Muziek / Algemeen / Levende legenden
zoeken in:
0
geplaatst: 10 januari 2008, 23:30 uur
OldSkool schreef:
Goed, een levende legende is, zoals ik hem zoek, iemand die veel hits op zijn/haar naam heeft staan, zonder twijfel invloed heeft gehad op andere bekende artiesten en wiens nummers altijd goed zijn.
Zo iemand die, als hij een podium allen al Opkomt, hij al een staande ovatie kan ontvangen.
Goed, een levende legende is, zoals ik hem zoek, iemand die veel hits op zijn/haar naam heeft staan, zonder twijfel invloed heeft gehad op andere bekende artiesten en wiens nummers altijd goed zijn.
Zo iemand die, als hij een podium allen al Opkomt, hij al een staande ovatie kan ontvangen.
Dat kan er maar 1 zijn Margriet Markerink

0
geplaatst: 11 januari 2008, 11:53 uur
Wat, die grijze dakduiven die nog in hun spijkerpakjes elk benefietfestival aflopen? En af en toe een soloplaatje uitbrengen een levende legende onwaardig?
0
geplaatst: 11 januari 2008, 11:55 uur
Jerry Lee Lewis
Chuck Berry
Little Richard
Bo Diddley (bijna dood, beroerte dacht ik)
Mick Jagger, Keith Richards (en de andere overlevende Stones)
Aretha Franklin
Fats Domino
Brian Wilson
Paul McCartney
Eric Clapton
Roger Daltrey & Pete Townshend
Ray Davies & Dave Davies
Bob Dylan
...
Chuck Berry
Little Richard
Aretha Franklin
Fats Domino
Brian Wilson
Paul McCartney
Eric Clapton
Ray Davies & Dave Davies
Bob Dylan
...
0
geplaatst: 11 januari 2008, 12:38 uur
zinulzki schreef:
Jerry Lee Lewis
Chuck Berry
Little Richard
Aretha Franklin
Fats Domino
Brian Wilson
Paul McCartney
Eric Clapton
Ray Davies & Dave Davies
Bob Dylan
...
Jerry Lee Lewis
Chuck Berry
Little Richard
Aretha Franklin
Fats Domino
Brian Wilson
Paul McCartney
Eric Clapton
Ray Davies & Dave Davies
Bob Dylan
...
Alleen bij Ray Davies en Dave Davies heb ik zelf enige vraagtekens. Ik denk gewoon dat ze niet groot genoeg zijn. De rest is wel akkoord.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 12:40 uur
Hier zullen heel veel mensen zeggen wie??? Dit zijn echt geen levende legendes, ik denk meer persoonlijke favorieten.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 12:42 uur
Ik ben het er helemaal mee eens Yak, heb er ook nog zelf aan gedacht ze te noemen.. top 

0
geplaatst: 11 januari 2008, 12:46 uur
The Scientist schreef:
Ik ben het er helemaal mee eens Yak, heb er ook nog zelf aan gedacht ze te noemen.. top

Maar dan wordt het dus als het maar obscuur genoeg is dan kan het wel een levende legende genoemd worden. Ik denk dat een zekere algemene bekendheid onontbeerlijk is om een levende legende te kunnen zijn. Niet mee eens dus.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 12:48 uur
Alleen omdat niemand de namen van de personen ongeveer herkent.. als je ze gewoon Kraftwerk noemt denk ik dat heel wat mensen ze best kennen.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 13:41 uur

/me wil wel een t-shirt daarvan, zoals je ze ook wel eens van de Beatles ziet (de voornamen onder elkaar).
Ralph
Florian
Wolfgang
Karl
0
geplaatst: 11 januari 2008, 13:51 uur
Die heb je ook van N.W.A.
Cube&
Eazy&
Ren&
Dre
Om over levende legenden te spreken
Cube&
Eazy&
Ren&
Dre
Om over levende legenden te spreken

