MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Voor hun die uitsluitend Amazon gebruiken...

Pricenoia compares prices on every Amazon store, including shipping.

Pricenoia.com - Compare amazon prices

Sir Spamalot schreef:
Heeft nog iemand het volgende voorgehad bij Wowhd? Aan de hand van mijn verlanglijst maak ik een bestelling klaar door op dat winkelwagentje-icoon te drukken maar bij sommige items staat dat icoontje niet waardoor ik denk dat deze (tijdelijk) niet leverbaar is. Als je echter doorklikt op de link van het item voor meer informatie, staat dat winkelwagentje-icoon daar dan wel. Welles of nietes leverbaar? Best verwarrrend.

Hun links kloppen ook niet altijd. In mijn verlanglijst staat Mindcrime at the Moore van Queensrÿche aangeduid voor 6,79 eur inclusief 15% korting maar na doorklikken komt je uit bij een prijs van 25,49 eur (!) inclusief die 15% korting.

Dat van die links heb ik ook al meegemaakt. Komt voor wanneer je een item uit je favorietenlijst wilt kopen. Als dat item (aan de prijs die jij in je verlangslijst hebt gezet) niet meer voorradig is, word je volgens mij verwezen naar dezelfde (maar duurdere) cd, als deze wel voorradig is.

Even voor de duidelijkheid ik ben nieuw op ebay en dit was mijn eerste aankoop die ik heb gedaan. Alleen hij had hem een week geleden al verzonden en heb nog steeds niks binnen. 23 euro met gratis verzenden is wel erg goedkoop Volgens mij betaald hij al meer aan verzendkosten.

Een week verzendtijd is wel het minimum vanuit Mexico, dat kan best nog even duren. Je kunt altijd communiceren met de verkoper via de ebay-pagina maar het is niet raar dat je nog niks ontvangen hebt.

Verkopergegevens
carlaza2 (228 feedbackscore: 228)
97,9% Positieve feedback

Klinkt goed toch?

Don't worry - cd's uit de US vergen ook 2-3 weken. Bij eBay is het sanctieschema zo streng, dat je als verkoper snel wordt verwijderd als je niet nakomt.

Net mijn eerste cd binnen van wow hd. Alleen de explited content symbool is heel anders als normaal raar.

LastKing schreef:
Alleen de explited content symbool is heel anders als normaal raar.

Je bedoelt dat de spelling anders is?

Normaal staat er een symbooltje nu staat er alleen tekst. Had een unboxing op yt gekeken en daar stond gewoon het symbooltje.
Stuurd wowhd Europese cd's?

Wow rukt die handel overal ter wereld vandaan. De kans dat het ergens uit Azië komt, is erg groot. Maar Parental Advisory kent maar één logo. Bij mijn weten.

Lillijke verminkingen van het artwork, dat zijn ze. Maar dat is een ander verhaal.

Edwynn schreef:
Wow rukt die handel overal ter wereld vandaan. De kans dat het ergens uit Azië komt, is erg groot. Maar Parental Advisory kent maar één logo. Bij mijn weten.

Lillijke verminkingen van het artwork, dat zijn ze. Maar dat is een ander verhaal.

Kijk dit zijn de normalen hoesjes=
( ik heb ongv. 200 cds en allemaal hebben ze dit logo)
Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten - nl.tinypic.com

Dit kreeg ik
Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten - nl.tinypic.com

Ben beniewd of iemand weet welk land deze logos heeft. Wel raar dat de tekst op de cd/booklet allemaal in het Engels is.

In principe nemen buitenlandse persers de gegevens gewoon over die ze aangeleverd krijgen. Dus vandaar dat alles er in het Engels op staat. Japanners voegen daar wel eens wat in het Japans aan toe, maar dat zijn vaak losse sheetjes.

Waarom dat logo anders is? Tja, geen idee. Misschien moet je eens de verschillende uitgekomen versies nagaan. In de gauwigheid kom ik maar één versie tegen op internet. En dat is de bovenste.

Parental Advisory kent echt maar één universeel logo. Ofschoon het in de VS bedacht - en ook verplicht is. In die zin is het weer apart dat die rotzooi er hier ook op staat. Dat komt dan weer door de aanlevering van het bronmateriaal, denk ik.

Edwynn schreef:
In principe nemen buitenlandse persers de gegevens gewoon over die ze aangeleverd krijgen. Dus vandaar dat alles er in het Engels op staat. Japanners voegen daar wel eens wat in het Japans aan toe, maar dat zijn vaak losse sheetjes.

Waarom dat logo anders is? Tja, geen idee. Misschien moet je eens de verschillende uitgekomen versies nagaan. In de gauwigheid kom ik maar één versie tegen op internet. En dat is de bovenste.

Parental Advisory kent echt maar één universeel logo. Ofschoon het in de VS bedacht - en ook verplicht is. In die zin is het weer apart dat die rotzooi er hier ook op staat. Dat komt dan weer door de aanlevering van het bronmateriaal, denk ik.

Ik denk dat ze bij wowhd gewoon zelf hun albums drukken, vandaar dat de prijzen zongedroogde zijn

Nee, het is goedkoop ivm kostendrukkende logistiek. Dat betekent wel dat het vaak uit depots uit verweggistan komt. Maar ik heb er nog nooit een bootleg vandaan getrokken. In tegenstelling tot dis-order. (nu discorder)

Overigens betekent dat wel dat je genoegen moet nemen met wat je krijgt - soms flutsige inlays en ze staan niet echt open voor reclameren - een understatement.

