Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 21 januari 2016, 17:20 uur
Jammer dat het zo blijft sukkelen daar in de verre Randstad. Met het tweedehands aanbod. In de achterliggende dagen hier in de 'Neder/Duitse grensstreek' juist een aantal bijzonder fijne ontdekkingen gedaan. 'Kringlopen' maar met een fabelachtig aanbod vinyl. In betreffende zaken inmiddels meermalen geweest. Ze pakken de verkoop van tweedehands vinyl ook echt beet daar momenteel, dat is wel duidelijk.
Met collecties die driekwart van de Platenzaken Top-10 2015 volledig omver blazen.
En dat aanbod gaat binnenkort nog fors uitgebreid worden ook.
Ze pakken het zelfs zo aan dat je amper tot niet die meuk van verzamelelpees of Nederlandstalige hoempapamuziek of James Last of De Heer Is Mijn Herder ziet. 1 bakje, ergens weggemoffeld. Wat een verademing.
En een uiterst vriendelijke prijsstelling.
Als splinternieuwe Kraftwerkalbums gescoord (een met orig.poster, een op gekleurd vinyl) en zovele andere collectable firs pressings nog. Evenzo wat hele vroege Cuby's.
Niet per stalen ros fiets er heen maar gewoon per auto, weet de weggetjes precies (want het is nogal achteraf). Dat je dan een bepaalde digitale weg of boot volledig hebt gemist? Het zij maar zo, valt allemaal nog wel uit te zoeken.
Het gaat nu even over vinyl.
Met collecties die driekwart van de Platenzaken Top-10 2015 volledig omver blazen.
En dat aanbod gaat binnenkort nog fors uitgebreid worden ook.
Ze pakken het zelfs zo aan dat je amper tot niet die meuk van verzamelelpees of Nederlandstalige hoempapamuziek of James Last of De Heer Is Mijn Herder ziet. 1 bakje, ergens weggemoffeld. Wat een verademing.
En een uiterst vriendelijke prijsstelling.
Als splinternieuwe Kraftwerkalbums gescoord (een met orig.poster, een op gekleurd vinyl) en zovele andere collectable firs pressings nog. Evenzo wat hele vroege Cuby's.
Niet per stalen ros fiets er heen maar gewoon per auto, weet de weggetjes precies (want het is nogal achteraf). Dat je dan een bepaalde digitale weg of boot volledig hebt gemist? Het zij maar zo, valt allemaal nog wel uit te zoeken.
Het gaat nu even over vinyl.
0
geplaatst: 24 januari 2016, 22:13 uur
Gisteren trouwens eindelijk voor het eerst in de heropende Fame geweest en dat viel me zeker niet tegen. Via de mailings hadden ze al laten weten nog bezig te zijn met het op peil krijgen van de voorraad, dus ik nam eerdere berichten over de beperkte inventaris al voor kennisgeving aan.
Inmiddels hebben ze toch wel weer een aardige hoeveelheid cd's, vinyl en dvd's staan (en ook wat games, die hadden ze bij mijn weten niet in Magna Plaza). Goed, het is niet wat het was toen ze nog in de Kalverstraat zaten en dat zal het ook nooit meer worden, maar het is inmiddels toch een prima winkel geworden, waar het sterkste punt nog steeds de boxen zijn. Prijstechnisch is er geen verschil met eerdere ervaringen: gemiddelde prijzen, soms best aardige aanbiedingen.
Doordat alles nu weer in één ruimte staat oogt een en ander stukken beter dan in de Magna Plazatijd en ik vermoed dat het bij drukte ook allemaal wat prettiger winkelt. Niet dat het druk was, dat dan jammer genoeg weer niet.
Minpunten: afrekenen bij de Mediamarktkassa doet wat afbreuk aan de Fame-ervaring (bovendien werd daar wel erg onhandig omgegaan met de kortingen); het systeem van kluisjes bij deze MM is bovendien wel erg onhandig. Verder een prima weerzien.
Inmiddels hebben ze toch wel weer een aardige hoeveelheid cd's, vinyl en dvd's staan (en ook wat games, die hadden ze bij mijn weten niet in Magna Plaza). Goed, het is niet wat het was toen ze nog in de Kalverstraat zaten en dat zal het ook nooit meer worden, maar het is inmiddels toch een prima winkel geworden, waar het sterkste punt nog steeds de boxen zijn. Prijstechnisch is er geen verschil met eerdere ervaringen: gemiddelde prijzen, soms best aardige aanbiedingen.
