MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Aghora schreef:
En nog een tip: Kijk voor leuk geprijsde titels maar wacht even, en sla je slag als ze weer eens een kortingsactie hebben. Die zijn er nogal vaak namelijk en kan een boel schelen (bijv 2 euro korting op het gehele assortiment).

Dat was mij de laatste weken ook al eens opgevallen. Ik werd er vorige week op geattendeerd via 'het grote CD-aanbiedingen topic' op deze site. Helaas had ik mijn maandbudget voor CD's er deze maand alweer helemaal doorheen gedraaid, maar ik ga daar toch maar eens op letten.

Hoe vaak doen ze zoiets ongeveer? En - hier spreekt de Hollander in mij - wat is de grootste korting die je kunt krijgen? Is dat die twee euro per CD? Want ik zag afgelopen week dat ze ook een keer 7,5 procent korting gaven, en da's per saldo net wat minder volgens mij.

Een goeie reden om hun site toch maar eens in de gaten te gaan houden. En misschien willen oplettende MuMe-leden het CD-aanbiedingen topic regelmatig verversen. Zal ik zelf ook doen als er aanleiding toe is.

Die 2 euro per CD korting is er helaas ook niet zoveel. Ik had die net gemist, helaas.

Ik ga voor mezelf eens een lijstje aanleggen met CD's die daar heel goedkoop zijn. sxesven postte laatst al een mooi begin in het 'wat heb je als laatste gekocht' topic.

2 euro korting is inderdaad de grootste korting die je kan krijgen(behalve als je een product van boven de 20 euro koopt, was laatst ook 10% ). Meestal duren ze echter niet zo lang(10-12 uur), maar als je je hebt aangemeld op de site krijg je altijd een mailtje als er weer zo'n actie is. Krijg je natuurlijk meer mailtjes dan je lief is maar kan wel handig zijn.

Laatste keer was op Vrijdag de 13e, die heb ik toen ook misgelopen. Aangezien er volgende maand ook een vrijdag de 13e is hoop ik dat ze het dan weer doen.

Momenteel is er 20% korting op een deel van de voorraad.

(afbeelding)

beaster1256
yup zonet een box van jack bruce besteld met 3 cd's live at the bbc , zal wel ok zijn , had nog niks van jack op cd

een tip voor mensen die een voucher van 2 euro willen: als je meerdere emailadressen hebt, kan je een express-aanmelding doen met 1 van die mailadressen. Dan krijg je direct een voucher-code van 2 euro in je mailbox.
Nooit problemen gehad met cd-wow (buiten het wachten),

herman schreef:
Momenteel is er 20% korting op een deel van de voorraad.

(afbeelding)

Gelijk de nieuwe Veils maar besteld

Daar krijg je geen 20% korting op.

Bestel overigens mijn cd's al sinds jaar en dag bij Plato.nl.
Prima service, snelle levering, maar wel een stuk duurder.
Maar ze hebben dan wel weer een zeer uitgebreide lijst met Nice Price cd's

Outlaw104 schreef:
Daar krijg je geen 20% korting op.

Klopt, maar het berichtje was aanleiding om weer eens bij cd-wow te kijken en het album heeft wel een lichte korting van € 10,99 naar € 10,17 waardoor de prijs nu ietsje lager was dan normaal, geen 20% maar toch iets

Bij Plato koop ik nu steeds minder sinds ze aparte verzendkosten op al hun artikelen zijn gaan zetten van 2 euro. Met de toch al dure prijzen daar is dat wel erg veel geworden.
Qua service heb ik daar nooit te klagen gehad.

beaster1256
bij bol hebben ze massa's cd's aan 7.99 , als je wacht tot je er een stuk of 20 hebt hoef je maar 1 keer verzendkosten ( 1.95 ) te betalen , dat scheelt ook veel , bij andere cd's zijn ze dan wel veel te duur , maar je hebt ze zeer vlug in de bus , bij cd wow heb ik zelfs een exemplaar ( paranoid van black sabbath deluxe ( 3 cd's ) ) waar ik nu al 6 maanden op wacht , maar ze waren te vroeg met hun melding , nu staat hij op de relaese lijst eind maart , en ik heb er al heel veel besteld en nooit problemen mee gehad , soms moet je wel lang wachten maar dat heeft niet , en als ze hem niet meer hebben krijg je altijd je geld terug !

