Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 28 april 2017, 23:59 uur
Iemand meer in de trant van de nieuwe Mister & Missisippi? Geen idee hoe je die sound echt zou omschrijven maar ik vind die galmende zang en mix van electronische muziek met folk echt heel geslaagd. Voor een impressie even Pulsar luisteren, prachtig nummer.
0
geplaatst: 7 juni 2017, 01:43 uur
Je zou wat van Steely Dan kunnen proberen, dat ligt wel in de lijn.
0
geplaatst: 26 oktober 2017, 22:30 uur
Kent iemand meer nummers zoals onderstaand met een vette stuwende bass lijn?
Simple Minds-Theme of great cities
Killing Blood-Love like Blood
Silversun Pickups-Lazy Eye
Stereo MC’s-Connected
Herman Brood-Sleepin’ Bird
Red hot chili peppers-Give it away
KIngs of Leon-Charmer
Lenny-Fly Away
Nirvana-Smells like teen spirit
Barry de Vorzon-Theme from Warriors
Blur-Song 2
Tom Petty-Running down a dream
Eminem-Without Me
Golden Earring-Bombay
Iggy Pop-Lust for Life
Jan Akkerman-Urban String (Live in 2007)
Plant&Page-Kashmir
Lou Reed-Sweet Jane (Live)
Simpel Minds-Waterfront
Sweet-Fox on the run
Thomas Dolby-Hyperactive
Coldplay-clocks
Supermax-Love Machine
Sugarloaf don't call us we'll call you
Simple Minds-Theme of great cities
Killing Blood-Love like Blood
Silversun Pickups-Lazy Eye
Stereo MC’s-Connected
Herman Brood-Sleepin’ Bird
Red hot chili peppers-Give it away
KIngs of Leon-Charmer
Lenny-Fly Away
Nirvana-Smells like teen spirit
Barry de Vorzon-Theme from Warriors
Blur-Song 2
Tom Petty-Running down a dream
Eminem-Without Me
Golden Earring-Bombay
Iggy Pop-Lust for Life
Jan Akkerman-Urban String (Live in 2007)
Plant&Page-Kashmir
Lou Reed-Sweet Jane (Live)
Simpel Minds-Waterfront
Sweet-Fox on the run
Thomas Dolby-Hyperactive
Coldplay-clocks
Supermax-Love Machine
Sugarloaf don't call us we'll call you
0
geplaatst: 26 oktober 2017, 22:32 uur
Joy Division - She's Lost Control
Pink Floyd - One of These Days
Pink Floyd - One of These Days
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2017, 13:17 uur
Dat is een vreemd lijstje nummers, zie niet echt een rode draad. Toch maar een paar suggesties van nummers die werkelijk vooruit worden gedreven door de bas:
Diamond Hoo Ha Man- Supergrass - YouTube
Eels - Dog Faced Boy - YouTube
Eels Souljacker Part 1 - YouTube
Curtis Mayfield - If There's a Hell Below We're All Going to Go - YouTube
Arctic Monkeys - Dancing Shoes - YouTube
Jet - Are You Gonna Be My Girl - YouTube
Diamond Hoo Ha Man- Supergrass - YouTube
Eels - Dog Faced Boy - YouTube
Eels Souljacker Part 1 - YouTube
Curtis Mayfield - If There's a Hell Below We're All Going to Go - YouTube
Arctic Monkeys - Dancing Shoes - YouTube
Jet - Are You Gonna Be My Girl - YouTube
0
geplaatst: 19 november 2017, 13:53 uur
Leuk lijstje van Rijsttafel. Een uitdaging.
Enkele absoluut favoriete nummers van mij, sowieso per artiest mijn favoriete nummer, juist vanwege de basijn:
Siouxsie & the Banshees - Israel
Hank Mizell - Jungle rock
David Bowie - The Jean Genie
Guadalcanal Diary - Dead Eyes
Blondie - In The Sun
te vanzelfsprekend wellicht, maar qua thematiek misschien wel het beste van toepassing:
Status Quo - Roll Over Lay Down
Geen hekel aan funk zag ik in je stemlijst (je):
Bar Kays - Sexomatic
Teena Marie - Behind The Groove
Enkele absoluut favoriete nummers van mij, sowieso per artiest mijn favoriete nummer, juist vanwege de basijn:
Siouxsie & the Banshees - Israel
Hank Mizell - Jungle rock
David Bowie - The Jean Genie
Guadalcanal Diary - Dead Eyes
Blondie - In The Sun
te vanzelfsprekend wellicht, maar qua thematiek misschien wel het beste van toepassing:
Status Quo - Roll Over Lay Down
Geen hekel aan funk zag ik in je stemlijst (je):
Bar Kays - Sexomatic
Teena Marie - Behind The Groove
0
geplaatst: 22 november 2017, 09:52 uur
Ik zoek al een tijd naar stevige klassieke muziek met gitaar en drums zoals bij dit nummer:
Dimmu Borgir - Perfection Or Vanity - YouTube
Iemand een idee?
