MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Levende legenden

zoeken in:
Sietse
Zanger van The Stone Roses.

Aha, lijkt me ook een beetje veel eer

Sietse
ben ik met je eens...

Gelukkig, ik was al bang dat we nooit meer ergens samen konden komen

Sietse schreef:
Zanger van The Stone Roses.

Leuke band maar Ian Brown een levende legende? No way.

Dolly Parton

Ik moet hem toch noemen...

Vader Abraham

Hij heeft de hits, het imago (bolhoed) en slaagde er zelfs in niet geheel overrompeld te worden door de smurfen.

Ik heb het even nagekeken :

43 top 40 hits, waarvan 3 de nummer 1 positie behaalden. Vreemd genoeg is Het kleine cafe aan de haven niet hoger gekomen dan plaats 16. Zelfs een nummer met de smakeloze titel Als je inlegkruisje maar goed zit werd nog een hit.

Iedereen kent hem, Hij heeft ook nog vele hits voor anderen geschreven. Eigenlijk verdient hij de status van levende legende een stuk meer dan Boudewijn de Groot.

djeffibrelich
ik zeg ja, wie kent die man niet inderdaad.
als vader abraham niet legendarisch is wie dan wel?

thejazzscène
Mijn vader is legendarischer. Die heeft 8 zonen.

Spijtoptant
djeffibrelich schreef:
ik zeg ja, wie kent die man niet inderdaad.
als vader abraham niet legendarisch is wie dan wel?

André van Duin

Tribal Gathering schreef:
Ik moet hem toch noemen...

Vader Abraham

Hij heeft de hits, het imago (bolhoed) en slaagde er zelfs in niet geheel overrompeld te worden door de smurfen.

Ik heb het even nagekeken :

43 top 40 hits, waarvan 3 de nummer 1 positie behaalden. Vreemd genoeg is Het kleine cafe aan de haven niet hoger gekomen dan plaats 16. Zelfs een nummer met de smakeloze titel Als je inlegkruisje maar goed zit werd nog een hit.

Iedereen kent hem, Hij heeft ook nog vele hits voor anderen geschreven. Eigenlijk verdient hij de status van levende een stuk meer dan Boudewijn de Groot.
(Er van uit gaande dat je een enorm gevoel voor humor hebt )

John Fogerty , Stevie Wonder, Roger Mcguinn

Frank Zappa, Ian Anderson (Jethro Tull)

djeffibrelich
is zappa niet overleden?

Zappa is morsdood.

thejazzscène
Zappa Brown went 6 feet down.

itchy schreef:
Zappa is morsdood.

Inderdaad, what the hell was I thinking......

dat ie nog leefde, waarschijnlijk...

DutchViking
Hoewel meer dood dan levend, is Shane MacGowan (van The Pogues) voor mij een levende legende.

Cliff Richard ???

itchy schreef:
Zappa is morsdood.

Was vroeger wel een levende legende. Duidelijk een voorbeeld van iemand die niet pas na zijn dood een legende werd.

deric raven schreef:
(quote)

Was vroeger wel een levende legende. Duidelijk een voorbeeld van iemand die niet pas na zijn dood een legende werd.

Klopt, maar mensen die voor hun dood een levende legende waren horen niet in het topic "levende legenden" maar "dode levende legenden" thuis.

Captain Beefheart en Ornette Coleman zijn bijde nog maar 1 keer genoemd in dit topic. Als dat geen levende legendes zijn, weet ik het ook niet meer.

Vraagje: Zouden jullie Spandau Ballet een legende noemen?

Een legende sowieso niet, tis namelijk een band Verder is er weinig legendarisch aan...

SelmaDuim
OldSkool schreef:
Vraagje: Zouden jullie Spandau Ballet een legende noemen?

GOLD!

Jornaquin
Running On Empty schreef:
Leuke band maar Ian Brown een levende legende? No way.

Als jij het zegt

Voor mij persoonlijk zijn mensen als Aphex Twin, Brain Eno, Carl Craig, Richie Hawtin, Lou Reed, David Bowie, John Cale en Morrissey wel levende legendes

Pete Seeger

luc011190 schreef:
Voor mij persoonlijk zijn mensen als Aphex Twin, Brain Eno, Carl Craig, Richie Hawtin, Lou Reed, David Bowie, John Cale en Morrissey wel levende legendes

Grotendeels eens maar Morrissey gedraagt is GEEN levende legende.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:16 uur

geplaatst: vandaag om 07:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.