ja bol en cdwow ,

geen probleem

ik heb er ook nog gekocht bij play , wel heel veel en ineens zeiden ze dat mijn visa kaart niet meer geldig was , ik kon er niks aan doen , zelfde kaart nog geldig tot een stuk in 2010 maar ' computer said : no !!!

cheers

michel

Bij Cosmox hebben ze ook massa's cd's voor minder dan 8 euro en daar betaal je geen verzendkosten. Dus als je bij Bol een goedkope cd ziet loont het vaak de moeite om daar ook eens te kijken. Wat ik ook vaak doe is bij vergelijk.nl de naam van de cd intikken om te kijken waar hij het goedkoopst is, het scheelt soms aanzienlijk.

Mijn vetrouwen in CDWOW is weer volledig hersteld. Na bestelling vliegt de cd als het ware de brievenbus binnen. Dat is wel eens anders geweest... (wat heet..)

Nadeel van Cosmox is wel dat lang niet alles wat op de site staat leverbaar is.

Zou best kunnen hoor, maar ik heb het nog niet meegemaakt.

beaster1256 schreef:
bij bol hebben ze massa's cd's aan 7.99 , als je wacht tot je er een stuk of 20 hebt hoef je maar 1 keer verzendkosten ( 1.95 ) te betalen, dat scheelt ook veel.

Ze hebben ook vaak een actie dat je drie CD's van 7,99 voor 20 euro kunt bestellen (+ 2 euro verzendkosten, dat dan weer wel). Scheelt toch weer 4 euro. Moet je gewoon de couponcode '3voor20feb09' invullen. Het mag maar 1x per maand, maar ik maak er elke maand gebruik van.
beaster1256 schreef:
ik heb er ook nog gekocht bij play , wel heel veel en ineens zeiden ze dat mijn visa kaart niet meer geldig was , ik kon er niks aan doen , zelfde kaart nog geldig tot een stuk in 2010 maar ' computer said : no !!!

Ik ben bij play zelfs nog nooit binnengekomen. Daar weigeren ze m'n creditcardgegevens, die overal elders wel prima functioneren. Ik heb dit ook al van anderen gehoord.
Toch wel jammer, want soms zie ik bepaalde CD's die daar echt het voordeligst zijn (en zonder verzendkosten).

En dat probleem dat niet alles wat op de site staat, leverbaar is, dat kom ik overal tegen.

Shangri-la schreef:
Zou best kunnen hoor, maar ik heb het nog niet meegemaakt.

Bij mijn vorige bestelling kwamen 2 van de 3 niet aan. Laat dan maar zitten...

Momenteel is er 2 euro korting op het hele aanbod van CD-wow.

Snel zijn voordat alles op is.

De eerste albums van Dylan liggen er voor 3 euro.

Bij CD-Wow is nu alles weer met € 2 korting. 2 weken terug had ik bij deze actie ook cd's gekocht.

sxesven
Heel stiekem hebben ze tussendoor wél eventjes de prijzen opgehoogd. Waren vorige week alle Tzadik releases met de €2 korting nog €10,99, deze week zijn ze al €11,99. Frappanter: de Onna Harakiri DVD-box die ik vorige week bestelde voor €33,99 (normale prijs €35,99) doet inmiddels €48,99 (normale prijs €50,99). Nou ja, mooie deal in retrospect.

Inderdaad. Erg jammer want vorige week was ik net te laat. Nu is het meeste wat ik wou hebben(boel CD's voor 4,99) met een of twee euros opgehoogd of verwijderd.

't Is mij ook opgevallen - één van de twee CD's die ik nu besteld heb, was een euro duurder dan twee weken geleden. Jammer, maar desondanks was het nog steeds de goedkoopste optie, dus vooruit maar.

Ik merk dit trouwens bij meer online-bedrijven, dat ze tussentijds nogal eens de prijzen aanpassen (meestal in opwaartse richting).

