandsjes.
Mooi, want dat betekent over een paar jaar weer een hoop leuke tweedehandsjes.
0
Ponty Mython
geplaatst: 16 april 2016, 01:32 uur
Ik verdenk hipsters ervan dat ze wel platen kopen, maar meer voor de sier.
0
geplaatst: 16 april 2016, 01:40 uur
Ik hoor nu regelmatig dat de kwaliteit van het vinyl vaak beter is dan vroeger (ook dikker), ik kocht laatst 2e hands een cd uit 1986, flink beschadigd, maar speelde wel goed af.
Was de kwaliteit van cd's vroeger wel beter dan tegenwoordig?
0
Ponty Mython
geplaatst: 16 april 2016, 01:58 uur
deric raven schreef:
Ik hoor nu regelmatig dat de kwaliteit van het vinyl vaak beter is dan vroeger (ook dikker), ik kocht laatst 2e hands een cd uit 1986, flink beschadigd, maar speelde wel goed af.
Niet echt. Vroeger had je euvels zoals disc rot. Zelfde als met vinyl; je hebt zwaar en licht vinyl. Bij vinyl is het zo dat met elke keer dat je de plaat draait, deze slechter wordt. Dat heb je niet met cd's.
0
buizen
geplaatst: 17 april 2016, 14:08 uur
Platenzaakje Finland, rommelig maar een mooie collectie. Aan de overkant van de straat (15 grote voetstappen, wel uitkijken bij het oversteken) nog twee platenzaken.
http://i68.tinypic.com/29xg4k6.jpg
http://i65.tinypic.com/2q9vt5u.jpg
Every picture tells a story. And proves a story.
http://i68.tinypic.com/29xg4k6.jpg
http://i65.tinypic.com/2q9vt5u.jpg
Every picture tells a story. And proves a story.
* denotes required fields.