Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2008, 11:34 uur
tnf schreef:
Het tegenover gelegen Concerto is zo'n beetje de enige platenzaak in de stad waar het goed mee gaat."

Het tegenover gelegen Concerto is zo'n beetje de enige platenzaak in de stad waar het goed mee gaat."

En Fame dan?

Was laatst nog eens in Amsterdam. De aanblik van lege kasten in Boudisque was bijzonder treurig.

0
geplaatst: 31 maart 2008, 13:17 uur
tnf schreef:
Eerder viel het doek al voor platenzaken Boudisque, Brutus, Rythm Import en de Plaatboef.
Eerder viel het doek al voor platenzaken Boudisque, Brutus, Rythm Import en de Plaatboef.
De Plaatboef in welke stad?
0
geplaatst: 31 maart 2008, 13:26 uur
Het stukje in kwestie was gequote i.p.v. door mezelf geschreven, maar ik vermoed dat ze de Amsterdamse versie bedoelen. Dat is sinds enige tijd een Velvet-filiaal.
0
geplaatst: 31 maart 2008, 13:42 uur
Vreemd. Lijkt mij juist het soort cd winkel dat erg populair is vanwege de 2e hands prijzen. Hier in Rotterdam loopt ie goed.
0
sxesven
geplaatst: 31 maart 2008, 18:38 uur
De enige zaak in Rotterdam die ik het nog waard vind te bezoeken zelfs. Op Worm na, maar da's zo uit de route.
0
sxesven
geplaatst: 31 maart 2008, 21:45 uur
Nope, die is helaas verdwenen. Een tijdje terug eerst verhuisd naar binnenin Roodkapje, een kapper verderop in de Witte de With en toen volledig verdwenen. Online kun je nog wel spul bestellen (via SIM Central), maar goed, het was juist leuk om er binnen te stappen natuurlijk. Echt erg jammer.
0
geplaatst: 15 april 2008, 13:59 uur
House of Sounds in Den Bosch is blijkbaar nog steeds niet helemaal weg; ze zijn aankomende zaterdag een aantal uur geopend. CD's voor 1 Euro.
0
geplaatst: 19 april 2008, 21:57 uur
uit de krant begreep ik dat ook Get Records de deuren gaat sluiten.
daarmee is toch wel één van de leukste (zo niet dé leukste) platenzaken van NL verloren.
Ik kom niet zo heel vaak in Amsterdam, maar als ik de gelegenheid kreeg daar even naar binnen te glippen dan deed ik dat wel. Om dan weer naar buiten te gaan met één of twee CDs die je op het internet goedkoper had kunnen verkrijgen, maar waar je toch een goed gevoel aan over hield.
daarmee is toch wel één van de leukste (zo niet dé leukste) platenzaken van NL verloren.
Ik kom niet zo heel vaak in Amsterdam, maar als ik de gelegenheid kreeg daar even naar binnen te glippen dan deed ik dat wel. Om dan weer naar buiten te gaan met één of twee CDs die je op het internet goedkoper had kunnen verkrijgen, maar waar je toch een goed gevoel aan over hield.
0
geplaatst: 19 april 2008, 22:12 uur
Verkoopt de Saturn ook CD's?
Want ik was een tijd geleden in Antwerpen, daar is sinds een tijd een Saturn.
Heel "chique" allemaal in zo'n oude stadshal.
Het was blijkbaar juist grote opening ofzo want er stond een massa volk, allemaal mensen in maatpak enz.
Ik hou niet van die drukte dus ik ben niet binnen geweest.
Want ik was een tijd geleden in Antwerpen, daar is sinds een tijd een Saturn.
Heel "chique" allemaal in zo'n oude stadshal.
Het was blijkbaar juist grote opening ofzo want er stond een massa volk, allemaal mensen in maatpak enz.
Ik hou niet van die drukte dus ik ben niet binnen geweest.
0
Harco
geplaatst: 19 april 2008, 23:51 uur
In Duitsland in ieder geval wel.
15 mei opent er een Saturn in Groningen. Kwam ik vandaag achter.
Weet iemand wat er, behalve de Plato, nog meer voor interessante platenzaken zitten in Groningen?
15 mei opent er een Saturn in Groningen. Kwam ik vandaag achter.