Iemand een idee?
0
geplaatst: 22 november 2017, 11:52 uur
Rijsttafel
De klassieke: Under Pressure- Queen Feat. David Bowie - YouTube
De electronische: The Human League - Empire State Human - YouTube
De soulio-variant: People's Choice - Do it any way you wanna - 1975 - YouTube
(denk ook eens aan: Blondie - Rapture - YouTube
X-XTC: Shriekback - My Spine is the Bassline - YouTube
Jazzo's only: Stanley Clarke - Vulcan Princess - YouTube
De klassieke: Under Pressure- Queen Feat. David Bowie - YouTube
De electronische: The Human League - Empire State Human - YouTube
De soulio-variant: People's Choice - Do it any way you wanna - 1975 - YouTube
(denk ook eens aan: Blondie - Rapture - YouTube
X-XTC: Shriekback - My Spine is the Bassline - YouTube
Jazzo's only: Stanley Clarke - Vulcan Princess - YouTube
0
geplaatst: 23 november 2017, 09:47 uur
Voor Forza als je op zoek bent naar stevige rock met strijkers, heb ik gewoon OOK Siouxsie and the Banshees voor jou:
Siouxsie And The Banshees - Dazzle
Siouxsie and the Banshees - Overground Drums en gitaar va 1'22, Strijkers paar seconden daarna
Tsja en als je een echt klassiek orkest wil horen met drums en gitaar dan moet je gewoon naar het Crosslinxfestival gaan zoals ik elk jaar doe: Patrick Watson + Amsterdam Sinfonietta - Beijing live @ Muziekgebouw Eindhoven
Siouxsie And The Banshees - Dazzle
Siouxsie and the Banshees - Overground Drums en gitaar va 1'22, Strijkers paar seconden daarna
Tsja en als je een echt klassiek orkest wil horen met drums en gitaar dan moet je gewoon naar het Crosslinxfestival gaan zoals ik elk jaar doe: Patrick Watson + Amsterdam Sinfonietta - Beijing live @ Muziekgebouw Eindhoven
0
geplaatst: 23 november 2017, 11:33 uur
Even aanvullen voor user]Forza[/user]
In dezelfde Crosslinx (ik ging naar de Rode Doos) zat ook Lamb - en dat is iets meer van boem-bang-bats-knal - met datzelfde orkest Lamb & Amsterdam Sinfonietta - 4. Gabriel, 5. Nobody Else (unreleased) - 2013-03-01 - YouTube
Toegegeven in die combinatie was Patrick Watson fraaier, maar of dat nou te vergelijken is met metalkitsch is een fiks existentieel vraagstuk
sq schreef:
Tja en als je een echt klassiek orkest wil horen met drums en gitaar dan moet je gewoon naar het Crosslinxfestival gaan zoals ik elk jaar doe: Patrick Watson + Amsterdam Sinfonietta - Beijing live @ Muziekgebouw Eindhoven
Tja en als je een echt klassiek orkest wil horen met drums en gitaar dan moet je gewoon naar het Crosslinxfestival gaan zoals ik elk jaar doe: Patrick Watson + Amsterdam Sinfonietta - Beijing live @ Muziekgebouw Eindhoven
In dezelfde Crosslinx (ik ging naar de Rode Doos) zat ook Lamb - en dat is iets meer van boem-bang-bats-knal - met datzelfde orkest Lamb & Amsterdam Sinfonietta - 4. Gabriel, 5. Nobody Else (unreleased) - 2013-03-01 - YouTube
Toegegeven in die combinatie was Patrick Watson fraaier, maar of dat nou te vergelijken is met metalkitsch is een fiks existentieel vraagstuk

0
geplaatst: 23 november 2017, 11:54 uur
.. het is maar wat je wil inderdaad. Maar als je in letterlijke zin iets wil zien met pop en klassiek dan is Crosslinx nog steeds je beste optie. Niet elk jaar even goed, maar voor 2018 staat al weer Hooverphonic met het Residentieorkest en nieuwkomer This is the Kit met het door mij zeer geliefde Stargaze. Ik ga dit jaar tweemaal.