Ben benieuwd hoe de bestelling uitpakt. Grappig overigens dat wanneer je via PayPal betaalt, de website van CDWOW een knop laat zien met de tekst 'Besteling bevestigen'. Als dat maar goed gaat...

herman schreef:

Bedankt voor de tip, ik heb ze gelijk maar even besteld voor die prijs.

Met The Veils had ik dus nog een dagje moeten wachten want de korting is nu nog groter, maar ik heb het al goedgemaakt door Balmorhea en Depeche Mode in de bestelling te gooien. Twee cd's voor elk 8,99 is toch wel heel erg verleidelijk om niet te doen
En daarmee heb ik sinds tijden weer eens wat besteld via cd-wow.

Tip: bestel het via de Engelse site. Met de lage pond ben je dan nog goedkoper uit.

Stijn_Slayer
herman schreef:
Momenteel is er 2 euro korting op het hele aanbod van CD-wow.

Snel zijn voordat alles op is.

Ik heb laatst inderdaad ook een groot aantal Dylan CD's besteld voor 2 en 3 euro. En nog een hoop meer, zeker niet alleen maar goedkope verzamelaars.

Het leveren duurt wel erg lang... Ik zag trouwens dat de prijzen heel vaak wisselen. De ene keer kost iets 4 euro dan weer 9. En momenteel zijn de goedkopere cd's (4/5 euro) ook allemaal van de site af. Vreemd...

Marco dB schreef:
Tip: bestel het via de Engelse site. Met de lage pond ben je dan nog goedkoper uit.

beaster1256
ja de prijzen wisselen constant , had 5 maanden geleden een dubbel cd van mostly autumn besteld een anthology , vandaag bericht gekregen dat ie niet leverbaar is , maar dat je geld terug gestort wordt daar mag je met beide oren op slapen .

Zoiets bizars maakte ik vorige maand ook mee. Ik zag ergens in december het dubbele live-album van Fleetwood Mac (Live, 1980) op CD voor € 7,99 bij Bol.com. Dat leek me een koopje voor een album dat ik altijd al graag op CD had willen hebben.

Lang verhaal kort: het duurde een week of vijf en half januari kwam de mededeling: 'helaas niet leverbaar'. Dat bleek niet helemaal te kloppen, want toen ik korte tijd later op de site keek, stond-ie er nog wel degelijk op...alleen voor € 24,95.

Waarschijnlijk een tijdelijke aanbieding van de platenmaatschappij waar ik uiteindelijk te laat bij was. Gelukkig zag ik 'm onlangs bij Van Leest voor 8 euro.

gaucho schreef:
Zoiets bizars maakte ik vorige maand ook mee. Ik zag ergens in december het dubbele live-album van Fleetwood Mac (Live, 1980) op CD voor € 7,99 bij Bol.com. Dat leek me een koopje voor een album dat ik altijd al graag op CD had willen hebben.

Lang verhaal kort: het duurde een week of vijf en half januari kwam de mededeling: 'helaas niet leverbaar'. Dat bleek niet helemaal te kloppen, want toen ik korte tijd later op de site keek, stond-ie er nog wel degelijk op...alleen voor € 24,95.

Waarschijnlijk een tijdelijke aanbieding van de platenmaatschappij waar ik uiteindelijk te laat bij was. Gelukkig zag ik 'm onlangs bij Van Leest voor 8 euro.

Dan moet je gelijk bellen, bij mij hebben ze dat ook een paar keer geprobeerd maar uiteindelijk kreeg ik ze voor de prijs waarvoor ik ze besteld heb.

beaster1256
bij cd wow de speciale editie ( dubbele ) van de eerste van warren zevon besteld en 14 dagen later ontvangen maar het boekje zat er niet bij , en zo is het altijd wat , na een mail zeiden ze van de cd terug te zenden , ik begin er niet aan , ik pluk de teksten wel van ' t net , en bij de drive by truckers zat dan weer het tekstenboekje van een andere cd ,

jongens ik ga wer naar de winkel gaan , iets duurder maar geen miserie !!!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:54 uur

geplaatst: vandaag om 02:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.