Doordat alles nu weer in één ruimte staat oogt een en ander stukken beter dan in de Magna Plazatijd en ik vermoed dat het bij drukte ook allemaal wat prettiger winkelt. Niet dat het druk was, dat dan jammer genoeg weer niet.
Minpunten: afrekenen bij de Mediamarktkassa doet wat afbreuk aan de Fame-ervaring (bovendien werd daar wel erg onhandig omgegaan met de kortingen); het systeem van kluisjes bij deze MM is bovendien wel erg onhandig. Verder een prima weerzien.
0
geplaatst: 24 januari 2016, 22:29 uur
Brunniepoo schreef:
Minpunten: afrekenen bij de Mediamarktkassa doet wat afbreuk aan de Fame-ervaring
Minpunten: afrekenen bij de Mediamarktkassa doet wat afbreuk aan de Fame-ervaring
Volgens mij wordt de gehele "fame-ervaring" mogelijk gemaakt door Media Markt, dus tja...
0
buizen
geplaatst: 26 januari 2016, 12:58 uur
Elders schreef een Motörheadfan:
"Verder valt mij op dat vooral de berlijn trilogie low, heroes en lodger erg prijzig is en overal minimaal 18 euro kost."
En dat gaat dan nog over CD's. (Strikt taalkundig genomen staat er overigens dat je voor 18,- drie albums hebt maar neem aan dat dat niet zo bedoeld is).
Dus: als iemand nog splinternieuw vinyl zoekt (re-releases, nieuw, geen tweedehands) voor nog (net) geen 20,- (19,99) dan wil ik die best mee nemen en opsturen naar diegene.
Heb de albums Young Americans, Low, Heroes en Lodger er zien staan.
"Verder valt mij op dat vooral de berlijn trilogie low, heroes en lodger erg prijzig is en overal minimaal 18 euro kost."
En dat gaat dan nog over CD's. (Strikt taalkundig genomen staat er overigens dat je voor 18,- drie albums hebt maar neem aan dat dat niet zo bedoeld is).
Dus: als iemand nog splinternieuw vinyl zoekt (re-releases, nieuw, geen tweedehands) voor nog (net) geen 20,- (19,99) dan wil ik die best mee nemen en opsturen naar diegene.
Heb de albums Young Americans, Low, Heroes en Lodger er zien staan.
0
geplaatst: 27 januari 2016, 07:51 uur
Bowie is ontzettend duur hier in Belgie, ik denk dat Earthling van Bowie op vinyl rond de 35€ was. En neen, geen dubbelaar....Snap het niet 
en ik heb voor 1.Outside net 57€ betaald, wel dubbelaar maar dan nog? De 4-dubbele LP-box van Einstein on the Beach van Philip Glass kostte mij 40€.
Prijzen prijzen prijzen.....

en ik heb voor 1.Outside net 57€ betaald, wel dubbelaar maar dan nog? De 4-dubbele LP-box van Einstein on the Beach van Philip Glass kostte mij 40€.
Prijzen prijzen prijzen.....
0
geplaatst: 27 januari 2016, 18:37 uur
Voor wie nog eens in Antwerpen komt, Fat Kat Records is verhuisd en zou nu een groter aanbod hebben.
0
geplaatst: 3 februari 2016, 11:28 uur
Brunniepoo schreef:
Gisteren trouwens eindelijk voor het eerst in de heropende Fame [...] in de Magna Plazatijd.
Gisteren trouwens eindelijk voor het eerst in de heropende Fame [...] in de Magna Plazatijd.
Magna Plaza was toch Virgin Megastore?
edit
En later (2011) kwam Fame erin. Sinds een jaar of 10 niet meer in downtown A'dam geweest vandaar.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 01:08 uur
In de magna plaza zat vroeger (begin jaren 90) inderdaad de Virgin megastore.
Fame zat altijd op het begin van de Kalverstraat. Ze zijn een paar jaar geleden naar de magna plaza. verhuisd. Sinds korte tijd zitten ze nu in de kelder van de Mediamarkt, op 5 min lopen van Amsterdam CS.
