MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Hendrik68
Ze hebben zo vaak kortingsacties (meestal in het weekend) dat je in ieder geval nooit lang hoeft te wachten.

Hendrik68 schreef:
Ze hebben zo vaak kortingsacties (meestal in het weekend) dat je in ieder geval nooit lang hoeft te wachten.

Ty

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
Als ik me niet vergis is dat altijd een dag nadat Ducoz een grote bestelling heeft geplaatst.

Mjuman schreef:
Overigens betekent dat wel dat je genoegen moet nemen met wat je krijgt - soms flutsige inlays en ze staan niet echt open voor reclameren - een understatement.

Ik heb twee keer verhaal gehaald bij wowhd. De eerste keer is al jaren terug en betrof een beschadigde digipak. Deze heb ik teruggestuurd en vervolgens een nieuw exemplaar en de verzendkosten teruggekregen. De tweede keer had ik een lp in plaats van cd toegestuurd gekregen. De cd was niet meer beschikbaar en ik mocht toen kiezen tussen terugsturen en refund of een paar euro korting op mijn volgende bestelling. Ben voor het laatste gegaan.

Sater schreef:
(quote)

Ik heb twee keer verhaal gehaald bij wowhd. De eerste keer is al jaren terug en betrof een beschadigde digipak. Deze heb ik teruggestuurd en vervolgens een nieuw exemplaar en de verzendkosten teruggekregen. De tweede keer had ik een lp in plaats van cd toegestuurd gekregen. De cd was niet meer beschikbaar en ik mocht toen kiezen tussen terugsturen en refund of een paar euro korting op mijn volgende bestelling. Ben voor het laatste gegaan.

Ik heb er twee keer gereclameerd en nooit een fatsoenlijke reactie gekregen. Ik ben wel klaar met die tent.

DjFrankie (moderator)
Wow HD

2 keer 1 euro korting als je Strut of kravitz ingeeft als code, tot vannacht

DjFrankie schreef:
Wow HD

2 keer 1 euro korting als je Strut of kravitz ingeeft als code, tot vannacht

2 euro korting in totaal of per artikel?

DjFrankie (moderator)
per artikel maar is nu afgelopen

Sir Spamalot (crew)
Sir Spamalot schreef:
Sinds 5 mei 2013 heb ik vier deftige bestellingen geplaatst bij Wowhd (in totaal 53 items), de huidige bestelling omvat 20 items, waarvan er momenteel drie in backorder staan en de rest is al binnen of onderweg. Morgen komt waarschijnlijk nog een pakketje van vier binnen, ik laat alles bezorgen op mijn werkadres en de postbode heeft mij soms toch nodig daar ik een volmacht heb om te tekenen voor het bedrijf.

Binnenkort drop ik hier een Google documentje daarover (datum van bestelling, datum van verzending, datum van ontvangst en land van herkomst). Ik houd dit namelijk goed bij om zeker te zijn dat ik alles heb ontvangen. Ik kan al zeggen dat de Amerikanen trager zijn dan de Hong Kongers. Misschien interessant voor sommigen onder ons en neen, ik krijg geen percentje van Wowhd!

De vorige bestellingen zijn perfect verlopen. Een maal had ik een gekraakt jewel case, na een mailtje hebben ze mij snel een nieuwe bezorgd. Nog nooit heb ik dubieuze exemplaren ontvangen. Die wachttijd kan misschien oplopen maar in mijn ervaring nooit langer dan drie weken. Voor mij primeert de prijs en mijn bestellingen omvatten toch albums die ik al ken en wil hebben, het heilige hebben .

Belofte maakt schuld, vandaag de laatste drie ontvangen: Wowhd - Google Spreadsheets - docs.google.com.

Sir Spamalot (crew)
LastKing schreef:
Weer iemand waneer het weer sale is bij wowhd??
Ik wil namelijk weer een redelijke grote hoeveelheid cds bestellen.

Dit weekend alweer... 15%.

Nieuwe cd's en lp's besteld bij cdwow, en 3 dagen na de release datum al in back order (Besteld in augustus!!!!!!!!!!!!)

Dat vind ik dan toch wel weer een nadeel... misschien annuleer ik ze maar, en ga toch dichterbij zoeken.

