Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 5 mei 2010, 13:19 uur
Beeswax schreef:
(quote)
Ach, niet zo negatief, er zijn nog wel jongeren die ook zo denken, ook al zijn ze de 40 nog niet gepasseerd

precies

0
geplaatst: 5 mei 2010, 13:30 uur
En er zijn ook ouderen die helemaal klaar zijn met het gebrek aan kennis, de hoge prijzen (in verhouding tot webwinkels) en de desinteresse in sommige platenzaken.
Let op: ik zeg sommige en doel dus niet op zaken als Velvet, Plato en de individuele goedgesorteerde vinyl-shop.
Let op: ik zeg sommige en doel dus niet op zaken als Velvet, Plato en de individuele goedgesorteerde vinyl-shop.

0
geplaatst: 5 mei 2010, 19:10 uur
Kent iemand de zaak, All That Music in Leiden? Die gaat nu sluiten en biedt een ruim assortiment en kortingen. Jammer hoor want het is een leuke zaak.
Hoorde via een vriend van me dat er op de Koningstraat in Amsterdam ook een hele leuke zaak zit, maar kan er niets over vinden op het internet. Weet iemand daar wat van?
En kent iemand De Waterput in Bergen op Zoom. Ben er een paar jaar geleden geweest en dat viel mij niet tegen.....
Hoorde via een vriend van me dat er op de Koningstraat in Amsterdam ook een hele leuke zaak zit, maar kan er niets over vinden op het internet. Weet iemand daar wat van?
En kent iemand De Waterput in Bergen op Zoom. Ben er een paar jaar geleden geweest en dat viel mij niet tegen.....
0
geplaatst: 6 mei 2010, 20:42 uur
Ik ken AllThatMusic, woon op loopafstand en heb hem afgelopen weekend nog van wat platen en cd's afgeholpen. Leuke winkel inderdaad, erg goed gesorteerd ook.
Fotootje:

Hij heeft geloof ik nog zo'n 40.000 platen staan die niet in de winkel passen.
Fotootje:

Hij heeft geloof ik nog zo'n 40.000 platen staan die niet in de winkel passen.