Fame zat altijd op het begin van de Kalverstraat. Ze zijn een paar jaar geleden naar de magna plaza. verhuisd. Sinds korte tijd zitten ze nu in de kelder van de Mediamarkt, op 5 min lopen van Amsterdam CS.
0
geplaatst: 2 maart 2016, 13:56 uur
De natte droom van elke vinyl liefhebber !!!
Record store owner stumbles upon 100,000 sealed records in basement
The Vinyl Factory
http://www.thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/03/12465914_1764218487135225_8348612577976249332_o.jpg
http://www.thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/03/10623416_1761999204023820_1043020102914970504_o.jpg
http://www.thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/03/12473571_1764218397135234_218291895586570650_o.jpg
http://www.thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/03/12493871_1761654997391574_1406254719577740366_o.jpg
De beste man heeft alles gekocht voor 100.000 dollar, wat een deal
The Vinyl Factory
http://www.thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/03/12465914_1764218487135225_8348612577976249332_o.jpg
http://www.thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/03/10623416_1761999204023820_1043020102914970504_o.jpg
http://www.thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/03/12473571_1764218397135234_218291895586570650_o.jpg
http://www.thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/03/12493871_1761654997391574_1406254719577740366_o.jpg

0
geplaatst: 2 maart 2016, 15:02 uur
Ik ben rond '94 in Leuven in een huis geweest dat ik wou huren, en de eigenaar ging al die oude rommelplaten in de kelder wegdoen naar een rommelmarktverkoper, een kelder vol met dozen nieuwe vinyl, allemaal van het Anything But-label. Een stuk of 500 Aroma di amore "Koudvuur lp's, Neon Judgement's Cockerill Sombre en nog wat van The Arch. En dan nog een stuk of 2000 hoezen van Aroma di amore zonder vinyl in. Ik heb 10 exemplaren van koudvuur meegenomen, een stuk of 10 van the Neon Judgement en ik had een hele slaapkamermuur vol hoezen.
Als ik toen wist wat ze daar vandaag voor vragen, had ik het huis gehuurd met de platen bij....
Als ik toen wist wat ze daar vandaag voor vragen, had ik het huis gehuurd met de platen bij....
0
buizen
geplaatst: 2 maart 2016, 15:21 uur
Stalin schreef:
The Vinyl Factory
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
The Vinyl Factory
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Het komt nog steeds voor.

0
geplaatst: 2 maart 2016, 15:35 uur
Het betreft de collectie van The Record Shop, overigens een geniale naam voor platenzaak, in het Texaanse Big Spring.
The Last Record Store
There’s a place in Big Spring where they haven’t sent back a record since the invention of the 78.
Texas Monthly
His practice of overbuying stock, offering no discounts and never returning unsold records resulted overtime in a virtually unrivaled stockpile of collectible and hard to find records and he became renowned the world over by record collectors and vinyl enthusiasts. His store also became "the place" to stop at for musicians passing through. Lefty Frizzell used to drop by to learn the words of his latest record before a show. Lawrence Welk, Bob Wills, George Jones, Jimmie Rodgers, and Ernest Tubb all stopped in to pick, chat, or buy at Oscar's. Jimmy Reed loaded up on discs, then hit three cars backing out when he left.
In 1974 Oscar cleaned out his basement after a buyer heard the rumor of the pile of 78s for sale. Oscar told him he'd sell them for 10 cents a piece. At about 22,000 records that came to $2200. The buyer went down to the basement and looked for about an hour and came back and gave Oscar the money, then spent three days getting them out.
Scotty MooreIn 1974 Oscar cleaned out his basement after a buyer heard the rumor of the pile of 78s for sale. Oscar told him he'd sell them for 10 cents a piece. At about 22,000 records that came to $2200. The buyer went down to the basement and looked for about an hour and came back and gave Oscar the money, then spent three days getting them out.
0
buizen
geplaatst: 2 maart 2016, 16:07 uur
Ik sprak laatst een man (platenboer) die omfloerst en geheimzinnig sprak over een 'supervondst' (zijn inkoopkant) en even later bekeek ik de supervondst. Een 200 elpees en echt hele fijne albums.