0
geplaatst: 23 november 2017, 12:02 uur
D'rom - verrijking van het aanbod, afkomstig uit de oude (klassieke) doos: Deep Purple - Concerto For Group And Orchestra (24.9.1969) - YouTube
Terje Rypdal - zit op ECM, maar door het label "jazz" op hem te plakken doe je hem tekort; neemt ook werken op met orkest, zoals (en met goed zoeken vind je meer):
Terje Rypdal: Symphony no. 2, 4th Movement - YouTube
Terje Rypdal - zit op ECM, maar door het label "jazz" op hem te plakken doe je hem tekort; neemt ook werken op met orkest, zoals (en met goed zoeken vind je meer):
0
geplaatst: 23 november 2017, 19:22 uur
Forza schreef:
Ik zoek al een tijd naar stevige klassieke muziek met gitaar en drums zoals bij dit nummer:
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Check de laatste vier platen van SepticFlesh: Communion, The Great Mass, Titan, Codex Omega. Wat mij betreft de koningen in de combinatie symfonie en metal.
0
geplaatst: 23 november 2017, 19:37 uur
sq: Bedankt voor de tips. Ik vond de 2de nummer van Siouxsie and the Banshee het mooist. Ik zoek eigenlijk nog iets zwaardere muziek.
Mjuman: Ik weet dat het kitsch is, maar ik vind het bij dit nummer heel erg meevallen. Als je bijvoorbeeld naar liedjes luistert in INSTRUMENTAL SYMPHONIC METAL MUSIC COMPILATION
) - YouTube , zie je dat het veel erger kan 
Dit komt een stuk dichter in de buurt van wat ik zoek. Ik heb de naam SepticFlesh wel eens gezien, maar nog nooit muziek van ze geluisterd. Het is zeker metal die ik kan waarderen! Weet je toevallig ook of ze volledig instrumentale nummers hebben?
Mjuman: Ik weet dat het kitsch is, maar ik vind het bij dit nummer heel erg meevallen. Als je bijvoorbeeld naar liedjes luistert in INSTRUMENTAL SYMPHONIC METAL MUSIC COMPILATION
) - YouTube , zie je dat het veel erger kan 
Don Cappuccino schreef:
Check de laatste vier platen van SepticFlesh: Communion, The Great Mass, Titan, Codex Omega. Wat mij betreft de koningen in de combinatie symfonie en metal.
Dit komt een stuk dichter in de buurt van wat ik zoek. Ik heb de naam SepticFlesh wel eens gezien, maar nog nooit muziek van ze geluisterd. Het is zeker metal die ik kan waarderen! Weet je toevallig ook of ze volledig instrumentale nummers hebben?
0
geplaatst: 23 november 2017, 19:51 uur
Forza schreef:
Weet je toevallig ook of ze volledig instrumentale nummers hebben?
Weet je toevallig ook of ze volledig instrumentale nummers hebben?
Op de laatste vier platen staan geen instrumentale nummers. De platen daarvoor ken ik niet.
0
geplaatst: 24 november 2017, 10:23 uur
Mjuman schreef:
D'rom - verrijking van het aanbod, afkomstig uit de oude (klassieke) doos: Deep Purple - Concerto For Group And Orchestra (24.9.1969) - YouTube
Bedankt nog voor je suggesties, trouwens. Jon Lord is geweldig; ik was al wel bekend met zijn Concerto.
Terje Rypdal kende ik nog niet, maar het stuk wat je stuurt vind ik een spannende combinatie van jazz en klassiek. Ik ben geen jazzkenner, maar ik krijg bij dit stuk een beetje hetzelfde gevoel als wanneer ik Bitches Brew luister. Het valt hier zeker in de smaak!
Njal: Ook bedankt! Ik gebruik het woord niet vaak, maar ik vind episch een prima omschrijving voor deze muziek

0
geplaatst: 13 januari 2018, 19:16 uur
Ik ben op zoek naar goeie songs over God of Jezus.
Met goeie bedoel ik nummers die inhoudelijk sterk zijn.
Liefst een beetje maatschappijkritisch of geloofs-kritisch.
Het is omdat ik een soort inventaris wil maken.
Het is niet de bedoeling om hier of elders op de site over geloof te discussiëren.
Mocht je aan een paar titels denken, dan had ik graag dat je die in pm doorstuurde.
Alvast bedankt voor wie wil mee zoeken.
Met goeie bedoel ik nummers die inhoudelijk sterk zijn.
Liefst een beetje maatschappijkritisch of geloofs-kritisch.
Het is omdat ik een soort inventaris wil maken.