Sir Spamalot schreef:
(quote)

Dit weekend alweer... 15%.

Bedankt!!

Doen jullie voor 75 cent die verzekering erbij ???

Sir Spamalot (crew)
Ik neem die erbij, 75 cent op een bestelling van tientallen euro's (meestal in mijn geval).

Sir Spamalot schreef:
Ik neem die erbij, 75 cent op een bestelling van tientallen euro's (meestal in mijn geval).

Ik had voor rond de 60 euro maar geen verzekering?!

Wat kan je met die verzekering?

Tot vandaag gelden 10% kortingcodes bij WOWHD.
Codes zijn geloof ik algemeen:
1. OZZY
2. MADMAN

Voor ieder die nog wat wil gaan kopen..

LastKing schreef:
(quote)

Ik had voor rond de 60 euro maar geen verzekering?!

Wat kan je met die verzekering?

Als je die verzekering niet hebt en een bestelling komt oververhoopt een keertje niet aan, dan heb je pech en kun je niet bij hen reclameren.

Slecht nieuws voor iedereen die, net zoals ik, de laatste tijd weer regelmatig bestelt bij Play.com. Vooral sinds Amazon.co.uk is gestopt met gratis verzenden naar Nederland, is deze site voor mij weer een redelijk alternatief geworden, vooral vanwege de doorgaans lage prijsstelling en geen verzendkosten.

Daar komt dus vanaf begin volgend jaar een eind aan, want dan houdt Play.com op te bestaan. Het wordt dan voortgezet door de site van het huidige moederbedrijf, het Japanse Rakuten. Die kocht Play.com twee jaar geleden op en heeft sindsdien meer Europese en internationale sites opgekocht met de bedoeling door te breken op de Europese en internationale markt.
Sinds die tijd is Play.com ook geen zelfstandige aanbieder meer, maar meer een soort doorgangshuis, zeg maar marktplaats, voor 'third party sellers'. Want dat is de formule die Rakuten overal toepast. Maar vanaf begin volgend jaar gaan ze onder de naam Rakuten.com zelf proberen een goede positie op de Europese en Amerikaanse markt te veroveren, als een serieuze concurrent voor Amazon.

De site van Rakuten (.co.uk en .com) nieuwe stijl is sinds woensdag in de lucht. Uit diverse berichten die ik op het web lees, begrijp ik dat Rakuten zich nog aan het positioneren is ten opzichte van 'third party sellers', maar die staan kennelijk niet allemaal te springen om met Rakuten samen te werken, omdat die zijn digitale logistiek nog niet goed op orde zou hebben.

Hoe dan ook, bij een vergelijking tussen http://www.rakuten.co.uk/ en Play.com is mijn eerste indruk niet positief. Om te beginnen heeft Rakuten veel minder aanbod dan Play.com (in elk geval wat CD's betreft), zijn ze aanzienlijk duurder (je kunt vooralsnog alleen afrekenen in GBP) en komen er ook nog eens verzendkosten bij.

Het kan uiteindelijk meevallen, maar ik heb besloten de komende tijd nog maar flink wat goedkope CD's te bestellen bij Play.com, voordat het straks niet meer kan.

Play.com wordt Rakuten - RetailDetail

Rakuten to Replace Play.com in Global Consolidation - ecommercebytes.com

Jammer, ik bestelde er ook regelmatig wat.

R.I.P. play.com

mensen, het is zo ver:

Ik heb een keer niet wat besteld en NU is er korting bij CDwow. 15% op alleschh

Sir Spamalot (crew)
Vandaag heb ik mijn eerste ervaring met Zoverstocks gehad en die is positief. Op 30/10/2014 heb ik de Deluxe Edition van Lightning to the Nations van Diamond Head besteld welke op 02/11/2014 werd opgestuurd en deze heb ik vandaag ontvangen. Het was een testcase...

Tweede testcase was een cd-box van Marillion (The Singles '82-88') bij Supertainment besteld op dezelfde dag. Ik verwacht deze volgende week.

Een hele tijd al heb ik een verlanglijst in Excel met de prijzen van Wowhd (met en zonder korting) en Zoverstocks, het loont de moeite om zoiets aan te leggen ter vergelijking.