We kletsten verder en uiteindelijk vertelde ie wat ie ervoor betaald had. Niet veel (mij maakt dat echt niet uit, al heeft zo'n verkoper het voor 1,- p stuk gekocht, als ik een album 12,- waard vind dan neem ik het album).
Maar hij vertelde uiteindelijk hoe die man waarvan híj het had er aan kwam: op een rommelmarkt was een vrouw naast beeldjes en snuisterijen net de eerste tas elpees aan het uitladen/plaatsen en hij snuffelde erin en zag al direct dat het heel fijn vinyl was maar ondertussen kwamen nog andere personen in andere net uitgeladen tassen aan het snuffelen en dus zei hij: "Wat moet u voor al uw elpees hebben?", ze twijfelde, hij zei: "50euro?" en ze zei "is goed" en bitste de andere personen toe: "eh, niet aankomen svp, terug in de tas, ze zijn nu van die meneer". Februari 2016, het kan nog steeds, Stalin, ook als je even geen 100.000 dollar hebt liggen.
We kletsten verder en uiteindelijk vertelde ie wat ie ervoor betaald had. Niet veel (mij maakt dat echt niet uit, al heeft zo'n verkoper het voor 1,- p stuk gekocht, als ik een album 12,- waard vind dan neem ik het album).
Maar hij vertelde uiteindelijk hoe die man waarvan híj het had er aan kwam: op een rommelmarkt was een vrouw naast beeldjes en snuisterijen net de eerste tas elpees aan het uitladen/plaatsen en hij snuffelde erin en zag al direct dat het heel fijn vinyl was maar ondertussen kwamen nog andere personen in andere net uitgeladen tassen aan het snuffelen en dus zei hij: "Wat moet u voor al uw elpees hebben?", ze twijfelde, hij zei: "50euro?" en ze zei "is goed" en bitste de andere personen toe: "eh, niet aankomen svp, terug in de tas, ze zijn nu van die meneer". Februari 2016, het kan nog steeds, Stalin, ook als je even geen 100.000 dollar hebt liggen.
0
geplaatst: 2 maart 2016, 16:14 uur
Mooi verhaal, doet me denken aan die gast van mijn artikel over The Record Shop hierboven.
Voor $2200 zo'n 22.000 78's kopen, drie dagen bezig zijn ze uit de kelder te krijgen en dan zo beloond worden...
Sam said it took three days and a trailer hooked up to the pickup to pack in the records. When the buyer stopped back a few months later, Sam asked him, “What the hell did you do with all those 78 records?” He said, “Sam, you don’t know it but you had the original pressing of Caruso down there. You had forty of those in the basement. We paid a dime a copy and got anywhere from $25 to $40 apiece for them. In six weeks we made $8000.”
0
geplaatst: 3 maart 2016, 21:51 uur
Radio France is to auction part of its enormous 1.5 million-record collection this summer.
http://www.thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/02/radio-france.png
Vinyl Factory
Madlib mocht al even een kijkje nemen en wat vinyl beluisteren.
Op de vraag hoeveel platen hij zelf heeft, antwoord hij...

http://www.thevinylfactory.com/wp-content/uploads/2016/02/radio-france.png
Vinyl Factory
Madlib mocht al even een kijkje nemen en wat vinyl beluisteren.
Op de vraag hoeveel platen hij zelf heeft, antwoord hij...
I only weigh them...like 4 tonnes.

0
geplaatst: 10 maart 2016, 20:45 uur
Over twee maandjes ben ik in Norwegen. De eerste stopplaats die bekend is, is Alesund. Zitten daar nog platen zaken?
0
buizen
geplaatst: 10 maart 2016, 20:58 uur
Recordjunkie: record stores in Norway
Die ene lijkt meer een stripboeken/comicszaak.
Of vraag het mensen; een taxichauffeur, op straat, in een hotel, een café.
0
Rizz
geplaatst: 10 maart 2016, 21:04 uur
Ducoz schreef:
Over twee maandjes ben ik in Norwegen. De eerste stopplaats die bekend is, is Alesund. Zitten daar nog platen zaken?
