Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
Mordor
geplaatst: 3 mei 2008, 22:53 uur
Ook nog wel het vermelden waard, de winkel: http://winkel.recordfriend.com Vinyl expert met een verfijnd assortiment. Negatieve kanttekening: nieuw vinyl is alleen wat aan de dure kant
0
geplaatst: 3 mei 2008, 23:54 uur
Zou goed de Plexus kunnen zijn ja.
Moest ook wel om hem lachen.
Over platen gesproken trouwens, ik moet onze platenspeler weer is maken. Die staat al minstens 10 jaar onder het stof.
Moest ook wel om hem lachen.Over platen gesproken trouwens, ik moet onze platenspeler weer is maken. Die staat al minstens 10 jaar onder het stof.

0
geplaatst: 9 mei 2008, 00:52 uur
Sietse schreef:
Phonica is de geilste platenzaak voor Londen om electronica te kopen.
Daar heb je ook nog eens de kans op bekenden te spotten...
Phonica is de geilste platenzaak voor Londen om electronica te kopen.
Daar heb je ook nog eens de kans op bekenden te spotten...
Dank je.. nog iemand een andere platenwinkel daar in Londen? (moet aan 2 wel genoeg hebben denk ik)
0
geplaatst: 9 mei 2008, 09:09 uur
Ben er zelf nog niet geweest maar mij wordt altijd Sound 323 aangeraden. En als ik zo hun myspace en website bekijk dan denk ik dat het maar beter is ook dat ik daar ver van uit de buurt blijf... 
Sound 323 - (myspace), (website)
Verder hoor ik positieve verhalen over Music & Video Exchange, schijnen veel interessante titels te hebben voor bargain prices. Smallfish staat ook op mijn lijstje, die zijn puur gericht op electronica.

Sound 323 - (myspace), (website)
Verder hoor ik positieve verhalen over Music & Video Exchange, schijnen veel interessante titels te hebben voor bargain prices. Smallfish staat ook op mijn lijstje, die zijn puur gericht op electronica.
0
FatBottomedGirl
geplaatst: 9 mei 2008, 11:27 uur
The Scientist schreef:
Dank je.. nog iemand een andere platenwinkel daar in Londen? (moet aan 2 wel genoeg hebben denk ik)
(quote)
De grote Virgin Megastore is verdwenen, hoorde ik onlangs, en daarin zit nu een gigashop Zawi. Alles onder 1 dak dunkt me, maar het is wat anders dan een 'platenwinkeltje' waar je naar vroeg

0
raffael77
geplaatst: 9 mei 2008, 14:23 uur
Dames en heren. waar kan ik veel Jazz, Funk & Soul albums kopen
0
geplaatst: 9 mei 2008, 14:37 uur
Cd of vinyl? Bij Concerto zou je in beide gevallen bijvoorbeeld al heel goed kunnen slagen. Maar een speciaalzaak als Swingmaster in Groningen is zelfs volledig toegewijd aan die genres en kan ik van harte aanbevelen.
0
geplaatst: 9 mei 2008, 14:41 uur
Bij Cosmox.nl zijn veel jazz cd's € 5. En bij cosmox hoef je geen verzendkosten te betalen. 

