Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2008, 19:28 uur
Voor cd's ga ik het liefste naar Fame in Amsterdam, omdat ze een breed assortiment hebben, dat in tegenstelling tot zaken als Free Record Shop waar je tegenwoordig meer games vindt dan cd's. (Als ik bij de FRS naar binnen loop, heb ik vaak het idee dat ik thuis meer cd's heb staan).
Helaas is Amsterdam voor mij niet in de buurt, dus meestal bestel ik mijn cd's bij bol.com: de afgelopen jaren al -tig keer bij hen besteld en ik ben altijd zeer tevreden, temeer de cd's ook altijd netjes gesealed zijn.
Helaas is Amsterdam voor mij niet in de buurt, dus meestal bestel ik mijn cd's bij bol.com: de afgelopen jaren al -tig keer bij hen besteld en ik ben altijd zeer tevreden, temeer de cd's ook altijd netjes gesealed zijn.
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 10:02 uur
Het voordeel aan online bestellen is inderdaad dat je cd's er altijd gewoon mooi zijn.
Maar ja, bij een tweedehands winkel ga ik niet klagen als er een paar krasjes op zitten. Het is niet voor niets tweedehands.
Maar ja, bij een tweedehands winkel ga ik niet klagen als er een paar krasjes op zitten. Het is niet voor niets tweedehands.
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 14:13 uur
Fame in Amsterdam heb ik veel overgehoord maar ik woon er niet vlakbij. 

0
geplaatst: 25 augustus 2008, 15:59 uur
Nu zijn er ook zaken als de Plaatboef die er streng op toe zien dat de cd's in goede staat zijn. Ik heb in Rotterdam zo maar zelden te maken met een krasje/kras/krassen bij een gekochte cd. Het kan dus absoluut wel. In mindere mate zijn de boekjes nog in orde, maar dat valt reuze mee.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 18:13 uur
De Leidse Plaatboef doet het ook best goed. Af en toe een krasje, maar nog nooit luisterproblemen opgeleverd. Heel anders dan de Used Products, een of andere winkel met alleen maar 2ehands dingen, waaronder cd's. Ik denk dat elke muziekliefhebber rillingen van die winkel krijgt.
0
geplaatst: 26 augustus 2008, 16:55 uur
Platenboef in Leiden kom ik zowat nooit, zie er ook nooit een krasje op maar ze hebben niet echt wat ik leuk vind. 

0
geplaatst: 29 augustus 2008, 17:40 uur
de fnac was vroeger idd erg oke. De laatste jaren vind ik zelf dat het peil van het aanbod beduidend slechter geworden is. Ik woon nu sinds anderhalf jaar in een dorp in de buurt van Arnhem en kom in Arnhem vaak bij Kroese. Een winkel die ook nog een filiaal in Nijmegen heeft. In beide winkel hebben ze waanzinnig veel titels staan en de prijzen zijn heel erg laag. Ze hebben ook een internetwinkel, www.kroese-online.nl . Voor de nieuwste titels betaal je soms wel net iets meer dan bij Play of Wow, of zo, maar daar staat wel tegenover dat je de titels die ze op voorraad hebben, soms de volgende dag al in m'n cd-speler zitten. Ik vind het ook niet erg om een heel klein beetje meer te betalen, want als het een keertje om welke reden dan ook fout gaat, dan is terug sturen naar een winkel in Nederland net even wat makkelijker dan naar een winkel ergens in het buitenland.
0
geplaatst: 14 september 2008, 14:41 uur
In Eindhoven is het tegenwoordig beroerd gesteld met de platenzaken. Jake's sloot in 2005 zijn deuren, Bullit dit jaar en verder moeten we het stellen met zaken als Van Leest, Mediamarkt en de V&D. Er is echter nog één pareltje overgebleven waar je voor een praatje over je favoriete band terecht kunt, namelijk de CDtheek op de KLeine Berg. Ik fiets er graag een stukje voor om, om even in de bakken met 2e hands CD's en platen te snuffelen. De zaak wordt echter wel omsingeld door oprukkende dure kledingzaken en yuppie eetcafes in het voormalige buitengebied van het centrum van Eindhoven. De prijzen van het onroerend goed zullen hierdoor denk ik omhoog schieten waardoor het onmogelijk is in het centrum te blijven zitten. De CDtheek is een aardige maar zeer eenvoudige zaak met ik meen 30 of 40 duizend titels, nieuw en 2e hands door elkaar. Ik zie niet graag dat platenzaken verdwijnen. Van de andere kant is het voor veel verkopers louter een manier om geld te verdienen. Het wordt denk ik als verkoper steeds moeilijker om de emotie te delen die gepaard gaat met de plaat. Sites als deze met de mogelijkheid je mening te uiten of je enthousiasme te delen over muziek komen daarvoor in de plaats. Geniaal, mijn complimenten voor de site! Mijn CD verzameling leeft op als ik het kan delen met anderen.