In Bergen heb ik me wel goed kunnen vermaken in platenzaken afgelopen december. De Apollon is heel tof, is een platenzaak/café in het centrum en het is altijd gezellig met jongeren, ouderen en leven in de brouwerij terwijl je je plaatjes staat uit te zoeken. Veel metal, alternatief, rock, maar ook gewoon hipstergekkigheid.
0
buizen
geplaatst: 15 maart 2016, 16:20 uur
(december 2015)
Vanochtend ben ik in de oudste platenzaak(/muziekhandel) van Nederland geweest.
En dat was niet Evelyn Novacez.
Op jacht naar het vers gereleasede nieuwe album (eindelijk weer eens na 11 jaar) van AA & The Doctors zag ik op de knullige site van de band (hierover later elders meer) dat je op omslachtige wijze 12,50 kon overmaken en dan wordt de CD thuis naar je opgestuurd òf, en dat sprak me meer aan, hij zou vanaf vandaag te koop zijn in een select aantal fysieke winkels, waaronder:
Hekman Muziek te Winschoten.
"al drie generaties goed voor ontspanning en culturele ontwikkeling"
Even gecheckt hoe laat die tent open is en eenmaal op hun site kreeg ik al gauw het vermoeden nog wel eens met een bijzondere platenzaak te maken te kunnen hebben.
En warempel. Het ìs gewoon de oudste platenzaak van Nederland. Kende de zaak wel maar kwam er nooit, leek me niet m'n 'niche', ben ook meer gericht op Duitsland.
In 'Oud Winschoten': een halfjaarlijks magazine over de geschiedenis van Winschoten treft men een prachtig artikel over de geschiedenis van deze zaak.
We vernemen o.a.:
"In 1925 komt er een gestandaardiseerde omwentelsnelheid per plaat: 78 toeren per minuut. Tot dan varieert die per fabrikant. In datzelfde jaar begint de geschiedenis van Hekman Muziek als..."
en dat op een congres handelaren in huilen uitbarstten toen de werking van de cassetterecorder uiteen werd gezet (dat had toen een veel diepere impact dan het 'downloadprobleem' nu),
en
" ..ik zal nooit vergeten dat er een zeeman in onze winkel kwam die vroeg naar muziek van de Beatles... Die kenden we niet. De klant voer op Engeland en had daar hun muziek voor het eerst gehoord."
En een heel verhaal over Corrie Konings, Johnny Hoes en Hekman's gouden inschatting van Aan Het Strand Stil En Verlaten, een single die in Winschoten e.o. niet aan te slepen viel.
Met de mevrouw in de winkel vandaag natuurlijk ook nog gehad over "Zeg, jullie zijn zeker de oudste platenzaak van Nederland dan?"
"Jaahaa!"
"Ouder nog dan Evelyn Novacez toch?"
"Jaahaa!" En ze dreunde op hoe lang Novacez 'laatst' bestond en toen bestonden zij dus al veel langer, al 90 jaar.
Om haar woorden kracht bij te zetten wees ze op een aan de muur bevestigde 78-toerenplaat in een eigen ontwerp-hoes (van de winkel) van toen. 1930. Toen dus al. Het oude telefoonnummer stond er zelfs nog op: maar drie cijfers!
Het was een hele aardige, zelf ook al wat oudere, mevrouw en het was geweldig om eens in de oudste platenzaak van Nederland te zijn geweest maar voor mij persoonlijk niet zo m'n smaak want het leeuwendeel is CD's en tweedehands vinyl hebben ze niet en het nieuwe vinyl is allemaal van dat re-releases (180gram). Velen zullen er wel prima kunnen slagen.
Maar de nieuwste van AA & The Doctors hebben ze wel. Vind die elders maar eens.
Zal misschien later nog wel eens nader ingaan op de zaak (assortiment, genres, prijzen, bereikbaarheid), we hebben het ook nog over Record Store Day gehad en vooral de bands in het noorden natuurlijk, kom daar nog wel op terug.
Ging ook nog naar huis met de laatste CD van New Adventures.
Voor in de auto.