0
geplaatst: 19 mei 2008, 16:19 uur
Hier moet ik dringend eens een kijkje nemen. Alleen nieuw vinyl, gevarieerd aanbod, wel duur.
0
jeko
geplaatst: 19 mei 2008, 16:58 uur
Mijn favoriet op dit moment: http://www.cduniverse.com/default.asp
0
geplaatst: 19 mei 2008, 17:52 uur
pretfrit schreef:
mooie draaitafels ook...
mooie draaitafels ook...
Ja, uit nadere bestudering van de site blijkt dat het een high-end audiozaak betreft die ook aan kwaliteitsvinyl doet.
0
geplaatst: 19 mei 2008, 18:05 uur
itchy schreef:
Plexus? Of anders Velvet?
Plexus? Of anders Velvet?
zowel Plexus (die ken ik toch vooral als het Platenmannetje) als Velvet hebben beiden een hork achter de toonbank die goed in staat is tot zo'n opmerking, maar Velvet heeft nauwelijks vinyl.
0
geplaatst: 19 mei 2008, 18:44 uur
Wel oppassen voor de douane, die zijn vrij happig op CdUniverse pakketjes. Wat dat betreft zou je ook CdPacific in overweging kunnen nemen, scherper geprijsd, iets beperkter aanbod maar komt heel aardig in de buurt, lagere verzendkosten en weinig kans op invoerheffingen enzo.
0
jeko
geplaatst: 19 mei 2008, 19:09 uur
Tot nu toe nog geen last gehad van invoerheffingen, geen idee hoe dit werkt, krijg je dan een rekening achteraf?
Maar ik zal CdPacific ook eens checken.
Maar ik zal CdPacific ook eens checken.
0
jeko
geplaatst: 20 mei 2008, 13:07 uur
Ok, meestal bestel ik twee cdees tegelijk, mischien dat dat scheelt.{waarschijnlijk dat je met grotere hoeveelheden eerder last krijgt van invoerheffingen)
en ben gemiddeld 11 euro per cd kwiijt,(inklusief verzending) in vergelijking met nederlandse cd winkels vind ik de prijs dus behoorlijk netjes.
en ben gemiddeld 11 euro per cd kwiijt,(inklusief verzending) in vergelijking met nederlandse cd winkels vind ik de prijs dus behoorlijk netjes.

0
geplaatst: 20 mei 2008, 13:41 uur
Oh met 2 cd's heb je inderdaad geen last van de douane. Je mag tot €22 vrij invoeren dus dan zou 3 cd's eventueel ook nog wel lukken (aangezien verzendkosten niet worden meegerekend voor die €22). Maar zeker vanaf 4 zou ik nooit bij Amazon of Cd Universe kopen.
De prijsverschillen zijn inderdaad gigantisch. Wel jammer voor de lokale platenboeren, maar als ik daar een ECM zie liggen voor standaard €22 terwijl ik weet dat ik die via CdPacific ofzo voor een tientje heb, tja, dan is het natuurlijk snel bekeken. Vinyl koop ik zelf echter als het even kan toch liever in de winkel omdat bij verzending de hoeken mij iets te vaak ingedeukt aankomen.
De prijsverschillen zijn inderdaad gigantisch. Wel jammer voor de lokale platenboeren, maar als ik daar een ECM zie liggen voor standaard €22 terwijl ik weet dat ik die via CdPacific ofzo voor een tientje heb, tja, dan is het natuurlijk snel bekeken. Vinyl koop ik zelf echter als het even kan toch liever in de winkel omdat bij verzending de hoeken mij iets te vaak ingedeukt aankomen.
0
Pink Queen
geplaatst: 2 juni 2008, 12:51 uur
Ik was een beetje aan het rondsnuffelen op internet en daar zag ik op twee sites deze Starsailor van Tim Buckley te koop voor een redelijke prijs:
http://www.nlstore.nl/shop3/shopexd.asp?id=130007524
en
http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=100699&cat=&page=1
Nu dacht ik dat dit album al tijden OOP was. Vergis ik me nou of klopt hier iets niet?
Zijn deze sites betrouwbaar, heeft iemand daar ervaring mee?
http://www.nlstore.nl/shop3/shopexd.asp?id=130007524
en
http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=100699&cat=&page=1
Nu dacht ik dat dit album al tijden OOP was. Vergis ik me nou of klopt hier iets niet?
Zijn deze sites betrouwbaar, heeft iemand daar ervaring mee?
0
geplaatst: 2 juni 2008, 15:51 uur
Die is zo te zien nog gewoon verkrijgbaar als heruitgave. Dan zou ik die tweede doen, die hebben hun spul tenminste op voorraad, nlstore zuigt echt enorm, je ziet het zelf al: "levertijd 3 tot 33 werkdagen", haha... 
Voor €15 heb je 'm echter ook (inclusief verzendkosten) via Aural Exploits.