0
Johny Favourite
geplaatst: 14 september 2008, 15:43 uur
Een van de beste platenzaken waar ik ben geweest, is, geloof het of niet, Saturn in Keulen. Zeer groot en zeer gevarieerd aanbod. Ik ben er al een aantal maal enkele honderen euro's lichter en tientallen cd's rijker uitgewandeld - mislees dit overigens niet als een pocherige indicatie van mijn welvarendheid.
Goede tip voor een weekendje met je lief, trouwens. Zeker als je in het zuid-oosten van het land woont. Bereik-, betaalbaar en gezellig en, terwijl je vriendin haar duizendste paar schoenen koopt, kun jij je zuurverdiende centjes er doorheen jagen in de Saturn.
Goede tip voor een weekendje met je lief, trouwens. Zeker als je in het zuid-oosten van het land woont. Bereik-, betaalbaar en gezellig en, terwijl je vriendin haar duizendste paar schoenen koopt, kun jij je zuurverdiende centjes er doorheen jagen in de Saturn.
0
geplaatst: 15 september 2008, 00:53 uur
deric raven schreef:
Ik ga ook vaak in Kleef naar Saturn.
Ik ga ook vaak in Kleef naar Saturn.
Ik was onlangs ook even in de Saturn in Rotterdam wezen kijken. Ze doen het qua aanbod niet slecht. In ieder geval 10 keer beter al de Media Markt. Toch is het niet echt leuk plaatjes kopen/zoeken op deze manier. Dan maar een paar eurotjes meer en de platenboer blij maken...
0
geplaatst: 15 september 2008, 09:14 uur
Ik kom ook vaak bij Saturn Rotterdam omdat ik er vlakbij woon en anders ga ik naar de Plato,Sounds,Velvet of Media markt .
FRS kom ik alleen voor dvd´s want cd´s hebben ze amper,misschien moeten ze de naam eens veranderen.
Begin jaren 90 kwam ik vaak in Den Bosch omdat ik daar in dienst zat en daar hadden ze 2 of 3 cd winkels,ik weet niet of die er nog zitten maar daar kon je echt veel vinden.
Heb daar veel bootlegs en ander materiaal besteld.
Weten er mensen hier misschien of die zaken er nog zitten want dat is wel de moeite om nog eens langs te gaan???
FRS kom ik alleen voor dvd´s want cd´s hebben ze amper,misschien moeten ze de naam eens veranderen.
Begin jaren 90 kwam ik vaak in Den Bosch omdat ik daar in dienst zat en daar hadden ze 2 of 3 cd winkels,ik weet niet of die er nog zitten maar daar kon je echt veel vinden.
Weten er mensen hier misschien of die zaken er nog zitten want dat is wel de moeite om nog eens langs te gaan???
0
geplaatst: 15 september 2008, 09:54 uur
Tekh schreef:
Ik kom ook vaak bij Saturn Rotterdam omdat ik er vlakbij woon en anders ga ik naar de Plato,Sounds,Velvet of Media markt .
Ik woon in Den Bosch en ik weet dat er in ieder geval Pieter van Os nog zit en Trends of hoe dat het zaakje mag heten. Pieter van Os heeft nog een vrij groot assortiment, ik kom er niet vaak maar ik hoor wel als je daar iets besteld het er vrij snel is en dat het niet al te duur is. Trends hebben ze meer dj-attributen maar ook veel cd's. Bij Pieter van Os is denk ik nog het meeste aanbod in Den Bosch.
Er zit ook een FRS en een van Leest maarja daar is het aanbod zeker te weinig.
0
geplaatst: 15 september 2008, 11:00 uur
In Leiden mag ik graag naar Plato en Velvet gaan (plaatboef heeft voor mijn smaak te weinig aanbod). In Amsterdam ga ik graag naar Fame 

0
geplaatst: 15 september 2008, 12:40 uur
Tekh schreef:
MrDoubleL schreef:
Ik woon in Den Bosch en ik weet dat er in ieder geval Pieter van Os nog zit en Trends of hoe dat het zaakje mag heten. Pieter van Os heeft nog een vrij groot assortiment, ik kom er niet vaak maar ik hoor wel als je daar iets besteld het er vrij snel is en dat het niet al te duur is. Trends hebben ze meer dj-attributen maar ook veel cd's. Bij Pieter van Os is denk ik nog het meeste aanbod in Den Bosch.