Weet iemand wat er, behalve de Plato, nog meer voor interessante platenzaken zitten in Groningen?
0
geplaatst: 20 april 2008, 10:00 uur
Harco schreef:
Elpee (Oosterstraat 24)
Magic Buzz (Steentilstraat 8 )
De Jongens van Hemmes (Steentilstraat 10)
0
pretfrit
geplaatst: 22 april 2008, 14:00 uur
bubbachups schreef:
De enige die ik van binnen ken is Swingmaster in Groningen:
Kruitlaan 21
9711 TW Groningen
tel/fax: 050-3124020
email: [email protected]
website: www.swingmasterrecords.com
De enige die ik van binnen ken is Swingmaster in Groningen:
Kruitlaan 21
9711 TW Groningen
tel/fax: 050-3124020
email: [email protected]
website: www.swingmasterrecords.com
nog bedankt...geweldig tip

Zulke zaken zie je (helaas) niet veel meer
0
fastpulseboy
geplaatst: 24 april 2008, 11:27 uur
nee, in hilversum hebben ze daar nog nooit van gehoord
0
jeko
geplaatst: 24 april 2008, 13:04 uur
Je had daar toch het oortje,maar die zal wel weg zijn dan.
0
geplaatst: 2 mei 2008, 19:41 uur
Ik ga over iets meer dan een week op buitenlandse reis met de studievereniging, waarbij we ook een vrije dag in Londen hebben... Nou zou een Scientist geen Scientist zijn als hij niet het vermoeden zou hebben dat er erg leuke platenwinkeltjes in Londen te vinden moeten zijn...
Het probleem is dat ik deze zelf niet weet.. mensen met tips?
Het probleem is dat ik deze zelf niet weet.. mensen met tips?
0
Sietse
geplaatst: 2 mei 2008, 19:48 uur
Phonica is de geilste platenzaak voor Londen om electronica te kopen.
Daar heb je ook nog eens de kans op bekenden te spotten...
Daar heb je ook nog eens de kans op bekenden te spotten...
0
geplaatst: 3 mei 2008, 11:55 uur
Ooit een keer een albumpje van de Dire Straits gekocht ergens in Delft ... het was niet Sounds en ook niet de FRS (help! het is in de buurt van de markt) .. nouja de reactie van de verkoper was:
'Ben je nou hierheen gekomen om deze prut uit te zoeken?'
Daar kom ik dus niet meer

0
Sietse
geplaatst: 3 mei 2008, 13:30 uur
Smiechtel schreef:
Ooit een keer een albumpje van de Dire Straits gekocht ergens in Delft ... het was niet Sounds en ook niet de FRS (help! het is in de buurt van de markt) .. nouja de reactie van de verkoper was:

Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk

0
geplaatst: 3 mei 2008, 13:45 uur
0
Sietse
geplaatst: 3 mei 2008, 14:19 uur
Doet me denken aan die scene uit High Fidelity waar Jack Black voor het eerst mijn hart steelt met een briljante opmerking 

0
geplaatst: 3 mei 2008, 15:29 uur
Wat itchy zegt, zitten beiden aan de Voldersgracht parallel aan de markt. De Plexus verkoopt overigens ook veel vinyl.
0
geplaatst: 3 mei 2008, 18:08 uur
Er stond toevallig een artikel over Plexus in de krant vandaag. Over dat vinyl weer in zwang raakt enzo. Wel grappig om te lezen, net nadat je deze week zo'n 20 platen hebt gekocht. 

0
geplaatst: 3 mei 2008, 19:38 uur
Die ontwikkeling is al een aantal jaren bezig natuurlijk, maar inderdaad ook steeds duidelijker. Plato Groningen gaat bijvoorbeeld binnenkort ook vinyl aan hun assortiment toevoegen door een nieuw gedeelte in te richten. En volgens mij worden die usb platenspelertjes van +/- €100 ook best goed verkocht.
0
Sietse
geplaatst: 3 mei 2008, 19:44 uur
die wil ik ook nog steeds een hebben...gewoon leuk speelgoed lijkt me 

* denotes required fields.