Voor €15 heb je 'm echter ook (inclusief verzendkosten) via Aural Exploits.
0
jeko
geplaatst: 2 juni 2008, 15:54 uur
Heb wel eens wat besteld bij nlstore, maar dat duurde uiteindelijk zolang dat ik het weer geannuleerd heb. Kreeg wel netjes m'n geld terug gestort.
3 tot 33 dagen levertijd, als je geluk hebt...(of zoals bubbachups al schreef: nlstore zuigt)
Hier kan je hem ook bestellen, ben ik zelf wel tevreden over, alleen elpees per post laten verzenden heeft wel meer risico qua beschadiging dan cedees, lijkt mij.
klik
3 tot 33 dagen levertijd, als je geluk hebt...(of zoals bubbachups al schreef: nlstore zuigt)
Hier kan je hem ook bestellen, ben ik zelf wel tevreden over, alleen elpees per post laten verzenden heeft wel meer risico qua beschadiging dan cedees, lijkt mij.
klik
0
geplaatst: 2 juni 2008, 19:56 uur
Heb ook wel eens iets bij NLstore besteld wat een erg lange levertijd had (maximaal 15 dagen geloof ik), maar is na die lange termijn uiteindelijk wel netjes aangekomen. Als je geen haast hebt, is het dus helemaal niet zo'n slecht alternatief.
0
geplaatst: 2 juni 2008, 20:06 uur
Ik vind NLstore ook niet slecht. Ik heb ook nooit echt haast, als het goedkoper is. Meestal heeft NLstore goede prijzen.
En het staat er bij wanneer de verwachte levertijd lang is.
En het staat er bij wanneer de verwachte levertijd lang is.
0
geplaatst: 2 juni 2008, 20:44 uur
In Nijverdal zijn Music Store en de Metal Zone dit jaar gesloten en de arme Nijverdallers blijven over met 1 rampzalige FreeRecordShop.
Ik zal de Metal Zone missen.
Ik zal de Metal Zone missen.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 19:17 uur
Bij John Williams - Star Wars Episode III: Revenge of the Sith (2005):
€ 3,00 is niet veel ik wou dat ik zo'n winkel in de buurt had.
€ 3,00 is niet veel ik wou dat ik zo'n winkel in de buurt had.

0
geplaatst: 14 juni 2008, 22:14 uur
Je woont toch ook in Leiden? Winkels zat hier die goedkoop soundtracks hebben liggen. Probeer 's het 2dehandszaakje bij De Burcht, die tegenover de Plato, de Plaatboef, etc.
0
geplaatst: 14 juni 2008, 23:03 uur
Daar ben ik nooit binnen geweest, daar verkopen ze toch alleen maar platen etc. Bij plato kom ik wel eens, soms hebben ze daar een leuk aanbod. Voor de rest is VanLeest me te duur, heeft de Free Rec. Shop niet veel aanbod (qua filmmuziek) en waren dat wel de cd-winkels.
Ik woon niet in Leiden maar er vlakbij. Maar het is handig om te zeggen dat je in Leiden woont omdat iedereen dan weet waar je ongeveer woont. Ik kom wel 3 × per week in Leiden. En in de vakanties wel 5 á 6 keer per week.
Ik woon niet in Leiden maar er vlakbij. Maar het is handig om te zeggen dat je in Leiden woont omdat iedereen dan weet waar je ongeveer woont. Ik kom wel 3 × per week in Leiden. En in de vakanties wel 5 á 6 keer per week.
0
sxesven
geplaatst: 14 juni 2008, 23:05 uur
JohnWilliams schreef:
Daar ben ik nooit binnen geweest, daar verkopen ze toch alleen maar platen etc.
Daar ben ik nooit binnen geweest, daar verkopen ze toch alleen maar platen etc.
Misschien toch maar eens doen?

0
geplaatst: 14 juni 2008, 23:13 uur
Wat Sven zegt, want ze verkopen er ook (tweedehands) CD's. Zowel tegenover de Plato (dus niet de Plato zelf) en in dat zaakje bij de Burcht. Soundtracks zelfs voor een euro, denk ik.
* denotes required fields.