0
geplaatst: 7 mei 2010, 08:50 uur
Thoommusic schreef:
Weet iemand hier toevallig een paar leuke zaakjes in Lille Frankrijk? Het is lastig wat op internet te vinden en het is zelf ook lang geleden dat ik er ben geweest.
Weet iemand hier toevallig een paar leuke zaakjes in Lille Frankrijk? Het is lastig wat op internet te vinden en het is zelf ook lang geleden dat ik er ben geweest.
FNAC
0
geplaatst: 30 mei 2010, 15:59 uur
Helaas heb ik vorige week in Los Angeles moeten constateren dat mijn favoriete muziekstore Amoeba daar er ook op achteruit gaat. Nog steeds veel vloeroppervlakte maar een verschraald aanbod en ook hogere prijzen dan ik gewend was. Wel een drietal Out Of Print CD's van Van Morrison gekocht voor 40 dollar.
Als je in zo'n zaak loopt en je denkt steeds bij jezelf 'het is nu toch echt goedkoper bij Amazon UK (of Amazon Marketplace)' dan weet je dus dat het minder is geworden. Ook Amoeba kan niet op tegen het aanbod van een aantal online stores, ook niet op 2e hands gebied. Toch is in zo'n megazaak lopen wel een absolute lust voor de echte liefhebber.
Ook nog geweest bij J&R in New York. Mooie grote zaak, heel aardig aanbod maar jeetje wat een prijzen. Hier alleen 6 CD's van Grateful Dead uit de bakken gehaald voor 5 dollar per stuk.
Als je in zo'n zaak loopt en je denkt steeds bij jezelf 'het is nu toch echt goedkoper bij Amazon UK (of Amazon Marketplace)' dan weet je dus dat het minder is geworden. Ook Amoeba kan niet op tegen het aanbod van een aantal online stores, ook niet op 2e hands gebied. Toch is in zo'n megazaak lopen wel een absolute lust voor de echte liefhebber.
Ook nog geweest bij J&R in New York. Mooie grote zaak, heel aardig aanbod maar jeetje wat een prijzen. Hier alleen 6 CD's van Grateful Dead uit de bakken gehaald voor 5 dollar per stuk.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 21:36 uur
Volgende week weer een paar dagen in Londen! Hebben ze daar nog wat leuke zaakjes? Ik heb begrepen dat er veel opgedoekt zijn..
0
geplaatst: 6 juni 2010, 21:52 uur
FunkStar schreef:
Volgende week weer een paar dagen in Londen! Hebben ze daar nog wat leuke zaakjes? Ik heb begrepen dat er veel opgedoekt zijn..
Misschien nog een enkele in Soho en verder de peperdure HMV Store op Oxford Street. Het worden er ook daar steeds minder en met de huidige Eurokoers is het ook daar niet echt lekker shoppen.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 22:54 uur
FunkStar schreef:
Soul Jazz Records, op de hoek van Wardour en Broadwick en een aantal leuke zaken in Kentish Town/Camden Locks (tube: Kentish Town West of Chalk Farm) - sowieso leuke beurt; even vragen of zoeken (Google).
0
geplaatst: 22 juni 2010, 21:48 uur
Alweer een paar dagen terug vanuit Londen. Het word inderdaad steeds minder met de cd/platen winkels. Music/Video Exchange is een topper als het gaat om aardige prijzen en aanbod.
En bij de HMV (die je overal vind) zijn sommige dingen echt spotgoedkoop en sommige dingen (waarvan je het niet verwacht) heel duur vergeleken met de prijzen hier in Nederland.
En bij de HMV (die je overal vind) zijn sommige dingen echt spotgoedkoop en sommige dingen (waarvan je het niet verwacht) heel duur vergeleken met de prijzen hier in Nederland.
0
Benno
geplaatst: 24 juni 2010, 19:03 uur
Ik ben van plan morgen in Amsterdam weer een beetje voor platen (en CD's, cassettes etc.) te gaan kijken. Iemand nog tips? Ik ben het overzicht een beetje kwijt met al die sluitingen (Get Records, Boudisque, Brutus).
Ben al van plan langs Distortion, Concerto en Fame te gaan.
0
geplaatst: 24 juni 2010, 19:56 uur
Leuk! Nou, dan moet je ff naar Record Palace tegenover Paradiso!
0
geplaatst: 24 juni 2010, 21:28 uur
Benno schreef:
Ik ben van plan morgen in Amsterdam weer een beetje voor platen (en CD's, cassettes etc.) te gaan kijken. Iemand nog tips? Ik ben het overzicht een beetje kwijt met al die sluitingen (Get Records, Boudisque, Brutus).
Recordfriend (voor vinyl - vlakbij de Waag/Nieuwmarkt (anthoniebreestraat); velvet amsterdam (rozengracht); de eerste twee die jezelf noemt zijn al heel goed.
0
geplaatst: 25 juni 2010, 01:05 uur
In de Koningstraat (op de Nieuwmarkt) schijnt ook een hele goeie te zitten maar heb geen idee hoe die heet...iemand wel?
0
Gallow
geplaatst: 25 juni 2010, 01:22 uur
FunkStar schreef:
In de Koningstraat (op de Nieuwmarkt) schijnt ook een hele goeie te zitten maar heb geen idee hoe die heet...iemand wel?
Vroeger zat daar toch de C and D ofzoiets?
Vind zelf Distortion en Recordfriend fijne zaken.
0
geplaatst: 25 juni 2010, 10:39 uur
Nog maar eens een keer:
Op deze site vind je een overzicht van platenzaken (vinyl, m.n.) in NL (120) en B (40); is (was?) ook user hier op de site.
FYI: Recordfriend is niet goedkoop, wel heel mooie dingen; in dat opzicht moet Vinylarchief (Nijmegen) ook genoemd worden - heel fijn (maar niet goedkoop).
Op deze site vind je een overzicht van platenzaken (vinyl, m.n.) in NL (120) en B (40); is (was?) ook user hier op de site.
FYI: Recordfriend is niet goedkoop, wel heel mooie dingen; in dat opzicht moet Vinylarchief (Nijmegen) ook genoemd worden - heel fijn (maar niet goedkoop).
0
geplaatst: 25 juni 2010, 11:30 uur
Even een vraag: Weet iemand hier een goede platenwinkel in Haarlem? Volgens mij is er alleen maar een FRS en een Sounds..
0
geplaatst: 25 juni 2010, 12:58 uur
Ja in Haarlem is er geen fuck te doen! Maar weet wel dat er een leuke kringloop zit die ook veel platen en cd's hebben....
0
geplaatst: 25 juni 2010, 17:14 uur
hoi123 schreef:
Even een vraag: Weet iemand hier een goede platenwinkel in Haarlem? Volgens mij is er alleen maar een FRS en een Sounds..
Anders lees je even de post boven je eigen post, dan vind je een heel overzicht met platenzaken in Haarlem.