Het is niet de bedoeling om hier of elders op de site over geloof te discussiëren.
Mocht je aan een paar titels denken, dan had ik graag dat je die in pm doorstuurde.
Alvast bedankt voor wie wil mee zoeken.
0
geplaatst: 7 april 2018, 20:14 uur
In Genres > Overigen > Pink Floyd/David Gilmour maar wil meer......:
Beste muziekliefhebbers!
Zoals in de titel al te zien is ben ik enorm fan van Pink Floyd/ David Gilmour en luister dit dan ook dagelijks behoorlijk veel al jaren met plezier! In die jaren ben ik me meer en meer gaan bezig houden met muziek en gaan houden van bands. Deep Purple, Led Zeppelin, Dire Straits, Marrillion enzovoort.....
Maar nu ben ik dus wat door grote namen aan het gaan maar er zal toch vast wel meer muziek zijn zoals Pink Foyd?
Oftewel kan iemand mij misschien bands albums noemen die gezien mijn liefde voor Pink Floyd me misschien ook wel kunnen raken om zo eens wat meer muziek dan alleen Pink Foyd kan luisteren haha al is dat natuurlijk geen straf! Hou ook erg van goed opgenomen live muziek.
Ik gebruik Deezer dus ga maar los met suggesties dan ga ik ze beluisteren!
Beste muziekliefhebbers!
Zoals in de titel al te zien is ben ik enorm fan van Pink Floyd/ David Gilmour en luister dit dan ook dagelijks behoorlijk veel al jaren met plezier! In die jaren ben ik me meer en meer gaan bezig houden met muziek en gaan houden van bands. Deep Purple, Led Zeppelin, Dire Straits, Marrillion enzovoort.....
Maar nu ben ik dus wat door grote namen aan het gaan maar er zal toch vast wel meer muziek zijn zoals Pink Foyd?
Oftewel kan iemand mij misschien bands albums noemen die gezien mijn liefde voor Pink Floyd me misschien ook wel kunnen raken om zo eens wat meer muziek dan alleen Pink Foyd kan luisteren haha al is dat natuurlijk geen straf! Hou ook erg van goed opgenomen live muziek.
Ik gebruik Deezer dus ga maar los met suggesties dan ga ik ze beluisteren!
0
geplaatst: 7 april 2018, 20:22 uur
Riverside krijgt altijd het verwijt dat ze teveel op Pink Floyd lijken. Dus die zou ik maar eens gaat checken.
0
geplaatst: 7 april 2018, 20:50 uur
Porcupine Tree wellicht. Deadwing ( 2005) heeft mooie sferen die wel wat Floydkenmerken heeft. Aanrader wat mij betreft. Mooi album.
Verder zou ik hier een beetje checken wat de band verder heeft gemaakt. Ik schat zo in dat dit wel wat voor jou is.
Succes!
Verder zou ik hier een beetje checken wat de band verder heeft gemaakt. Ik schat zo in dat dit wel wat voor jou is.
Succes!
0
geplaatst: 10 april 2018, 13:49 uur
0
geplaatst: 21 mei 2018, 22:37 uur
Ik zoek meer in de trant van dit nummer:
Het album waar het op staat is niet wat ik zoek, voornamelijk door de kinderpunkstem die opgezet wordt. Hier heb je daarentegen die roepzang die ook geen schreeuw is, die megadynamiek, enorme catchiness en het heerlijke gerammel.
Ik zou nog aan Misfits durven denken, maar die zang is dan weer te theatraal en niet simpel genoeg. Oi! is dan weer te melodieus en rammelt niet genoeg. Pixies is dan weer te intelligent. Waar moet ik naar zoeken? Garage rock? Noiserock? Punk?
Het album waar het op staat is niet wat ik zoek, voornamelijk door de kinderpunkstem die opgezet wordt. Hier heb je daarentegen die roepzang die ook geen schreeuw is, die megadynamiek, enorme catchiness en het heerlijke gerammel.
Ik zou nog aan Misfits durven denken, maar die zang is dan weer te theatraal en niet simpel genoeg. Oi! is dan weer te melodieus en rammelt niet genoeg. Pixies is dan weer te intelligent. Waar moet ik naar zoeken? Garage rock? Noiserock? Punk?
1
geplaatst: 22 mei 2018, 10:42 uur
Geen idee wat je exact zoekt, maar ondanks dat deze artiesten er niet specifiek op lijken, zit hier misschien iets voor je tussen: alle projecten van Ty Segall, Thee Oh Sees, Monomania van Deerhunter, Protomartyr, Black Lips, Iceage.
* denotes required fields.