Zit Elpee nog in Den Bosch?
0
geplaatst: 15 september 2008, 19:00 uur
Niet dat ik weet in welke straat zou die zaak dan moeten zitten?
0
geplaatst: 15 september 2008, 19:14 uur
Nee d'r zit wel een maf zaakje aan het eind van de Hinthamerstraat, voorbij de Willemsvaart; open vanaf 16:00 - 21:00; echt voor vinyl.
@Kölngangers: ga dan niet alleen naar de Saturn, maar ga rondkijken in de straatjes bij de Ehrenstrasse: 2 - 3 zaken met apart vinyl: electronic, dance, rap, funk
@Kölngangers: ga dan niet alleen naar de Saturn, maar ga rondkijken in de straatjes bij de Ehrenstrasse: 2 - 3 zaken met apart vinyl: electronic, dance, rap, funk
0
geplaatst: 15 september 2008, 20:53 uur
MrDoubleL schreef:
(quote)
Straatnaam weet ik niet, maar als je van de markt ri. V&D ging zat hij links in die straat (dacht ik, is al weer wat jaartjes geleden dat ik daar ben geweest. Was wel een leuke zaak met verschillende verdiepingen).
0
geplaatst: 15 september 2008, 21:00 uur
Uhmm.. Ik weet alleen dat achter de V&D Pieter van Os zit. Ben er vanmiddag nog even wezen kijken maar mij was er geen trap opgevallen :-P. Alleen Pieter van Os is vrij duur :-S
0
geplaatst: 15 september 2008, 21:01 uur
pjh1967 schreef:
Neen, Elpee is al een jaar of vijf ter ziele, helaas.
House of Sounds en High Fidelity hebben dit jaar ook al de pijp aan Maarten gegeven en daarmee is in mijn Den Bosch niet veel meer te halen. Pieter van Os oké, die heeft veel maar dat is toch vooral voor de Radio2 liefhebber.
0
geplaatst: 16 september 2008, 21:32 uur
In Venlo heeft Sounds nog steed een apart plekje veroverd in de harten van de Limburgers en zij weten zich meer dan prima staande te houden. Grote zaak, sfeervol, medewerkers met hart voor de muziek en altijd op zoek naar nieuwe pareltjes die ze dan zelf met plezier loslaten op het winkelend bezoek. Ruim assortiment, interessante aanbiedingen en volop vinyl voor de liefhebbers. Daarnaast regelmatig optredens van beginnende bands. Verder heeft Venlo nog de Free Record Shop, maar daar kom ik bijna niet al uit principe en een kleine Van Leest, waar grotendeels alleen nog maar 3 voor 25 verkrijgbaar zijn.
0
geplaatst: 23 september 2008, 19:39 uur
Sounds in Venlo, een erg mooie zaak waar ze veel titels hebben staan. Ik kijk regelmatig op de site om te spieken wat de medewerkers nu weer voor tips hebben. Met name Geert weet mij wel eens te verassen met een mooie nieuwkomer.
Hoewel ze veel hebben staan is wat er staat, vind ik, behoorlijk prijzig. Er zijn leuke aanbiedingen maar daar zoek ik het meestal niet. Dat vind ik kan weer het nadeel van zo'n grote mooie zaak. Het moet allemaal betaald worden.
Hier rond Eindhoven is er geen goed lopende speciaalzaak waar ze de kennis en het aanbod wat ik graag zou zien in huis hebben. In tegenstelling tot A'dam waar er een winkel is, ik kan me even niet herinneren welke, die standaard een ambient top 10 in huis heeft! Dat is een luxe. Die moet je spekken, denk ik dan.
Door het gemis aan goede platenzaken in de buurt ben ik genoodzaakt, ik ben namelijk lichtelijk verslaafd aan mooie plaatjes kopen, te zoeken op het internet. Al snel kom ik dan op Amerikaanse sites die me verlokken met buitengewoon lage prijzen. Voor bijna de helft van wat ik hier in Nederland kwijt zou zijn sturen ze me dezelfde plaatjes op vanuit de andere kant van de oceaan. Het enigste wat ik hoef te doen is mijn creditcardnummer even door te geven.
Bij gebrek aan beter en goedkoper, vraag ik me af wat er mis is met de prijzen die de Nederlandse platenzaken maar ik denk vooral de platenmaatschappijen hanteren?
Misschien hoort dit in een ander topic maar zou het verdwijnen van de platenzaak zoals dat hier in ons land aan de gang is ook in Amerika (waar de prijzen lager zijn) plaatsvinden?