Bij Amazon als je reclameert krijg je (een deel van) je geld terug - bijv. als de tekst bij Amazon zegt dat er een gratis cd is meegeleverd bij de lp. De re-seller vecht het dan zelf uit met Amazon. Het moet dan wel duidelijk zijn dat je iets anders krijgt dan je verwachtte/bestelde.

Edwynn schreef:
Nee, het is goedkoop ivm kostendrukkende logistiek. Dat betekent wel dat het vaak uit depots uit verweggistan komt. Maar ik heb er nog nooit een bootleg vandaan getrokken. In tegenstelling tot dis-order. (nu discorder)

Wat is een bootleg ?

Mjuman schreef:
Overigens betekent dat wel dat je genoegen moet nemen met wat je krijgt - soms flutsige inlays en ze staan niet echt open voor reclameren - een understatement.

Bij Amazon als je reclameert krijg je (een deel van) je geld terug - bijv. als de tekst bij Amazon zegt dat er een gratis cd is meegeleverd bij de lp. De re-seller vecht het dan zelf uit met Amazon. Het moet dan wel duidelijk zijn dat je iets anders krijgt dan je verwachtte/bestelde.

Ik heb een paar deluxe edities besteld bij wowhd. Zou het kunnen dat ze de standaart sturen :0 dan zou ik me wel genaaid voelen

Ponty Mython
LastKing schreef:
(quote)

Wat is een bootleg ?

Een on-officiële opname/uitgave. Vaak live recordings of compilaties, compleet met cover.

Zoals b.v. deze albums:

http://i.imgur.com/1CAv8Oz.jpg

Ook onofficiële en ongeauthoriseerde uitgaven van oorspronkelijke albums zijn bootlegs

Mjuman schreef:

Hier ben ik huiverig voor, maar is me gelukkig nog niet overkomen. De laatste Black Sabbath kwam aan de postzegels te zien ergens uit de Mekong Delta vandaan, maar is een keurige en volgens mij gewoon de Britse uitgave. Ook enkele andere importcd's van obscuurdere bandjes zien er goed uit.

Verder was van Maidens A Matter Of Life And Death mijn exemplaar onherstelbaar bekrast. Via wow nieuwe 'vooah wènagh' geritseld. Bleek een Thais exemplaar te zijn oid. Papier van de inlay voelde iets anders aan. Gladder maar niet goedkoper. Mijn echtgenote voelde het niet. Kleuren waren verder identiek en de cd ook.

Kennelijk is het afwachten, maar valt het net zo hard mee als dat het tegen kan vallen.

Ach, met mijn verfijnde smaak heeft het weinig zin om waar uit het oosten aan te laten rukken, ook al zou er sambal bij zitten

Ze hebben 't gewoon niet! Meestal wacht ik tot resellers op amazon een album ook hebben, soms een paar dagen later. Nieuw spul bij Amazon is ook door de verzendkosten nu niet echt meer een koopje. En "je genaaid voelen" bij een bestelling van een paar tienen lijkt me tov de gangbare tarieven in de seksuele dienstverlening echt wel een koopje.

Sir Spamalot (crew)
Sinds 5 mei 2013 heb ik vier deftige bestellingen geplaatst bij Wowhd (in totaal 53 items), de huidige bestelling omvat 20 items, waarvan er momenteel drie in backorder staan en de rest is al binnen of onderweg. Morgen komt waarschijnlijk nog een pakketje van vier binnen, ik laat alles bezorgen op mijn werkadres en de postbode heeft mij soms toch nodig daar ik een volmacht heb om te tekenen voor het bedrijf.

Binnenkort drop ik hier een Google documentje daarover (datum van bestelling, datum van verzending, datum van ontvangst en land van herkomst). Ik houd dit namelijk goed bij om zeker te zijn dat ik alles heb ontvangen. Ik kan al zeggen dat de Amerikanen trager zijn dan de Hong Kongers. Misschien interessant voor sommigen onder ons en neen, ik krijg geen percentje van Wowhd!

De vorige bestellingen zijn perfect verlopen. Een maal had ik een gekraakt jewel case, na een mailtje hebben ze mij snel een nieuwe bezorgd. Nog nooit heb ik dubieuze exemplaren ontvangen. Die wachttijd kan misschien oplopen maar in mijn ervaring nooit langer dan drie weken. Voor mij primeert de prijs en mijn bestellingen omvatten toch albums die ik al ken en wil hebben, het heilige hebben .

Weer iemand waneer het weer sale is bij wowhd??
Ik wil namelijk weer een redelijke grote hoeveelheid cds bestellen.

Als ik me niet vergis is dat altijd een dag nadat Ducoz een grote bestelling heeft geplaatst.

Sir Spamalot (crew)
Of wat wij "een Ducozje doen" noemen . De vorige 15% actie was vorige week.

Ik heb al even geen bestellingen gedaan Dus het zal nog even op zich laten wachten, pattent er op heb ik wel: Ik bestelde Max Richter - Vivaldi: Four Seasons nog iets.. en de dag er na was het uiteraard 15%. Ikke niet begrijpen..

Gast
geplaatst: vandaag om 23:30 uur

geplaatst: vandaag om 23:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.