Je hebt o.a. Funky Harlem Records, North End (waarover een muziekliefhebbende collega erg enthousiast is) en Tipitina.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 25 juni 2010, 17:26 uur
Morgen ga ik een dagje naar Luik, de Vurige Stede, iemand enige tips voor platenwinkels? Op die website stond maar één adres...
0
geplaatst: 8 juli 2010, 11:19 uur
In Den Haag zit op de Boekhorststraat een nieuwe platenzaak die alleen vinyl (nieuw en tweedehands) verkoopt. Mooi interieur, aardige en enthousiaste eigenaar, echt een aanwinst in deze toch wel erg platenzaak-arme stad:
Vinyl Grove
Vinyl Grove
0
Skinny Fists
geplaatst: 8 juli 2010, 11:30 uur
Plato in Groningen is, ondanks ie niet zo groot is, een goede zaak waar je veel kunt vinden. 

0
geplaatst: 8 juli 2010, 23:59 uur
0
geplaatst: 9 juli 2010, 02:08 uur
Volgende week vertrekt mijn vriendin naar New York voor een weekje. Ik kan helaas niet mee dus als schrale troost kan ze dan in ieder geval wel wat mooie platen voor mij meenemen.
(Al lees ik hier al van verschillende mensen dat het aanbod hard achteruit gaat) Weet iemand hoe het zit met het betalen voor invoerrechten enzo? Stel je neemt een plaat of 5 mee ga je daar dan bij de duane nog een naheffing op krijgen vraag ik mij af? Iemand hier ervaring mee?
(Al lees ik hier al van verschillende mensen dat het aanbod hard achteruit gaat) Weet iemand hoe het zit met het betalen voor invoerrechten enzo? Stel je neemt een plaat of 5 mee ga je daar dan bij de duane nog een naheffing op krijgen vraag ik mij af? Iemand hier ervaring mee?
0
geplaatst: 9 juli 2010, 14:32 uur
Benno schreef:
Nadeel met Amsterdam is dat de zaken op loopafstand te ver uiteen liggen als je met je vrouwtje aan 't shoppen bent. Ik hou het daarom meestal bij Concerto en Fame. Concerto is daarbij altijd het eindstation, wil je nog op tijd zonder zere voeten thuis belanden. Leuk is dan weer dat je in het CS nog wat mee kan pakken bij de FRS voordat je de bus pakt.

De Bijenkorf had vaak leuke 2-fers van Sony-artiesten voor bodemprijzen, maar die zie ik niet meer.
Kan er ook nog steeds niet aan wennen dat Boudisque en Brutus weg zijn.

0
geplaatst: 9 juli 2010, 15:56 uur
Woody schreef:
Volgende week vertrekt mijn vriendin naar New York voor een weekje. Ik kan helaas niet mee dus als schrale troost kan ze dan in ieder geval wel wat mooie platen voor mij meenemen.
(Al lees ik hier al van verschillende mensen dat het aanbod hard achteruit gaat) Weet iemand hoe het zit met het betalen voor invoerrechten enzo? Stel je neemt een plaat of 5 mee ga je daar dan bij de duane nog een naheffing op krijgen vraag ik mij af? Iemand hier ervaring mee? Precieze gegevens (max waarde) staan op de site van de douane; max bedrag is 430 €,- daarboven betaal 2% rechten en de gebruikelijke BTW (19% voor platen/cd's).
Het loont zeker de moeite 2ehands te scoren (bonnen bewaren); officieel kan je volgens mij de US sales tax terugvragen op het vliegveld - daar is op sommige plekken zelfs een speciale balie voor.
0
geplaatst: 13 juli 2010, 13:52 uur
Mjuman schreef:
Precieze gegevens (max waarde) staan op de site van de douane; max bedrag is 430 €,- daarboven betaal 2% rechten en de gebruikelijke BTW (19% voor platen/cd's).
Het loont zeker de moeite 2ehands te scoren (bonnen bewaren); officieel kan je volgens mij de US sales tax terugvragen op het vliegveld - daar is op sommige plekken zelfs een speciale balie voor.
(quote)
Precieze gegevens (max waarde) staan op de site van de douane; max bedrag is 430 €,- daarboven betaal 2% rechten en de gebruikelijke BTW (19% voor platen/cd's).
Ok. Thanks! Ik had die 430 euro ook zien staan maar aangezien ik ook wel vaker hoorde dat je, wanneer je platen besteld uit de VS, je ook een naheffing kan krijgen. Maar dit is perfect zo...
0
geplaatst: 15 juli 2010, 00:06 uur
TIP
de BESTE platenzaak in Arnhem is toch echt Play It Again.
Te vinden op de nieuwstad 49, de plek waar vroeger Dollhouse zat.
www.playitagain-arnhem.nl
de BESTE platenzaak in Arnhem is toch echt Play It Again.
Te vinden op de nieuwstad 49, de plek waar vroeger Dollhouse zat.
www.playitagain-arnhem.nl
* denotes required fields.