Kleine edit ter verduidelijking, ik vergelijk enkel de prijzen van nieuwe exemplaren.

Wat kwam eruit Sir?

Ik heb vrijwel alleen maar goede ervaringen met Zoverstocks. Alleen maar met tweedehands cd's overigens, geen idee eigenlijk of ze ook nieuw spul verkopen.

Sir Spamalot (crew)
Het gaat om twee "indrukken" die te maken hebben met de prijs en met de kwaliteit. Een woordje uitleg volgt, mijn mening hierover...

Punt één is de prijs met volgend idee in het achterhoofd en zeker het mijne. Ik koop albums, op cd of op het welriekende vinyl, om Het Heilige Hebben want als ik de download goed genoeg vind, wil ik graag het album kopen om mijn verzameling aan te vullen. Wowhd is een webwinkel met goede prijzen, niet de beste prijzen maar goede prijzen, en ik vind die webwinkel heel betrouwbaar. Ik heb één punt van kritiek: de prijzen verschillen van maand tot maand, soms wordt hetzelfde item duurder of goedkoper, er zit geen lijn in maar ik kan het volgen via mijn verlanglijst. Twee voorbeelden zijn een aantal cd's van UFO en Saxon die merkbaar goedkoper zijn bij Zoverstocks.

Punt twee is de kwaliteit. Wowhd heeft mij nog nooit dubieuze brol verkocht maar één iets valt op en ik spreek zuiver over mijn “genre” (dat lelijk woord alweer), namelijk Metal. Vaak zijn het uitgaven van het label Icarus en dat is een Argentijns label. Believe it or not. Goed, de mooie prijs komt ergens vandaan maar toch heb ik mijn bedenkingen. Ik heb dan liever de Europese versies. Dat was ook de reden om eens bij het Britse Zoverstocks te kopen en ik ga daar nog zaken kopen. Volgende opdracht wordt dan de nodige kast(en) om dat allemaal te stockeren, een bekend probleem bij velen hier zeker?

Ik koop ook al jaren bij Zoverstocks, nog nooit problemen gehad.

Ik ben ook vaste klant bij Zoverstocks, maar sinds een half jaar komt driekwart van de bestellingen niet meer binnen. Steeds probeer ik het weer een keer, maar ook nu wacht ik alweer weken tevergeefs. Je krijgt wel steeds keurig je geld terug, maar je voelt je dan toch alsof je de boel besodemietert. Ik ben er voorlopig klaar mee. Maar met die prijzen kan ik toch vaak de verleiding niet weerstaan om het toch weer een keer te proberen.......

Net een foute cd ontvangen van wowhd.
Ik bestelde gorillaz demon days maar kreeg gorillaz g sides

Heeft het nut om te klagen bij de klantenservice?

Sir Spamalot (crew)
Nog even een aanvulling op mijn bericht van 23 september 2014... Deze morgen kreeg ik een mail van Wowhd dat het (fantastische) album Organasm van de Australische groep Alchemist niet meer leverbaar is en dat ze mijn geld zullen terugstorten, het gaat om 8,49 eur.

Eerlijk is eerlijk, het ging me bijzonder verwonderd hebben dat ze dit nog hadden want dit album is al jaren "out of print" en de exemplaren die nog wel beschikbaar zijn - nieuw of tweedehands - kosten op andere sites een veelvoud van de prijs bij Wowhd. Tussen datum van bestelling i.e. 14/09/2014 en de mail van deze morgen had ik al drie e-mails ontvangen dat de bestelling "vertraagd" was. Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voor die centjes op mijn rekening staan, het komt in orde.

Ik had mijn geld vrij snel terug.Twee of drie keer gebeurd.

Amazon schijnt al enige tijd te onderhandelen met Nederlandse uitgevers over de distributie en verkoop van Nederlandse e-Books. Het lijkt nu dus echt slechts een kwestie van tijd te zijn dat Amazon de Nederlandse markt daadwerkelijk gaat betreden na de eerste geruchten nu 2 jaar geleden. In de media is hier momenteel ook opvallend veel aandacht voor.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:22 uur

geplaatst: vandaag om 01:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.