0
Spijtoptant
geplaatst: 11 januari 2008, 14:52 uur
The Scientist schreef:
Alleen omdat niemand de namen van de personen ongeveer herkent.. als je ze gewoon Kraftwerk noemt denk ik dat heel wat mensen ze best kennen.
Dat betekent niets meer dan dat Kraftwerk een legendarische band genoemd kan worden, niet dat de bandleden levende legendes zijn.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 14:56 uur
Spijtoptant schreef:
Dat betekent niets meer dan dat Kraftwerk een legendarische band genoemd kan worden, niet dat de bandleden levende legendes zijn.
(quote)
Maar geldt dat niet zo ongeveer voor alle bands die hier genoemd worden? Dat de mensen individueel toch heel wat minder voorstellen dan de band waar ze in zaten?
... of is de bekendheid van de persoon het enige dat telt?
En Running On Empty.. je vergeet de belangrijkste
.. Syd, die helaas niet meer leeft 
0
thejazzscène
geplaatst: 11 januari 2008, 14:57 uur
Lou Reed
Kan in zijn solowerk ook scherp uit de hoek komen. Dat heeft hij bewezen.
Kan in zijn solowerk ook scherp uit de hoek komen. Dat heeft hij bewezen.
0
Spijtoptant
geplaatst: 11 januari 2008, 15:02 uur
The Scientist schreef:
Maar geldt dat niet zo ongeveer voor alle bands die hier genoemd worden? Dat de mensen individueel toch heel wat minder voorstellen dan de band waar ze in zaten?
(quote)
Vaak wel. Toch zie ik een verschil tussen een 'levende legende' (een persoon) en een legendarisch band.
Zeker niet alle leden van een legendarische band zijn automatisch legendarische muzikanten (al dan niet levend). Zie bijv. The Doors.
Morrisson een legende (niet levend, ok)? Ja.
Manzarek, Krieger en Densmore legenden? Nee.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 15:06 uur
Spijtoptant schreef:
Zeker niet alle leden van een legendarische band zijn automatisch legendarische muzikanten (al dan niet levend). Zie bijv. The Doors.
Hier noem je inderdaad een voorbeeld waar ik het met je eens ben
.Ook Lou Reed vind ik wel in dit rijtje passen, maar bijvoorbeeld de leden van Pink Floyd (misschien Barrett nog wel) vind ik allemaal geen legenden hoor, alleen omdat ze wat bekender zijn. (om ook maar een voorbeeld te noemen
)
0
geplaatst: 11 januari 2008, 15:14 uur
Spijtoptant schreef:
Vaak wel. Toch zie ik een verschil tussen een 'levende legende' (een persoon) en een legendarisch band.
(quote)
Precies en dit geldt ook voor Kraftwerk. Een legendarische band wellicht maar de leden zijn geen levende legendes.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 15:15 uur
The Scientist schreef:
.
Ook Lou Reed vind ik wel in dit rijtje passen, maar bijvoorbeeld de leden van Pink Floyd (misschien Barrett nog wel) vind ik allemaal geen legenden hoor, alleen omdat ze wat bekender zijn. (om ook maar een voorbeeld te noemen
)
(quote)
.Ook Lou Reed vind ik wel in dit rijtje passen, maar bijvoorbeeld de leden van Pink Floyd (misschien Barrett nog wel) vind ik allemaal geen legenden hoor, alleen omdat ze wat bekender zijn. (om ook maar een voorbeeld te noemen
)Eens. Ik deed alleen even mee aan de T-shirt creaties.
0
Spijtoptant
geplaatst: 11 januari 2008, 15:33 uur
The Scientist schreef:
maar bijvoorbeeld de leden van Pink Floyd (misschien Barrett nog wel) vind ik allemaal geen legenden hoor, alleen omdat ze wat bekender zijn. (om ook maar een voorbeeld te noemen
)
maar bijvoorbeeld de leden van Pink Floyd (misschien Barrett nog wel) vind ik allemaal geen legenden hoor, alleen omdat ze wat bekender zijn. (om ook maar een voorbeeld te noemen
)Ben ik het ook wel mee eens. De band is natuurlijk wel legendarisch.
0
Spijtoptant
geplaatst: 11 januari 2008, 15:44 uur
Spijtoptant schreef:
De Beatles was een legendarische band, maar zonder zijn beatlesverleden heeft McCartney niet echt opzienbarende dingen gedaan.
Wat mij betreft als artiest dus niet legendarisch.
De Beatles was een legendarische band, maar zonder zijn beatlesverleden heeft McCartney niet echt opzienbarende dingen gedaan.
Wat mij betreft als artiest dus niet legendarisch.
Dit neem ik terug. Ben tot de conclusie gekomen dat McCartney wel degelijk een levende legende is.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 16:30 uur
*Schudt zijn hoofd om te zien of het echt was wat hij zag*
Allrighty then!
Ik zal de suggesties doorspitten en kijken wat ik ervan vind.
Paul McCartney solo vind ikzelf niet legendarisch genoeg, en aangezien de helft van The beatles al dood zijn, helaas, komen ze niet aanmerking.
Zinulzki heeft een aardige rij neegezet.
Wilson, Clapton...
Dat is wel de richting.
Allrighty then!
Ik zal de suggesties doorspitten en kijken wat ik ervan vind.
Paul McCartney solo vind ikzelf niet legendarisch genoeg, en aangezien de helft van The beatles al dood zijn, helaas, komen ze niet aanmerking.
Zinulzki heeft een aardige rij neegezet.

Wilson, Clapton...
Dat is wel de richting.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 17:53 uur
Je hebt er zelfs één van Kaiser Chiefs

Paul&
George&
John&
Ringo&
Peanut
* denotes required fields.