Stalin schreef:
(afbeelding)
Evelyn Novacek in de 70's...check die Beatles Star Club 1962 en David Coverdale/Whitesnake rechts
Oudste platenzaak van Nederland? Link
de tien grootste platenzaakiconen van Nederland Check nummer 9
(quote)
(afbeelding)
Evelyn Novacek in de 70's...check die Beatles Star Club 1962 en David Coverdale/Whitesnake rechts

Oudste platenzaak van Nederland? Link
de tien grootste platenzaakiconen van Nederland Check nummer 9
Vanochtend ben ik in de oudste platenzaak(/muziekhandel) van Nederland geweest.
En dat was niet Evelyn Novacez.
Op jacht naar het vers gereleasede nieuwe album (eindelijk weer eens na 11 jaar) van AA & The Doctors zag ik op de knullige site van de band (hierover later elders meer) dat je op omslachtige wijze 12,50 kon overmaken en dan wordt de CD thuis naar je opgestuurd òf, en dat sprak me meer aan, hij zou vanaf vandaag te koop zijn in een select aantal fysieke winkels, waaronder:
Hekman Muziek te Winschoten.
"al drie generaties goed voor ontspanning en culturele ontwikkeling"
Even gecheckt hoe laat die tent open is en eenmaal op hun site kreeg ik al gauw het vermoeden nog wel eens met een bijzondere platenzaak te maken te kunnen hebben.
En warempel. Het ìs gewoon de oudste platenzaak van Nederland. Kende de zaak wel maar kwam er nooit, leek me niet m'n 'niche', ben ook meer gericht op Duitsland.
In 'Oud Winschoten': een halfjaarlijks magazine over de geschiedenis van Winschoten treft men een prachtig artikel over de geschiedenis van deze zaak.
We vernemen o.a.:
"In 1925 komt er een gestandaardiseerde omwentelsnelheid per plaat: 78 toeren per minuut. Tot dan varieert die per fabrikant. In datzelfde jaar begint de geschiedenis van Hekman Muziek als..."
en dat op een congres handelaren in huilen uitbarstten toen de werking van de cassetterecorder uiteen werd gezet (dat had toen een veel diepere impact dan het 'downloadprobleem' nu),
en
" ..ik zal nooit vergeten dat er een zeeman in onze winkel kwam die vroeg naar muziek van de Beatles... Die kenden we niet. De klant voer op Engeland en had daar hun muziek voor het eerst gehoord."
En een heel verhaal over Corrie Konings, Johnny Hoes en Hekman's gouden inschatting van Aan Het Strand Stil En Verlaten, een single die in Winschoten e.o. niet aan te slepen viel.
Met de mevrouw in de winkel vandaag natuurlijk ook nog gehad over "Zeg, jullie zijn zeker de oudste platenzaak van Nederland dan?"
"Jaahaa!"
"Ouder nog dan Evelyn Novacez toch?"
"Jaahaa!" En ze dreunde op hoe lang Novacez 'laatst' bestond en toen bestonden zij dus al veel langer, al 90 jaar.
Om haar woorden kracht bij te zetten wees ze op een aan de muur bevestigde 78-toerenplaat in een eigen ontwerp-hoes (van de winkel) van toen. 1930. Toen dus al. Het oude telefoonnummer stond er zelfs nog op: maar drie cijfers!
Het was een hele aardige, zelf ook al wat oudere, mevrouw en het was geweldig om eens in de oudste platenzaak van Nederland te zijn geweest maar voor mij persoonlijk niet zo m'n smaak want het leeuwendeel is CD's en tweedehands vinyl hebben ze niet en het nieuwe vinyl is allemaal van dat re-releases (180gram). Velen zullen er wel prima kunnen slagen.
Maar de nieuwste van AA & The Doctors hebben ze wel. Vind die elders maar eens.

Zal misschien later nog wel eens nader ingaan op de zaak (assortiment, genres, prijzen, bereikbaarheid), we hebben het ook nog over Record Store Day gehad en vooral de bands in het noorden natuurlijk, kom daar nog wel op terug.
Ging ook nog naar huis met de laatste CD van New Adventures.
Voor in de auto.
0
geplaatst: 16 maart 2016, 11:07 uur
Mooie anekdote buizen.
Altijd leuk om dit soort zaken en hun geschiedenis te ontdekken.
AA and The Doctors...mijn oom uit Groningen stuurde me laatst nog deze link.
Altijd leuk om dit soort zaken en hun geschiedenis te ontdekken.