Hoewel ze veel hebben staan is wat er staat, vind ik, behoorlijk prijzig. Er zijn leuke aanbiedingen maar daar zoek ik het meestal niet. Dat vind ik kan weer het nadeel van zo'n grote mooie zaak. Het moet allemaal betaald worden.
Hier rond Eindhoven is er geen goed lopende speciaalzaak waar ze de kennis en het aanbod wat ik graag zou zien in huis hebben. In tegenstelling tot A'dam waar er een winkel is, ik kan me even niet herinneren welke, die standaard een ambient top 10 in huis heeft! Dat is een luxe. Die moet je spekken, denk ik dan.
Door het gemis aan goede platenzaken in de buurt ben ik genoodzaakt, ik ben namelijk lichtelijk verslaafd aan mooie plaatjes kopen, te zoeken op het internet. Al snel kom ik dan op Amerikaanse sites die me verlokken met buitengewoon lage prijzen. Voor bijna de helft van wat ik hier in Nederland kwijt zou zijn sturen ze me dezelfde plaatjes op vanuit de andere kant van de oceaan. Het enigste wat ik hoef te doen is mijn creditcardnummer even door te geven.
Bij gebrek aan beter en goedkoper, vraag ik me af wat er mis is met de prijzen die de Nederlandse platenzaken maar ik denk vooral de platenmaatschappijen hanteren?
Misschien hoort dit in een ander topic maar zou het verdwijnen van de platenzaak zoals dat hier in ons land aan de gang is ook in Amerika (waar de prijzen lager zijn) plaatsvinden?
0
geplaatst: 24 september 2008, 13:15 uur
Weet er iemand nog een leuke platenzaak met 2e hands cd's in de regio 's-hertogenbosch?
0
geplaatst: 13 oktober 2008, 00:49 uur
Ik haal mijn CD's meestal bij Satisfaction in Heerlen, prima zaak met dito service, krijg regelmatig wel eens een tip als er binnenkort een album uitkomt wat ik waarchijnlijk wel mooi vindt.
Voor vinyl loop ik ook Satisfaction even binnen, verder is er nog een platenzaak in Heerlen. Gong, hebben ook CD's, maar voornamelijk Vinyl, zowel nieuw als 2e hands. Bij sounds ben ik al een hele tijd niet meer geweest.
Vinylarchief in Nijmegen is ook een leuke zaak om wat rond te neuzen.
Voor vinyl loop ik ook Satisfaction even binnen, verder is er nog een platenzaak in Heerlen. Gong, hebben ook CD's, maar voornamelijk Vinyl, zowel nieuw als 2e hands. Bij sounds ben ik al een hele tijd niet meer geweest.
0
geplaatst: 13 oktober 2008, 09:35 uur
Pieter77 schreef:
Ik haal mijn CD's meestal bij Satisfaction in Heerlen, prima zaak met dito service, krijg regelmatig wel eens een tip als er binnenkort een album uitkomt wat ik waarchijnlijk wel mooi vindt.
Sounds is inderdaad een goede zaak, maar wat me er tegenstaat is dat het assortiment er zo slecht gesorteerd is, er zijn maar weinig bands of artiesten die een eigen plekje in het cd-rek hebben. Als ik daar een artiest of band die met de letter S begint zoek, moet ik meestal 6 rijen cd's doorzoeken. Meestal begin ik daar maar niet aan.
Gong is leuk, mooi aanbod dat je bij de andere platenzaken in de buurt niet vindt,, maar ik heb de indruk dat het daar steeds duurder wordt...
0
Johny Favourite
geplaatst: 13 oktober 2008, 11:00 uur
Pieter77 schreef:
Hey, Satisfaction en Gong, daar loop ik ook regelmatig binnen.
Vinylarchief in Nijmegen zegt mij niets, maar tijdens de zomerfeesten afgelopen zomer ben ik bij Kroese en een ander zaakje - de naam ontglipt me op het ogenblik, maar het is 'om het hoekje' bij cafe de Waag - goed(koop) geslaagd.
MusicMachine in Sittard is ook wel aardig trouwens.
0
geplaatst: 13 oktober 2008, 13:26 uur
Sounds in Venlo is nog altijd erg goed. Ze hebben een prima en groot aanbod en het personeel heeft kennis over muziek. Wat ze in mijn ogen nog altijd beter maakt dan Fame in Amsterdam wat overigens ook een prima winkel is.
0
geplaatst: 13 oktober 2008, 13:28 uur
The Rock online Shop is ook erg goed. Vroeger was het een kleine speciaalzaak gevestigd in Roermond. Nu bestel ik mijn cd's en platen nog altijd bij hun
* denotes required fields.