AA and The Doctors...mijn oom uit Groningen stuurde me laatst nog deze link.
0
buizen
geplaatst: 2 april 2016, 20:09 uur
Je hebt platenzaken en je hebt andere 'verkooppunten', zoals bijv. de Aldi (de vroegere Albrecht) waar tegenwoordig vinyl in de schappen ligt.
En de Media Markt natuurlijk.
Ik kom graag (af en toe) in de Media Markt in Duitsland: Nordhorn. De ambiance is anders maar als je puur inhoudelijk kijkt dan is het een 'platenzaak' (CD's) met een goede collectie en .. met kundig en kennis bezittend personeel. Omdat ik er al jaren kom heb ik ook de 'verhuizing' meegemaakt van de ene naar de andere hoek van dat enorme pand. En ken je het personeel. Altijd hetzelfde personeel in al die jaren: twee dames. Ze rennen zich de benen uit het lijf en als je om een album vraagt lopen ze er zo naar toe, ze weten precies waar het staat. En bestellen ook heel snel voor je. Je krijgt dan twee of drie dagen later een telefoontje dat je reservering binnen is. En een man maar die is meer vliegende kiep vanuit de belendende computergamesafdeling. We 'kennen' elkaar eigenlijk net zo als dat je mensen in echte platenzaken 'kent'. Heb ze tijden geleden al eens gezegd dat ze vinyl moeten gaan verkopen "In Holland verkauft die Media Markt auch vinyl, ist ganz normal da". En ja hoor sinds kort begon het met voorzichtig een 20tal elpees en vandaag zag ik zowaar een speciale stelling met bakken met meerdere nieuwste en re-releases. Allemaal vinyl. En omdat het de Media Markt is uiterst scherp geprijsd.
Ze hadden het ook leuk aangekleed: er stond een platenspeler en speakers bij en je kon een plaat evt. luisteren (vragen bij het infostation van de dames).
Het water liep me uit de mond toen ik o.a. de volgende items daar zag staan:
. Joe Bonamassa - Blues of Desperation, let op: 180gr 2LP met prachtige hoes en booklet: 24,99;
. Portishead - Dummy: re-release, op vinyl voor 16,99;
. Johnny Cash - titel weet ik niet meer maar 2LP, vinyl voor 19,99;
. vele vele andere interessante vinylreleases.
Zoek je goedkoop CD's dan ben je daar helemaal aan het goede adres. Van veel artiesten hebben ze veel van de discografie en op het gebied van 'aanbiedingen' kun je volop CD's voor 4,99 ofzoiets scoren. Nieuw. Media Markt doet niet aan tweedehands.
Parkeren gratis. Er zit in hetzelfde gigapand ook nog een woonwinkel en een restaurantje. Buiten een viskraam en een Bratwurstkraam. Het zonnetje scheen. Wat wil je nog meer?
Media Markt als 'platenzaak' bezoeken, waarom niet.
En de Media Markt natuurlijk.
Ik kom graag (af en toe) in de Media Markt in Duitsland: Nordhorn. De ambiance is anders maar als je puur inhoudelijk kijkt dan is het een 'platenzaak' (CD's) met een goede collectie en .. met kundig en kennis bezittend personeel. Omdat ik er al jaren kom heb ik ook de 'verhuizing' meegemaakt van de ene naar de andere hoek van dat enorme pand. En ken je het personeel. Altijd hetzelfde personeel in al die jaren: twee dames. Ze rennen zich de benen uit het lijf en als je om een album vraagt lopen ze er zo naar toe, ze weten precies waar het staat. En bestellen ook heel snel voor je. Je krijgt dan twee of drie dagen later een telefoontje dat je reservering binnen is. En een man maar die is meer vliegende kiep vanuit de belendende computergamesafdeling. We 'kennen' elkaar eigenlijk net zo als dat je mensen in echte platenzaken 'kent'. Heb ze tijden geleden al eens gezegd dat ze vinyl moeten gaan verkopen "In Holland verkauft die Media Markt auch vinyl, ist ganz normal da". En ja hoor sinds kort begon het met voorzichtig een 20tal elpees en vandaag zag ik zowaar een speciale stelling met bakken met meerdere nieuwste en re-releases. Allemaal vinyl. En omdat het de Media Markt is uiterst scherp geprijsd.
Ze hadden het ook leuk aangekleed: er stond een platenspeler en speakers bij en je kon een plaat evt. luisteren (vragen bij het infostation van de dames).
Het water liep me uit de mond toen ik o.a. de volgende items daar zag staan:
. Joe Bonamassa - Blues of Desperation, let op: 180gr 2LP met prachtige hoes en booklet: 24,99;
. Portishead - Dummy: re-release, op vinyl voor 16,99;
. Johnny Cash - titel weet ik niet meer maar 2LP, vinyl voor 19,99;
. vele vele andere interessante vinylreleases.
Zoek je goedkoop CD's dan ben je daar helemaal aan het goede adres. Van veel artiesten hebben ze veel van de discografie en op het gebied van 'aanbiedingen' kun je volop CD's voor 4,99 ofzoiets scoren. Nieuw. Media Markt doet niet aan tweedehands.
Parkeren gratis. Er zit in hetzelfde gigapand ook nog een woonwinkel en een restaurantje. Buiten een viskraam en een Bratwurstkraam. Het zonnetje scheen. Wat wil je nog meer?
Media Markt als 'platenzaak' bezoeken, waarom niet.
0
geplaatst: 3 april 2016, 00:11 uur
Ha Buizen idd een leuke Media Markt in Nordhorn waar ik af en toe ook kom en ze hebben regelmatig bakken cd's staan met prijzen tussen de 5 en 10 euro. De currywurst en bratwurst voor de zaak smaken ook prima. Ze hebben op rock en metal gebied meer te bieden dan de Media Markt in bijv. Hengelo.
0
geplaatst: 3 april 2016, 01:22 uur
Ik ga in Kleve regelmatig naar Saturn; ook nog steeds een prima aanbod.
Zo ook bij Muller in Goch.
Zo ook bij Muller in Goch.
0
buizen
geplaatst: 3 april 2016, 03:34 uur
Goede aanvulling, vin13, over dat assortiment op metal- (en ander 'alternative') zoals ze het daar noemen gebied. Veel meer ook nog dan in de MM Groningen bijv., of eigenlijk het assortiment van menig 'gewone platenzaak'. Ook het aantal DVD's en Blurays van muziek is groot (concertopnamen).
0
geplaatst: 3 april 2016, 10:52 uur
Ja ja, die lofzang op de ik ben toch niet gek MediaMarkt doet me terug verlangen naar de tijd dat je de HMV Megastore in Oxfordstreet binnenging, met een gelimiteerd aantal vette flappen (winkel was appsoluut een no card zone voor mij - met lijfstraffen als consequentie) - ruim gesorteerd in een veelvoud van genres, met uitgebreide onderverdeling (die niet altijd helder was).
Rockies, kunnen misschien aan hun gerief komen in de MediaMarkt - door al dan niet aan knopjes te draaien (behalve die van de verkoopdames) - platenpakhuizen zoals in Alkmaar, Bonn of Hannover hebben mijn voorkeur. De MediaMarkt verhoudt zich tot dat soort zaken als een opblaaspop tot Da Real Thing
Rockies, kunnen misschien aan hun gerief komen in de MediaMarkt - door al dan niet aan knopjes te draaien (behalve die van de verkoopdames) - platenpakhuizen zoals in Alkmaar, Bonn of Hannover hebben mijn voorkeur. De MediaMarkt verhoudt zich tot dat soort zaken als een opblaaspop tot Da Real Thing

0
geplaatst: 3 april 2016, 11:43 uur
Edgar18 schreef:
Ja, de HMV in London, dat was nog eens een mooie tijd !
Ja, de HMV in London, dat was nog eens een mooie tijd !
Plus Tower Records en Virgin records niet te vergeten! De HMV zit er trouwens nog steeds. Zij het in een ander, veel kleiner pand, op een andere locatie.
0
geplaatst: 3 april 2016, 11:45 uur
vielip schreef:
Zij het in een ander, veel kleiner pand, op een andere locatie.
Regent Street toch? Maar dat is inderdaad bij lange na niet wat het ooit geweest is Zij het in een ander, veel kleiner pand, op een andere locatie.
.* denotes required fields.